LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil in prijs medicijnen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
JolandaVDM
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2013 10:29

Verschil in prijs medicijnen

Ongelezen bericht door JolandaVDM »

Misschien is deze kwestie al aan de orde geweest. Mijn dochter slikt de pil, maar omdat ze nog geen 21 is krijgt ze hem niet vergoed. De rekening van de apotheek gaat rechtstreeks naar de zorgverzekering en daar krijgt ze achteraf een rekening van. Zij moet meer betalen dan dat ik betaal voor de pil. Nu kan dat natuurlijk liggen aan het merk. De laatste keer heeft ze het nagevraagd bij de apotheek en wat blijkt: als ze zelf de medicijnen bij de apotheek betaalt is ze 10 euro goedkoper uit dan dat ze het via de zorgverzekeraar betaalt. Dan gaat het dus om hetzelfde merk! Winst voor de zorgverzekeraar?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verschil in prijs medicijnen

Ongelezen bericht door sjohie »

JolandaVDM schreef:Misschien is deze kwestie al aan de orde geweest. Mijn dochter slikt de pil, maar omdat ze nog geen 21 is krijgt ze hem niet vergoed. De rekening van de apotheek gaat rechtstreeks naar de zorgverzekering en daar krijgt ze achteraf een rekening van. Zij moet meer betalen dan dat ik betaal voor de pil. Nu kan dat natuurlijk liggen aan het merk. De laatste keer heeft ze het nagevraagd bij de apotheek en wat blijkt: als ze zelf de medicijnen bij de apotheek betaalt is ze 10 euro goedkoper uit dan dat ze het via de zorgverzekeraar betaalt. Dan gaat het dus om hetzelfde merk! Winst voor de zorgverzekeraar?
Dat is geen 10 euro pure winst, want de zorgverzekeraar moet er wel wat (administratieve) handelingen voor verrichten natuurlijk. Maar medelijden hoef je inderdaad niet te hebben, ze zullen er vast wel wat aan verdienen.

Gesloten