LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mp2017 schreef:
Moneyman schreef:
Moneyman schreef:Ik moet in deze discussie heel vaak denken aan de oude wijsgeer Confusius, die zei "te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis".
:mrgreen:
Hebben de meeste forummers al gelezen, dus twee keer plaatsen overbodig en tegen de gedragsregels. :wink:
Snap jij t wel helemaal?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

mp2017 schreef:
Moneyman schreef:
Moneyman schreef:Ik moet in deze discussie heel vaak denken aan de oude wijsgeer Confusius, die zei "te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis".
:mrgreen:
Hebben de meeste forummers al gelezen, dus twee keer plaatsen overbodig en tegen de gedragsregels. :wink:
:lol: dan kan gezien de herhaling van zetten 75% van dit topic geskipt worden :lol:

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef: :lol: dan kan gezien de herhaling van zetten 75% van dit topic geskipt worden :lol:
En als alles teruggebracht wordt tot een puntsgewijze samenvatting van standpunten, dan kan het hele topic teruggebracht worden tot één OP en twee (1 voor en 1 tegen) aanvullende berichten. Zou het een stuk overzichtelijker maken. :D

Verwijderd

Re: Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Helder item van Arjen Lubach over "alternatieve geneeswijzen"...ik bedoel....onbewezen ideetjes:

https://www.youtube.com/watch?v=0egBrxZICME

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ongelezen bericht door sjohie »

Arjen Lubach was weer goed inderdaad.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ongelezen bericht door renewouters »

sjohie schreef:Arjen Lubach was weer goed inderdaad.
Nog leuker zijn de reacties van mensen die er tegen in gaan (op ZML facebook pagina bijvoorbeeld). Het enge is dat het vooral hoger opgeleiden zijn die in kwakzalverij geloven. Dat zijn de mensen die overdag business cases maken en beleidsplannen schrijven waar veel van af hangt. Of onze kinderen onderwijzen.... Misschien moeten we hun professie ook eens zo benaderen zoals die mensen over de prof's in de reguliere zorg praten en denken.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

renewouters schreef:
sjohie schreef:Arjen Lubach was weer goed inderdaad.
Nog leuker zijn de reacties van mensen die er tegen in gaan (op ZML facebook pagina bijvoorbeeld). Het enge is dat het vooral hoger opgeleiden zijn die in kwakzalverij geloven. Dat zijn de mensen die overdag business cases maken en beleidsplannen schrijven waar veel van af hangt. Of onze kinderen onderwijzen.... Misschien moeten we hun professie ook eens zo benaderen zoals die mensen over de prof's in de reguliere zorg praten en denken.
Ik wist niet dat je op Facebook het opleidingsniveau van gebruikers kunt vinden. Kan ik ergens iets aanklikken zodat ik dat ook kan zien?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ongelezen bericht door vroem »

op FB kan je inderdaad iets zien mits ingevuld door gebruiker, en open gezet mbt privacy. (zichtbaar voor iedereen, of alleen zichtbaar voor vrienden en zo)

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ongelezen bericht door JvandeW »

JohnTheBassist schreef:Helder item van Arjen Lubach over "alternatieve geneeswijzen"...ik bedoel....onbewezen ideetjes:

https://www.youtube.com/watch?v=0egBrxZICME
Het had zoveel sterker kunnen zijn als Arjen zelf met een "alternatieve geneeswijze" op de markt was gekomen om het idee hiervan te ridiculiseren. Een "alternatieve geneeswijze" vergelijkbaar met de Kerk van het vliegend Spaghettimonster en vrijgesteld van BTW, getest op veiligheid, te koop in de apotheek, voorgeschreven door doktoren en te declareren bij de zorgverzekeraar.

Het is zo makkelijk te bedenken. Voorbeeldje:

DHMO™ by ZML

DHMO™ is een geneesmiddel dat wordt gewonnen uit natuurlijke bronnen. DHMO™ wordt aangeraden door zelfbenoemde wetenschappers en doktoren die een halve dag op Google onderzoek hebben gedaan. De natuurlijke kracht van dit middel wordt mogelijk versterkt doordat wij verschillende soorten dieren in een kamer samen met het middel plaatsen en ze hier de samba laten dansen.[1] Elk dier geeft een andere cosmetische energie af met mogelijk een andere medicinale werking waar je maar in moet geloven.[2]

De voornaamste kenmerken van geneesmiddel zijn:
  • Zorgt voor een goede toevoer van zuurstof naar alle delen van het lichaam
  • Helpt bij het regelen van lichaamstemperatuur
  • Helpt bij gewrichtspijn
  • Helpt bij het afvoeren van afvalstoffen in het lichaam
  • Helpt bij de stofwisseling
Gebruik dit medicijn niet bij Hyponatriëmie.
Dit medicijn oraal innemen.
Dit medicijn kan zorgen voor een verhoogde vrijgaven van van het antidiuretisch hormoon in de hersenen.

Onderzoek toont aan dat 80% van de gebruikers van dit medicijn geneest van de kwalen die zij bezitten.[3]

[1] De samba wordt enkel uitgevoerd indien een mens op geen enkele wijzen dit kan bezichtigen. Zodra de dieren door hebben dat er door mensen afgekeken wordt, zal de samba niet uitgevoerd worden.
[2] Hier is totaal geen wetenschappelijk bewijs voor. We hebben niet eens de moeite genomen met bewijs te komen en bewijs leveren is totaal onmogelijk, want de werking gaat verloren als men zoekt naar bewijs.
[3] Ga in overleg met een echte dokter en kijk ook naar andere medicijnen. Het is af te raden DHMO™ als enkel medicijn te gebruiken. Maar als het werkt, gebruik dit dan wel als anekdotisch bewijs om de werking ervan aan te tonen. Dat doen wij namelijk ook.

corsvandenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2017 11:02

Re: Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ongelezen bericht door corsvandenberg »

Dat zou desastreus zijn. Om te beginnen werkt slechts 12% van de synthetische patenteerbare medicijnen echt, meer dan de helft werkt zelfs averechts. In Amerika alleen sterven jaarlijks 140.000 mensen aan medicijngebruik. De farmaceutische industrie, in goede samenwerking met huisartsen, doctoren, etc. verdient een godsvermogen, maar doet dus meer kwaad dan goed. Een mooi voorbeeld: Jaren geleden kreeg ik last van brandend maagzuur. Na onderzoek bleek dat ik een Barrett slokdarm had. Dat geeft een kleine kans op slokdarmkanker. Ik moest daarom de rest van mijn leven dagelijks de maagzuurremmer pantoprosol slikken. Een paar jaar geleden ben ik daar eens ingedoken en wat bleek? De bijwerkingen bij deze zogenaamde medicijnen zijn schrikbarend: hart- en vaatziektes, beroerte, kanker, etc. Daar ben ik dus direct mee gestopt, best een risico met Barrett. Inmiddels weet ik meer: 40% van de Nederlandse bevolking slikt die troep. Ons wordt wijs gemaakt dat de klachten worden veroorzaakt door een teveel aan maagzuur. Dat is en pertinente leugen! In plaats van teveel, maakt ons lichaam juist te weinig zuur aan. Maagzuurremmers zijn dus funest. Ik gebruik tegenwoordig een homeopatisch middel Beteine HCL met pepsine. Werkt perfect. Weet je waarom? Omdat het de maagzuurcellen aanzet tot het meer produceren van zuur. Want dat is de oorzaak. De synthetische medicijnen bestrijden slechts de symptomen, zodat je levenslang pillen moet slikken. Want hun doel is: zoveel mogelijk winst, niet mijn gezondheid. Dat is overigens ook precies de reden waarom men homeopathie medicijnen wil verbieden. Want aan niet patenteerbare natuurlijke medicijnen valt niets of veel minder te verdienen. For the record: Zo is onze geneeswijze begin vorige eeuw ook gestart door JD Rockefeller. Het was zijn idee om van de allopathie, de op patenteerbare medicijnen gestoelde 'geneeswijze', de alleenheerser te maken. Hij stelde de opleidingsinstituten (veelal universiteiten) van artsen voor de keus: Doe je mee, dan krijg je (veel) geld, doe je niet mee dan wordt je vergunning ingetrokken. De helft van de mn op homeopathische medicijnen gestoelde universiteiten werd hun vergunning afgepakt. Wij zitten daarom nu nog met de gebakken peren: huisartsen die in een 10-minuten gesprek direct een synthetisch patenteerbaar medicijn voorschrijven, ziekenhuizen die alleen chemo kennen als je kanker hebt, artsen die lekaarcontroleren en schofferen als je als arts een bepaald middel niet voor wil schrijven, enga zo maar door. Mijn advies: informeer jezelf.

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 06 dec 2017 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ongelezen bericht door newmikey »

corsvandenberg schreef:Mijn advies: informeer jezelf.
En mijn advies: gebruik eens de ENTER toets en schrijf geen controleerbaar onware beweringen op.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Mogelijk verbod op homeopathische middelen

Ongelezen bericht door newmikey »

corsvandenberg schreef:Ik gebruik tegenwoordig een homeopatisch middel Beteine HCL met pepsine. Werkt perfect. Weet je waarom? Omdat het de maagzuurcellen aanzet tot het meer produceren van zuur. Want dat is de oorzaak. De synthetische medicijnen bestrijden slechts de symptomen, zodat je levenslang pillen moet slikken.
Even een paar feitjes ter uwer info:

1. Betaine HCL met pepsine is GEEN homeopathisch middel, het valt onder de voedingssupplementen.
2. Betaine HCL verhoogt tijdelijk de zuurgraad (HCL = hydrochloric acid) maar heeft nul effect op de produktie van maagzuur door de maagwand zelf.
3. Betaine HCL is zelf volkomen synthetisch, het is een simpele chemische stof (een zuur) wat in een reactorvat in een fabriek wordt gemaakt.
4. Beataine HCL heeft in onderzoeken slechts aangetoond niet meer dan een symptoombestrijder te zijn. De zuurtegraad van de maag was twee uur na inname weer op het oude nivo.
5. "Summary: Betaine HCl is said to correct low stomach acid (hypochlorhydria), which is linked to several digestive and immune conditions. However, research indicates it only helps temporarily."

Gesloten