LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] paroxetine/ seroxat

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
*guess who*
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2011 18:48

Re: paroxetine/ seroxat

Ongelezen bericht door *guess who* »

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben een jongeman van 26jaar en heb al van in mijn pubertijd last van bloosangst. Een paar maanden geleden toch maar eens de stap gezet om hulp te zoeken. Toevallig las ik in een tijdschrift een reportage over fobien en angsten, onderaan was er een adres: Angstcentrum in Lanaken.

Om een lang verhaal kort te maken, met therapie alleen helpt het bij mij niet. Sinds gisteren ben ik begonnen met paroxetine, 20mg 's morgens bij het eten. Buiten diarree had ik geen bijwerkingen, een klein beetje suf maar dat viel heel goed mee. Nu vandaag heb ik geen diarree meer dus hopelijk geen bijwerkingen meer.

Ik hou jullie op de hoogte.

*guess who*
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2011 18:48

Re: paroxetine/ seroxat

Ongelezen bericht door *guess who* »

YMSR schreef:Ik slikte ook paroxetine en ik heb dit nog geen jaar geslikt.
De angsten waren wel weggegaan maar ik heb me nooit mezelf gevoeld door deze medicijnen.
Je leeft in een soort droom met paroxetine je gevoel is gewoon uitgeschakeld.
Ik heb er zelfs een miskraam door gehad.
Ben daarna meteen gestopt en heb een week schokjes gehad maar geen angsten meer sinds dien.

Als je angsten hebt betekend het dat je een stofje tekort komt in je hersenen.
Er is echter een manier om zonder behulp van paroxetine dat stofje aan te maken.
Dat is veel sporten!!
En voor de mensen die roken moeten daarmee stoppen want daar krijg je verkeerde ademhaling door!!

Dus 3 a 4 keer per week lekker sporten en je leven wordt er echt beter van en je angsten verdwijnen en geloof me dit werkt echt!!

Paroxetine begin er nooit aan want je raakt jezelf kwijt!!!!
Ik sport 6 keer per week en geloof me, dat helpt niet! eveneens rook ik niet dus er moet toch ergens iets niet kloppen, ik hoop met paroxetine dat ik na een groot half jaar kan afbouwen en normaal kan functioneren

Luka78nl
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:23

Re: paroxetine/ seroxat

Ongelezen bericht door Luka78nl »

Als je angsten hebt betekend het dat je een stofje tekort komt in je hersenen.
Er is echter een manier om zonder behulp van paroxetine dat stofje aan te maken.
Dat is veel sporten!!
Natuurlijk is sporten goed, maar om nu te zeggen dat iedereen door sporten zijn angsten kwijt zal raken vind ik een beetje erg kort door de bocht. Eveneens als de opmerking dat als je angsten hebt, je een stofje tekort komt in je hersenen (?). Er zijn zoveel verschillende redenen waarom mensen depressief raken of paniekaanvallen krijgen. En al die mensen reageren weer anders op medicijnen, therapieen etc. Ik ben blij voor je dat sporten je zo helpt, maar stel jezelf alsjeblieft niet representatief voor een ieder met angsten of een paniekstoornis.

mkq
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2011 21:06

Re: paroxetine/ seroxat

Ongelezen bericht door mkq »

heeft iemand ervaring met bijwerkingen als forse duizeligheid/hoofdpijn?
zo hevig dat je niet kan autorijden ed? mijn man zit inmiddels 4 maanden in de ziektewet met deze klachten en niemand kan de oorzaak vinden.
hij gebruikt paroxetine al heel lang, maar dit heeft hij niet eerder in deze mate gehad.... we denken eraan om te proberen af te bouwen maar hij ziet er erg tegenop omdat hij er slechte ervaringen mee heeft met afbouwen. hij is na een maand weer doorgegaan met de oude dosering op advies van de huisarts, deze meende dat hij chronisch een bepaald stofje in de hersenen mist en daar de paroxetine beter voor kon blijven gebruiken!!! ik persoonlijk vind dit onzin, want voor zijn 24ste heeft hij dit medicijn ook nooit nodig gehad en had hij hier geen last van. als je tegenwoordig overbelast bent en daardoor wat negatieve gevoelens krijgt schrijven sommige artsen heel makkelijk anti-depressiva voor en daar baal ik van, probeer er nu maar eens af te komen.....

paroxetineprison
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2012 22:10

Re: paroxetine/ seroxat

Ongelezen bericht door paroxetineprison »

Hallo,

Tijdens mijn afbouwperiode was ik op zoek naar positieve verhalen om mezelf te overtuigen dat stoppen met Paroxetine me zal lukken. Helaas vond ik alleen maar negatieve verhalen. Nu heb ik een website opgezet om de succes verhalen ook eens in beeld te krijgen om te laten zien dat stoppen mogelijk is. Hoe moeilijk het ook zal zijn.

Kijk een op www.paroxetineprison.nl en doe daar je verhaal in ons forum.

Hartelijk dank

Gesloten