LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wilmamazone schreef

Citaat:
Hoogerbrugge haalt het getal van 40 procent uit een recente publicatie in het British Journal of Cancer. ’19 procent van alle kankergevallen wordt veroorzaakt door tabak, 9 procent door verkeerd eten – te weinig vezels en fruit, te veel zout en rood vlees – 6 procent door overgewicht, 4 procent door alcohol en nog wat andere factoren. Allemaal zaken waar je zelf wat aan kunt doen.’
‘Nooit, nooit, nooit’ zal Hoogerbrugge zeggen dat kanker ‘eigen schuld’ is: ‘Als 40 procent mogelijk te voorkomen is, dan is 60 procent dat niet.’


9 procent mogelijk door verkeerd eten – te weinig vezels en fruit, te veel zout en rood vlees, dus 91 % heeft er niets mee te maken. Dat wijzen grote studies ook steeds vaker uit.

91% van 40% niet van 100%.
Hoogerbrugge zegt 40: 19+9+6+4 + = 38
Je zou je ook nog kunnen afvragen of 9 % verkeerd eten en 6% overgewicht enige overlapping hebben.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Jolijn »

rozemarijntje schreef:ja,tuurlijk jolijn,moet je dat weten :wink: maar je snapt me toch wel
Ja ik snap je :wink: maar deel je mening niet.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Hoeft ook niet :wink:

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Jolijn schreef:Wilmamazone schreef

Citaat:
Hoogerbrugge haalt het getal van 40 procent uit een recente publicatie in het British Journal of Cancer. ’19 procent van alle kankergevallen wordt veroorzaakt door tabak, 9 procent door verkeerd eten – te weinig vezels en fruit, te veel zout en rood vlees – 6 procent door overgewicht, 4 procent door alcohol en nog wat andere factoren. Allemaal zaken waar je zelf wat aan kunt doen.’
‘Nooit, nooit, nooit’ zal Hoogerbrugge zeggen dat kanker ‘eigen schuld’ is: ‘Als 40 procent mogelijk te voorkomen is, dan is 60 procent dat niet.’

9 procent mogelijk door verkeerd eten – te weinig vezels en fruit, te veel zout en rood vlees, dus 91 % heeft er niets mee te maken. Dat wijzen grote studies ook steeds vaker uit.

91% van 40% niet van 100%.
Hoogerbrugge zegt 40: 19+9+6+4 + = 38
Je zou je ook nog kunnen afvragen of 9 % verkeerd eten en 6% overgewicht enige overlapping hebben.
De basis van de rekensom is alle kankergevallen, dus 100%.
Zo'n 60% kan al buiten beschouwing gelaten worden wat preventie betreft, blijft over zo'n 40% waar mogelijk wat aan te doen is.
9% van alle kankergevallen komt mogelijk door verkeerd eten. Het kan dat er enige overlapping is met overgewicht, maar mensen met overgewicht eten niet altijd verkeerd.

Waar het om en over gaat is dat er mensen zijn die alle kankers in de Westerse wereld toeschrijven aan leefstijl en met name verkeerde voeding. Dat is dus niet zo. Hetzelfde verhaal als er eenmaal kanker ontstaan is. Kankerpatiënten worden regelmatig zowat doodgegooid met het ene na het andere advies over o.a. eten en drinken en supplementen terwijl de oorzaak, en mogelijke genezing, van hun kanker dus heel ergens anders gezocht moet worden.

Er worden nergens zoveel fabeltjes over verteld als over kanker en het zou al een heel stuk schelen als van allerhande kletskoek niet meer verkocht zou worden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ wilma

met alle respect,maar je gaat mij niet vertellen dat het eten wat wij hier eten,gezonder is als iets wat niet bespoten, geïnjecteed is of vervuild is door de lucht.
dat heeft dus wel degelijk invloed op je gezondheid....
dat zijn geen fabeltjes maar de realiteit.

er zijn genoeg aantoonbare dingen die kanker kunnen en ik zeg met klem kunnen veroorzaken,
maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om hele discussie's aan te gaan om wat wel en niet goed voor je is...
als ze dat echt zouden weten dan was het simpel.....

percentages daar trek ik me niet zoveel van aan,wat me wel aantrekt is hoeveel mensen ik al ben verloren aan deze rotziekte en hoeveel er nu onder behandeling zijn,dat vind ik eerlijk gezegd iets belangrijkers,als een hele discussie .

sorry

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Wilmamazone schreef: Er worden nergens zoveel fabeltjes over verteld als over kanker en het zou al een heel stuk schelen als van allerhande kletskoek niet meer verkocht zou worden.
Dit is bijna niet uit te bannen. Iedereen krijgt vroeg of laat wel met kanker te maken, zij het zelf zij het in de directe omgeving. Dat maakt al dat het een veel besproken onderwerp is. Net zoals de Inuit tig verschillende woorden hebben voor sneeuw in de taal bijvoorbeeld.

Daarnaast worden in dit soort discussies alle kankervarianten op een grote hoop gegooid terwijl er best grote variatie is in de behandelbaarheid ervan voor verschillende vormen en types. Waarbij tijdige ontdekking bv wel van essentieel belang is.

Borstkanker komt best veel voor bij vrouwen op jongere leeftijd, maar vind ik het raar dat er niet veel meer gedaan wordt aan bevolkingsonderzoeken hiervoor. Vrouwen worden vanaf hun 50ste (dacht ik) pas opgeroepen.

Verder is er het bijkomende aloude probleem dat er geld heel veel geld mee te verdienen is voor degene die de oplossing heeft. Mensen blijven nu eenmaal hoop houden en blijven strohalmen aangrijpen ( dat begrijp ik ook wel ) zeker als behandeling niet of niet zo goed werkt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wilmamazone schreef:
Jolijn schreef:Wilmamazone schreef

Citaat:
Hoogerbrugge haalt het getal van 40 procent uit een recente publicatie in het British Journal of Cancer. ’19 procent van alle kankergevallen wordt veroorzaakt door tabak, 9 procent door verkeerd eten – te weinig vezels en fruit, te veel zout en rood vlees – 6 procent door overgewicht, 4 procent door alcohol en nog wat andere factoren. Allemaal zaken waar je zelf wat aan kunt doen.’
‘Nooit, nooit, nooit’ zal Hoogerbrugge zeggen dat kanker ‘eigen schuld’ is: ‘Als 40 procent mogelijk te voorkomen is, dan is 60 procent dat niet.’

9 procent mogelijk door verkeerd eten – te weinig vezels en fruit, te veel zout en rood vlees, dus 91 % heeft er niets mee te maken. Dat wijzen grote studies ook steeds vaker uit.

91% van 40% niet van 100%.
Hoogerbrugge zegt 40: 19+9+6+4 + = 38
Je zou je ook nog kunnen afvragen of 9 % verkeerd eten en 6% overgewicht enige overlapping hebben.
De basis van de rekensom is alle kankergevallen, dus 100%.
Zo'n 60% kan al buiten beschouwing gelaten worden wat preventie betreft, blijft over zo'n 40% waar mogelijk wat aan te doen is.
9% van alle kankergevallen komt mogelijk door verkeerd eten. Het kan dat er enige overlapping is met overgewicht, maar mensen met overgewicht eten niet altijd verkeerd.
Je hebt gelijk, de 91% die niets met verkeerd eten te maken heeft, kan onder de 19,6 of 4 % vallen.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

rozemarijntje schreef:@ wilma

met alle respect,maar je gaat mij niet vertellen dat het eten wat wij hier eten,gezonder is als iets wat niet bespoten, geïnjecteed is of vervuild is door de lucht.
dat heeft dus wel degelijk invloed op je gezondheid....
dat zijn geen fabeltjes maar de realiteit.
Onderzoek heeft uitgewezen dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat het eten van biologisch voedsel leidt tot een betere gezondheid, preventie van ziekte of verlaging van ziekterisico's. Dan heb ik het dus met nadruk over de produkten uit de Schijf van Vijf, maar af en toe zondigen kan geen kwaad. Men moet het langere tijd al heel erg bont maken om risico te lopen.

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door zozozo »

Gebruikers zullen zich in een discussie beperken tot het onderwerp.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jun 2012 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Isabeau
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2012 09:16

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Isabeau »

Wilmamazone schreef:Onderzoek heeft uitgewezen dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat het eten van biologisch voedsel leidt tot een betere gezondheid, preventie van ziekte of verlaging van ziekterisico's. Dan heb ik het dus met nadruk over de produkten uit de Schijf van Vijf, maar af en toe zondigen kan geen kwaad. Men moet het langere tijd al heel erg bont maken om risico te lopen.
Heb je ook een bronvermelding? Wordt daarin vermeld wat 'af en toe', 'langere tijd' en 'erg bont' inhoudt? En wanneer is iets nog veilig en wanneer een risico?

Gesloten