Kosten bij afhalen medicijnen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
sibora

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door sibora » 06 dec 2018 18:49

Al mijn bekenden in Duitsland hebben een verzekering bij de knapschaft , Waar jullie die hoge kosten vandaan halen is mij een raadsel ,
Alle mensen die ik kan , betalen minder dan ik in Nederland . Alleen als je daar in ziekenhuis komt , moet je 10 euro per dag betalen
tot 21 dagen. . Maar ze hebben geen eigen bijdrage gelijk hier, scheelt alweer 385 euro . en je komt nu niet elke week in een ziekenhuis te liggen. Over levensmiddelen gesproken , zijn in Duitsland veel goedkoper dan hier . en maak me niets wijs , ik ga soms maanden aan een stuk inkopen in Duitsland . Maar reizen / bus / straßebahn enz veel goedkoper dan hier , laat zelfs een treinticket opsturen uit Duitsland
voor reis naar Duitsland , scheelt soms de helft met Nederland. en ook geen behandelingskosten op station in Duitsland. Zo zie je maar !

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 06 dec 2018 19:02

Nou, ik zou zeggen: “ allemaal vertrekken naar dat paradijs daar”.

Maar misschien kunnen dan de Duitse bejaarden hierheen komen, hebben ze wellicht wat minder armoede dan daar.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bcf45fd2/

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 06 dec 2018 19:11

En het verschil tussen bijstand en Hartz4, WAO en Rente. Mensen die nooit met pensioen kunnen maar moeten blijven werken. Ik blijf hier.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 06 dec 2018 19:23

Idem dito. :lol:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 06 dec 2018 21:35

Duitsland is een prachtig land en ik kom er graag, maar ik blijf toch hier wonen. Die paar euro voor mijn apotheker en zijn assistentes (allen deskundig, behulpzaam en vriendelijk) vind ik geen probleem. Eerlijk werk moet eerlijk betaald worden.

sibora

Ongelezen bericht door sibora » 06 dec 2018 22:14

Als hier alles zo goed is ; Waarom hebben we hier die voedselbanken waar duizenden mensen eten moeten halen dat vergeten mee te nemen ?

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 06 dec 2018 22:23

En in Duitsland weet je die nog niet te vinden? Zoek maar eens naar die Tafel

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 06 dec 2018 22:44

sibora schreef:
06 dec 2018 22:14
Als hier alles zo goed is ; Waarom hebben we hier die voedselbanken waar duizenden mensen eten moeten halen dat vergeten mee te nemen ?
Daar gaan, jammer genoeg, heel veel mensen naar toe die zichzelf in de financiële ellende gestort hebben. Dus zij krijgen extra steun om daar weer uit te krabbelen.

Maar lees eens over Duitsland, daar bestaat het al 25 jaar.

https://www.tafel.de

sibora

Ongelezen bericht door sibora » 07 dec 2018 08:50

@ Lady 1234 .
Waar ging topic over ? Dat ik geschreven heb , dat apotheek in Duitsland genoegen moest nemen met 5 euro per recept !
Hoeveel medicijnen daar ook opstaan speelt geen rol . dat dit gegeven tegen zere benen trapt , zal me een worst zijn .
Maar dat u geschreven hebt ; ´´ dat mensen zich zelf in de financiële ellende gestort hebben `` Dus als ik het goed heb ?
Is dat de schuld van die mensen zelf ? Dat veel mensen het water aan de lippen staat, en niet weten hoe ze rond moeten komen ,is de schuld van die mensen zelf, ( ik zou me rot schamen om zo iets te schrijven ) In den Haag horen ze dat woord voedselbank niet graag,
Ik heb dat nog niet één politieker horen zeggen . Maar ja wat wil je met al die alfa mannetjes en vrouwtjes.

,

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 07 dec 2018 08:54

sibora schreef:
07 dec 2018 08:50
Maar dat u geschreven hebt ; ´´ dat mensen zich zelf in de financiële ellende gestort hebben `` Dus als ik het goed heb ?
Is dat de schuld van die mensen zelf ? Dat veel mensen het water aan de lippen staat, en niet weten hoe ze rond moeten komen ,is de schuld van die mensen zelf, ( ik zou me rot schamen om zo iets te schrijven )
Tsja, je mag dat hard vinden klinken, maar het is wel de realiteit.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 07 dec 2018 08:56

Waar ging topic over ? Dat ik geschreven heb , dat apotheek in Duitsland genoegen moest nemen met 5 euro per recept !
Je noemt zelf als eerste de voedselbank, maar als een ander daarop reageert, dan gaat het topic daar niet over?

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 07 dec 2018 09:11

sibora schreef:
07 dec 2018 08:50
Is dat de schuld van die mensen zelf ? Dat veel mensen het water aan de lippen staat, en niet weten hoe ze rond moeten komen ,is de schuld van die mensen zelf
Al 11 jaar een account en nog niet weten hoe quoten werkt, en dan de tekst ook nog verkeerd overtypen waardoor het helemaal uit zijn verband wordt getrokken. Chapeau, blij dat u zo uw punt kunt maken.
Lady1234 schreef:
06 dec 2018 22:44
Daar gaan, jammer genoeg, heel veel mensen naar toe die zichzelf in de financiële ellende gestort hebben.
Heel veel is wat anders dan hoe u het overneemt. En, niet alle armoede is de overheid aan te rekenen. Vele klanten van de voedselbank hebben ergens zelf de hand gehad in hun armoede door onverantwoord om te gaan met geld, op te grote voet leven, kopen op afbetaling en er zijn zelfs bij die niet willen werken.

Volgensmij snapt u ook de eigen bijdrage voor medicijnen in Duitsland niet heel erg goed. Die 5 euro was de klepel, maar de klok bent u nog naar op zoek volgens mij. Dit is namelijk het minimum dat u betaalt, in Duitsland betaalt men namelijk bij medicijnen 10% van de kostprijs, met een minimum van 5 euro. Vergeet u overigens ook niet de voor de meesten niet te betalen kosten voor tandheelkundige zorg, de huisartsen die geen acceptatieverplichting hebben, eigen bijdrage voor alle medische handelingen? Dat van die huisartsen is wel opvallen op zich. Ze hebben een relatief goedkope verzekering daar, de publieke, voor mensen die minder dan ongeveer 50.000 verdienen is dit de enige optie, maar met die verzekering kan je je niet zomaar bij iedere huisarts melden, dus ook als je eigen huisarts op vakantie is of ziek is, is er ook niet een standaard vervanger, maar moet u zelf zoeken naar een vervanger die u ook wil helpen met een publieke verzekering. Nee, het is daar zo fijn geregeld en het is hier zo prut.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 07 dec 2018 10:05

Het gras bij de buren is altijd groener.

sibora

Ongelezen bericht door sibora » 07 dec 2018 12:02

Sorry beste mensen van het forum , Op alle onzin die nu geschreven is , ga ik niet meer op reageren .

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 07 dec 2018 12:56

sibora schreef:
07 dec 2018 12:02
Sorry beste mensen van het forum , Op alle onzin die nu geschreven is , ga ik niet meer op reageren .
waarom niet? dat doen we ook op die van jou :lol:

breien

Ongelezen bericht door breien » 07 dec 2018 13:34

Het topic gaat over de kosten voor het afhalen van medicijnen bij een apotheek. Het is geen wedstrijdje Duitsland - Nederland.
Wat mij betreft. Als de medicijnen werken dan zou ik me niet echt druk maken over de omschrijving op de factuur. De apotheek moet mijn medicijngebruik controleren, zodat ik veilig de medicijnen kan innemen.

Plaats reactie