LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Melatonine geen kinderspel

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Melatonine geen kinderspel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mooi dat de linkverwarring inmiddels is opgelost (waarvoor dank, Lowieze en moederslink). Bij een volgende gelegenheid zal ik proberen een dergelijk misverstand te voorkomen.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Melatonine geen kinderspel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als er iets duidelijk wordt uit de uitzending van Radar en het door mij aangehaalde artikel op Skepsis, is het wel dat het onverstandig is om zonder medische begeleiding (en zonder bloed- of speekselonderzoek) zelf melatonine te gaan toedienen, en al helemaal niet aan kinderen.

Met de Stichting Skepsis heb ik verder overigens geen enkele bemoeienis.
Waarom u het een "antikwakzalverijsite" blijft noemen is mij niet duidelijk, het gaat om het veel bredere terrein van bestrijden van pseudowetenschap.

Afgezien daarvan, wat is eigenlijk uw bezwaar tegen "antikwakzalverij"?
Bent u soms een voorstander van kwakzalverij? Nee toch?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Melatonine geen kinderspel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben misschien ook wel nauw betrokken bij Skepsis, want ik heb de pest aan kwakzalvers, maar kinderen van alles toedienen uit de potjes van voedingssupplementen en ga maar door, moet elk verstandig mens toch afwijzen.

Dat een volwassene die zooi slikt, moet hij zelf weten.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Melatonine geen kinderspel

Ongelezen bericht door kuklos »

Kees2850 schreef:
04 feb 2019 19:02
Dat jullie die links niet geven en wel een artikel op een antikwakzalversite vind ik wel opvallend eigenlijk. Maar misschien zijn jullie wel nauwer betrokken bij Skepsis dan de gemiddelde forum bezoeker hier. Voor mij geen probleem , maar dat zou natuurlijk veel verklaren.
WEER schrijf je dit en WEER ben je blijkbaar niet in staat om uit te leggen wat er mis is. De enige conclusie die daaruit volgt is dat het probleem bij jou ligt en niet bij Skepsis. Jouw beschuldiging dat we de site promoten omdat we erbij betrokken zijn heb ik gemeld.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Melatonine geen kinderspel

Ongelezen bericht door kuklos »

Kees2850 schreef:
04 feb 2019 20:15
@erthanax dat u verwijst naar het artikel op een antikwakzalversite is uw goed recht uiteraard. Maar u moet daarvan hebben geweten want zoeken via Google of Bing op melatonine verwijst niet naar dat artikel maar naar andere sites zoals ik een paar links heb gegeven. Daarom de opmerking dat sommigen van jullie misschien betrokken zijn bij Skepsis. Maar nogmaals is geen probleem voor mij.
Je kan dus nog steeds NIET uitleggen wat er mis zou zijn met het artikel.
En wellicht ontbreekt bij jou het verstand om te snappen dat mensen brede interesses hebben en dus meer zullen lezen dan alleen door jou goedgekeurde sites, maar bij anderen niet. Skepsis is bekend en mensen die zich breed willen oriënteren zullen daar dus van af weten. Ze beschuldigen dat ze dan betrokken zijn bij die website is pure laster.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Melatonine geen kinderspel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850, heeft u dat artikel op Skepsis gelezen?

Spoiler: Het woord kwakzalverij wordt niet genoemd. Het artikel begint met de casus van een volwassene die melatonine gebruikt en daardoor weer prima slaapt.

Wat is precies uw bezwaar tegen de inhoud van het artikel?

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Melatonine geen kinderspel

Ongelezen bericht door heerschap »

Maar hoe veilig is het?

Deel jouw ervaring!
"Hoe veilig is het" is een vraag voor de wetenschap. Anekdotisch bewijs ("deel jouw ervaring") is geen substituut.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Melatonine geen kinderspel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik lees vooral dat melatonine, mits op de juiste wijze gebruikt, voortreffelijk werkt bij het herstellen/aanpassen van een ontregelde biologische klok.

U mag er een andere indruk aan overhouden en een andere mening hebben, mij maakt dat echt niet uit, zolang u het maar gelezen hebt :wink:.

Gesloten