LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medicijnen die niet voldoen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar je krijgt die allergische reactie niet DOOR Voltaren. Het gaat erom of men door het gebruik van die andere middelen weleens een allergische reactie heeft gehad. DAN is het verstandiger Voltaren niet te gebruiken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door moederslink »

Tiidmasine schreef:Misschien een zijweggetje maar wel eentje met een goedbedoelde waarschuwing:

Wie LAMISIL (een anti schimmel middel) in tabletvorm krijgt voorgeschreven loopt het risico zijn/haar smaakzin tijdelijk/permanent te verliezen !! :shock:

Helaas heb ik dit zelf ondervonden. Het staat wel in de bijsluiter maar ik werd er niet door de arts en/of apotheker op gewezen.
En om terug on topic te komen:
je weet vaak als leek niet welke troep je slikt, dus bijsluiters goed lezen en navraag doen bij de apotheek .( zij weten het soms ook nog beter dan de HA)
en hier ervaringen delen is dan ook niet verkeerd . :wink: , hoewel de een de ander niet is en ieder mens anders kan reageren.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door puma73 »

moederslink schreef:
Tiidmasine schreef:Misschien een zijweggetje maar wel eentje met een goedbedoelde waarschuwing:

Wie LAMISIL (een anti schimmel middel) in tabletvorm krijgt voorgeschreven loopt het risico zijn/haar smaakzin tijdelijk/permanent te verliezen !! :shock:

Helaas heb ik dit zelf ondervonden. Het staat wel in de bijsluiter maar ik werd er niet door de arts en/of apotheker op gewezen.
En om terug on topic te komen:
je weet vaak als leek niet welke troep je slikt, dus bijsluiters goed lezen en navraag doen bij de apotheek .( zij weten het soms ook nog beter dan de HA)
en hier ervaringen delen is dan ook niet verkeerd . :wink: , hoewel de een de ander niet is en ieder mens anders kan reageren.
Dat apothekers het beter weten dan huisartsen is niet zo gek, de apotheker heeft meer opleiding gehad in medicijnen en de werking dan de huisarts.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door moederslink »

Correct, puma73 , klopt precies.
Gelukkig hebben we hier een erg prettige meewerkende apotheker voor wie geen vraag te gek is . Bij twijfels ga ik dan ook bijna altijd naar haar toe.
( en dat advies/ antwoord , of aan de balie of aan de telefoon , kost me niets :D )

Gesloten