Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Rtine
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2009 00:05

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Rtine »

Mijn tweede Mirena en na 7 maanden nog altijd bloedingen soms 10 opeenvolgende dagen.
Ook ingreep moeten ondergaan om eerste te verwijderen.
Voor mij nooit meer. Ga deze nu ook laten verwijderen terug onder verdoving.
Nochtans bij de eerste, 5 jaar geen problemen gehad en geen bloedingen.

Yolan.14
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2009 22:30

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Yolan.14 »

Hallo, ik heb sinds december 2008 de mirena. Het inbrengen was een "eitje". Nergens last van gehad. Ja je voelt wel dat ze bezig zijn maar pijnlijk; nee!!!

Nu mijn 1e mentruatie gehad na inbreng, en ik merkte al duidelijk verschil. Veel minder bloedverlies, en het volstaat nu met een normaal verbandje in. Geen doorlekken, en gewoon normaal je dagelijkse dingen kunnen doen. Voorheen was ik echt de 1e 3 dagen uit mijn sociale leventje. Want iedere stap die ik zette ging de kraan open en stromen maar....gek gezegd.

Ik ben nu al tevree en ik ga ervan uit dat het alleen maar beter word.

Het enige nadeel wat ik ervan merk zijn de best wel heftige onderrugpijnen. Soort weeen. En de dag voordat ik ging menstrueren hele erge hoofdpijn gehad. Normaal had ik nergens last van qua pijnen, ik heb voor de mirena gekozen vanwege enorme bloedverliezen.

Wilde voor Nova Sure gaan, maar vond die ingreep toch wel heftig en daarom met gynecoloog besloten om eerst een te kijken wa Mirena doet en dan kan ik altijd nog voor Nova Sure gaan.

groetjes Yolanda

anavlis
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2009 19:59

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door anavlis »

wat was ik blij toen ik de ervaring van anderen over mirena las,het was een echte opluchting voor mij.ik heb de mirena ongeveer 7 maanden en ben daarna heel erg depressief geworden,huilbuien ,niet meer het leven aan kunnen.ik zag het helemaal niet meer zitten.ik heb inmiddels heel wat anti-depressieva ingenomen,heel wat slapeloze nachten,en ben gisteren door de huis arts naar de psichiater verwezen omdat die het ook niet meer wist ,ik begreep niets meer van mijn zelf,zo rusteloos als ik ben geworden.god zij dank dat ik de ervaringen van de anderen heb mogen lezen,bedankt allemaal,ik laat dat kreng zo snel mogelijk verwijderen.
silvana

Ollia
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 20:08

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Ollia »

Ik heb 5 jaar Mirena gehad. Veel syptomen die op dit forum zijn geschreven, heb ik wel gehad en sommige heb ik nog steeds. De Mirena heb ik al een 1 jaar geleden laten verwijderen. Binnen een half jaar nadat de Mirena was geplaatst, kwam ik voor de eerste keer naar de huisarts. Daarvoor woonde ik in Rusland. Mijn syptomen waren onder andere: hoofdpijn, vermoeidheid, spanning in de schouders en rugklachten. Binnen 1 jaar kreeg ik klachten met de ogen (wazig zien). Toen heb ik een bril gekregen. Daarnaast heb ik stemmingswisselingen gekregen. Weinig zin meer in sex. Verder heb ik last gehad van knarsetanden. Van de tandarts kreeg ik een beugel, waar ik moeilijk aan kon wennen. Eigenlijk had ik ook elke dag spanningen en hoofdpijn. Veel paracetamol gebruikt (bijna elke dag) in die tijd. Daarnaast heb ik ook haaruitval gehad. Met deze klacht ben ik ook bij de huisarts geweest. Hij zei dat de haaruitval normaal was, als je ouder wordt. Toen was ik 31 jaar. Ook heb ik angstaanvallen gehad; dat is gelukkig vanzelf weer over gegaan.

Ik ben heel blij dat ik dit forum heb gevonden, daarvoor dank aan iedereen die hierop geschreven heeft. Ik ga naar de huisarts om met hem te spreken over al deze bijwerkingen. Ik wil graag weten of hij op de hoogte is van dit alles.

Op dit moment ben ik onder behandeling bij een relatietherapeut met mijn man. Zouden de relatieproblemen door de stemmingswisselingen en irritatie uiteindelijk veroorzaakt zijn door de Mirena?

babygekellen
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2009 12:15

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door babygekellen »

Komt er dan nu een eind aan mijn ´vage klachten?
Ik heb vijf jaar een mirena spiraal gehad en was zeer tevreden!! maar nu sinds 21 november een nieuwe en sinds die tijd alleen maar pees ontstekingen in mijn polsen zo erg dat ik nu twee pols spalken om heb en bij de reumatoloog loop, maar uit bloed onderzoeken komt niet en ook op foto's is niets te zien???? heb al verschillende pijnstillende en ontsekingsremmende medicijnen gehad die weinig tot niets helpen .
De ontstekingen komen met heftige aanvallen,soms zelfs als ik gewoon in bed lig. ik ga nu contact opnemen met de huisarts en ga een gesprek aan met haar over het verwijderen van deze spiraal,en zal jullie zeker laten weten of het heeft geholpen, ik wens iedereen met klachten een wijs besluit en zal bayer het zeker weten ook laten weten als de klachten over gaan na het verwijderen.
Groetjes een radeloze Ellen

monique1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2009 17:00

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door monique1967 »

Een vraagje. ik heb nu sinds 4 maanden een mirena en heb nu dus last van veel haar uitval.
Waar ik erg benieuwd naar ben is, komt dit nog terug het is nu erg dun geworden en weet niet waar het eindigd mijn huisarts kan daar ook niks zinnigs over zeggen, hij neemt het overigens wel sirieus. Maar komt mijn normale bos haar tijdens dit gebruik weer goed of niet daar kon hij geen antwoord op geven wie kan dit wel??? :?:

monique1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2009 17:00

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door monique1967 »

Toch ben ik ook benieuwd of er ook positieve dingen te horen zijn, kan ook verhelderend zijn denk ik.
gr monique

babygekellen
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2009 12:15

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door babygekellen »

hoi monique, nou zoals je kan lezen in mijn berichtje was ik erg tevreden over de eerste 5 jaar mirena, en ik vraag me alleen af of mijn klachten echt van het spiraaltje komen????
maar als er nog iemand deze klachten heeft zou ik het graag weten want dan laat ik het echt verwijderen, verder heb ik echt nooit!!! geen klachten gehad.groetjes, ellen

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door anita1971 »

Mijn huisarts wilde niet eens dat ik er aan begon.
Hij heeft mij de prikpil voorgeschreven en daar ben ik em erg dankbaar voor.
Je moet wel elke 3 maanden even naar de huisarts maar dat geeft voor mij niet.

warda
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2009 17:36

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door warda »

ik heb 2 weken geleden een mirena spiraaltje in laten brengen...
de eerste dag heel veel buikkrampen net weeen maar ik denk geduld hebben...
maar werd hoelanger hoe erger en sagerijniger heel veel puistjes en geen zin in s@x veel vieze afscheiding en pijn in mijn onderbuik en onderrug daarbij kwam sinds gister heftige hoofdpijn en de pijn in me buik werd erger vandaag was het top punt ik had het idee dat ik flauw ging vallen en moest bevallen... klaar... en nu moest dat ding eruit ik afspraak gemaakt bij de H.A ... effe controles gedaan volgens mij heb je een ontsteking even een uitstrijkje doen...en dan 3 dagen wachten.... ik schreeuwde bijna neeeeeee....

maar ik zij het maar heel netjes sorry dokter maar haal dat ding er maar gauw uit voor dat ik het zelf doe....zo'n pijn kan ik niet drie dagen verdragen.....

okey na lang discuseren over geduld hebben haalde ze het er uit wat een opluchting was dat zeg.....

ik blij maar ik heb nog steeds pijn aan de zijkant van me buik dus ik denk dat er iets met mijn eierstokken aan de hand is......

maar ik raad iedereen aan bij heftige pijn ga naar de dokter!!!

ik heb de afgelopen dagen niet kunnen werken zo heftig... ben echt opgelucht...

groetjes en sterkte voor iedereen die er last van heeft...

warda
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2009 17:36

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door warda »

nou ik heb gister avond hele hoge koorts gehad ik zit nu aan 2 antibiotica kuurtjes om dat ik een ontsteking heb.
waar dat moeten ze nog onderzoeken...
maar 1 ding is zeker en dat het komt door de mirena spiraaltje dat heb ik vandaag nog pertinent aan de h.a gevraagd...

en nu nog effe afwachten of het weg gaat ik laat het nog wel even weten...

groetjes

yaell
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2009 12:52

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door yaell »

hoi hoi
ik heb vorige week voor de 2e keer de spiraal laten plaatsen, bij de 1e spiraal was ik supertevreden, geen klachten, maar deze keer was het plaatsen heel erg pijnlijk, kreeg ook geen verdoving, ben huilend naar huis gegaan, ik had zo'n erge buikpijn en rugpijn, leken wel weeen....
nu heb ik al de hele week buikpijn, rugpijn, opgezwollen buik, moe en ben nu al 2 avonden heel erg misselijk geweest !!
vind het erg vreemd dat ik vorige keer geen klachten had en mijn lichaam nu zo reageert !!
:? groetjes

p 1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2009 16:52

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door p 1961 »

In antwoord op Monique 1967

Doe jezelf een plezier en laat de Mirena zo snel mogelijk verwijderen.

Na plaatsing begon mijn haar ook langzaam uit te vallen (had al 46 jaar een dikke bos lang haar). Volgens mijn huisarts was er geen verband met de Mirena. Via internet kwam ik erachter dat dit bij meer vrouwen een bijwerking is. Na 6 maanden heb ik de Mirena eruit laten halen.
Kortom: ik voelde me na plaatsing van de Mirena een ander mens (giga stress gevoel, hartkloppingen, acné, rugpijn, slaapproblemen), de weinige hormonen van de Mirena hadden op mij een giga uitwerking. Na verwijdering verdwenen de meeste klachten. Maar het is nu een jaar geleden dat de Mirena verwijderd is, en mijn haar is nog steeds niet terug (draag een pruik). Bij mij heeft de Mirena aanzet gegeven tot Alopecia Areata (pleksgewijze kaalheid), iets wat meestal door stress veroorzaakt schijnt te worden. Voor mijn gevoel werd de stress vooral door de Mirena veroorzaakt (in mijn leven/omgeving was er niets veranderd).

Nata$ja
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 10:36

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Nata$ja »

Ons gezinnetje is compleet; mijn man vond dat ik al genoeg 'offers' had ondergaan en stelde voor dat hij zich liet steriliseren.
Ik hoefde niet meer aan de anticonceptie.
Maar na een tijd was mijn cyclus was 2 weken op; 2 weken af.
Ik werd er gek van.
Dus op aanraden van de huisarts een Mirena laten plaatsen. Afgelopen januari is dit gebeurd.
Ik hoorde van de huisarts en van mijn schoonzusje dat je minder tot geen bloed verlies zou hebben. De eerste maanden nog niet, maar daarna .... walhalla.

Het plaatsen was idd zeer pijnlijk. Ik ben niet kleinzerig (heb toch ook al 2 kindjes op de natuurlijke weg eruit gekregen); maar dit ding erin was heel pijnlijk.
Nu bijna 3 maanden later ben ik (denk ik) 8 dagen 'schoon' geweest. Alle andere dagen heb ik afscheiding (gele en bruin tot zwarte); een paar dagen zwaar bloedverlies; veel witte vloed.

Door het lezen op het forum heb ik de klachten die ik heb (en niet direct koppelde aan het mirena gebruik) op een rijtje gezet.
Ik noem er een paar op:
-sterke geur uit schaamstreek (soms zo erg dat ik het door mijn kleding heen ruik en direct onder de douche wil)
-duizelingen
-tintelingen in mijn arm
-branderig gevoel bij het vrijen
-mijn man voelt de draadjes
-na de gemeenschap heeft hij last van smegma
-gewrichtspijn in mijn handen en vingers
en zo nog een aantal (in totaal dus 13)

Ik vraag mij hardop af: moet ik hem eruit laten halen of hoort dit bij de opstart perikelen van de spiraal?
Ik dacht een makkelijkere cyclus te krijgen maar dit is nog veel erger dan ik al had.
Word ik nog blij van dit spiraal ???

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door famwdewit »

:( Na 8 maanden heb ik maar besloten dat ik morgen mn spiraal laat verwijderen.....vorige maand was ik weer meer ongesteld en langer...van de week moet ik het worden maar ben een beetje opstandig kan niets hebben en heb twee pubers om me heen lopen wat soms uit de hand loop..pffffffffffff had al eerder gelezen van iemand dan maar twee dagen aan huis gekluizerd dan twee weken vloeien...
Ik heb niet echt veel klachten (vage dan)..tenminste al met al....maar ja met verwijderen vloei je ook weer een tijdje nou ja moet dan maar denk ik zo...weg met dat ding.... :roll: Ik had de mirena genomen voor het vele vloeien daar werd ik ook zo zat van ben een dikke 40+ en dacht kom laten we het wat gemakkelijker maken de overige jaren naar de overgang :shock: nou niet dus....ik ga het maar uitzingen die paar jaren kunnen er ook wel bij :wink:
Nou voor iedereen die slechte ervaring hebben succes...
En diegene die het toppie hebben houden zo....ben er jaloers op :)

minimeeh
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2009 13:03

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door minimeeh »

Wat ben ik dom.. nu pas doe ik research naar de mirena!
Ik heb voor 2,5 jaar terug de mirena laten plaatsen onder nacose, omdat het anders te pijnlijk was. Toen ik wakker werd zei ik gelijk auw mijn been! ik heb 1,5 jaar echt helse pijn in mijn been gehad, echt verschrikkelijk en ik ben geen pieperd. Het voelde als of er in mijn boven been een paar messen waren gestoken die aan het ronddraaien waren en als of mijn spieren verkrampte. Ook mijn lies was pijnlijk. En ik heb vanaf het begin van het plaatsen tot ik hem eruit heb laten halen hele felle steken in mijn onderbuik (baarmoeder?) gehad.
De pijn in mijn been was niet gelijk weg na het verwijderen van de mirena dat heeft een tijd geduurd. De huisarts, de gynacoloog de orthopeed en de neurloog heb ik gezien vanwege de pijn in mijn been, allen zeiden dat het NIET aan de mirena kon liggen, maar ze vonden ook niet waar het dan wel aan lag.

Omdat ik geen pil met oestrogeen mag hebben, ben ik over gegaan op de cerazette, maar ik was daarbij zelden niet ongesteld. Dat was ook niet te doen. Aangezien alle artsen zeiden dat de klachten die ik de eerste keer had bij de mirena niet daar aan konden liggen heb ik besloten om 2 weken terug de mirena opnieuw te laten plaatsen. Ik had een dag laten zon ongelofelijke buikpijn, ik heb nog nooit weeen gehad, maar ik had t idee dat het daarop zou moeten lijken, ik lag puffend op de bank, ik kon niet meer rechtop lopen. Ik ben naar de H.A. post gegaan en heb naproxen voor de pijn gekregen. De week daarna had ik zon opgezwollen buik dat ik daardoor ook bijna niet rechtop kon lopen en elk hobbeltje op de fiets deed pijn.
En ook is de pijn in mijn been terug, daarvoor ben ik naar mijn eigen huisarts geweest, hij gaf mij het advies om er een diclovinac creme op te smeren, maar dat helpt voor geen meter.

Ik ben nooit nooit nooit gewaarschuwd voor zulke bijwerkingen... en toen ik ze had.. lag het absoluut niet aan de mirena.

Nu ik deze berichten heb gelezen, ben ik eigenlijk wel erg kwaad op de artsen die mij hebben gezien.

groetjes minimeeh

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door famwdewit »

minimeeh: :oops: Nou dat je het voor de tweede keer dat rotding neem zeg en zeker als je zoveel klachten ervan heb....het is niet nix...ben blij dat ik niet zoveel klachten heb (nog niet)maar morgen ben ik er van verlost...ben benieuwd...nou sterkte verder...ik zou het maar laten verwijderen weer voor je meer andere klachten erbij krijg.... :?:

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door famwdewit »

VERVOLG:
Ben vanochtend naar mn huisarts geweest en dat ding laten verwijderen..heb me zo zenuwachtig gemaakt maar dat hoef helemaal niet je voel er niets van...helemaal gelukkig ging ik naar mn werk ietsepietsie last gehad en bloeding maar meer ook niet heb het gevoel dat ik mn linkerbil daar geen last meer heb van soort pijntje dat is weg..nu al:)beter.....ik heb er denk ik zeker goed aangedaan dat ik het heb laten verwijderen....en laat het verder zo.....Naturel....nou voor iedereen die twijfelt niet twijvelen gewoon gaan en laten verwijderen...
SUCCES voor iedereen die de spiraal heeft of wil laten zetten...

lennysantana
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:20

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door lennysantana »

Hallo,

Ik heb de Mirena spiraal nu 3,5 jaar. Eigenlijk ben ik heel erg tevreden over het spiraal. Ik ben nooit meer ongesteld, heb geen hoofdpijn meer en heel fijn is ook dat ik geen buikpijn meer heb. Ook heb ik geen last meer van mijn humeur en dat is voor de omgeving erg prettig.
Wat ik wel heb is een dikke buik. Voor mijn zwangerschap was ik altijd slank. Direct na mijn zwangerschap heb ik het spiraal laten zetten en er verder niet meer bij nagedacht. De laatste tijd ga ik me toch wel erg ergeren aan mijn buik en ben gaan nadenken. Mijn conclusie: Zou ik zwaarder geworden kunnen zijn van het spiraal? Ik weet het niet. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit probleem en die daarom het spiraal hebben verwijderd? Ik ben benieuwd of ze na het verwijderen ook daadwerkelijk zijn afgevallen, zonder te lijnen.


Ik zit er namelijk an te denken hem ook te verwijderen. Mijn man moet dan maar zijn lijdingen door laten snijden. Ik heb geen zin om mijn hele leven hormonen te slikken.
Groetjes Shirley

sabinaad
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2009 21:04

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door sabinaad »

sdf

Plaats reactie