LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer mensen aan de bloeddrukverlagers door nieuwe richtlijnen?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Meer mensen aan de bloeddrukverlagers door nieuwe richtlijnen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Waren ze bij mij maar eerder met bloeddruk verlagers gekomen. Dan was misschien mijn infarct voorkomen met opname, onderzoeken en het nog steeds niet beëindigd revalidatie traject. Ik zie over het laatste jaar meer dan € 10000,00 aan ambulance, ziekenhuis en revalidatie kosten . Dus als het over goedkoop gaat.!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Meer mensen aan de bloeddrukverlagers door nieuwe richtlijnen?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Je hoeft echt niet elke drie maanden naar de assistente. Er is een mooie website van de huisartsen waarop je alles zelf kan bijhouden. Ik heb een geijkte meter gekocht (45 euro) en meet elke week één keer de bloeddruk en vul die in. Dan nog één keer per 14 dagen de glucose meten en ook invullen en klaar. Ik ga slechts één keer per jaar naar het ziekenhuis waar ze dan een uitgebreider bloedonderzoek doen en dat is dat.
Helaas zit het bij mij ook in de familie en kom ik niet meer van die pillen af, vrees ik (ben 60), maar het is niet anders. Gelukkig geen bijwerkingen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Meer mensen aan de bloeddrukverlagers door nieuwe richtlijnen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Miepje1 schreef:
11 apr 2019 12:17
Je hoeft echt niet elke drie maanden naar de assistente. Er is een mooie website van de huisartsen waarop je alles zelf kan bijhouden. Ik heb een geijkte meter gekocht (45 euro) en meet elke week één keer de bloeddruk en vul die in. Dan nog één keer per 14 dagen de glucose meten en ook invullen en klaar. Ik ga slechts één keer per jaar naar het ziekenhuis waar ze dan een uitgebreider bloedonderzoek doen en dat is dat.
Helaas zit het bij mij ook in de familie en kom ik niet meer van die pillen af, vrees ik (ben 60), maar het is niet anders. Gelukkig geen bijwerkingen.

Ik doe het precies zo Miepje1, op aanraden van de interniste zelf een geijkte bloeddrukmeter gekocht en zo houd ik het bij.
Zo voorkom je ook “wittejassenhypertensie”, wat een vertekend beeld kan geven.

Gesloten