LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door puma73 »

tjebbekaas schreef:
puma73 schreef:De eerste 3 maanden worden nooit vergoedt bij dit medicijn, pas bij chronisch gebruik wordt het vergoedt.
In theorie wel maar in de praktijk is een krabbeltje van je arts voldoende om het medicijn direct vergoed te krijgen. Maar je zult het wel beter weten.
Inderdaad, ik ben een chronische gebruiker en moest de eerste 3 maanden zelf betalen, dat geld voor meerdere geneesmiddelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik slik zeker al een jaar of 10 Omeprazol en bij mijn weten heb ik nooit iets aan eigen bijdrage moeten betalen , ook die 1e 3 maanden niet en het eigen risico is pas op 1 januari 2008 ingegaan. Misschien is er toen iets veranderd ?
Ik ga het morgen eens navragen bij mijn zorgverzekeraar.
Als TS @Yoyotjoy deze online wil bestellen vanwege oa de kosten en zonder consult bij een HA ( en hij heeft verder kennelijk ook geen behoefte aan alternatieven ) dan is dat verder ook aan hem , toch?
Wel zou ik willen aanraden om goed te kijken hoe de samenstelling van dit medicijn is.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Toch leuk dat ik niet geloofd word als ik dit meld... Mijn wederhelft slikt het ook. Maar misschien dringt het nu wel door...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door moederslink »

Miepje1 schreef:Als je het écht nodig hebt moet je arts dat op het recept zetten en dan kost het niks...
Dit is wat u schreef.....
TS wil het online bestellen ( zonder naar de HA te gaan), dus dat ligt anders.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Nee dat ligt niet anders maar ik zal hier verder niet op ingaan. Kwestie van lezen....

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door puma73 »

Miepje1 schreef:Toch leuk dat ik niet geloofd word als ik dit meld... Mijn wederhelft slikt het ook. Maar misschien dringt het nu wel door...
Ik slik het zelf ook, heb de eerste 3 maanden gewoon zelf moeten betalen. Dat is overigens heel normaal met geneesmiddelen dat je voor vergoeding de eerste 3 maanden zelf moet betalen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door tijger1 »

puma73 schreef:
Miepje1 schreef:Toch leuk dat ik niet geloofd word als ik dit meld... Mijn wederhelft slikt het ook. Maar misschien dringt het nu wel door...
Ik slik het zelf ook, heb de eerste 3 maanden gewoon zelf moeten betalen. Dat is overigens heel normaal met geneesmiddelen dat je voor vergoeding de eerste 3 maanden zelf moet betalen.
Het is uiteraard een uitzondering dat je voor geneesmiddelen de eerste drie maanden zelf moet betalen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door puma73 »

tijger1 schreef:
puma73 schreef:
Miepje1 schreef:Toch leuk dat ik niet geloofd word als ik dit meld... Mijn wederhelft slikt het ook. Maar misschien dringt het nu wel door...
Ik slik het zelf ook, heb de eerste 3 maanden gewoon zelf moeten betalen. Dat is overigens heel normaal met geneesmiddelen dat je voor vergoeding de eerste 3 maanden zelf moet betalen.
Het is uiteraard een uitzondering dat je voor geneesmiddelen de eerste drie maanden zelf moet betalen.
Er zijn bepaalde medicijnen die je gewoon de eerste 3 maanden zelf moet betalen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door tijger1 »

Heb helaas in mijn omgeving veel mensen die veel medicijnen gebruiken. Geen een persoon heeft voor wat voor medicijn dan ook de eerste drie maanden zelf de kosten moeten dragen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door puma73 »

tijger1 schreef:Heb helaas in mijn omgeving veel mensen die veel medicijnen gebruiken. Geen een persoon heeft voor wat voor medicijn dan ook de eerste drie maanden zelf de kosten moeten dragen.
Ik ben ervaringsdeskundige, ik weet wat ik meemaak en wat ik moet betalen en niet.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door 16again »

puma73 schreef:
tijger1 schreef:Heb helaas in mijn omgeving veel mensen die veel medicijnen gebruiken. Geen een persoon heeft voor wat voor medicijn dan ook de eerste drie maanden zelf de kosten moeten dragen.
Ik ben ervaringsdeskundige, ik weet wat ik meemaak en wat ik moet betalen en niet.
Maar is die ervaring ook te herleiden tot regelgeving? Op deze link zie ik er niets over staan:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ik-vergoed

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:
puma73 schreef:
tijger1 schreef:Heb helaas in mijn omgeving veel mensen die veel medicijnen gebruiken. Geen een persoon heeft voor wat voor medicijn dan ook de eerste drie maanden zelf de kosten moeten dragen.
Ik ben ervaringsdeskundige, ik weet wat ik meemaak en wat ik moet betalen en niet.
Maar is die ervaring ook te herleiden tot regelgeving? Op deze link zie ik er niets over staan:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ik-vergoed
Als je met enige regelmaat het nieuws hebt gevolgd kun je weten dat deze medicijnen en b.v. diazepam en slaapmedicatie alleen vergoed worden als jij ze chronisch gebruikt.

Dit chronisch gebruik vloeit voort uit het herhaalrecept met een code voor chronisch gebruik door de huisarts, waardoor je vervolgens alleen belast wordt via je eigen risico voor zover niet verbruikt.
De eerste uitgifte moet je zelf betalen en wordt uiteraard niet belast in je eigen risico.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar dat betekent niet de eerste drie maanden zelf betalen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door puma73 »

tijger1 schreef:Maar dat betekent niet de eerste drie maanden zelf betalen.
Dat betekent precies zoals ik het zeg, de eerste 3 maanden zelf betalen. Daarna wordt het vergoedt. Dat is de normale gang van zaken voor dit soort medicijnen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door tijger1 »

De eerste uitgifte van een medicijn is nooit meer dan voor 14 dagen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door bprosman »

Wel zou ik willen aanraden om goed te kijken hoe de samenstelling van dit medicijn is.
Die natuurlijk ontzettend betrouwbaar is bij een medicijn wat je "zomaar" op prijs selecteert op het Internet.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door puma73 »

tijger1 schreef:De eerste uitgifte van een medicijn is nooit meer dan voor 14 dagen.
Jij je zin je hebt helemaal gelijk.

yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

puma73 schreef:
tijger1 schreef:Maar dat betekent niet de eerste drie maanden zelf betalen.
Dat betekent precies zoals ik het zeg, de eerste 3 maanden zelf betalen. Daarna wordt het vergoedt. Dat is de normale gang van zaken voor dit soort medicijnen.

ik vind het onbegrijpelijk waar jij en je mede reaguurders denken de wijsheid vandaan te halen, je MOET tenslotte ALLE medicijnen betalen tot je eigen EIGEN risico verbruikt is.
Omeprazol of Pantoprazol of een ander maagzuurremmer moet dus altijd betaald worden, ongeacht de hoeveelheid.
Bij het binnen treden bij de apotheek om je medicijnen op te halen ben je ALTIJD minimaal €6 kwijt (buiten andere buitensporige kosten zoals "het eerste gesprek" :wink: ) zonder dat je maar een pil mee krijgt.
Die €6 inclusief de medicijn kosten worden AFGESCHREVEN van je EIGEN BIJDRAGE, tot je eigen EIGEN BIJDRAGE (dus risico) verbruikt is.
Dus als ik het"antwoord" krijg van langste adem (waar ik tenslotte om vroeg), ben ik daar mee geholpen.
Laten we eens hier eens duidelijk antwoorden geven en to the point blijven waar de vraagsteller om vraagt, en niet zoals vele hier op het forum graag reageren om te reageren.
Laatst gewijzigd door yoyotjoy op 11 apr 2016 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

puma73 schreef:
tijger1 schreef:Heb helaas in mijn omgeving veel mensen die veel medicijnen gebruiken. Geen een persoon heeft voor wat voor medicijn dan ook de eerste drie maanden zelf de kosten moeten dragen.
Ik ben ervaringsdeskundige, ik weet wat ik meemaak en wat ik moet betalen en niet.
waar bent u dan ervaringsdeskundige in? :D , IEDEREEN heeft in Nederland een eigen bijdrage (dus risico) of je bent een buitenlandse werknemer.
Laatst gewijzigd door yoyotjoy op 11 apr 2016 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

tjebbekaas
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 apr 2013 18:02

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door tjebbekaas »

Beetje flauw om nu ineens ook het eigen risico er bij te gaan halen. Dat heeft natuurlijk niets te maken met het wel of niet vergoed krijgen van een medicijn. Iemand die chronisch ziek is zal sowieso in de eerste maanden van het jaar het eigen risico er al doorheen jagen. Is in ieder geval mijn ervaring.

Gesloten