LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door thesaint »

De laatste tijd hoor je regelmatig nieuws m.b.t. doorbraken tegen deze afschuwelijk ziekte.

Wat dat betreft mogen ze van mij de mensen verantwoordelijk voor de genezingen van deze ziekte bankbonussen verstrekken.
Deze mensen verdienen dit echt.
Maar mijn mening is in deze niet relevant.

Wel heb ik afgelopen tijd opmerkelijke dingen gelezen hierover.
O.a. die jonge studente in Californië.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... ijk-kanker

Maar wat ook opmerkelijk is het verhaal van een dokter met een medicijn tegen kanker wat succesvol scheen te zijn maar vervolgens jarenlang kon touwtrekken om goedkeuring van dit medicijn.

http://www.niburu.nl/index.php?option=c ... &Itemid=30

We zijn behoorlijk ver met onze wetenschap. Maar zou de farmaceutische industrie werkelijk de (oplossing) medicatie tegen willen houden?

Bovenstaande verhalen vond ik behoorlijk opmerkelijk. Maar waarom dergelijke zaken niet versnellen en mensen helpen tegen deze vreselijke ziekte?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De medicatie zal er echt wel voor zijn maar zal
waarschijnlijk veel te duur zijn.

(denk ik)

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door thesaint »

Chocomelk schreef:De medicatie zal er echt wel voor zijn maar zal
waarschijnlijk veel te duur zijn.

(denk ik)
Chocomelk ,

Als dit zo zou zijn dan toch zo snel mogelijk op de markt brengen zou ik zeggen.
Dat zou voor veel mensen toch een wonder zijn. Het duurt allemaal zo lang en wat zou het prachtig zijn als we deze kwelgeest van een ziekte de baas kunnen zijn.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat gaat dan inhouden dat rijke mensen dit medicijnen
kunnen betalen en de normalen en arme mensen niet ?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door puma73 »

thesaint schreef:De laatste tijd hoor je regelmatig nieuws m.b.t. doorbraken tegen deze afschuwelijk ziekte.

Wat dat betreft mogen ze van mij de mensen verantwoordelijk voor de genezingen van deze ziekte bankbonussen verstrekken.
Deze mensen verdienen dit echt.
Maar mijn mening is in deze niet relevant.

Wel heb ik afgelopen tijd opmerkelijke dingen gelezen hierover.
O.a. die jonge studente in Californië.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... ijk-kanker

Maar wat ook opmerkelijk is het verhaal van een dokter met een medicijn tegen kanker wat succesvol scheen te zijn maar vervolgens jarenlang kon touwtrekken om goedkeuring van dit medicijn.

http://www.niburu.nl/index.php?option=c ... &Itemid=30

We zijn behoorlijk ver met onze wetenschap. Maar zou de farmaceutische industrie werkelijk de (oplossing) medicatie tegen willen houden?

Bovenstaande verhalen vond ik behoorlijk opmerkelijk. Maar waarom dergelijke zaken niet versnellen en mensen helpen tegen deze vreselijke ziekte?

Het eerst artikel gaat over een middel dat MOGELIJK kan dienen als medicijn, het is nog niet getest op mensen.

Het tweede komt van een obscure website waar ze ook geloven in groene mannetjes. En is weer een typisch voorbeeld van hoe mensen via de media zichzelf in de kijker proberen te brengen met onzin verhalen Big pharma houdt het tegen e.d.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door thesaint »

Chocomelk schreef:Dat gaat dan inhouden dat rijke mensen dit medicijnen
kunnen betalen en de normalen en arme mensen niet ?
Nee wat mij betreft niet.
Iedereen heeft toch recht op zorg?
En er wordt ook flink wat geworven voor deze ziekte.
Ik denk dat iedereen wil dat mensen van deze ziekte afkomen. Ik doe zelf ook altijd mee met dergelijke acties. Maar ik vind dat het zo lang duurt. Als je ziet hoe snel technologie de laatste jaren is ontwikkeld en hoe langzaam het medicijn tegen deze ziekte. Misschien klinkt het ongeduldig maar er gaan nog zoveel mensen dood aan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door ciske »

thesaint schreef:Nee wat mij betreft niet.
Iedereen heeft toch recht op zorg?
En er wordt ook flink wat geworven voor deze ziekte.
Ik denk dat iedereen wil dat mensen van deze ziekte afkomen. Ik doe zelf ook altijd mee met dergelijke acties. Maar ik vind dat het zo lang duurt. Als je ziet hoe snel technologie de laatste jaren is ontwikkeld en hoe langzaam het medicijn tegen deze ziekte. Misschien klinkt het ongeduldig maar er gaan nog zoveel mensen dood aan.

Ik denk dat jij niet op de hoogte bent, dat er gelukkig al meer tegen deze ziekte gedaan wordt, helaas nog iet genoeg, maar om nou medicijnen die nog niet getest zijn te willen geven, gaat mij toch te ver.
Want dat lees je in wat Puma hier schrijft.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door thesaint »

ciske schreef:
thesaint schreef:Nee wat mij betreft niet.
Iedereen heeft toch recht op zorg?
En er wordt ook flink wat geworven voor deze ziekte.
Ik denk dat iedereen wil dat mensen van deze ziekte afkomen. Ik doe zelf ook altijd mee met dergelijke acties. Maar ik vind dat het zo lang duurt. Als je ziet hoe snel technologie de laatste jaren is ontwikkeld en hoe langzaam het medicijn tegen deze ziekte. Misschien klinkt het ongeduldig maar er gaan nog zoveel mensen dood aan.

Ik denk dat jij niet op de hoogte bent, dat er gelukkig al meer tegen deze ziekte gedaan wordt, helaas nog iet genoeg, maar om nou medicijnen die nog niet getest zijn te willen geven, gaat mij toch te ver.
Want dat lees je in wat Puma hier schrijft.
Nou die link van die studente vond ik met name interessant.
Die tweede link wil ik wel weghalen hoor. Maar het gaat er mij om zou het inderdaad zo zijn dat er een lobby achter zit. Ik vindt dat de ontwikkeling tegen deze ziekte helemaal niet zo hard gaat. In deze tijd van technologische vooruitgang gaan mensen nog steeds dood aan kanker.
Ik begin nu na al die jaren een beetje argwanend te worden. Kunnen we echt niet meer doen?

Maar Ciske

Heb jij gegevens of testen gezien met spectaculaire resultaten/genezing?
Zou je anders wat gegevens/linkjes willen plaatsen?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door puma73 »

Medicijnen die effectief werken tegen kanker ontwikkelen kost tijd. En als men al een veelbelovend middel heeft ontwikkeld wil het niet zeggen dat dit bij mensen werkt. Het kost miljoenen.

Dat is ook de reden waarom er zoveel kwakzalvers zijn die claimen dat hun middel effectief is tegen kanker maar dat big farma hen tegenwerkt en het middel niet wordt toegelaten.

Er hebben hier al heftige discussies plaatsgevonden over die nepmedicijnen.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door thesaint »

puma73 schreef:Medicijnen die effectief werken tegen kanker ontwikkelen kost tijd. En als men al een veelbelovend middel heeft ontwikkeld wil het niet zeggen dat dit bij mensen werkt. Het kost miljoenen.

Dat is ook de reden waarom er zoveel kwakzalvers zijn die claimen dat hun middel effectief is tegen kanker maar dat big farma hen tegenwerkt en het middel niet wordt toegelaten.

Er hebben hier al heftige discussies plaatsgevonden over die nepmedicijnen.
OK nou ik ga niet door op nepmedicijnen. Maar ben nieuwsgierig naar nieuwe testresultaten. En vooral doorbraken!

Heb jij meer info hierover die nuttig is Puma73?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door ciske »

Heb jij gegevens of testen gezien met spectaculaire resultaten/genezing?
Ik ken mensen die genezen zijn van die ziekte, door operaties , ze zijn nu stukken verder dan vroeger.

Die mensen leven nog wel, zo ken ik 2 mensen die longkanker hadden, 1 daarvan is al 5 jaar schoon, de ander is pas geholpen.

Het hangt er gewoon van af of je er op tijd bij bent.
Laatst gewijzigd door ciske op 04 jun 2012 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Het hangt er gewoon van af of je er op tijd bij bent.
Dat is niet helemaal waar wat je daar schrijft Ciske, ligt ook aan of
de kanker erg agressief is.
Ken ook iemand die aan longkanker geopereerd is, ging allemaal goed totdat het in de lymfen zat en zich later uitspreidde door het hele lichaam incl. de longen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:
Het hangt er gewoon van af of je er op tijd bij bent.
Dat is niet helemaal waar wat je daar schrijft Ciske, ligt ook aan of
de kanker erg agressief is.
Ken ook iemand die aan longkanker geopereerd is, ging allemaal goed totdat het in de lymfen zat en zich later uitspreidde door het hele lichaam incl. de longen.

Klopt choco, maar alsnog mag je geen medicijnen uitproberen op mensen, die nog niet goedgekeurd zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar ik vind dat het zo lang duurt. Als je ziet hoe snel technologie de laatste jaren is ontwikkeld en hoe langzaam het medicijn tegen deze ziekte. Misschien klinkt het ongeduldig maar er gaan nog zoveel mensen dood aan.
Dat Big Pharma dit tegenhoudt is natuurlijk regelrechte onzin. Weet je hoeveel geld een Phara bedrijf kan verdienen als ze morgen HET medicijn tegen kanker gepatenteerd hebben.'
Ga er maar vanuit dat het lang duurt omdat het gewoon ingewikkeld is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ciske

voor een deel heb je gelijk voor een deel niet.
helaas komt er om me heen teveel aan kanker voor,en heel dichtbij.
het is idd of je er bij op tijd bij bent,welke vorm je hebt...
hoe het lichaam het oppakt...
en helaas en dat zijn de feiten,is men schoon en komt het weer terug en dan is het einde verhaal,sorry dat ik het zo zeg,maar het is wel zo,en helaas ook dat aantal keren mogen meemaken...

ook is het feit natuurlijk dat er mensen genezen ook al is het ver uitgezaaid...

tegenwoordig zijn er heel wat verschillende chemo kuren,chemopillen en bestralen.

wat brosman zegt als er een pharma is die het ondekt dan gooit die dat gelijk naaar buiten ,natuurlijk!!
maar ik denk dat wij dat niet meer mee gaan maken...
feit blijft wel dat ze steeds verder zijn,vroeger was het...u heeft kanker,einde verhaal...
nu is het u heeft kanker en we gaan dit en dit doen(als het niet te ver is en of het een te behandeld soort kanker is,want die zijn er ook nog)

ik heb een vriendin in belgie,haar oom heeft alvleesklier kanker(dat is je vonnis 9 van de 10 x)heel verhaal maar goed,ze wilden nog 1 ding proberen en dat was een medicijn dat nog niet!!goedgekeurd was,wel al getest maar zat in fase 2 van de 3 om het goed gekeurd te krijgen,mocht wel al mensen getest worden maar op eigen risico...
je kon er aan overlijden.nou ja die man dacht dat doe ik toch wel dus..
heeft het geprobeerd maar kreeg teveel effecten dus gestopt...ze doen het dus wle degelijk!!!!heeft wel papieren moeten tekenen...kan nu elk moment afgelopen zijn...

ik kan mensen met longkanker die zijn overleden,en ik kan mensen met zware uitzaaiingen en die zijn schoon(nu)....
als het eenmaal in de lymfvaten zit....

maar saint je kan bang zijn voor kanker maar er is nog 1 dodelijke ziekte waar helemaal nog niks tegen is en dat is A l S... dat is je doodvonnis bij het woordje u heeft ALS...
spierziekte...dichtbij iemand zeer dichtbij aan overleden en dan is er geen hoop meer...

dus al met al....hoop onderzoeken daar moeten ze zeer zeker mee doorgaan...
als ik iets doneer is het aan deze stichting kwf...
hoop dat de generatie na ons....een medicijn heeft wat helpt...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:

Klopt choco, maar alsnog mag je geen medicijnen uitproberen op mensen, die nog niet goedgekeurd zijn.
Ja en Nee Ciske, als jij zelf deze rotziekte zou hebben (wat ik niemand gun !) en ze zeggen we hebben medicijnen MAAAAAAR ze zijn nog niet goedgekeurd wat doe je dan .....
Men sterft helaas toch dus mischien helpen de medicijnen wel....

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door puma73 »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:

Klopt choco, maar alsnog mag je geen medicijnen uitproberen op mensen, die nog niet goedgekeurd zijn.
Ja en Nee Ciske, als jij zelf deze rotziekte zou hebben (wat ik niemand gun !) en ze zeggen we hebben medicijnen MAAAAAAR ze zijn nog niet goedgekeurd wat doe je dan .....
Men sterft helaas toch dus mischien helpen de medicijnen wel....
Er zijn medicijnen die in de laatste testfase zitten en die wel beperkt en onder strenge voorwaarden aan mensen mag worden gegeven. Het wil helaas niet altijd zeggen dat deze medicijnen de gewenste uitwerking hebben.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nee idd bij die man ,hele lijst! maar ja...terminaal was hij toch al...
het was ook niet te genezen maar verlengbaar...maar hij werd zo ziek...toch maar gestopt...bloedingen enz enz enz...maar goed,als er geen testpersonen zijn...

natuurlijk zou ik er ook voor gaan...wat heet!
wat heb je te verliezen op dat moment...niks...en nee dat is niet makkelijk gezegd daar heb ik even iets teveel voor mee meegemaakt...en voor gezien..

ik zou zeggen waar moet ik tekenen en dat meen ik uit de grond van mijn hart..
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar het moet wel zo zijn dat je een tijd hebt dat je nog wat aan je leven hebt..als je alleen maar zieker wordt en de tijd nog hebt en die wordt beinvloed door dit...
maar dat is ....ja..daar moet je voor in iemand zijn schoenen staan...

het is heel makkelijk gezegd allemaal,maar als je het hebt en je staat er voor dan...ga je heel anders denken...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

puma73 schreef:
Er zijn medicijnen die in de laatste testfase zitten en die wel beperkt en onder strenge voorwaarden aan mensen mag worden gegeven. Het wil helaas niet altijd zeggen dat deze medicijnen de gewenste uitwerking hebben.
Klopt.
Maar NEE heb je al en mischien kan je JA krijgen.....zo zou ik denken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

juist!!

Gesloten