Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mammeloeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2014 22:27

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door mammeloeke »

Eindelijk kom ik hier terecht en vind ik een antwoord op al mijn "kwaaltjes".
Ik heb sinds 1,5 jaar een mirena-spiraal. Tot de laatste paar maanden had ik weinig tot geen klachten en voelde mij er wel goed bij.
De laatste maanden kwam ik, zonder reden, enkele kilo's bij. Onnoemelijke jeuk op mijn hoofd en huid, zeurende buikpijn, vermoeidheid, concentratieproblemen,... noem maar op.
Ik heb al 2 kindjes en een 3e is eigenlijk ook nog welkom, alleen liefst nu nog niet. :D
Wij waren van plan om dit najaar of begin volgend jaar de spiraal te laten verwijderen en te proberen voor een nummertje 3, maar ik denk dat dat wel heel wat vroeger zal gebeuren.
En dat we dan toch nog enkele maanden extra voorzichtig zullen moeten doen...

Vera08
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2014 11:14

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Vera08 »

Mijn ervaring met de mirena spiraal:
Het plaatsen vond ik erg meevallen en is gewoon bij de huisarts gedaan. Na de plaatsing wel krampen gehad dit hield 2 weekjes aan. Toen ongeveer 3 maanden geen last gehad en ook meteen niet meer ongesteld geworden, heerlijk dus!
Maarja helaas bleef dit niet zo...
Ineens hele andere afscheiding en ik had pijn tijdens de seks. Ik werd doorgestuurd naar een gynaecoloog om een echo te laten maken. Daar bleek die niet helemaal op de juiste plaats te zitten maar dit zou verder geen problemen geven, en de werking van anticonceptie zou die wel gewoon hebben. De afscheiding bleek door een ontsteking te komen en ik kreeg antibiotica.
Na een half jaar nergens last van te hebben gehad begint nu het gezeur weer opnieuw.
Ineens erge steken en krampen, weer pijn tijdens het vrijen, ik voel me er niet lekker bij.
Vandaag naar de huisarts geweest en die kon de draadjes niet vinden..
Dusja nou maar weer voor een echo om te bepalen waar de spiraal zich bevind.
Heb voor mezelf al besloten dat ik hem wil laten verwijderen en dat zou dan met een diagnostische hysteroscopie mogelijk zijn in het ziekenhuis. Ben benieuwd hoop dat ik snel terechtkan.

Broos51
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2014 14:40

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Broos51 »

Okt 2010 toen begon de ellende,na het plaatsen van het mirena spiraaltje. Ik had een leuke baan die ik ineens niet meer aan kon. Was erg aan het mopperen en heel en heel erg moe.(dacht eerst nog aan een burn out). Daar mijn contract afliep heb ik er zelf voor gekozen om met die baan te stoppen en met een andere baan verder te gaan. Helaas het liep op niks uit. Zo moe was ik,werd er depressief van. Dus hup naar de HA. Daar medicijnen gehad voor de depri gevoelens en tevens slaaptabletten. Angst aanvallen hartkloppingen durfde zo nu en dan de deur niet meer uit. Toch maar eens geinfomeerd bij de HA of het door het spiraaltje kon komen. Neen was het antwoord en dat heeft zo 3jr geduurd. Gesukkelt ongelukkig en geen baan meer. Vorige wk was de maat vol bij mij. Er uit met dat ding. En nu 1 week verder voel me als herboren. GRRRRR kan er soms nog zo boos om zijn. 3jr van mn leven een hoop ellende gehad en dat alleen maar door het spiraaltje. Nu kan ik weer lekker genieten. Daar moet toch iets aan gedaan worden. Vanmiddag was hier een jonge vrouw met dezelfde klachten als mij en heb haar direct gezegd dat ze zeer zeker het spiraal zo snel mogelijk moet laten verwijderen. WAAROM WORD ER NIET GELUISTERD EN NEMEN ZE ONS NIET SERIEUS. Het heeft wel bijna mijn leven gekost. Ik wilde zelfmoord plegen zo ellendig voelde ik me.

Trea65
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2014 10:57

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Trea65 »

Met stijgende verbazing dit topic zitten lezen.

En met hernieuwde hoop dat ook.
Ten eerste, ik heb nu 3 jaar het Mirena spiraal, op het oog bevalt hij prima, niet meer ongesteld (wat altijd heel heftig was), geen migraine meer.
Ik heb het spiraal gekregen voor de menstruatieklachten en de migraine (heb hem verder niet nodig want manlief is gesteriliseerd) dus wat dat betreft werkt hij perfect.

Mar nu het volgende
Ik kamp al een paar jaar met veel pijn in mijn heupen, omdat ik jaren geleden een slijmbeursontsteking had dacht ik dat dit dus gewoon een zwakke plek was.
Maar de afgelopen jaren zijn er nogal wat klachten bijgekomen.
Tennisarm links en rechts, veel pijn in vingers, soms ook mijn knieen, bijna altijd een lage rugpijn die eens in de zoveel weken een week niet te harden is en dan weer afneemt.
Ben hiervoor naar een reumatoloog geweest, alle onderzoeken gehad en niets te vinden.
En nu sinds een week ook ineens erge last in mijn schouders en nek.

Klachten met mijn blaas, eerst vaak het gevoel dat ik een blaasontsteking had (wat dan niet zo bleek te zijn)
En nu het laatste jaar als ik niet voldoende drink pijn (soort krampen) in mijn blaas
Onderzoek van Uroloog wees alleen maar uit dat mijn blaas perfect in orde was.

En nu dus bij toeval (wat is toeval) stuitte ik dus op Mirena spiraal en klachten.
En wat herken ik mij in alles wat ik lees.
Ik durf niet te hoge verwachtingen te hebben, maar ik heb nu dus wel een afspraak staan bij mijn HA om het spiraal te laten verwijderen, want al met al drukt die pijn een behoorlijk stempel op mijn dagelijkse leven.

Er is nog wel even de twijfel, want wat als de migraine en de heftige menstruaties weer terug komen.
Maar als het betekend dat ik van die pijnen verlost ben dan heb ik het er graag voor over.

SaskiaB1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:04

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door SaskiaB1975 »

Hoi Hoi,

Ik heb de Mirena-spiraal nu bijna 8 jaar. Hij is natuurlijk een keer vervangen. Ik vind het ideaal dat ik niet meer ongesteld ben. Want zeg nou zelf: dat was toch iedere maand weer zo'n gesmeer.
Wel ben ik in die acht jaar enorm aangekomen. Heb te maken gehad met ernstige depressies en slaap ik erg slecht. Waar ik ook last van heb, is vocht vasthouden in de voeten. Dat is niet fijn, als je leuke elegante schoentjes aanwilt. En ik heb migraine (zonder hoofdpijn, dus wel aura's en dubbelzien, maar geen hoofdpijn).
Ik wil nu eigenlijk weer heel graag zwanger worden. Ben al begonnen met foliumzuur slikken en binnenkort laat ik de Mirena-spiraal verwijderen. Maar vanaf wanneer ben je dan vruchtbaar? Is dat meteen als de spiraal is verwijderd? Moet je eerst een normale menstruatie afwachten en dan de vruchtbare dagen berekenen?
Hoop dat iemand me antwoord kan geven. Bedankt alvast.

Chantall.x
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2014 15:00

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Chantall.x »

Hallo,

2 jaar geleden heb ik ook de mirena spiraal laten plaatsen en heb daar totaal geen bijwerkingen bij gehad.
tot een paar maandjes geleden heb ik super veel last van extreme afscheiding en super veel pijn in mijn onderbuik, ook moet ik echt om de havenklap naar de wc omdat ik gewoon steeds moet plassen(zelfs als ik er net van af kom)
ik heb verschillende soorten onderzoeken gehad maar ze kunnen niks vinden waar al mijn klachten vandaan komen, blaasontsteking is het ook niet.
zo heb ik ook meerder keren een bloedonderzoek laten doen maar zoals ik al zei daar konden ze ook niks uit vinden..
zo ben ik eens op internet gaan zoeken wat het zou kunnen zijn en toen ben ik dus bij de spiraal beland!
ik ben daarmee naar de huisarts gegaan en aan hem gevraagd of al mijn klachten misschien van mijn spiraal af kunnen komen,, mijn huisarts die denkt bijna zeker wel dat het niks met mijn spiraal te maken heeft .. zo denkt hij ook dat ik er teveel in mijn hoofd mee bezig ben en dat het daardoor lijkt dat ik al die klachten heb.. niet dus want ik weet zeker dat er iets aan de hand is!!
zo doende heb ik een afspraak gemaakt met mijn huisarts op mijn spiraal te laten verwijderen.
nou ben ik vorige week maandag naar de huisarts gegaan om hem eruit te laten halen maar ze konden mijn touwtje niet meer zien zitten.. nu moet ik 20 augustus naar de gynaecoloog zodat hij hem er voor mij uit krijgt (hoop ik)..
heeft iemand hier ook ervaring mee en wie kan mij vertellen of al mijn symptomen nou daadwerkelijk van mijn spiraal af komen?

Groetjes, Chantal

Trea65
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2014 10:57

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Trea65 »

Beste Chantal,

Met zekerheid is dat niet te zeggen natuurlijk, wij zijn geen arts dus dat is lastig beoordelen.

Ik zelf heb zoals je misschien bovenstaand heb kunnen lezen ook klachten van mijn blaas.
Mijn spiraal is er intussen sinds 18 juni uit, en ik moet zeggen dat ik me wel wat beter voel.
N na een kleine 6 weken is er nog niet veel van te eggen, het duurt even eer de hormonen uit je lichaam zijn.
Maar ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik mijn spiraal heb laten verwijderen.

kaat78
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2014 12:38

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door kaat78 »

Als moeder van 3 kinderen ( de jongste wordt 1)is mijn kinderwens volbracht. In maart van dit jaar raadde de gynaecoloog me aan om een Mirena te laten plaatsen. Dit zou voor mij dé ideale oplossing zijn: ik ben 35, heb geen kinderwens meer, ik vergat de pil wel eens dus nu zou ik voor 5 jaar 'gerust' zijn en bovendien geeft de Mirena slechts heel lokaal en in veel mindere mate dan de pil hormonen af.
Ik was volledig overtuigd en de Mirena werd geplaatst.
In de loop der weken en maanden kreeg ik wat klachten.
Zo ben ik zeer vermoeid (en spierpijn als ik de trap oploop) en voel ik me geregeld down, zonder aanwijsbare reden, ben ik regelmatig angstig (soms voor futiliteiten) en heb ik het gevoel 'het niet altijd aan te kunnen'. Dit heb ik ervoor nooit gehad. Ik ben er al eens mee naar de HA gelopen en die steekt het op mijn actueel leven: 3 kids en een baan en een sociaal leven, etc. Ik ben dan maar wat meer voor mezelf gaan zorgen: vroeger slapen, gezonder eten en meer sporten.
Maar eigenlijk gaan de klachten niet echt weg. Bovendien schijn ik alleen maar te verdikken en is mijn buik gezwollen alsof ik een paar maand zwanger ben.
Maar ik heb nog wat klachten: ik heb de eerste maanden na het plaatsen van de Mirena, extreem hard nachtelijk gezweet (dit gaat nu iets beter) en nu heb ik sinds ettelijke weken heel veel last van haarverlies.
Ook heb ik een tintelend gevoel in mijn lichaam en heb ik last van mijn ogen.
Tot nog toe kon ik voor de klachten altijd wel een uitleg vinden: druk leven door de job en de kids en ik zal nog wel aan het ontzwangeren zijn...
Tot ik op verschillende forums gelijkaardige klachten las, na het plaatsen van de Mirena.
En nu ben ik er bijna volledig van overtuigd dat mijn klachten voornamelijk door de Mirena veroorzaakt worden!
Moet ik dit nog even tijd geven (hij zit er inmiddels bijna 6 maand in)?

Trea65
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2014 10:57

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Trea65 »

Ik zou zeggen eruit met dat ding....

Jij kent je lichaam het beste, en voor zo'n HA is het makkelijk om het op je omgeving te gooien.
Maar het feit is er toch dat je de klachten hebt sinds het plaatsen.

Ik had ook zoiets van, het kunnen 2 dingen zijn, iets bij mezelf, of het spiraal.
Het spiraal hoort er niet, dus die gaat er uit.
Mocht het niet aan het spiraal blijken te liggen kun je altijd verder zoeken.

Minoesje
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2014 11:06

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Minoesje »

Ik heb in maart 2014 mirena spiraal laten zetten. Maand erachter naar de gynaecoloog voor controle en draadjes laten korten. In mei ben ik terug mogen gaan voor nogmaals de draadjes te laten inkorten.
Elke maand heb ik meer bloedverlies dan niet en nog altijd veel buikpijn, met stekende pijn in mijn lies die dan uitstraalt naar mijn been waardoor mijn been iets minder stabiel is. Ook is mijn humeur helemaal zoek! Bloedverlies die optreed elke x ik seks heb gehad. En dit kan allemaal niet volgens de gynaecoloog.
Ik juli heb ik een 2 keer een positieve zwangerschapstest gehad de dag erachter naar de gynaecoloog voor echo en bloedtest. Beide negatief en de gynaecoloog lachte me uit in mijn gezicht dat dat allemaal niet kon en die buikpijn dat ik heb dat dit ook zeker niet van de spiraal komt. Nu heb ik heel de maand augustus licht bloedverlies gehad, buikpijn, zelfs die stekende pijn in mijn lies waardoor ik soms dagen ongemakkelijk van ben weet mij dan geen houding omdat het zo'n pijn doet. Nu heb ik een afspraak gemaakt met m'n huisdokter en kan morgen gaan. Heb al afspraak gemaakt met de gynaecoloog om deze eruit te laten halen. Ook gespannen borsten,pijnlijke borsten, opgezette buik, en nog zoveel meer. Ik dacht dat dit de beste oplossing was na de bevalling van m'n 2de maar moest ik dit geweten hebben ging ik wel terug aan de pil gegaan zijn.

Singsuus
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2014 07:46

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Singsuus »

Ik heb anderhalf jaar geleden een mirena laten inbrengen (45 jaar). Moest onder narcose, want heb een gekantelde baarmoeder. Maar goed, geen bijwerkingen nadat hij geplaatst was. Misschien een beetje kriebel in de onderbuik. Het eerste half jaar werd ik nog iedere maand een beetje ongesteld (op te lossen met inleg kruisje), maar dat was een opluchtig na alle hevige bloedingen van voor de mirena. Daarna had ik alleen nog maar een paar spotting days per maand. Super dus, vooral als je in een warm land als Singapore woont! Voor het spiraaltje gebruikten we cd's, en dat ging prima, maar ik had zwaar ijzertekort en was vermoeid omdat ik zo heftig vloeide. Ik heb toen eerst een 3 maanden pillen gehad die ik tijdens de menstruatie moest slikken en dan zou het zeker voor de helft minder zijn, maar deze hadden totaal geen invloed. Het Mirena spiraaltje leek dus de beste oplossing om de tijd te overbruggen tot na de menopauze…Wel had ik iedere maand wel zeker een week last van pijnlijke en gezwollen borsten, maar ach dat neem je op de koop toe.

So far so good dus, MAAARRRR na een paar maanden leek het wel alsof mijn pms iedere keer langer en dieper werd. Ik ben ook heel erg vlug geïrriteerd en kreeg opvallend vaak hoofdpijn. Sex? Geen zin.
Ik had met opzet de bijwerkingen niet gelezen, want dan ga je daarna leven. Ik had alleen geluisterd naar vrouwen met positieve verhalen.
Nu heb ik sinds een paar dagen (afgelopen vrijdag) het spiraaltje laten verwijderen (niet pijnlijk). De klap op de vuurpijl voor mij was dat ik niet eens meer van onze prachtige vakantie in Australië heb kunnen genieten en gewoon nergens meer plezier in had en ik de laatste paar weken bijna altijd opstond met hoofdpijn. Toen heb ik de bijsluiter opgezocht op internet en daar zag ik al mijn klachten opgesomd!!! Toen was het niet moeilijk meer te beslissen wat ik moest doen.
Mijn gynocologist deed er niet moeilijk over. Als mijn depressieve gevoel niet overgaat, wil ze echter wel dat ik naar een psycholoog ga en dan zetten we de mirena weer terug. Want nu krijg ik natuurlijk wel het probleem van mijn heftige bloedingen weer terug.
Ik vind het heel jammer dat de Mirena voor mij niet de ideale oplossing is, want ik zie nu al op tegen al dat bloedverlies. Maar ik was gewoon niet meer die positieve, blije meid die ik altijd geweest ben. Nu moet ik nog uitvinden waar mijn negatieve gedachten vandaan komen. Van de Mirena of door mijn verhuizing naar de andere kant van de wereld….
Maar hier op het Forum alles lezende, zal het waarschijnlijk aan de Mirena liggen.

Ondanks het feit dat het voor mij dus niet werkt, zal ik het aanbevelen aan mijn vriendinnen, want het is wel fijn hoor als je helemaal niet ongesteld wordt! Ik werd er ook niet echt dikker van, geen rugpijnen en/of buikpijn. Als de depressieve gevoelens bij mij niet zo sterk waren geworden, dan was ik er zeker mee doorgegaan…

ShirleyLiamKaitlin
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2014 10:48

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door ShirleyLiamKaitlin »

Hoi,

Ik heb sinds begin deze maand de mirena spiraal laten plaatsen.
Nu heb ik sindsdien een stekende pijn rechts onder in mijn buik,
Vooral als ik inspanningen doe, zoals na een hele dag werken,als ik mijn zoontje van 10maanden heb gedragen, enz.. Zijn er meiden die dit ook hebben is het normaal? Ook ben ik soms draaierig, echt duizelig dat ik er dan hoofdpijn van krijg.. Komt dit allemaal door mijn spiraaltje? Is het normaal of zou ik hiermee best naar de dokter gaan..

Groetjes !. Shirley

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Gewoon die spiraal eruit laten halen. Hier zijn echt veel te veel berichten van vrouwen die er ziek van zijn geworden. Er zijn ook nog andere anticonceptiemethoden! Denk aan temperatuurmethode icm condooms.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door encore »

Hoezo temperatuur? Gewoon altijd condooms is toch net zo makkelijk?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik bedoel: gebruik de temperatuurmethode zonder condoom, behalve op de onveilige cyclusdagen.

Als je een condoom geen probleem vindt, dan is dat inderdaad gemakkelijker.

dravertje
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:46

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door dravertje »

Na al die negativiteit toch iemand die wel tevreden is. Ik heb mijn mirena al sinds 2002 en ja de eerste 3 maanden na het zetten had ik een fikse buikpijn, maar daarna totaal geen klachten meer. Ik zou niet anders willen. Volgens mij heb je van de pil ook allerlei bijwerkingen.

caro1234567
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2014 18:55

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door caro1234567 »

Ik heb voor de tweede keer de Mirena spiraal. Nergens last van!!

anjo.hoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2014 19:27

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door anjo.hoek »

Er zijn ook positieve bijwerkingen, zowel ik en mijn zus ervaarden na een maand een zeer verhoogd libido,
tot vervelens aan toe. Gewicht verlies, zo.n 3 kilo, en ik ben echt fluitend door de overgang gerolt.
Ook ben ik vanaf plaatsing nooit meer ongesteld geworden, 15 jaar een Mirena gehad, en geen moment spijt.

Hermana
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2014 20:44

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Hermana »

Ik gebruik de Mirenaspiraal al 15 jaar. Ik heb nooit klachen gehad, zelfs niet toen ik in de overgang kwam. Ik prijs mij gelukkig wanneer ik de verhalen lees. Binnenkort laat ik hem verwijderen, de termijn zit erop en ik ben ook al zo'n beetje door de overgang heen. Ben benieuwd of ik dan ook verschil ga merken. Maar 15 jaar en nauwelijks menstruatie beviel mij zeer goed, vooral omdat ik ook in een zwembad werk.

Na0mi♡
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2014 20:54

Re: Mirena hormoonspiraal: bijwerkingen

Ongelezen bericht door Na0mi♡ »

Ik heb 2 jaar terug de spiraal laten zetten, omdat ik zo af en toe de pil wel eens vergat.
ook werd mij door de H.A. verteld dat het "ZOU" kunnen, dat je niet meernongesteld zou worden.
Omdat er verder geen omkijken naar was, heb ik de spiraal laten zetten.
En serieus vanaf de 1e minuut is het al een HEL geweest.....

De arts zei dat mijn baarmoedermond te klein was, en heeft hem er dus letterlijk in lopen WRINGEN....
Dus na 2 maanden iedere dag heftige bloedingen en de nodige krampen werd het EINDELIJK minder.....
tot dat...
Ik ben wel geteld 3 weken niet ongesteld geweest, geen bloedingen gehad, en geen krampen.
maar dat werd daarna wel anders.
ik werd ongesteld als nooit te voren, en was er ook GOED ziek van, 41 graden koorts..
Naar onderzoek bleek dat mijn baarmoeder in protest was gegaan, en deze flink ontstoken was.
Naar een zware antibiotica kuur na 2 weken was ik er eindelijk weer vanaf.
(Weer 2 weken ongesteld geweest)

Vervolgens is het 2 maanden goed gegaan, en daarna ben ik heel onregelmatig ongesteld geweest.
Op het langst heeft er 3 dagen tussen gezeten dat ik niet ongesteld was.
natuurlijk liep ik nog bij de huisarts, en die bleef maar zeggen;
Is een kwestie van tijd, je lichaam moet er aan wennen.
Vanaf vorig jaar augustus, tot februari NON STOP ongesteld geweest, en toen was het voor mij echt HELEMAAL klaar.......

ik heb dat *** ding laten verwijderen!!!!
En tot op de dag van vandaag, is mijn menstruatie cyclus nog steeds verstoord, alleen omdat ik ooit aan dat ding ben begonnen!
Zit nu inmiddels al aan de microgenon 50, en vanaf vorige maand kan ik zeggen dat het zich nu aardig rustig houdt. (GELUKKIG!!!!)

Maar als ik weer ongesteld ben, dan is het nog steeds zo heftig, dat ik er ook echt ziek van op bed lig.
Dus ik zou NOOOOOOOOIT maar dan ook NOOOOOOOOIT iemand een spiraal adviseren!!!

Want voor mij is het 1 groot horror verhaal geworden...

Plaats reactie