LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnen met medische noodzaak worden niet verstrekt

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Huub van Hoof
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2017 10:06

Medicijnen met medische noodzaak worden niet verstrekt

Ongelezen bericht door Huub van Hoof »

De artsen in het ziekenhuis schrijven medicijnen voor van bepaalde fabrikanten.
Dit in verband met aanhoudende maagklachten van patiënt.
De goed samenstelling is gevonden en vanaf december 2015 is de patiënt klachten vrij. De serviceapotheek verstrekt deze medicijnen niet meer en er worden andere medicijnen geleverd. Resultaat, de betreffende patiënt krijgt weer maagklachten. Melding gemaakt bij de apotheek waar die gaan de voorgeschreven medicijnen niet meer verstrekken omdat ze de kwantiteit van het contract met de zorgverzekeraar in gevaar komt.
De betreffende apotheek is de Forumapotheek in Tilburg.
Huub van Hoof Tilburg

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Medicijnen met medische noodzaak worden niet verstrekt

Ongelezen bericht door bprosman »

Terug naar de arts die het voorgeschreven heeft. Is mij ook wel eens overkomen dat ik een ander medicijn kreeg met "de zelfde werkzame stof" maar waar ik toch anders op reageerde. De (huis)arts heeft toen expliciet een bepaald merk voorgeschreven.
Of een andere apotheker zoeken.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Medicijnen met medische noodzaak worden niet verstrekt

Ongelezen bericht door Esceha »

Eigen schuld als men "gemalen dakpannen" (zoals ik dat altijd noem ) krijgt geleverd.
ONVZ ken geen preferentiebeleid. Kost per maand gemiddeld een tientje meer maar dan is men van het gezeur bij de apotheek af. Zelfs worden alle merkmiddelen vergoed.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Medicijnen met medische noodzaak worden niet verstrekt

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Een overzicht met de opmerking, dat momenteel alles helaas nog dagelijks op losse schroeven staat:

https://www.consumentenbond.nl/zorgverz ... medicijnen

Gesloten