LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met een bakkes vol Ranbaksie kom je de winter wel door.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door puma73 »

Moraalridder1990 schreef:Beste lezers,

Ik wil mededelen voor een nieuwe ''methode'' wat nu pas is ingevoerd bij heel erg veel apotheken, namelijk :
Als een patient een NIEUW medicijn krijgt of een medicijn gebruikt waar hij/zij een jaar niet meer heeft gebruikt dan komen er nieuwe kosten bovenop de medicijnkosten voor een eenvoudig uitleg.

Normaal gesproken geeft je huisarts aan wat het medicijn is, waarom je het krijgt, als er bijwerkingen optreden dat je het aan hem/haar moet vertellen en hoe je de medicatie moet gebruiken.

Als je de medicatie gaat ophalen in een apotheek dan zal een apothekersassistent exact hetzelfde (of minder) vertellen hoe je de medicatie moet gebruiken etc en daarvoor zal je ongeveer 5 tot 7 euro extra betalen.

Je krijgt ook een brief mee waarin heel sluw staat dat je voor de eerste uitgifte een extra tarief zult betalen, er staat niet hoeveel.


Hopelijk letten jullie erop en dan jullie er wat aan, dit is namelijk puur bedriegen als ik mijn mening mag geven.
Dit is niks nieuws, je betaald bij eerste uitgifte meer kosten en bij een medicijn dat je langer dan een jaar niet gebruikt hebt en je weer gaat gebruiken geldt ook als eerste uitgifte.

Storm in een glaswater

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door gilas »

Moraalridder1990 schreef:Ik zeg het nog eenmaal, hopelijk lees je mijn post nu goed anders zal ik je voortaan gewoon negeren.

Als je een medicijn ophaalt met een recept betaal je altijd voor het 1e keer een hoger tarief BIJVOORBEELD 15 euro.
Als je het dan voor de 2de keer komt halen dan betaal je 10,- (voorbeeld)
Maar als de assistent tegen jouw een instructie geeft over de medicatie dan betaal je dus 15 + 7 euro. (VOOR DE INSTRUCTIE)
Daarna voor de 2de keer betaal je 10 euro, inderdaad goedkoper maar er is bij de 1e keer dus 7 euro extra kosten bij berekend.

Ik hoop dat je het nu snapt..
Je klets uit je nek over dat je instructie moet betalen of je moet een andere apotheek zoeken zoals al eerder gezegd is.
Ik heb gisteren nieuwe medicijnen gehad met uitleg hoe ik het moest gebruiken en ik heb alleen de medicijnen betaald.De prijs staat namelijk op de verpakking en je kan het ook gewoon navragen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gilas schreef: Je klets uit je nek over dat je instructie moet betalen of je moet een andere apotheek zoeken zoals al eerder gezegd is.
Ik heb gisteren nieuwe medicijnen gehad met uitleg hoe ik het moest gebruiken en ik heb alleen de medicijnen betaald.De prijs staat namelijk op de verpakking en je kan het ook gewoon navragen.
Maar WELK bedrag geeft de apotheek door aan je zorgverzekering ?
Kan zomaar zijn dat ze daar extra geld voor vragen maar dan nog....dat is toch alleen maar heel goed dat je die uitleg krijgt en heel belangrijk.

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Het ligt aan de contracten met de verzekeraars wat de apotheek krijgt
Bij ons staat de prijs (medicijn+ 6 euro voor herhaling of 11 euro voor eerste uitgifte) op het etiket.
Maar ik zie dan vervolgens een veel lagere prijs terug dan op het etiket bij mijn overzicht van de verzekeraar. Mijn baaskrijgt een vast bedrag per pakje bij mijn verzekering
Dit zal wel de reden zijn dat diverse apotheken geen prijs meer vermelden....

We mogen inderdaad voor de eerste keer ook een instructietarief rekenen rond de 5 euro, dit is voor de tijd die we nemen om het uit te leggen aan de patient

Ook wij moeten immers betaald worden de gouden tijden zijn echt (terecht) voorbij

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door gilas »

Chocomelk schreef:
gilas schreef: Je klets uit je nek over dat je instructie moet betalen of je moet een andere apotheek zoeken zoals al eerder gezegd is.
Ik heb gisteren nieuwe medicijnen gehad met uitleg hoe ik het moest gebruiken en ik heb alleen de medicijnen betaald.De prijs staat namelijk op de verpakking en je kan het ook gewoon navragen.
Maar WELK bedrag geeft de apotheek door aan je zorgverzekering ?
Kan zomaar zijn dat ze daar extra geld voor vragen maar dan nog....dat is toch alleen maar heel goed dat je die uitleg krijgt en heel belangrijk.
De medicijnen die ik nu heb gekregen heb ik 10 euro voor betaald en het gehele bedrag voor de medicijnen was 45 euro.
Net heb ik een nieuwe voorzetkamer gehaald,die ik niet hoefde te betalen en volgens de assistent die ik sprak rekenen hun geen bedrag voor uitleg omdat ze dit als service beschouwen.
Maar goed,zeker weet ik dat pas als ik mijn overzicht krijg van de zorgverzekering.
Ik ben het wel met je eens dat uitleg best belangrijk is en als ze daarvoor geld vragen dan zou ik dat best snappen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rosa1977 schreef:Het ligt aan de contracten met de verzekeraars wat de apotheek krijgt
Bij ons staat de prijs (medicijn+ 6 euro voor herhaling of 11 euro voor eerste uitgifte) op het etiket.
Maar ik zie dan vervolgens een veel lagere prijs terug dan op het etiket bij mijn overzicht van de verzekeraar. Mijn baaskrijgt een vast bedrag per pakje bij mijn verzekering
Dit zal wel de reden zijn dat diverse apotheken geen prijs meer vermelden....

We mogen inderdaad voor de eerste keer ook een instructietarief rekenen rond de 5 euro, dit is voor de tijd die we nemen om het uit te leggen aan de patient

Ook wij moeten immers betaald worden de gouden tijden zijn echt (terecht) voorbij

Voor eerste uitgifte ja dat kan ik begrijpen maar waar is die 6 euro voor herhaling voor ?
Maar zoals ik van jou begrijp ligt het puur aan het contract wat de apotheek heeft met je zorgverzekering.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik krijg dus elke week de rekening,staat alles op...ook dingen die ik zelf moet betalen,en ik hen veeeel herhaal recepten,maar heb ook bexterrol omdat ik bep medicatie niet uit strips krijg.
Bv diazepam,gewoon per tablet geeeeeen herhaal kosten!!!

Zal idd met contract te maken hebben?

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Dat zijn loonkosten die herhaalkosten
Die zijn bij duurdere medicijnen hetzelfde als bij goedkope medicijnen
Assistente moet nu eenmaal ook worden betaald en het gebouw etc :wink:

En door de uitleg etc is die eerste uitgifte meer werk en daardoor rond de 11 euro

We mogen ook geld rekenen voor aparte inhalatieinstructie, soms ben je daar een half uur mee bezig en daar krijg je 7,50 voor
Een gemiddelde werknemer is duurder, dus......

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Op baxtermedicatie zit iedere week een opslag maar niet van 6 euro hoor
We betalen aan het bedrijf voor het verpakken en dat is behoorlijk duur, ook zit er nog aardig wat tijd in die rollen bij de bestellende apotheek, tenzij medicatie gelijk blijft
Maar ik vind het wel een heel erg goed systeem!

Mag ik je vragen wat je betaald voor welk aantal tabletjes diazepam?

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Die voorzetkamer zal wel gerekend gaan worden hoor, die dingen kosten volgens mij rond de 30 euro als ik me niet vergis

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

rosa1977 schreef:Op baxtermedicatie zit iedere week een opslag maar niet van 6 euro hoor
We betalen aan het bedrijf voor het verpakken en dat is behoorlijk duur, ook zit er nog aardig wat tijd in die rollen bij de bestellende apotheek, tenzij medicatie gelijk blijft
Maar ik vind het wel een heel erg goed systeem!

Mag ik je vragen wat je betaald voor welk aantal tabletjes diazepam?

Ja hoor mag je weten nig net geen 14 cent merk rathiopharn,de gele tablet dus.
Hoeveel ik er gebruik hou ik liever prive maar flink wat :wink: spierspanning gebruik ik het,niet voor geest,
Nog even toevoeging idd bexter zal ik vast misschien cent per pil voor betalen heb meerder pillen ...
Maar je krijgt het niet voor niks als je uur bezig bent om een pil uit strip te krijgen dan.. :evil: ja je snapt hem wel,moet eerlijk zeggen dat ik het uitkomst vind,weg en ik neem mijn zakjes mee!

Idd heb gezien op tv hoe het werkt,had keer foutieve pillen erin,en ze konden idd zo de foto,s opvragen wat er fout was gegaan!!!.

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rosa1977 »

14 cent per pil of is dat voor meerdere?
Ik vraag me nl af of bij jullie de weekopslag van rond de 3 euro er dan wel opzit

Ik vind het echt een supersysteem en het blijft wel mensenwerk, ik wil nog een keer bij het bedrijf gaan kijken hoe het gaat

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Rosa, aan WIE ligt het dan dat je als je bijvoorbeeld Ibuprofen voorgeschreven krijgt de ene
keer dit merk krijgt en de andere keer van een andere leverancier ?
De 'echte' Ibuprofen is zijn roze tabletten en van een andere leverancier zijn ze wit en daar zit
wel degelijk verschil in die 2.
De apotheek beslist toch bij wie ze bestellen of hoe werkt dat ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

rosa1977 schreef:14 cent per pil of is dat voor meerdere?
Ik vraag me nl af of bij jullie de weekopslag van rond de 3 euro er dan wel opzit

Ik vind het echt een supersysteem en het blijft wel mensenwerk, ik wil nog een keer bij het bedrijf gaan kijken hoe het gaat
Ik zie dat in elk geval niet op mijn rekening ,zie aantal pillen x 14 cent dat is het..ook niet bij andere pillen...????

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Chocomelk schreef:@ Rosa, aan WIE ligt het dan dat je als je bijvoorbeeld Ibuprofen voorgeschreven krijgt de ene
keer dit merk krijgt en de andere keer van een andere leverancier ?
De 'echte' Ibuprofen is zijn roze tabletten en van een andere leverancier zijn ze wit en daar zit
wel degelijk verschil in die 2.
De apotheek beslist toch bij wie ze bestellen of hoe werkt dat ?

Daar ben ik het 1000% mee eens,ook al zijn er echt apotheeksters,die je :evil: achter de desk zou willen,
Brufen idd gehad,actavis,nou dacht ik zal slechte fase zitten extra pijn....
Tot mijn man een halve van me nam,en zei joh heb wel erge hoofdpijn neem die andere halve ook...
Normaal halve en half jr geen hoofdpijn!! En die in de avond,nou ii weet het niet maar lijkt wrl of ze niks doen...nou bingo!! Volgende dag geregeld...TOEN KREEG ik ineens witte diazepam..ik heb de gele ,ik hoor de blauwe te krijgen maar ik heb afspraak ha kijk hoe ik me per dag voel in de spieren,,,dus liever de 5 mg ipv 10 kan ik doseren...
Kreeg ineens witte...huh...oke prima joh,nou deden niks!!!
Ik huisarts bellen ok bel apotheek maar je krijgt medische indicatie,,,

Zegt ze nou net ff verkeersde,ja als u ander kleurtje wilt!! :evil: nou die kreeg ff,,,,netjes een verhaal i de oren waar ze niet meer om heen kon,of ze even de bexter op wilde laten halen en gaarne voor eten weer terug heb ik medicatie nodig,,,afijn dat ze ontslagen is zegt genoeg ihihih ik was niet de eniige..

Er zijn apothekers,die willen het niet snappen, ik heb vd vele vele medicatie( helaas) drie die ik echt op merk moet zo ook zelitrex je weer hoe duur dat is,,
Ik heb heel wat aanvallen gehad,op last van internist en viroloog,moet ik preventief gebruiken,wandelende ja
...

Maar kreeg toen ineens vorig jr goed merk oke proberen FOUT!!!!!! Kreeg lichte aanval voelde hem opkomen!! Als de donder gebeld de zwaardere even gekregen 500 mg nu preventief 250 ,
Maar nee was geen toeval...gaat al 13jr goed,en als ik het krijg ligt aan mezelf...
Ik wil nog wel eens denken even stoppen voor resistentie dan waarschuwd na drie weken lichaam met koortslip,hey!!! En dan hop aan de zelitrex voor ik mijn 14 de aanval krijg,

Andere medicatie goedkoop prima!!! Werkt...geen problemen mee...
Maar ik vind dat apothekers en zorgverzekeringen er mee uit moeten kijken!!
Ik heb veel ergere gevallen op tv gezien...

Ik he gelukkig geen problemen met verzekering ha,en apotheek werkt goed mee!!!
Gelukkig

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door muppet-81 »

@Chocomelk

Dat beslist de verzekering. De witte Ibuprofen (Actavis waarschijnlijk) zijn preferent bij o.a VGZ.
Zij hebben prijsafspraken gemaakt met deze fabrikant.
De verzekering is machtiger dan de meeste mensen denken. De 'roze' tabletten vergoeden sommige verzekeraars niet mits er 'medische noodzaak' op het recept staat.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

muppet-81 schreef:@Chocomelk

Dat beslist de verzekering. De witte Ibuprofen (Actavis waarschijnlijk) zijn preferent bij o.a VGZ.
Zij hebben prijsafspraken gemaakt met deze fabrikant.
De verzekering is machtiger dan de meeste mensen denken. De 'roze' tabletten vergoeden sommige verzekeraars niet mits er 'medische noodzaak' op het recept staat.
Bij mijn apotheek zeiden ze dat het er aan ligt welke ze binnen krijgen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Chocomelk schreef:
muppet-81 schreef:@Chocomelk

Dat beslist de verzekering. De witte Ibuprofen (Actavis waarschijnlijk) zijn preferent bij o.a VGZ.
Zij hebben prijsafspraken gemaakt met deze fabrikant.
De verzekering is machtiger dan de meeste mensen denken. De 'roze' tabletten vergoeden sommige verzekeraars niet mits er 'medische noodzaak' op het recept staat.
Bij mijn apotheek zeiden ze dat het er aan ligt welke ze binnen krijgen.
Nee zorgverzekering gaat tegenwoordig op de stoel zitten,goedkoopste op dat moment krijg je...
Tenzij ,wat ik heb medische indicatie

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:
Nee zorgverzekering gaat tegenwoordig op de stoel zitten,goedkoopste op dat moment krijg je...
Tenzij ,wat ik heb medische indicatie
Oh oke, mensen krijgen dus het goedkoopste medicijn wat er is hier in Nederland, zal misschien net zo goed zijn, ik weet het niet, in ieder geval die goedkope Ibuprofen is niets waard maar de apotheek kosten gaan niet omlaag, zorgverzekering betaald toch een x bedrag aan apotheek voor voorgeschreven medicijn ?

Het word met de dag gekker hier in NL.

Gesloten