LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paroxetine. Aanbeveling?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
EK
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2007 21:25

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door EK »

Hallo Ellen
Ben net weer bij de dokter geweest.Mijn medicatie is nu weer verlaagd naar 20 mg en dit moet ik 1 jaar lang slikken....ik vindt het ook lang duren hoor met de bijverschijnselen...maar de dokter zei dat het erbij hoorde...zal wel denk ik dan....maar hij zag aan mij dat ik al een stuk meer uitstraal..niet zo somber meer ben.....

anja71
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:39

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door anja71 »

hallo,
Ik ben sinds een week bezig met de paroxetine,ik lees regelmatig dat mensen denken dat paroxetine heel wat anders is dan seroxat.
Het is dus hetzelfde !
Mijn vraag aan jullie was of jullie eetlust ook weg ging in het begin?
En of het normaal is dat je soms zo afwezig lijkt te zijn? dan is het net of ik maar wat voor me uit staar..
Verder heb ik geen heftige bijverschijnselen gehad,dus geen negatief verhaal van mij.
groetjes Anja

EK
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2007 21:25

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door EK »

Hallo Anja
Ik durfde helemaal niets te eten..was bang dat ik er alles weer zou uitspugen omdat ik braakneigingen had terwijl er niets in mijn lichaam zat....beetje bij beetje is het goed gekomen......

anja71
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:39

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door anja71 »

Hallo EK,
Ja het is een vreemd gevoel als je die medicijnen neemt in het begin.
En herken je het staren ook? dat je afwezig bent ofzo?
En slaperig ook.. heb wel af en toe momenten dat ik denk dat het al helpt,maar dat is niet de hele tijd zo nog,maar daarvoor gebruik ik het nog tekort.
Helpt dit bij jou nu goed dan?

EK
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2007 21:25

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door EK »

Hoi Anja
Ik gebruik het sinds 6 juli.Ik ben nu nog steeds heel veel moe....en slaap snachts amper maar ik zie nu alles veel anders in dan voorheen....ik heb id wel eens momenten dat ik totaal afwezig ben of dingen vergeet...<beetje in de war soms>...het gaat dus al wat beter..op het geklapper van mijn tanden na..en de moeheid.
Hoop dat het voor jou ook snel beter zal worden en niet dat de verschijnselen erger gaan worden .....

anja71
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:39

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door anja71 »

Hoi,
Wel fijn zo dit forum,zo kun je nog eens wat lezen over hoe een ander dit allemaal ervaart.
Ik gebruik maar 10 mg en verder ga ik ook niet.
Als de bijverschijnselen erger worden,bouw ik het weer af,maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.
Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die dit middel ook gebruiken en die zijn er blij mee!
Dan is het wel erg als je al die negatieve verhalen zo leest he..
groetjes

EK
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2007 21:25

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door EK »

Hoi
Ja dat klopt inderdaad...maar ik denk ook dat het per persoon verschilt natuurlijk ....en mischien ligt het ook aan de aard van de klachten waarvoor men dit medicijn gebruikt.

gr Liesbeth

anja71
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:39

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door anja71 »

hoi,
Ja dat denk ik ook dat je daar gelijk in hebt,het ligt er helemaal aan waar je het voor gebruikt.
Ik gebruik het voor een traumatische stress ervaring en om mijn spieren te ontspannen want jaren geleden kreeg ik last van mn spieren en gewrichten.daardoor kon ik me slecht ontspannen,om gek van te worden...
Ben door al die dingen een enorme piekeraar geworden en hoop dat het vermindert door die medicatie.
Er ging bij mij geen dag voorbij of ik dacht wel ergens te diep over na,tja op het laastst loop je over hè..

EK
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2007 21:25

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door EK »

Hoi Anja Id...ik heb het gekregen via mijn pshyoloog om mij uit me somberheid tehalen en ik heb een obsessief compulsieve stoornis..dus moet ik nu mijn medicijnen voor 1 jaar slikken en ik moet naar lentis<ggz>om in therapie tegaan.
Ik wens je veel sterkte...het komt vast allemaal wel goed.
gr.

anja71
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:39

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door anja71 »

Hoi allemaal,
Nog weer een vraagje!!
Als je paroxetine gebruikt en je wordt bv ziek,door buikgriep en je houdt niks binnen,hoe moet het dan met die medicatie?

EK
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2007 21:25

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door EK »

Hoi Anja....
Ik denk dan dat je even contact moet opnemen met je huisarts of degene die jouw deze medicatie heeft voor geschreven.

VanS
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2007 10:25

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door VanS »

Ik ben spontaan depressief geworden na het lezen van al deze negatieve berichten...

Even zonder gekheid, ik slik sinds december 2006 Paroxetine. Eerst heb ik andere antidepressiva uitgeprobeerd maar daar werd ik of hyper van of nog neerslachtiger. Paroxetine sloeg na een maand bijwerkingen (droge mond, duizelig, zeer afwezig, concentratieproblemen etc.) goed aan en ik heb er enorm veel aan gehad. Ik slikte het overigens omdat ik in een postnatale depressie zat.

Ik ben sinds afgelopen zondag gestopt en helaas moet ik zeggen dat ik me zelden zo slecht heb gevoeld!!! Ik doe niets anders dan huilen, ben bang dat mijn kind niet meer van me houdt, ben duizelig, soms agressief; werkelijk verschrikkelijk. Toch wil ik doorzetten aangezien ik de wens heb voor een 2e kindje. Heeft iemand enig idee hoe lang ik mijn tanden op elkaar moet zetten, dagen, weken, maanden?! Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
VanS

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Bailey »

Be je in 1 keer gestopt of heb je het afgebouwd? Dit medicijn moet je echt afbouwen, want je lichaam is eraan verslaafd. Mijn moeder is al een jaar bezig met afbouwen.

Ik heb zelf Zoloft geslikt en doordat ik ze vergeten was tijdens mijn vakantie en het na mijn vakantie goed ging, ben ik in 1 keer gestopt met de Zoloft en daar heb ik absoluut geen last van gehad.

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Ja mag tijdens je zwangerschap een lichte dosis blijven slikken. Overleg het met je arts. en idd je moet het wel afbouwen en niet zo ineens stoppen. Heb je e.e.a. wel met je arts of behandelaar overlegd? Ze zullen je namelijk niet adviseren zo ineens te stoppen.

VanS
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2007 10:25

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door VanS »

Ik heb een hele tijd 20 mg geslikt, vervolgens ben ik 10 mg gaan slikken icm homeopathische pillen. Dat ging zo goed dat ik vervolgens volledig ben overgestapt op de homeopatische. Mijn arts wilde me iets geven tegen de ontwenningsverschijnselen maar zei daarbij dat ook die pillen verslavend waren: dat is dus dweilen met de kraan open. Ik moest maar even doorzetten en overgaan op 10 mg zou geen zin hebben. Weer een reden om in ieder geval een arts te vinden die wel begaan is en weet waar hij/zij het over heeft.

anja71
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:39

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door anja71 »

Hallo allemaal,
Wie weet het verschil tussen Paroxetine en Zoloft?
Heeft iemand ervaringen ermee misschien?

Arendtb
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2007 16:18

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Arendtb »

Ik heb vandaag van de dokter het recept gekregen van Paroxetine. 20 mg. De reden hiervoor is dat ik last heb van voortijdige zaadlozing en het middel zou een remmende werking hebben.

Na het lezen van alle berichten heb ik echter zoiets van weg met die troep, mijn probleem is nu op zich niet zo groot dan dat het zou kunnen worden met al die bijverschijnselen!!

Iemand die het wel kan aanbevelen om deze reden? :roll:

VanS
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2007 10:25

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door VanS »

Arend, ik zal zeker geen paroxetine voor zo'n probleem gebruiken. Daar moeten toch minder verslavende en zware middelen voor zijn. Ik zal paroxetine alleen aanraden als je met angsten, depressies e.d. te maken hebt. Succes.
Laatst gewijzigd door VanS op 30 aug 2007 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door james86 »

Persoonlijk vind ik het geen goede reden om maar aan een antidepressiva te gaan. Deze medicatie werkt op je serotonehuishouding in je hersenen. Hele nare ervaringen komen bij mij weten het meest voor als mensen juist helemaal geen problemen hebben aan hun serotonine. Je kan je heel wat bijwerkingen op de hals halen....en dat dus omdat je vroegtijdig klaarkomt?
Er is denk ik weinig aan te doen. Je kan je laten besnijden zodat je knop wat minder gevoelig word, en dus misschien later klaarkomt :P
maargoed.....je moet het zelf weten, maar om hier nou voor aan een antidepressiva te gaan.

Arendtb
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2007 16:18

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Arendtb »

Ik vond de huisarts ook al wel een beetje knullig over komen. Heb er zelf veel over gelezen en het leek wel alsof ik meer van het probleem en de oplossingen wist dan hij :?

Het is één van de bijwerkingen, maar ja, daar neem je er stuk meer van op je hals. Hij gaat nu eerst overleggen met de uroloog en wellicht dat hij me gaat doorverwijzen voor een besnijdenis. Ik ga er in ieder geval wel om vragen, want ik geloof niet echt in de medicijnen. Beetje hetzelfde als met een kanon op een vlieg schieten als je het mij vraagt.

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ga het vanavond met mijn vriendin bespreken of ik het ga gebruiken of niet, maar je moet er wel volledig achter staan en dat doe ik op dit moment absoluut niet. Dus ze zitten nog netjes in de verpakking, 15 stuks!

Gesloten