LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnen ongebruikt weggooien, hoe ga je het tegen?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Tasselteri
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2020 14:24

Re: Medicijnen ongebruikt weggooien, hoe ga je het tegen?

Ongelezen bericht door Tasselteri »

Hebzucht van Big Pharma!

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Medicijnen ongebruikt weggooien, hoe ga je het tegen?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Principieel voorkom je verspilling door per keer minder uit te geven maar dan heb je dus wel meer verstrekkingen. Nu tendeert het " een evenwicht in de markt richting een zo groot mogelijke toegestane verstrekking omdat daar de out of pocket kosten voor de klant het kleinst zijn. Je hebt dus twee opties, of je beperkt verstrekkingen verder en/of je beprijst weggooien. Aangezien er voor het laatste nog geen oplossing bestaat is de enige oplossing kleinere verstrekkingen met dus hogere kosten voor de patiënten.

Godfried Jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2020 17:23

Re: Medicijnen ongebruikt weggooien, hoe ga je het tegen?

Ongelezen bericht door Godfried Jansen »

Ook huisarts gaat niet vrij uit. Te gemakkelijke diagnose. Na eerste recept blijkt werking onvoldoende. Gehele voorraad kan weg. Aandacht huisarts te gering, altijd eerst rijtjes van vorige patiënt invullen, geen tijd voor zorgvuldige diagnose. Ook te weinig hulpmiddelen voor goede diagnose. Te kostbaar voor iedere huisarts. Waarom niet in clusters werken, zodat beste diagnose apparatuur aan te schaffen is.
Meegemaakt: volledig mislukte diagnose, waardoor daarna een operatie noodzakelijk was ( kosten €17.000) Meerdere andere casus bekend, een met dodelijke afloop . Alles dankzij onzorgvuldige huisartsen

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Medicijnen ongebruikt weggooien, hoe ga je het tegen?

Ongelezen bericht door Brahms »

Het beste om weggooien tegen te gaan is natuurlijk alles opeten 😀

Mijn klachten waren vorige week nog niet over, dus dacht de HA, geef hem wat maagbeschermers en sterke pijnstillers.
Maar ik had helemaal geen pijn, mijn klacht ging over wat anders. Heb het vriendelijk afgewezen. Toch weer wat medicijnen en een rekening bespaart.

ahendriks45
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2020 11:36

Re: Medicijnen ongebruikt weggooien, hoe ga je het tegen?

Ongelezen bericht door ahendriks45 »

mijn man heeft recent voor 3 maanden medicijnen gekregen. Is onlangs opgenomen in zorginstelling. Daar willen ze deze medicijnen (ongebruikt en in verzegelde verpakking) niet gebruiken, zij bestellen alles zelf. Breng maar terug naar de apotheek, kreeg ik te horen. Daar worden ze dan vernietigd. Eeuwig zonde. Dat verklaart wel waarom de zorgpremie zo hoog is. Kan dat nou echt niet beter georganiseerd worden? :roll:

Gesloten