Afbouwen van citalopram

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Grace80
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2018 09:22

Afbouwen van citalopram

Ongelezen bericht door Grace80 » 21 jun 2018 10:01

Hallo,

Ik lees hier (gelukkig) en helaas dezelfde klachten als wat ik heb met het afbouwen van mijn medicijnen, helaas geen recente, vandaar dat ik nu een nieuwe begin. Wie is momenteel of iig recentelijk aan het afbouwen. Ik ben nu vanaf 30 mei aan het afbouwen van 15 mg citalopram naar 10 mg. Met de huisarts namelijk afgesproken dat ik het rustig aan ga doen en sinds de 30e van mei dus om en om de mg. Sinds de 2e week heb ik zwaar hoofd en niet helder kunnen voelen, zijn ,doen. Dit is niet elke dag, ik heb gemerkt dat als ik afleiding heb dit iets minder is, alhoewel deze week zooooooooo'n slechte week is. Ik had tot aan afgelopen dinsdag geen irritaties maar dinsdag omg waar kwam dat vandaan. En dan een irritatie om niks, een weegschaal die het niet deed in mijn ogen. Afreageren op mijn partner, dat ik nadat ik hetgeen heb gezegd bij mezelf waar komen deze woorden vandaan..... Daarna krijg je een irritatie op jezelf omdat je niet jezelf bent, herkenbaar?? Echt waar ben ik mee bezig mijn hoofd is aan het ontploffen what the **** ben ik mee bezig en voor wat. Ga niet toegeven en blijf afbouwen, wil van de **** af en dat lukt me ook wel maar grrrrr heb het nu zo zwaar. Heb het idee dat mijn ogen maar half open zijn op die manier kijk ik nu de wereld in hoe ziet het bij anderen er wel niet uit. Je leest erg veel dat je moet bewegen, ben dus ook flink aan het wandelen, hardlopen en bootcamp. Gisteren dacht ik laat ik meedoen aan een extreme bootcamp. Nou een ding, bewegen is goed in deze situatie maar zeker niet vol fanatiek erin gaan. Ik heb na afloop van de training gehuild, omdat ik voor mijn gevoel helemaal niet erbij was. Heb gestreden en lekker gesport maar mijn hoofd.....................zo niet gefocust erop. Eenmaal thuis alleen maar huilen huilen, waarom doet mijn hoofd zo ik word gek ik wil dat het stopt ben goed bezig en ga de goede kant op volgens mijn partner, maar hallo mijn hoofd, kan het er niet af. Heb ook het idee dat ik weer lekker chagrijning aan het kijken bent, mijn gezicht kan geen glimlachje trekken, als wat ik altijd wel doe. Als ik lees moet ik 4 weken dit ondergaan, maar hoe zal het gaan als ik vanaf volgende week volledig overga op de 10 mg, zal dit dan nog erger worden of wat.

madfred
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Afbouwen van citalopram

Ongelezen bericht door madfred » 21 jun 2018 12:11

Afbouwen van zware medicatie is te vergelijken met afkicken van drugs. Je zal eerst een zware periode hebben maar dat gaat na verloop van tijd beter. Hoe lang dit duurt en hoe heftig het is, is per persoon en situatie verschillend. In ieder geval sterkte ermee.

Plaats reactie