LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

Weet iemand waar ik goedkoop 20 mg omeprazol of pantoprazol kan kopen online bv buitenland of ervaring ergens anders?

yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

jfortron schreef:Heb je al eens van Google gehoord, daar gaat een wereld voor je open!
uiteraard, maar misschien zijn hier mensen met ervaring ovr het bestellen hier van, het is wel moeilijk vinden in het buitenland, dus...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door sjohie »

yoyotjoy schreef:Weet iemand waar ik goedkoop 20 mg omeprazol of pantoprazol kan kopen online bv buitenland of ervaring ergens anders?
Kruidvat heeft een huismerk variant van omeprazol volgens mij, is dat wat? Online, en helemaal in het buitenland, bestellen van medicijnen kleven nog wel wat nadelen aan. Als je het financieel aantrekkelijker wil maken tov zeg dat kruidvat eigen merk, moet je zoveel bestellen dat je weer over de grens van invoerrechten/btw/ etc etc gaat, en dan is het in 99 v/d 100 gevallen niet de moeite waard.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Als je het écht nodig hebt moet je arts dat op het recept zetten en dan kost het niks...

yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

Miepje1 schreef:Als je het écht nodig hebt moet je arts dat op het recept zetten en dan kost het niks...
heb jij bij je verzekering geen eigen bijdrage dan...?

mh73

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door mh73 »

Als je het zelf koopt, moet je het toch ook zelf betalen?

Als je constant maagklachten hebt, moet je daar toch naar laten kijken?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door puma73 »

Miepje1 schreef:Als je het écht nodig hebt moet je arts dat op het recept zetten en dan kost het niks...
Dit is niet juist, de eerste keer moet je het zelf betalen, blijf je het gebruiken dan wordt het chronisch en krijg je het wel vergoedt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door scontra »

Miepje1 schreef:Als je het écht nodig hebt moet je arts dat op het recept zetten en dan kost het niks...

Omeprazol komt niet voor vergoeding in aanmerking.
Zowel de omeprazol als de terhandstellingskosten moeten zelf worden betaald.
Bij eerste uitgifte moet ook de uitleg zelf worden betaalsd

aspera
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 jul 2008 01:49

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door aspera »

Het Kruidvat huismerk is een goede en voordelige tip.
Zoek anders eens op Google naar maagzuur + havermout. Wel zo voordelig met ca 30 cent/pond.

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door titusvh »

mein33 schreef:
Miepje1 schreef:Als je het écht nodig hebt moet je arts dat op het recept zetten en dan kost het niks...

Omeprazol komt niet voor vergoeding in aanmerking.
Zowel de omeprazol als de terhandstellingskosten moeten zelf worden betaald.
Bij eerste uitgifte moet ook de uitleg zelf worden betaalsd
Omeprazol wordt vergoed bij chronisch gebruik, dus langer dan 3 maanden.
Valt wel onder het eigen risico. De meeste mensen betalen het daardoor alsnog zelf.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door langste adem »

Omeprazol komt niet voor vergoeding in aanmerking.
Zowel de omeprazol als de terhandstellingskosten moeten zelf worden betaald.
Bij eerste uitgifte moet ook de uitleg zelf worden betaalsd
Dat je dan nog voor de uitleg moet betalen (de eerste keer) vind ik erg dubieus.
Sowieso al omdat die uitleg ook al uitgebreid in de bijsluiter staat, en de arts die het medicijn heeft voorgeschreven heeft vast ook al uitleg gegeven.
Maar helemaal als je diezelfde medicijnen blijkbaar ook kan krijgen bij het Kruidvat (en vermoedelijk zijn de medicijnen daar nog goedkoper ook dan bij de apotheek)......

yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

De vraag was; Weet iemand waar ik goedkoop 20 mg omeprazol of pantoprazol kan kopen online bv buitenland of ervaring ergens anders?

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door langste adem »

Zelfs ebay staat er vol mee, (ebay.com/bhp/omeprazole), en nog voor veel goedkoper ook dan bij het Kruidvat....

Maar er zijn -tig soorten merken , en ik vraag me ook af of deze wel allemaal hetzelfde zijn als bij de apotheek.
Lees bijvoorbeeld deze review :
ebay.com/gds/BEFORE-YOU-BUY-Prilosec-or-Gen-Omeprazole-Magnesium-/10000000001862958/g.html

Dus ik zou niet meteen 1000 pillen kopen voor weinig, maar eerst een kleine hoeveelheid. Bevallen de medicijnen. kan je alsnog een grotere partij afnemen...
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2016 03:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Commerciële) links verwijderd

yoyotjoy
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2016 20:50

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door yoyotjoy »

langste adem schreef:Zelfs ebay staat er vol mee, (http://www.ebay.com/bhp/omeprazole), en nog voor veel goedkoper ook dan bij het Kruidvat....

Maar er zijn -tig soorten merken , en ik vraag me ook af of deze wel allemaal hetzelfde zijn als bij de apotheek.
Lees bijvoorbeeld deze review :
http://www.ebay.com/gds/BEFORE-YOU-BUY- ... 958/g.html

Dus ik zou niet meteen 1000 pillen kopen voor weinig, maar eerst een kleine hoeveelheid. Bevallen de medicijnen. kan je alsnog een grotere partij afnemen...
dank je voor de NUTTIGE info (Ebay dat ik er zelf niet aan gedacht had) en bedankt voor de waarschuwing, daarom dacht ik om dit te voorkomen dat er misschien bestellers zijn uit het buitenland, want hier zijn ten eerste de apothekers kosten buitensporig, en dan nog een kunst gemaakte prijs betalen voor een medicijn al over the world veel goedkoper te verkrijgen is.

Hulde langste adem
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2016 03:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic en aanvallende teksten verwijderd

tjebbekaas
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 apr 2013 18:02

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door tjebbekaas »

Als je deze medicatie echt nodig hebt dan ga je het beste naar je arts en dan schrijft hij/zij jou een recept uit. Pas als het chronisch gebruikt moet worden wordt het vergoed maar dat kan de arts op het recept aangeven met een code voor de apotheker. Je hoeft het dus niet eerst een paar maanden zelf te vergoeden.
Mocht je vaker last hebben van maagzuur (waarschijnlijk door medicijngebruik) zoek dan eens naar de mogelijkheden van het gebruik van Baking Soda. Ik gebruik dit op momenten dat ik erg veel last heb van maagzuur en het helpt goed (naast omeprazol)

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door puma73 »

tjebbekaas schreef:Als je deze medicatie echt nodig hebt dan ga je het beste naar je arts en dan schrijft hij/zij jou een recept uit. Pas als het chronisch gebruikt moet worden wordt het vergoed maar dat kan de arts op het recept aangeven met een code voor de apotheker. Je hoeft het dus niet eerst een paar maanden zelf te vergoeden.
Mocht je vaker last hebben van maagzuur (waarschijnlijk door medicijngebruik) zoek dan eens naar de mogelijkheden van het gebruik van Baking Soda. Ik gebruik dit op momenten dat ik erg veel last heb van maagzuur en het helpt goed (naast omeprazol)
De eerste 3 maanden worden nooit vergoedt bij dit medicijn, pas bij chronisch gebruik wordt het vergoedt.

mh73

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door mh73 »

Dat gaf ik ook aan: ga naar je arts. Ik had ook maagklachten, maar die bleken niet door de maag veroorzaakt te zijn. Als je galblaas, alvleesklier, lever of zelfs je darmen niet naar behoren functioneren heb je ook vaak last van je maag.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door bprosman »

Het blijft natuurlijk een gok wat er allemaal ingestopt wordt in medicatie die in het buitenland gemaakt wordt en waar een sticker "Omeprazol" opgeplakt word. Zelf betaal ik via mijn eigen risico iets van 7 Euro voor 3 maanden. Daarvoor ga ik niet in het buitenland emmeren.
Omeprazol komt niet voor vergoeding in aanmerking.
Jawel hoor Pantoprazol overigens ook.

tjebbekaas
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 apr 2013 18:02

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door tjebbekaas »

puma73 schreef:De eerste 3 maanden worden nooit vergoedt bij dit medicijn, pas bij chronisch gebruik wordt het vergoedt.
In theorie wel maar in de praktijk is een krabbeltje van je arts voldoende om het medicijn direct vergoed te krijgen. Maar je zult het wel beter weten.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: maag medicijnen omeprazol of pantoprazol kopen online

Ongelezen bericht door tijger1 »

Als men dit medicijn chronisch moet gebruiken, dus langer dan zes maanden, komen die eerdere maanden ook voor vergoeding in aanmerking.

Gesloten