LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Melatonine opeens 2x zo duur

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
GdM
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:13

Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door GdM »

Mijn 2 zonen krijgen ivm hun ritalingebruik, melatonine voorgeschreven. Nu moet ik dat zelf betalen, omdat het niet vergoed wordt.
De hoogste aantal te verkrijgen tabletten is voor mijn oudste zoon, 180 stuks. En het is nl. zo, hoe meer tabletten, hoe goedkoper het tabletje werd.
Zo kosten 30 st. ongeveer 15,00. 180 stuks waren 24,44.

Nu ga ik nieuwe halen bij de apotheek, kosten 180 st. opeens 46,00 euro. Dus bijna 2x zo duur. Dit is toch niet meer op te brengen (per 2 mnd). Hoe kan en mag dat nu opeens.

Ik weet wel dat je dit aan de belasting op kan geven. Maar dan nog..

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door Remster »

eerste hit op google: http://www.melatonine.nl/ 3000 tabletten voor € 35,95.

Geen haar op mijn hoofd overigens dat ik míjn kinderen vol zou willen gooien met ritalin en melatonine, maar ik neem aan dat het een weloverwogen keuze is.

Succes.

GdM
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:13

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door GdM »

die site had ik ook al gevonden, maar dat was mijn vraag niet. Ze verkopen daar trouwens tabletten van 1 mg. Terwijl ik ze heb van 3 mg.

En natuurlijk geef je gezonde kinderen geen medicijnen. Net zoals ik ook een kind met goede ogen geen bril geef, in de hoop dat het opeens beter gaat lezen..:shock:

Als de belasting de voorgeschreven medicijnen geheel vergoed, kan ik beter ze bij de apotheek halen, dan 'goedkoper' op het internet. Maar vergoed de belasting de medicijnen in het geheel, of is dit een gedeelte?

thora
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2012 18:13

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door thora »

Ik wil graag weten of Ritalin altijd vergoed word .Mijn dochter krijgt het niet vergoed door de ziekenfonds ,het kost haar 165,00 euro per 4 weken Dat is toch niet te betalen Wie kan mij hier informatie over geven

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

http://www.steunpuntadhd.nl/adhd-behand ... rzekering/

sommige medicatie moet idd zelf betaald worden,helaas,weet er alles van..
er zijn heel wat dingen uit pakket gehaald...

en daar doe je niks tegen ,helaas

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door manondoris »

thora schreef:Ik wil graag weten of Ritalin altijd vergoed word .Mijn dochter krijgt het niet vergoed door de ziekenfonds ,het kost haar 165,00 euro per 4 weken Dat is toch niet te betalen Wie kan mij hier informatie over geven
raar ,mijn dochter slikt ook ritalin en het gaat wel van je eigenrisico af .maar als de 220 euro berijkt is dan word het vergoed! conserta bijv word niet vergoed!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

staat in die link,sommige verzekeraars wel...en anders het goedkoopste?

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door rollertje »

Wij betalen voor onze dochter ongeveer tien euro voor 90 stuks. Zij krijgt 1 mg tabletten. Zij moet melatonine slikken omdat ze het zelf niet aanmaakt. Het is een lichaamseigen stof die negatief beinvloed kan worden door medicijnen als ritolin.

Je kunt het hele bedrag van de belasting af trekken, je moet wel boven de drempel uitkomen om er nut van te hebben. Je krijgt dan het belastingtarief van de schijf waar je invalt terug. Dus niet het hele bedrag. het verlaagt het inkomen zodat je minder belasting moet betalen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door bprosman »

Nu ga ik nieuwe halen bij de apotheek, kosten 180 st. opeens 46,00 euro. Dus bijna 2x zo duur. Dit is toch niet meer op te brengen (per 2 mnd).
180 Stuks, 2 zonen, dan kom ik toch op 3 maanden. Is iets meer dan 25 cent per zoon. "Niet meer op te brengen" lijkt me wat overdreven. Maar je zou een andere apotheek (merk) kunnen proberen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Gaan nu twee dingen door elkaar melatonine en ritalin

punked
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:57

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door punked »

Mijn zoon heeft Adhd en heeft Concerta en Melatonine voorgeschreven gekregen, beide krijg ik niet vergoed, als ik beide tegelijk op heb, kost het mij bijna € 100,00.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Op http://www.medicijnkosten.nl/ lees ik dat 180 tabletten melatonine, 2 mg met gereguleerde afgifte 113 euro kosten en dat dit niet vergoed wordt.
Daarentegen worden er wel enige varianten van concerta vergoed.
Op internet vind ik 50 tabletten Sleepzz Melatonine Forte, 1,5 mg, en die kosten € 11,15.

punked
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:57

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door punked »

Ik heb even gekeken, de Concerta die mijn zoon slikt daar moet ik gewoon voor betalen. Hij krijgt Melatonine 1 mg en die staat er niet eens bij.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

gewoon bij de jumbo supermarkt daar koop ik:

sleepzz melatonine time released [=gereguleerde afgifte]500 tabletten 10,95

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door bprosman »

Die zullen geen 2 mg zijn denk ik.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

nee 1 mg

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

inekevanvliet schreef:gewoon bij de jumbo supermarkt daar koop ik:

sleepzz melatonine time released [=gereguleerde afgifte]500 tabletten 10,95
0,1 mg, ik heb ze ook voor mijn zoontjes. ;) Bij de apotheek is het 1 mg. Dus om dezelfde hoeveelheid te bereiken, zou je 10 van die Sleepzz tabletjes moeten slikken. Melatonine in de vrije handel mag namelijk niet meer bevatten van 0,1 mg werkzame stof.

*sorry, zit ik weer te reageren op een oud topic.... Maar ik kan het niet laten als ik verkeerde info tegenkom*

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door bprosman »

*sorry, zit ik weer te reageren op een oud topic.... Maar ik kan het niet laten als ik verkeerde info tegenkom*
Maakt niet uit, vond het ook al raar , 1mg gewoon bij Jumbo.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Melatonine opeens 2x zo duur

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Snap het wel,sommige denken,bv brufen..kan je toch gewoon kopen..ja tot 400 of paracetamol..ja maar niet met 1000 mg of codeine..

Sommige denken veel te weten :wink:

Bv vitamines kan je ook kopen bv B ,maar ja dr geeft toch echt spuit in mij...ko.t!


Snap goed dat je sommige uit een droom wilt helpen,alleen bij bepaalde is dat...tja ach :wink:

Fijne jaarwisseling

Gesloten