LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leveringsproblemen thyrax

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Theo62
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2016 19:08

Leveringsproblemen thyrax

Ongelezen bericht door Theo62 »

Dat Aspen Pharma zijn klanten niet serieus neemt blijkt maar weer eens. Na alle ellende die is ontstaan door de blister verpakkingen, nu hun nieuwste stunt: vlak van te voren kondigen ze aan dat ze voor een periode van 6 tot 9 maanden niet kunnen leveren. Iedereen die thyrax gebruikt moet het verder zelf maar uitzoeken.
Ik dacht de dans te ontspringen, want door het gedoe met de blisterverpakkingem was ik al overgestapt op euthyrox (met alle inregelingsproblemen van dien).
Vandaag echter een telefoontje van mijn apotheek: ze kunnen euthyrox 0,025 niet leveren.

Als er, zoals de media zeggen, 350.000 mensen zijn die de komende maanden een vervanger voor thyrax zoeken, is er dan uberhaupt wel voldoene schildklier medicijn beschikbaar?

RW1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2016 16:04

Re: Leveringsproblemen thyrax

Ongelezen bericht door RW1234 »

Deze (waarschijnlijk bewuste) actie van Aspen Pharma schijnt ook nog het licht op een ander probleem:

Waarom moet ik elke drie maanden steeds weer mijn thyrax ophalen bij de apotheek als ik een JAARrecept mee krijg?!? Ik slik al jaren dezelfde hoeveelheid thyrax...

Waarom krijgen vrouwen wel voor een jaar de pil mee op recept, en ik moet elke drie maanden opnieuw aan de balie staan voor mijn pillen?!? Wanneer veranderd die belachelijke regel eens???

Als die regel er niet was geweest, hadden veel mensen de probleem periode makkelijk kunnen overbruggen. Je ziet maar weer wat er van komt, als men de voorraad van dit soort vitale medicijnen bij de patient zelf klein houdt...

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Leveringsproblemen thyrax

Ongelezen bericht door joep873 »

RW1234 schreef: Waarom krijgen vrouwen wel voor een jaar de pil mee op recept, en ik moet elke drie maanden opnieuw aan de balie staan voor mijn pillen?!? Wanneer veranderd die belachelijke regel eens???
Het zit niet alleen in de regeltjes. Thyrax is relatief kort houdbaar.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Leveringsproblemen thyrax

Ongelezen bericht door sjohie »

RW1234 schreef:Deze (waarschijnlijk bewuste) actie van Aspen Pharma schijnt ook nog het licht op een ander probleem:

Waarom moet ik elke drie maanden steeds weer mijn thyrax ophalen bij de apotheek als ik een JAARrecept mee krijg?!? Ik slik al jaren dezelfde hoeveelheid thyrax...

Waarom krijgen vrouwen wel voor een jaar de pil mee op recept, en ik moet elke drie maanden opnieuw aan de balie staan voor mijn pillen?!? Wanneer veranderd die belachelijke regel eens???

Als die regel er niet was geweest, hadden veel mensen de probleem periode makkelijk kunnen overbruggen.Je ziet maar weer wat er van komt, als men de voorraad van dit soort vitale medicijnen bij de patient zelf klein houdt...
Nou nou, da's nogal een uitspraak. De fabrikant zegt dat het komt door onvoorziene problemen bij het verplaatsen van de productielocatie.

Overigens krijgt mijn vriendin niet de pil voor een heel jaar mee, dus die info van je is ook al niet zo stellig als je schrijft.

Wat er nu gebeurd, is dat men hamsteren van resterende pillen wil voorkomen, en er samen met de apothekers getracht wordt om alle patiënten evenveel pillen mee te geven, en om zo de pijn dus te spreiden voor zover mogelijk.

Overigens las ik dat de productie op de nieuwe locatie al wel op gang gebracht is, maar er bij het inregelen van de processen nu nog teveel kwaliteitschommelingen geconstateerd zijn, en ze daarom niet kunnen leveren. Hieruit blijkt dat de controle dus werkt, een fabrikant moet bij zo'n verplaatsing/verhuizing eerst aantonen dat de producten van de nieuwe productielijn qua kwaliteit etc identiek zijn aan het medicijn waar ze vergunning voor hebben, voordat deze op de markt gebracht mogen worden.

Gesloten