LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door ciske »

Als je een antibiotica kuur krijgt en de assistente zegt bijvoorbeeld : 3x per dag 1 capsule nemen en de kuur afmaken.
Voor dat betaal je 5-7 euro extra BOVEN je medicijn kosten
Net een AB kuur achter de rug, heb niks hoeven betalen. Dus klopt niet echt bij wat je schrijft. Tja wel is mijn eigen risico aangesproken.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Zou ook niet echt logisch zijn als de apotheek zo'n bedrag vraagt. Als je bij de drogist een zelf-zorg artikel haalt wordt er (hier bij de Kruitvat en de Trekpleister tenminste) altijd gevraagd of je weet hoe je het moet gebruiken. Ook als het om iets van een euro of drie gaat. Maar er wordt heus geen 5 tot 7 euro extra gevraagd voor een eventueel advies.

Dus waarom zal een apotheker, die per definitie al duurder is, zich nog een stuk meer uit de markt prijzen?

De huisarts hier verwijst mij voor sommige dingen gewoon naar de drogist, omdat ze weet dat exact dezelfde medicatie, maar dan van een ander merk, aanzienlijk goedkoper is dan bij de apotheek... Apotheek is al veel te duur, daar kan die apotheek niets aan doen, het ligt puur aan de leverancier, volgens de huisarts dan. Maar om er dan zo'n bedrag boven op te gooien?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door gilas »

witte angora schreef:De huisarts hier verwijst mij voor sommige dingen gewoon naar de drogist, omdat ze weet dat exact dezelfde medicatie, maar dan van een ander merk, aanzienlijk goedkoper is dan bij de apotheek...
Dat is iets wat mijn huisarts ook doet omdat zoals hij zegt het leven al duur genoeg is.

Ik heb mijn laatste overzicht eens nagekeken maar ik heb er niet op gevonden dat ik moet betalen voor enige uitleg die ik heb gekregen bij nieuwe medicijnen.
Mischien dat het nog komt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Zou ook niet echt logisch zijn als de apotheek zo'n bedrag vraagt. Als je bij de drogist een zelf-zorg artikel haalt wordt er (hier bij de Kruitvat en de Trekpleister tenminste) altijd gevraagd of je weet hoe je het moet gebruiken. Ook als het om iets van een euro of drie gaat. Maar er wordt heus geen 5 tot 7 euro extra gevraagd voor een eventueel advies.
Omdat vrijwel niemand advies vraagt. Stel dat iedere klant die een doosje paracetamol koopt bij de Trekpleister uitgebreid advies wil hebben, dan moet ze toch ook iets gaan verzinnen om die kosten te dekken. Apothekers hebben wat dat betreft meer verantwoordelijkheden.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch moet je dat niet te hard zeggen. Vanmorgen stond ik bij de Kruidvat, had een vrouw voor me medicijnen.

verkoopster: "weet u hoe u dit moet gebruiken, mevrouw?"
mevrouw: "ja dat weet ik".
verkoopster: "weet u dat u van dit medicijn veel te veel hebt?"
mevrouw: "ja dat weet ik, dat is daar en daar om".

Dat ging gewoon onder het aanslaan door. Kost niks geen tijd extra. Het advies wordt misschien niet gevraagd, maar wel aangeboden, bij iedereen, of men nu één goedkoop dingetje heeft of voor een klein vermogen aan zelfzorgmedicatie.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:Toch moet je dat niet te hard zeggen. Vanmorgen stond ik bij de Kruidvat, had een vrouw voor me medicijnen.

verkoopster: "weet u hoe u dit moet gebruiken, mevrouw?"
mevrouw: "ja dat weet ik".
verkoopster: "weet u dat u van dit medicijn veel te veel hebt?"
mevrouw: "ja dat weet ik, dat is daar en daar om".

Dat ging gewoon onder het aanslaan door. Kost niks geen tijd extra. Het advies wordt misschien niet gevraagd, maar wel aangeboden, bij iedereen, of men nu één goedkoop dingetje heeft of voor een klein vermogen aan zelfzorgmedicatie.
Desondanks heeft de drogist niet de verantwoordelijkheid die een apotheker wel heeft en kan hier ook niet op worden aangesproken. Een apotheker is verplicht om
* te controleren of de medicijnen niet evt. kunnen botsen met andere die je al gebruikt
* de info te verstrekken die je verplicht moet krijgen ( bij een drogist niet )
* extra uitleg te geven als de klant daarom vraagt.

Allemaal dingen die de drogist alleen zelf kan geven als service ( behalve de 1e dan ) en niet als verplichting.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ wa
Ik ben keer midden in gesprek gesprongen ,dame etos wist het wel...
Mev had rugpijn,hernia,ze had al dicloflenac......maar was za en had pijn wilde nog iets.
Ik hoorde dat zo aan,nou kev moet u de nw aleve erbij nemen,dat is onstekingsremmend en pijnstillend..spier ontspannend....

Als u dit erbij neemt ontspant u en neemt spanning door dit middel af,ik kon het niet laten is ze vd pot gerukt..

Ik zeg sorry maar heeft u niet op de opleiding geleerd dat je geen twee remmers mag gebruiken...
Zo als blikken konden doden,boeit me niet,ik bemoei me nooit met dat soort dingen,maar die vrouw wist niet hoe of war ,had zo,n pijn.
Ik zeg eb het is geen spierontspanner! Jawel,ik neeee,doordat bij mensen die gewoon normaal hoofdpijn of? Hebben ontspan je,omdat pijn zakt,maar niet door dat daar ontspanner in zit,toen dacht ze ooooh oh..
Ik tegen die vrouw,wat u beste kunt doen is ha post bellen,kon amper staan.
Of kiezen twee paracetamollen erbij dat versterkt de diclo...oh die vd etos en hoe weet u dat,nou omdat ik van alles gebruik en me goed laat voorlichten,door artsen...
Die mev,nou ik ga idd ha post bellen,ik zeg je hebt zenuwpijn,helpt dit niet tegen,twee remmers erg slecht voor maag,kan je maagbloeding krijgen...trok etos griet helemaal wit weg...ik...heb je niet geleerd dan??

Vrouw liep met me naar buiten heb ha post gebeld voor de...
Nee voorlichting moet je het soms!!!van hebben....

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rosa1977 »

muppet-81 schreef:@Chocomelk

Dat beslist de verzekering. De witte Ibuprofen (Actavis waarschijnlijk) zijn preferent bij o.a VGZ.
Zij hebben prijsafspraken gemaakt met deze fabrikant.
De verzekering is machtiger dan de meeste mensen denken. De 'roze' tabletten vergoeden sommige verzekeraars niet mits er 'medische noodzaak' op het recept staat.
Inderdaad, wij moeten leveren wat de verzekering wil dat er geleverd wordt, dan verdiend ipv de apotheek de verzekeraar er op
Al verrekenen ze dat echt niet met je premie hoor
Het zijn echte ratten die verzekeraars

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door puma73 »

rosa1977 schreef:
muppet-81 schreef:@Chocomelk

Dat beslist de verzekering. De witte Ibuprofen (Actavis waarschijnlijk) zijn preferent bij o.a VGZ.
Zij hebben prijsafspraken gemaakt met deze fabrikant.
De verzekering is machtiger dan de meeste mensen denken. De 'roze' tabletten vergoeden sommige verzekeraars niet mits er 'medische noodzaak' op het recept staat.
Inderdaad, wij moeten leveren wat de verzekering wil dat er geleverd wordt, dan verdiend ipv de apotheek de verzekeraar er op
Al verrekenen ze dat echt niet met je premie hoor
Het zijn echte ratten die verzekeraars
En dat zijn de apothekers niet?? Dat waren de grootste graaiers.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door eleven »

puma73 schreef:
rosa1977 schreef:
muppet-81 schreef:@Chocomelk

Dat beslist de verzekering. De witte Ibuprofen (Actavis waarschijnlijk) zijn preferent bij o.a VGZ.
Zij hebben prijsafspraken gemaakt met deze fabrikant.
De verzekering is machtiger dan de meeste mensen denken. De 'roze' tabletten vergoeden sommige verzekeraars niet mits er 'medische noodzaak' op het recept staat.
Inderdaad, wij moeten leveren wat de verzekering wil dat er geleverd wordt, dan verdiend ipv de apotheek de verzekeraar er op
Al verrekenen ze dat echt niet met je premie hoor
Het zijn echte ratten die verzekeraars
En dat zijn de apothekers niet?? Dat waren de grootste graaiers.
Correctie:
Dat ZIJN de grootste graaiers. :twisted:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rosa1977 schreef: Het zijn echte ratten die verzekeraars
Oke dat is jou mening, kan en mag ook.
Maar wat vind je van de apotheken ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:@ wa
Ik ben keer midden in gesprek gesprongen ,dame etos wist het wel...
Mev had rugpijn,hernia,ze had al dicloflenac......maar was za en had pijn wilde nog iets.
Ik hoorde dat zo aan,nou kev moet u de nw aleve erbij nemen,dat is onstekingsremmend en pijnstillend..spier ontspannend....
1 woord :
SCHANDALIG !!!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Chocomelk schreef:
rozemarijntje schreef:@ wa
Ik ben keer midden in gesprek gesprongen ,dame etos wist het wel...
Mev had rugpijn,hernia,ze had al dicloflenac......maar was za en had pijn wilde nog iets.
Ik hoorde dat zo aan,nou kev moet u de nw aleve erbij nemen,dat is onstekingsremmend en pijnstillend..spier ontspannend....
1 woord :
SCHANDALIG !!!!

Ja mik stond dat zo aan te horen was zelf op zoek naar iets,ik denk wat zegt ze nou,,,mrns had zoveel pijn dan die betweterige kop erboven verkoopster nog een ouwe tang ook( uh voor haar bedoeld niet voor de oudere onder ons!!)
Half brilletje keek me zo aan en wie ben jij dan...nou eentje die denk ik iets meer weet als jij,,
Dat is nu ongeveer??3 jr terug,en we moeten elkaar nog steeds niet hihihih..tang :mrgreen:

Gelukkig ging vrouw naar spoed,is hier vlakbij,ik zeg joh moet ik imand bellen di hierhen komt,misschien krijg je wel injectie je kan amper lopen...man kwam gelijk 2 min.
Ja hernia geven ze niet altijd zware middelen maar kan ineens ver gaan zo gebeurd ene op andere dag..

Moet ik wel eens lachen,haal ik brufen voor mijn man lage dosering of?? Wilt u advies,nee hoor dank u...
Je gaat mij niet vertellen dat de zaterdag hulpen allemaal de opleiding drogist hebben gedaan...
15/16 jarige ,welnee die krijgen een map lees even door


Afijn apothekers.
Ik denk eerlijk gezegd dat het grote geld niet meer bij de apothekers zit.
Ze zullen heus wel goed verdienen,maar nier meer zoals vroeger...

Het feit dat deverzekering op de stoel gaat zitten van de dokter,oh dat medicijn goedkoopste stofnaam...zit daarin die word vergoed...scheelt heel veel.
Ook al ben je allergisch of...zijn verzekeraars of dokters zeggen gewoon ja moet zet je er overhern.
Gelukkig bij mij cz niet...anders leg ik verschil zelf bij als het moet...ik moet dat merk


Maar hoe zit dat rosa 1977
Vorige keer op tv en oom ergens gelezen,,,
Ik geef voorbeel van mezelf,zeltrex twee mnd 189 euro...cz zegt nee merkloos,ik geprobeerd,aanval( geen toeval) foute boel,ik wil zelitrex en ha ook...

Toen zag ik op tv....dat apotheker dan verschil erbij legt als verzekering echt niet vergoed??
Dan maakt apo verlies...

En waarom moeten bep medicijnen zo achterlijk duur zijn bv zelitrex 120 pillen 189 euro :evil:
Pantopac 85 euro kuur van een week,fikse kuur :evil: ,mooi doosje dat wel...
Heb keer los gevraagd de drie soorten masr krijg je dus goedkoop en werkte niet...nu automatisch doo
Bizar duur...

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Eeehhh.. Ja, dat kan dus ook nog. Dan is het toch de vraag in hoeverre het verantwoord is om zelfzorgartikelen nog langer via dat soort ketens te verstrekken.

En eerlijk gezegd (is off-topic, maar maakt wel een hoop duidelijk denk ik) lijkt het er op dat er steeds meer onwetende huppeltutjes zichzelf als alwetende goeroe presenteren. Ik zie het met broodbakken; ik zoek recepten, maar je wil niet weten wat je af en toe tegenkomt. Recepten die gewoon niet volledig zijn, omdat 'men' gewoon niet snapt dat bepaalde informatie er gewoon bij hoort, en zelfs recepten waarvan de verhoudingen totaal niet kloppen. Hetzelfde inzake de genealogie: ik heb een voorouder Simon die volgens een bepaald persoon twee keer geboren is, in 1826 en 1847; op het net is iedereen ervan overtuigd dat hij in 1907 is overleden, maar ik heb toch echt een huwelijksdocument van zijn zoon uit 1905 waarop staat dat hij er toen al niet meer was. Mensen nemen gewoon klakkeloos alles van elkaar over, en dan ga je. Het lijkt wel of verkeerde informatie net als een griepvirus is: het verspreid zich op ongekende schaal, en je kunt het niet tegenhouden.

Eigenlijk zou het me dus niets moeten verbazen dat er bij drogisten nogal wat fouten worden gemaakt omdat een half-weter dingen uitlegt aan een niet-weter, waarna de tot betweter gepromoveerde niet-weter vervolgens voorlichting mag geven aan de kassa.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door witte angora »

rozemarijntje schreef:
En waarom moeten bep medicijnen zo achterlijk duur zijn bv zelitrex 120 pillen 189 euro :evil:
Pantopac 85 euro kuur van een week,fikse kuur :evil: ,mooi doosje dat wel...
Heb keer los gevraagd de drie soorten masr krijg je dus goedkoop en werkte niet...nu automatisch doo
Bizar duur...
Dat ligt dus bij de fabrikanten, die hun patenten en onderzoekskosten er nog uit moeten halen (en die ook niet vies zijn van dikke vette winst).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ wa

Ja dat had ik er nog in willen zetten,dat het fabrikanten zijn! Achterlijke hoge prijzen!
Maar patent is eraf,zo en zo van de zelitrex dus zou prijs naar beneden kunnen .
Pantopac weet ik niet,...
Asociaal duur man,zoals de pantopac heel luxe verpakt...
Wat ik zei heb goedkopere versie geprobeerd geen succes is zacht uitgedrukt..
85 euro kuurtje 7 dg!!! Bizar...echt bizar...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door ciske »

lijkt het er op dat er steeds meer onwetende huppeltutjes zichzelf als alwetende goeroe presenteren
Al doen ze dat ,jij als klant hebt zelf ook de plicht om te kijken of het klopt. Of ga je op elk advies in een drogist af? Je weet dat ze niet geleerd hebben voor medicatie.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door witte angora »

ciske schreef:
lijkt het er op dat er steeds meer onwetende huppeltutjes zichzelf als alwetende goeroe presenteren
Al doen ze dat ,jij als klant hebt zelf ook de plicht om te kijken of het klopt. Of ga je op elk advies in een drogist af? Je weet dat ze niet geleerd hebben voor medicatie.
Als die adviezen niet hoeven te kloppen, moeten ze het ook niet geven. Dat is toch niet zo moeilijk? Je vraagt/krijgt een advies, en vervolgens moet je eerst eens uitvogelen of dat advies al dan niet goed is, terwijl je de medicatie al in je tas hebt zitten... Schiet niet echt op, vind je wel?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door gilas »

rozemarijntje schreef:@ wa
Ik ben keer midden in gesprek gesprongen ,dame etos wist het wel...
Mev had rugpijn,hernia,ze had al dicloflenac......maar was za en had pijn wilde nog iets.
Ik hoorde dat zo aan,nou kev moet u de nw aleve erbij nemen,dat is onstekingsremmend en pijnstillend..spier ontspannend....

Als u dit erbij neemt ontspant u en neemt spanning door dit middel af,ik kon het niet laten is ze vd pot gerukt..

Ik zeg sorry maar heeft u niet op de opleiding geleerd dat je geen twee remmers mag gebruiken...
Zo als blikken konden doden,boeit me niet,ik bemoei me nooit met dat soort dingen,maar die vrouw wist niet hoe of war ,had zo,n pijn.
Ik zeg eb het is geen spierontspanner! Jawel,ik neeee,doordat bij mensen die gewoon normaal hoofdpijn of? Hebben ontspan je,omdat pijn zakt,maar niet door dat daar ontspanner in zit,toen dacht ze ooooh oh..
Ik tegen die vrouw,wat u beste kunt doen is ha post bellen,kon amper staan.
Of kiezen twee paracetamollen erbij dat versterkt de diclo...oh die vd etos en hoe weet u dat,nou omdat ik van alles gebruik en me goed laat voorlichten,door artsen...
Die mev,nou ik ga idd ha post bellen,ik zeg je hebt zenuwpijn,helpt dit niet tegen,twee remmers erg slecht voor maag,kan je maagbloeding krijgen...trok etos griet helemaal wit weg...ik...heb je niet geleerd dan??

Vrouw liep met me naar buiten heb ha post gebeld voor de...
Nee voorlichting moet je het soms!!!van hebben....
Even OT maar ik snap dan niet dat de mevrouw niet meteen de HA heeft gebeld als ze daar allemaal last van heeft.
Lijkt mij dat je dat toch als eerste doet,zeker als je er bekend mee bent.
ciske schreef:
lijkt het er op dat er steeds meer onwetende huppeltutjes zichzelf als alwetende goeroe presenteren
Al doen ze dat ,jij als klant hebt zelf ook de plicht om te kijken of het klopt. Of ga je op elk advies in een drogist af? Je weet dat ze niet geleerd hebben voor medicatie.
Helemaal mee eens.
Ik maak zelf altijd het doosje open en lees de bijsluiter voordat ik besluit of ik iets koop of niet.
Zijn ze bij het Kruidvat niet altijd blij mee maar daar heb ik dan maar even maling aan en als ik het helemaal niet vertrouw ga ik gewoon naar de apotheek.Is wel wat duurder maar dan heb je wat meer zekerheid.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: LET OP BIJ APOTHEKEN!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Gilas

Ja ,ik ben ook typ wacht wel rot maandag ,sommige worden eerst afgescheept met zo,n soort middel en dan ineens kan er heftige zenuwpijn komen.
Wat doe je,je denkt in wanhoop( gekoof me sommige pijnen zijn oeh) ff drogist...dat dacht zei.
Maar goed is goedgekomen met vrouw!!

Ik bemoei me er echt nooit mee,maar dit ...was zo....
Gevaarlijk en l*l verhaal,moest iets doen...
Mens was blij en ik zei ook,voortaan gewoon dr bellen....ja wist ze nu wel..

Dat je diagnose hernia krijg,wil niet zeggen dat je er erg bekent mee bent :wink: in het begin...
Die vrouw dus nog niet..

Nou als het goed is moeten ze nu volledig diploma halen over alle medicatie die ze verkopen,anders mogen ze het niet verkopen,maar wat jk zei je gaat mij niet vertellen dat een 15/16 jarige die zware opeleiding ook ff doet voor haar bijbaantje...

Gesloten