LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paroxetine. Aanbeveling?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

beste reina
ik zelf neem geen seroxat maar paroxetine. er zal altijd wel verschil op zitten daarom is het belangrijk om altijd hetzelfde te nemen als waarmee je begonnen bent. ik neem nu 20mg. maar als ik nu bv een ander merk ga nemen omdat die ik neem bv niet op dat moment in de apotheker ligt dan ga ik mij ook heel anders voelen denk ik. maar daar heb ik zelf geen ervaring mee omdat ik er altijd voor zorg dat ik dezelfde heb. ( heb in het verleden ook al paroxetine genomen) En anders zal ik het daar gewoon bestellen... er zijn wel gebruikers in dit forum die daar ook ervaring mee hebben gehad.. ik neem het nu dinsdag 4weken en ik ben al zo anders dan een paar weken terug dat kun je niet geloven.. ik neem het tegen depressie, angststoornissen en paniekaanvallen. ik ben nog nie de oude maar gaat toch stilaan de richting uit... en elke keer dat ik mij rot voel dan lees ik deze forum en trek ik mij daaraan op. maar ga zeker niet al die negatieve verhalen lezen want die staan er natuurlijk ook wel altijd tussen. voor welke reden slik jij seroxat?
groetjes

koningin reina
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2009 22:14

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door koningin reina »

Ben ook wel blij dat ik dit forum gevonden heb. Zo normaal wordt het in mijn omgeveing niet gevonden dat ik seroxat slik. Hier wordt er gelukkig heel normaal over gesproken. Ik slik het ook tegen depressie, angstsoornissen en paniekaanvallen. Maar ook tegen een vorm van adhd, wat ik heb, waar het goed tegen helpt. Ik ben blij dat ik nu wat vakantie heb en me wat rustiger ga voelen. Nieuw werk kan me soms gestresst maken, alhoewel dat vaak onnodig blijkt. Hoort ook een beetje bij wat ik heb. Fijn dat paroxetine je helpt. Ik vertrouw ook weer op mijn seroxat. Groetjes Reina.

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

wij zijn nu eenmaal mensen die vlug gestresst zijn en supergevoelig zijn anders zouden we het nie moeten nemen e.... ben blij dat die pillen er zijn want anders was ik er nu nie meer... wat ik ook gedaan heb is naar de site van agorafobie gaan kijken en mij die cd's aangekocht, dat zijn sessies waarbij je angstaanvallen de kop in kunt drukken en u leert van positiever door het leven te gaan, dat zijn 15cd's, ik zit nog maar aan sessie 2, ik weet dus nog nie of het gaat helpen maar je leert er enorm van bij, nie normaal!
vraagje.. ben jij eigenlijk van die paniekaanvallen afgeraakt door die pillen en durf jij weer alles gaan doen?

Lucas9
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2009 20:48

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Lucas9 »

Zijn er mensen die het natuurlijke middel Sint Janskruid tegen depressie hebben gebruikt? Dit is in ieder geval tov de biochemische nedicatie een plantaardig middel die onder de fhyto therapeutische middelen valt.

Het schijnt volgens een psychiater een prima middel te zijn met als enige bijwerking dat je bij gebruik niet in te felle zon mag zitten. Is dus alleen zomers een probleempje.

Met vr. groet,

Lucas.

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

hoi lucas
ik heb een paar jaar geleden st janskruid genomen, dat is het sterkste natuurlijke anti depressivum, maar dat hielp bij mij nie veel. ik denk voor mensen met een heel lichte depressie dat het wel ideaal is....

Lucas9
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2009 20:48

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Lucas9 »

In antwoord op uw reactie het volgende:
Ik heb van een zeer bekwame psychiater na gebruik en onderzoek door hemzelf vernomen dat Sint Janskruis zeker zo goed werkt dan welk ander chemische anti depressief middel.

Het gaat hier om de psychiater/columnist Rene Diekstra die wekenlijks een column voor het Dagblad van het Noorden schrijft.

Met vr. groet,

Lucas.

koningin reina
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2009 22:14

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door koningin reina »

Ja, ik heb ook gehoord dat Sint Janskruid goed is tegen depressie. Probleem is dat je dat weer niet tegelijkertijd met seroxat mag gebruiken (althans dat staat op de bijsluiter).
Waar ik soms van baal is dat je beter geen alcohol kunt drinken, omdat de werking vermindert. Ik heb vandaag rode wijn gekocht met 0,5 % alcohol! Wel even wennen hoor, die smaak. Maar met die zomeravonden nu is het wel lekker. Weet iemand ook of er geheel alcoholvrije wijn bestaat?
Groetjes Reina.

Lucas9
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2009 20:48

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Lucas9 »

Hoi Reina,

Inderdaad moet je geen verschillende soorten AD door elkaar gebruken.
Sint Janskruid kan gezien worden als een volwaardig AD middel dus kan er overwogen worden deze te vervangen voor een chemisch medicijn.

Overigens is er alcoholvrije wijn te koop, eender als alcohol vrij bier.

Gr,

Klaas.

koningin reina
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2009 22:14

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door koningin reina »

Die volledig alcoholvrije wijn moet ik nog vinden. Maar ik ga verder zoeken. Voorlopig is deze van 0,05 % best te doen.
Volledig overgaan naar Sint Janskruid.... vind ik wel een beetje eng. Hoe kun je dit kruid eigenlijk kopen? In druppels? Of gewoon planten in de tuin en wat blaadjes per dag. Heeft iemand het al eens geprobeerd?
Wat een vragen he. Misschien toch maar dat artikel lezen, Lucas: Is dat op internet te lezen?
Groetjes Reina.

Lucas9
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2009 20:48

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Lucas9 »

Dag Reina,

Sint Janskruid is o.a. in geconcentreerde capsules ook via je eigen huisarts te verkrijgen. Tenminste bij mijn huisarts wel. Je moet het wel zelf betalen. De kosten vallen best mee.

Om je goed te verdiepen in St. Janskruis raad ik je aan via Google alle mogelijke info hierover op te zoeken. Trefwpoorden: Sint Janskruid en Rene Diekstra. Er is zat over te vinden.

Volgens de hoogleraar Rene Diekstra die dit middel zelf heeft gebruikt, is St. Janskruid een prima vervanger voor de synthetische AD middelen.

Kijk ook eens op de volgende site: Zelfzorgmiddelen (sint janskruid en depressies, antibiotica, gember....
P.F.J. Schulte, psychiater bij GGZ Noord-Holland Noord. ... Rene Diekstra (psycholoog en publicist) is ook een zeer tevreden gebruiker. ...
www.infowebweistra.eu/zelfzorgmiddelen.htm

Hart. groet en succes,

Klaas.

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

hoi

hier ben ik weer
ik gebruik nu paroxetine 6 weken, ben nu 2 weken geleden met 10mg verhoogd, neem nu 30mg en ik moet zeggen ik voel me geweldig !!!!
kan terug alles doen wat ik ervoor allemaal deed.... soms nog wel wat zenuwen als ik iets ga doen maar kortom voor mij is het een wondermiddel !!!!!!

Lucas9
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2009 20:48

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Lucas9 »

Wanneer ik zo links en rechts om mij heen hoor blijken ineens velen aan de paroxetine te zijn (geweest). Je zou haast denken: "Onbekend maakt onbemind!?"

Ik hoor er vele positieve reacties over. Wat ik me wel af vraag wanneer je er weer mee kan stoppen? Wat ik me ook afvroeg is, waarom jij na twee weken reeds met 10 mg. verhoogd bent?

M.i. kan dit middel na 4 a 6 weken gebruik pas goed beoordeeld worden. Is na twee weken verhogen dan wel reeel?

Mag ik vragen wat jou klachten waren en wat voor een idee jij zelf hebt waarom je depressief bent geworden? Ben je jong of al wat ouder?

Ik wens je sterkte en fijn dat het zo goed met je gaat.

Hart. groet,

Klaas.

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

hoi lucas

ik ben 29 jaar oud... ten eerste ben ik niet na 2 weken al verhoogd maar pas na 4 weken, reden omdat ik nog altijd, vooral´s morgens dan, nog heel zenuwachtig was, ik gebruik het tegen angststoornissen, paniekaanvallen en depressie... de reden van mijn depressie is wegens die angst-en paniekstoornissen. ik kon niks meer gaan doen, durfde het huis niet meer uit, lag altijd maar in mijn bed bang te zijn van mijn eigen, veel wenen, ellendig voelen, ik zei niks meer dus reden te meer om er iets aan te doen. en nu dankzij de paroxetine kan ik alles weer en ben ik terug normaal. de enigste bijwerking die ik er nu aan overhou is niet veel zin meer in sex, maar als dat het enigste is... en de gebruikelijke dosis is 40mg voor angsten en ik ben met 30mg al goed en minstens een jaar nemen voor geen terugval te krijgen want heb het al eerder genomen en was toen na een half jaar al gestopt, maar van het afbouwen had ik toen weinig last....

groetjes Ellen

Lucas9
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2009 20:48

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Lucas9 »

Dag Ellen,

Mijn naam is Klaas.
Bedankt voor je openhartige reactie tot nu toe.
Ik stel je deze en meerdere vragen omdat ik trouble shooter en ervaringsdeskundige van een patientenvereniging ben, en nogal eens met depressieve patienten (ondermeer door hun ziekte en sterke pijnmedicatie) in aanmerking kom.

Wat ik mij afvraag, is hoe jij op zo'n jonge leeftijd aan de door jou genoemde stevige klachten bent gekomen?
Ligt hier bijvoorbeeld een erfelijke/genetische oorzaak aan ten grondslag. Of gebruik je nog ander medicatie die verantwoordelijk voor jou klachten zouden kunnen zijn? Mogelijk ziekte of prive problemen of anders?

Proefondervindelijk kan ik je zeggen dat bijwerking van welke aard ook maar op den duur zullen verwijderen! Je zult dat tzt wel ervaren.

Heb je overigens psycho therapie ondergaan, zo ja heb je daar wat aan gehad en heb je dat dan nog? Wat is jou evt. bevinding hierover?

Zo je weet wordt in de medische literartuur vermeld, dat de door jou genoemde klachten ontstaan kunnen zijn door een tekort aan aanmaak van serotononine. Deze stof zit o.a. verwerkt in paroxetine en deze stof zal door het medicijn nu meer in je hersens worden aangemaakt. Dat het jou helpt moge duidelijk zijn!

Dit evt. tekort zou dus de hoofdoorzaak van jou klachten kunnen zijn, maar omdat jij nog zo jong bent is dat voor mij twijfelachtig.

Tot zover en nogmaals bedankt voor je spontane reacties.
Het staat je uiteraard vrij om niet verder op mijn vragen in te gaan hoor!

In afwachting.

Mer vr. groet,

Klaas.

spg
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2009 18:22

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door spg »

hoi Klaas

nu stel je mij wel moeilijke vragen hoor :lol:
als ik nu zelf eens wist hoe dat het komt dat ik die klachten heb dan stond ik al een hele stap verder natuurlijk maar weet het zelf ook niet. moet wel zeggen dat ik een enorme braakfobie heb en dat ik daardoor die paniekaanvallen krijg met als gevolg dus depressie...
heb het zelfs de eerste keer gekregen toen ik een jaar of 17 was maar dat is na een maand vanzelf over gegaan, toen wist ik zelfs niet wat er aan de hand was met mij. heb het daarna altijd nog in lichte maten gehad maar gemakkelijk mee om te gaan zal ik zeggen. ben toen ook 1 keer bij een psycholoog geweest maar die zei dat ik tegen volgende keer moest overgeven, ja sorry mij niet gezien en ben dus ook nooit meer geweest! nu de laatste 2 jaar drink ik wel dagelijks een paar glaasjes maar niet dat ik verslaafd ben of zo... nu moest ik van de huisarts een dikke maand geleden antibiotica nemen voor iets en natuurlijk mag je daar niet op drinken, van toenaf heb ik het dus gekregen die angsten. de huisarts zei dat het misschien wel kon komen omdat ik niks meer dronk en dat de drank dat altijd onderdrukt heeft....
ik volg nu zelf thuis cd sessies waar ik enorm veel uit leer... ben een persoon die altijd de minste prul in mijn kop steek en mij alles aantrek dus ja... ik ben wel van plan om na een jaar met die pillen af te bouwen, krijg ik het dan terug zal ik het misschien wel mijn heel leven moeten nemen...

groetjes

patriesje
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2009 08:54

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door patriesje »

ik slik nu 3 weken paroxetine, eerlijk, ik voel me beter rust in me hoofd minder nerveus,heb wel last van droge mond en wat 'minder gevoelig'voor me omgeving.
maar mijn vraag is,komt de zin in sex wel terug als je er aan gewend bent?om eerlijk te zijn doet het me op dit moment niet veel...
groetjes patries

Liesbeth60
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2009 12:29

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Liesbeth60 »

Hallo allemaal,
Ik gebruik al een tijd anti-depressiva en ga nu overschakelen van Sertraline naar Cipramil. Bijna bij alle middelen heb je last van een droge mond. Soms zo erg dat je amper kan slikken.
Naast mijn bed heb ik een doosje Smint liggen. Als ik er daar 1 van neem, maak je automatisch weer speeksel aan en kan je weer verder slapen. Bovendien is het niet slecht voor de tanden.
Ik hoop dat ik met deze tip iemand kan helpen.
Liesbeth

wokkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2007 16:36

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door wokkie »

Ik gebruik nu al 3 maanden paroxetine. En het heeft mijn leven veranderd! In positieve zin dan! :D


De bijwerkingen de eerste 2 weken waren vreselijk (misselijk moe en down voelen), maar nu na 3 maanden voel ik me heerlijk. Na 9 jaar heb ik weer een relatie! Ik durf het weer aan!

Ook voel ik me sterker in het leven staan en voel ik me niet meer down. Ik had veel last van sociale angsten, maar nu niet meer en spreek vaak onbekende mensen aan of die spreken mij aan doordat ik meer open ben.

Ben stukken meer assertiever en heb een positieve kijk op het leven. Geniet meer en durf veel meer!

Ik slik 40 mg paroxetine. Het duurde even voordat het werkte, maar het is voor mij een wondermiddel!

Nadeel is wel dat ik veel zweet en mijn lust naar sex is erg verminderd en het klaarkomen gaat erg moeizaam.

Ik drink graag bier, maar merk geen problemen met alcohol en paroxetine.

Gr Wokkie

wokkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2007 16:36

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door wokkie »

Hoi patriesje.

De zin in sex is bij mij na 3 maanden nog niet super. Dit vind ik een nare bijwerking van paroxetine (mijn vriendin ook)

Hoe ervaren anderen dit? Ben benieuwd hoe paroxetine jullie sexleven beinvloed.

Mijn libido is erg klein door paroxetine. Dit vind ik wel lastig

Ben benieuwd naar jullie ervaringen

gr wokkie

patriesje
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2009 08:54

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door patriesje »

Hoi Wokkie,ik moet zeggen dat ik wèl zin heb om het zo te zeggen, alleen ik kan heel slecht tot een orgasme komen dat vindt ik wel heel jammer en ik slik maar 10 mg.
daarom zou ik graag willen weten of dat nog bijtrekt.
verders voel ik me ook zo wat jij beschrijft.prima dus! :lol:
zweten is wel een nadeel ik heb het heel gauw warm,dat is met dit warme weer een beetje een no go,maar maar,dalijk in de winter is dat wel weer fijn.ben best een winter mens dus komt goed.
veel succes
groetjes patricia

Gesloten