LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Truidageertje 2051
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2017 13:23

Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ongelezen bericht door Truidageertje 2051 »

Moet bij de apotheek 6.36 voor elk soort medicijn die ik krijg bij een herhaalrecept
De kosten van een nieuw recept liggen hoger.
Heb 4 soorten medicijnen betaal ruim 25 Euro per drie maanden.
Dat is ruim honderd per jaar.
Vind dit heel vreemd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ongelezen bericht door scontra »

Truidageertje 2051 schreef:Moet bij de apotheek 6.36 voor elk soort medicijn die ik krijg bij een herhaalrecept
De kosten van een nieuw recept liggen hoger.
Heb 4 soorten medicijnen betaal ruim 25 Euro per drie maanden.
Dat is ruim honderd per jaar.
Vind dit heel vreemd.
U kunt dat wel heel vreemd vinden, maar u heeft het over een herhaalrecept en u heeft deze kosten dus reeds eerder betaald.
Het e.e.a. m.b.t. de 'terhandstellingskosten' en de 'gesprekskosten' (alleen bij eerste uitgifte) is wettelijk geregeld en iedere Nederlander die zijn/haar medicijnen gaat halen bij de Apotheek moet dit betalen, telkens weer ;-)

Truidageertje 2051
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2017 13:23

Re: Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ongelezen bericht door Truidageertje 2051 »

Heb dit nooit geweten

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja de apotheker moet zijn dure BMW ergens van betalen...

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ongelezen bericht door scontra »

Truidageertje 2051 schreef:Heb dit nooit geweten

Zoekt u even op Google onder 'terhandstellingskosten' en 'terhandstellingskosten met eerste gesprek' en u krijgt de exacte info die u nodig heeft.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:Tsja de apotheker moet zijn dure BMW ergens van betalen...
En zijn personeel, bedrijfspand, voorraad, belastingen, verzekeringen,....

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ongelezen bericht door gemist »

GJvdZ schreef:
olaf79 schreef:Tsja de apotheker moet zijn dure BMW ergens van betalen...
En zijn personeel, bedrijfspand, voorraad, belastingen, verzekeringen,....
En die BMW. Want laten we wel wezen, apothekers verdienen niet bepaald het minimum....

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ongelezen bericht door Moneyman »

gemist schreef:
GJvdZ schreef:
olaf79 schreef:Tsja de apotheker moet zijn dure BMW ergens van betalen...
En zijn personeel, bedrijfspand, voorraad, belastingen, verzekeringen,....
En die BMW. Want laten we wel wezen, apothekers verdienen niet bepaald het minimum....
Logisch ook, gezien het vereiste denk- en werkniveau en diens grote verantwoordelijkheid. Dat mag best betaalt worden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef: Ik wilde ook net als ik dacht dat iedereen kreeg een echt gesprek met de apothekersassistente, waar voor mijn geld.
De 'waar' voor uw geld heeft u gekregen d.m.v. het medicijn.
En bij de eerste uitgifte mag u helemaal geen "gesprek"verwachten, maar de apothekersass. doet/kan niets meer doen dan 'voorlezen' uit de zojuist uitgedraaide bijsluiter. Meer informatie als in de bijsluiter staat beschreven kunt u niet krijgen.
De kosten die het 'voorlezen' en de 'uitgifte' met zich mee brengt zijn er voor om de Apotheek draaiende te houden en verder helemaal nergens anders voor.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ongelezen bericht door gemist »

MichielFRL schreef:
gemist schreef:
GJvdZ schreef:En die BMW. Want laten we wel wezen, apothekers verdienen niet bepaald het minimum....
Dat valt nog een beetje tegen. Ze gaan met bosjes failliet omdat er niet genoeg verdiend wordt.
Ze gaan failliet door concurrentie. De apothekers die nog van het oude stempel zijn hebben moeite met de lagere vergoedingen. En dan moet er geschakeld worden.
En uiteindelijk is het toch geld vanuit de overheid dat naar de apothekers gaat. Die geldstroom droogt op en wordt steeds beter gecontroleerd. Nieuwe tijden. Medische medewerkers worden niet meer zo hoog aangeslagen als vroeger. Verantwoordelijkheid...Das een mooi woord.

sensovoir
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2017 14:17

Re: Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ongelezen bericht door sensovoir »

ik heb het nu al meegemaakt dat je 11,83 betaald als je bij de dokter een injectie krijgt.
En hij later die weer besteld bij de apotheek om zijn voorraad weer aan te vullen.
Zonder dat je bij de apotheek geweest ben. Dus ook van hun geen uitleg hebt gehad bij nieuw medicijn.
Zoals het omschreven staat op het zorg overzicht. Maar ze sturen wel de rekening.
Makkelijk verdiend.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Handelingskosten apotheek: ik vind het vreemd

Ongelezen bericht door Dirkie »

sensovoir schreef:ik heb het nu al meegemaakt dat je 11,83 betaald als je bij de dokter een injectie krijgt.
En hij later die weer besteld bij de apotheek om zijn voorraad weer aan te vullen.
Zonder dat je bij de apotheek geweest ben. Dus ook van hun geen uitleg hebt gehad bij nieuw medicijn.
Zoals het omschreven staat op het zorg overzicht. Maar ze sturen wel de rekening.
Makkelijk verdiend.
Volgende keer zou ik aan de arts voorstellen dat die een recept uitschrijft. Vervolgens gaat U dit zelf bij de apotheek ophalen, hoort de uitleg aan en brengt U dit ook zelf weer naar de huisarts zodat die de injectie kan geven. Het kost U de wel veel meer tijd en 2 huisarts consulten maar dat maakt u waarschijnlijk niet uit want die vallen niet onder het eigen risico. Zou U dan meer tevreden zijn?
Ik heb dit zelf ook meegemaakt en voor mij was het belangrijker dat ik mijn schouder weer pijnloos kon gebruiken. En voor een goed gesprek hoef ik echt niet naar de apotheek (alhoewel in de apotheek waar ik kom hele aardige mensen werken die alle tijd nemen voor de uitleg trouwens) :mrgreen:

Gesloten