LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnen; Magnesium Hydroxide

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
HommingaFraneker
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2016 11:29

Medicijnen; Magnesium Hydroxide

Ongelezen bericht door HommingaFraneker »

Volgens de apotheek in Franeker is Mg hydroxide al weken niet leverbaar en zal het naar verwachting binnenkort ook niet leverbaar zijn. Voor mijn vrouw, die dit middel al 12 jaar gebruikt zou dit zeer vervelend zijn. Is dit probleem bekend bij andere gebruikers?
Groet, Homminga

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Medicijnen; Magnesium Hydroxide

Ongelezen bericht door Shine »

Ja, probleem is bekend. Had exact hetzelfde. Landelijk nergens meer een strip te krijgen.
Inmiddels is het weer leverbaar, zij het mondjesmaat. Overigens is de prijs, nu het weer wat leverbaar is, ook gigantisch gestegen. Betaalde ik eerst altijd (afgerond) €16,50 per doos van 500 Stuks, is dat nu ineens dik €23,=.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Medicijnen; Magnesium Hydroxide

Ongelezen bericht door 16again »

Nu snap ik dat medicijnen duur zijn om te ontwikkelen en vervaardigen.....maar magnesium hydroxide is een hele simpele scheikundige stof, onbegrijpelijk dat daar een tekort aan is. Of is er sprake van prijsopdrijving?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Medicijnen; Magnesium Hydroxide

Ongelezen bericht door Shine »

16again schreef:Nu snap ik dat medicijnen duur zijn om te ontwikkelen en vervaardigen.....maar magnesium hydroxide is een hele simpele scheikundige stof, onbegrijpelijk dat daar een tekort aan is. Of is er sprake van prijsopdrijving?
Het verhaal van de apotheek was: de producent kon de vraag naar deze tabletten niet -meer- aan. Het schijnt dat deze tabletten vooral in Nederland erg veel gebruikt worden. En nu, nu ze weer leverbaar zijn, is de prijs ook ineens giga gestegen. Op mijn vraag waarom vertelde de apotheek dat de producent het vermoedelijk niet meer tegen die prijs kon maken (koste/baten). Ikzelf denk er het mijne van en heeft het gewoon te maken met een enorme en schandalige prijsopdrijving. Overigens vallen deze 'medicijnen' onder zelfzorgmiddelen.

@Breien: ik heb andere magnesiumpillen geprobeerd, maar die geven niet het gewenste effect en zijn daarnaast belachelijk en schreeuwend duur. Vele malen duurder dan deze magnesiumpillen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Medicijnen; Magnesium Hydroxide

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik lees op de site van apotheek.nl:

>>Magnesiumoxide is al tientallen jaren internationaal op de markt. Het is zonder recept verkrijgbaar in tabletten als het merkloze Magnesiumhydroxide en Magnesiumoxide.

Magnesiumoxide wordt ook gebruikt in combinatie met een andere werkzame stof, onder de merknamen Maalox, Regla pH nieuwe formule, Picoprep, Citrafleet en als het merkloze Antagel.<<<

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Medicijnen; Magnesium Hydroxide

Ongelezen bericht door Shine »

Mathilde D. schreef:Ik lees op de site van apotheek.nl:

>>Magnesiumoxide is al tientallen jaren internationaal op de markt. Het is zonder recept verkrijgbaar in tabletten als het merkloze Magnesiumhydroxide en Magnesiumoxide.

Magnesiumoxide wordt ook gebruikt in combinatie met een andere werkzame stof, onder de merknamen Maalox, Regla pH nieuwe formule, Picoprep, Citrafleet en als het merkloze Antagel.<<<
Ja en, wat wilt u hiermee zeggen?

Het gaat juist om de pure magnesiumhydroxide, zonder andere toevoegingen. Velen nemen dit juist om de bijwerking, namelijk soepelere ontlasting. De helft van de middelen die u opnoemt hebben als bijwerking verstopping. Precies dus het tegenovergestelde. Andere middelen zijn alleen op recept verkrijgbaar en worden gebruikt als de totale darm tgv darmonderzoek/operatie leeg moet zijn. Vergelijkbaar met Cleanprep. Kortom zeker niet voor dagelijks gebruik.

Gesloten