Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef: @chocomelk
Pillensnijder bv ik heb brufen 600 en mijn man die heeft dan gelijk 6 jr geen hoofdpijn meer ( grrr jaloers) dus teveel hij breekt hem door midden,maar als je snijder hebt kan je hem door midden snijxen

Ik dacht alttijd dat het niet mocht maar isabel heeft keer goed uitgelegd dat tegenwoordig alles goed gemengd is,

Dit is tegen jou !! Dus geen ADVIES AAN!!!!
Wow wat ideaal zeg je man een halve brufen en 6 jaar geen hoofdpijn neer, hihi waar haal jij
die brufen ? :wink:
Ik weet wat je bedoeld met die pillensnijder maar de efexor die zit in een capsule die valt dus niet door te snijden.
Yolanthe gebruikt efexor: ( Ga dus nu ook maar aan de slag met het openen van de capsules en het verdelen van de bolletjes.)
En dan schrijft die Kaakie erop van die pillensnijder, dat gaat dus niet, maar ben het ook ééns met jou en Puma dat je niet zelf zomaar moet gaan experimenteren met medicijnen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door Jolijn »

puma73 schreef:weer 3 van die figuren die zelf met medicijnen experimenteren en hier hun levensgevaarlijke onzin plaatsen.

Mensen afbouwen doe je met begeleiding van een ARTS en niet met adviezen van een paar sufbollen die experimenteren met geneesmiddelen.

de moderator mag van mij dit soort berichten verwijderen.
Het zijn vnm ervaringen van mensen, geen bevel om exact hetzelfde te doen.
nu ben ik geen dokter en zeg dus niet dat mijn methode goed is of aan te bevelen, echter wil ik het heeel graag delen met andere venlafaxine gebruikers.


Hier is mijn afbouwschema:
Na diep werk met een therapeute
Dit betekent dat ik er 96 weken over zal doen om volledig te stoppen


Misschien wel interessant om mijn afbouwschema tot nu toe te delen. Ik maakte dat advies van een psychiater:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door puma73 »

Zolang mensen met medicijnen experimenteren, zoals zelf de samenstelling van capsules veranderen, zoals cbeelen » 13 maart 2013 10:37 in haar posting aangeeft te doen, dan zijn ze zeer onverantwoordelijk bezig. Zeker als men dit online probeert aan te bevelen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

puma73 schreef:Zolang mensen met medicijnen experimenteren, zoals zelf de samenstelling van capsules veranderen, zoals cbeelen » 13 maart 2013 10:37 in haar posting aangeeft te doen, dan zijn ze zeer onverantwoordelijk bezig. Zeker als men dit online probeert aan te bevelen.

Idd kijk je kan je afbouw sxhema van een dokter hebben of psyg?? Maakt het uit.
Dan nog!! Elk mens ,lichaam is anders en reageert anders!

Daarom schrijf ik wel eens ik heb dat en dat maaaaaaar ga naar arts! Vooral met anti depri,bloedlink,en dan nog....elke depressie is anders bij iemand.....
Of moet iets onschadelijks zijn..iets?.simpels...

@ chocomelk
Ja dat is waar dat staat ergens jn het topic,komt nu naar boven :oops: heb het niet meer helemaal doorgelezen...alleen op jou en puma gereageerd...sorry :oops:

Kroimel
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2013 08:50

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door Kroimel »

Heb nu een half jaar venlafaxine gebruikt tegen paniekklachten en ben van mijn dosis van 37,5 direct gestopt. Dat tellen van korrels kan, maar zomaar stoppen ook. Dat je klachten krijgt hoort er gewoon bij, zie het maar als een verkoudheid. Ook dan ga je hoesten, loopneus etc.

Het middel werkt nog tot 32 uur na inname schat ik zo. Ik had donderdag om 13.00 uur mijn laatste dosis gepakt en vrijdagavond merkte ik wat Brain zaps, ofwel hersenschokjes. Tip: kijk gewoon recht vooruit! Ze treden met name op als je naar links of rechts kijkt met je ogen. Draai gewoon eerder je hoofd in plaats van met je ogen te draaien, dat scheelt. Verder had ik schokjes in armen en benen, net alsof je bijna in slaap valt. Je herkent ze wel van je partner als je bijna slaapt en zij of hij je wakker schokt. Persoonlijk vind ik die spasmes of schokjes niet erg. Slapen zelf gaat wat moeilijker, heb vooral enorm lange en vreemde dromen waardoor ik het gevoel heb te weinig te slapen. Vind die dromen wel fascinerend soms.

Zoals met het wennen zijn de eerste 3-4 dagen even de lastigste. Geef dit gewoon door aan je omgeving dan weten zij dit ook. Reken ook op het feit dat je emoties terugkomen en dat dit nog niet stabiel is. Schrik niet als je huilt om een aflevering van the a- team. Ook extreem snel geïrriteerd raken kan voorkomen, alles moet even stabiel worden. Dat zijn nu juist ook de tekenen dat alles weer begint te werken. Ook de klachten van angst kunnen opkomen, dat ebt ook weg. Na die 3-4 dagen is het gewoon dragelijker en zal alles langzaam weg gaan. Ik lees wel eens meer dan een jaar, maar ik denk eerder 1-2 weken waarvan 3-4 dagen maar hinderlijk. Meld je dan bv gewoon ziek, dat ben je ook. Heb zelf nu vakantie, dus dat werkt ook. De een zal er natuurlijk meer of minder last van hebben, maar theoretisch heeft dit spul hetzelfde effect op iedereen. Denk dat sommige mensen gewoon nadere klachten aanzien voor ontwenning. Het is allemaal echt geen stoppen met roken of zo.

Laat je vooral niet te bang maken door fora of bijsluiters en doe het gewoon. Depressie, dwangmatig gedrag of paniekstoornis... Allemaal extra gevoelig voor angst volgens mij en als je je alleen maar focust op de klachten worden ze misschien voor je gevoel erger omdat je dan de lichamelijke reactie van angst merkt. Doe wel rustig aan met koffie, dat kan het onnodig opfokken. Thee ook, want theïne is een ander woord voor cafeïne! Zoek eerder rustgevende middelen als melatonine, kamille of valium. Die laatste krijg je echter niet bij de ah xl natuurlijk. De voordelen komen ook plas en vrolijke vriendin omdat je haar meer knuffelt... Je word soms vrolijker... Ik plas sneller (duurde soms even)... En je libido neemt toe... Ok moi!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tot ik bij valium kwam vond ik je bijdraage heel goed,maar dan toch beter een kopje thee( groene) dan valium???.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door Jolijn »

Er zijn genoeg theesoorten zonder theïne.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Jolijn schreef:Er zijn genoeg theesoorten zonder theïne.

Ja fat vind ik,daarvoor waarschuwen maar dan wel valium,rijmt ff niet bij mij.,


Ik heb ook valium,is toch anders als kopje thee...

Marjadebij
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2013 17:11

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door Marjadebij »

Hallo,

de tips over het afbouwen en het uitgieten van de pellets uit die vermaledijde efexor pillen vond ik zeer nuttig. Nooit geweten dat ik ze gewoon kon openschuiven. Gebruik de dosering van 37,5 mg per dag nu asl 2 jaar, na eerst een jaar 75 mg per dag vanwege depressieve klachten na een burn-out. Nu mijn leven weer in wat rustiger vaarwater is gekomen vond ik het tijd om de emoties weer gewoon te laten zijn ipv de afvlakking door efexor. Vorig jaar tijdens de vaklantie geprobeerd maar dat werkte niet. Nu gaat het beter: Ik deed het per week: eerste week pil telkens 4 uur opschuiven, dan 8 uur, dan 2 per 3 dagen, dan 1 per twee dagen, maar de tweede dag was ik niet zo vrolijk meer. Elektrische scheuten in mn achterhoofd of zo, beetje zweterig ook. Ik dacht er nu van af te zijn maar niet dus, stoppen levert de derde dag een erg onaangenaam gevoel. Nu de inhoud van de pillen gehalveerd, doe er eentje per dag (dus 18,-- ongeveer), na een week een kwart, en dan stoppen. Zal het laten weten maar heb goede hoop, mn verdere leven deze pillen slikken word ik evenmin vrolijk van.

het is inderdaad nooit echt bewezen dat de antidepressiva ook werken, een eindje hardrennen per dag zou net zo goed kunnen werken. Maar ja, ik ben er kennelijk nu aan verslaafd en met mij een heleboel nederlanders. Overigens heb ik met de tegenwoordige huisarts geen binding, dus zoek het zelf wel uit. Of het slaagt hangt af van jezelf, de situatie waar je in zit (als die niet veranderd is weet ik niet of het gaat lukken ) en hoeveel je gebruikt.

met vriendelijke groet en veel sterkte voor een ieder

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mooi dat het zo goed gaat..
Zal je zeggen een kennis va mij is er aan begonnen toen ze postenale depressie had,dat is 16 jr geleden,ze heeft tich keren geprobeerd eraf te komen,links om rechts om....ze zit nu al 5 jr op een kwart en dat is genoeg voor haar,misschien zit het tussen de oren,weten we niet?? Zei ook niet.,
Bang om zonder te moeten,bang wat gaat er met me gebeuren...
Maar zei heeft nu zoiets en ha ook,hier functioneer je heel goed op,dus kan je dan beter doen dan...
Depri worden omdat....

Het is echt een hele kleine pil en daar kwart van is niks,maar stofje werkt dus ja,,

Ome Ron
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2013 20:27

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door Ome Ron »

Een tip voor iedereen die wil stoppen met Efexor/Venlafaxine.

Het zit in rode capsules, maar voor de grap eens zo'n capsule open, in mijn geval, ik zat op 150 MG per dag, vindt je dan 12 kleine pilletjes. Begin eens om er 2 of 3 uit te halen en dan de capsule innemen. Verminder na een 2 weken nog eens met 2 of 3 pilletjes, werk dit langzaam of naar 0.

Ik heb dit recentelijk gedaan, heb de volle vruchten van het placebo effect genoten en was na 2 maanden helemaal van de efexor/Venlafaxine af, zo ook van welke bijwerking dan ook. En ik voel me weer prima!

Succes!

Ome Ron
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2013 20:27

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door Ome Ron »

Een tip voor iedereen die wil stoppen met Efexor/Venlafaxine.

Het zit in rode capsules, maar voor de grap eens zo'n capsule open, in mijn geval, ik zat op 150 MG per dag, vindt je dan 12 kleine pilletjes. Begin eens om er 2 of 3 uit te halen en dan de capsule innemen. Verminder na een 2 weken nog eens met 2 of 3 pilletjes, werk dit langzaam of naar 0.

Ik heb dit recentelijk gedaan, heb de volle vruchten van het placebo effect genoten en was na 2 maanden helemaal van de efexor/Venlafaxine af, zo ook van welke bijwerking dan ook. En ik voel me weer prima!

Succes!

theaw
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2013 16:30

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door theaw »

Ik heb ook venlafaxine. Ik wil hier vanaf. Nu ben ik net bij de huisarts geweest, met de mededeling, dat die pillen niet zo goed hun werk meer doen. (ik zat eerst aan 225mg, ben zelf al een hele tijd vermindert naar 150mg) Wat zegt die Pipo: "we gaan uw dosis verhogen naar 300mg!!!!!!!!!!!!!!!!
Over 4 weken moet ik terugkomen, om te vertellen, hoe ik me dan voel. Ik word van die rotpillen zo traag als een slak. Er komt geen werk uit mijn handen. Zit een beetje doelloos voor me uit te staren, enz. Dus ik wilde andere pillen, maar ik krijg niks anders. Ik wil stoppen. (ben overigens niet (extra) depri ofzo. Ik kan overal om lachen. En voel me voor de rest ook goed.
groetjes Thea

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je bent toch niet verplicht om die 300mg te nemen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

theaw schreef:Ik heb ook venlafaxine. Ik wil hier vanaf. Nu ben ik net bij de huisarts geweest, met de mededeling, dat die pillen niet zo goed hun werk meer doen. (ik zat eerst aan 225mg, ben zelf al een hele tijd vermindert naar 150mg) Wat zegt die Pipo: "we gaan uw dosis verhogen naar 300mg!!!!!!!!!!!!!!!!
Over 4 weken moet ik terugkomen, om te vertellen, hoe ik me dan voel. Ik word van die rotpillen zo traag als een slak. Er komt geen werk uit mijn handen. Zit een beetje doelloos voor me uit te staren, enz. Dus ik wilde andere pillen, maar ik krijg niks anders. Ik wil stoppen. (ben overigens niet (extra) depri ofzo. Ik kan overal om lachen. En voel me voor de rest ook goed.
groetjes Thea
Wat is dan de reden dat de huisarts het wil verhogen ?
Want volgens u gaat het allemaal harstikke goed met u.

theaw
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2013 16:30

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door theaw »

Ik had gewoon gezegd, dat ik andere pillen wilde, omdat deze niet echt hielpen. ik schreef al eerder, dat er geen werk uit mijn handen komt etc. En ik wil in actie komen. Een beetje meer power, dus. Ik wil het, om deze redenen stoppen,want voordat ik met deze begon, was ik altijd wel lekker bezig met van alles. dus stoppen, maar dat was geen optie, omdat je het eerst af moet bouwen. Oke, dat begrijp ik best, maar waarom verhoogt hij dan de dosis?? Dat snap ik dus niet.
groetjes Thea

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door Jolijn »

theaw schreef:Ik had gewoon gezegd, dat ik andere pillen wilde, omdat deze niet echt hielpen. ik schreef al eerder, dat er geen werk uit mijn handen komt etc. En ik wil in actie komen. Een beetje meer power, dus. Ik wil het, om deze redenen stoppen,want voordat ik met deze begon, was ik altijd wel lekker bezig met van alles. dus stoppen, maar dat was geen optie, omdat je het eerst af moet bouwen. Oke, dat begrijp ik best, maar waarom verhoogt hij dan de dosis?? Dat snap ik dus niet.
groetjes Thea
Je arts moet toch in staat zijn je uit te leggen waarom hij verhoogd? Als je dat hier vraagt, vraag je het toch ook aan hem?
Je bent niet depressief en altijd wel lekker bezig met van alles: gooi die troep weg en/of lees de afbouwtips hier in dit topic.

DeSiBo
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2013 08:53

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door DeSiBo »

Ik was blij met de goede uitleg... enne als je het netjes verdeelt hoef je niet moeilijk te doen je doet het verdelen in een heel dun vloeitje ( rizla maar beter nog van die lange waar je weed in stopt haha) het verwerkt net zo snel als de capsule (ik heb het getest in lauw kopje water de capsule en het vloeitje) en het is ook niet schadelijk! Misschien heeft iemand er wat aan ?! Want met dat trillige en nog maar kort gebruiker ben ik minder deskundig dan die lieverd die hier boven eens duidelijk is over hoe en wat. Ik gebruik het nu ruim 3 maanden en ik weet het niet meer of nog niet....IK zit al op 150 +37.5 en volgende week weer +37.5... maar ik ben gewoon zo ook een beetje net als voor ik er aan begon alles kwijt ... maar heb nu zeker de fut niet om weer nieuwe dingen te ondernemen .. want ik ben al buiten adem als ik de trap op loop ... ik heb nog nooit gezweten en het loopt echt bijna dagelijks als ik me maar een beetje inspan van me lijf af (bah ... dat gevoel dan hé) Ben daardoor heel onzeker of ik niet stink ... het is niet zo maar ik denk dat en dat versterkt ben van een altijd te lage bloeddruk naar een veel te hoge gegaan ( soms 110/180) heb daar nu ook medicijnen voor ook mijn schildklier werkte ineens te traag.... was 15 kilo aangekomen na wat mij/ons gezin is overkomen, die pillen werken wel ik ben het al weer bijna kwijt! Ik hou nu nog wel vocht vast heb soms voeten /enkels die zijn paars blauw en lijken wel klompjes...van niks zit ik nu op 14 pillen per dag + 2 puffers... ik 3 jaar geleden jonge vrouw van 40 fit actief nooit stil zitten altijd bezig en doen...maar na serieus steeds denken ik maak er een eind ik maak expres een crash met de auto ... en meteen denken nee dadelijk ook een ander dood door mij en ik misschien de pech dat ik nog leef... nee die treinmachinist heeft dan 1000 mg nodig... ik heb echt van alles gedacht pillen via internet in huis gehaald ... maar ik kon het niet omdat ik een hééle lieve man heb en een schat van een kind die doe ik dit niet aan!En toen kwam de arts met dit ik dacht oke even mijn kop leegmaken... maar ik weet het echt niet meer hoor echt niet! IK wil niet meer weg van deze wereld dat doet het wel me me ...ik zie het soms ookbest weer zitten... maar mijn terugval is dat er niks meer uit mijn handen komt en ik wil van alles.... merk dan ook dat ik dingen heb verplaatst in plaats van geordend bijvoorbeeld en op het moment zelf denk ik JESS toch ff gedaan! Maar ja schiet niet op he de schone was van kasten wisselen en dan geen fut hebben om een was te draaien te drogen en te strijken! Ik ga binnenkort als ik er aan toe ben naar de psychiater, en ik heb begrepen dat hij de pillen helemaal kan aanpassen... de dokter zei tegen mij : ik constateer iets en dit is er maar hij kan de medicijnen helemaal op maat maken ..heeft iemand hier ervaring mee ?PLease laat het me weten
liefs Wilma

PS wat mij wel goed doet is of met de honden in het park lekker alleen of aan de dijk waar ik woon te zitten... hondjes spelen lekker kleedje mee wat te drinken mijn tablet of smartfoon en zo zit ik soms 3 tot4 uur ik kom dan helemaal bij en heb dan in elk geval weer energie om al is het maar een film kijken of een spelletje doen

eriksn
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2014 09:14

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door eriksn »

Het is al een tijdje stil op deze thread. Ik ben benieuwd hoe het de mensen inmiddels vergaat die aan het afbouwen zijn van Venlafaxine of Efexor. Zelf ben ik sinds 2,5 maand helemaal vrij van Venlafaxine. Ik heb een verleden van zo'n 15 jaar depressieve gevoelens, angsten en stress. Een tijd lang Fevarin geslikt toen een tijdje niets, vervolgens Efexor gevolgd door Venlafaxine wat dezelfde werkzame stof bevat maar goedkoper schijnt te zijn dan Efexor. Ooit wel eens eerder een poging gedaan om te stoppen met Venlafaxine maar dat is toen niet gelukt. Nu dus wel! De afbouw heeft veel energie gekost. De eerste 2 a 3 weken vooral veel last van de bekende brain-zaps. (soort duizelingen met elektrische schokjes in je hoofd). Dat verdwijnt op een gegeven moment vanzelf. Maar dat betekent niet dat je er dan bent heb ik gemerkt. Want volgens mij dan pas is de werkzame stof uit je lichaam aan het verdwijnen. Dat betekent dat dan ook jouw normale emoties weer terugkomen. Zowel de positieve als de negatieve.
Ik voel vanaf die tijd weer emoties die ik een tijdlang niet meer heb gehad. Bijvoorbeeld een brok in mijn keel als ik een schokkend verhaal of iets ernstigs lees of zie op de TV. Dit komt ineens weer binnen terwijl ik hier met de medicijnen nauwelijks op reageerde. Maar ook leuke dingen: ik sta toch iets langer stil als ik de vogels hoor fluiten of in de natuur een plantje zie ontluiken. Hier kan ik nu meer van genieten. Helaas ervaar ik wel weer veel meer stress. Ik maak me meer druk over dingen op het werk. Deadlines die ik moet halen vallen me zwaar. Ik slaap in de avond makkelijk in maar word rond 4 uur wakker en lig dan te piekeren over alles wat ik nog 'moet' doen. Ook de dingen die voor veel mensen onbelangrijk lijken kunnen me dan enorm onrustig en onzeker maken.
Soms denk ik dat ik dit leven en mijn huidige werk gewoon niet aan kan zonder een dergelijk pilletje maar daar wil ik niet aan. Het is toch niet normaal om een pil nodig te hebben om het dagelijks leven aan te kunnen? Kortom ik twijfel weer erg. Een alternatief zou ook kunnen zijn om een andere baan te zoeken die ik met mijn 'ziekte' nog wel aan kan. Iets waar minder druk op staat en een meer 'menselijke' omgeving. Ik werk al meer dan 20 jaar in de IT. Het is nooit mijn droomberoep geweest maar ik ben er in gerold. Ik ben er op zich ook wel goed in en kan er best wel plezier in hebben maar er blijft altijd dat nerveuze gevoel ergens achter in mijn hoofd wat ik maar niet kwijtraak. Sinds een paar weken gebruik ik nu wel een alternatief voor de antidepressiva in de vorm van Sint Janskruid. Ook neem ik wat voedingssupplementen zoals magnesium, multivitaminen, visolie omega 3 en 5-HTP.
Al met al: ik ben er nog lang niet en hoop met deze reactie meer te horen van jullie ervaringen met of zonder anti-depressiva. Hoe vergaat het jullie nu?

vwt4
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2014 15:07

Re: Praktische tips voor afbouwen Efexor XR (Venlafaxine Retard)

Ongelezen bericht door vwt4 »

mijn vrouw gebruikt al 2 jaar venlafaxine 225 mg perdag, nu is aan het afbouwen geslagen van 225 naar 150 mg per dag ,maak me ernstige zorgen op dit moment onrustige privésfeer ,ze heeft heftige hoofdpijn heel onrustig stemmingswisselingen,is altijd weg van huis ,niet mee te praten gewoon onredelijk ze is totaal veranderd erg moe veel slapen wat komt er nog meer,dit alles zonder hulp van huisdokter of pscholoog waar ze ook niet meer naar toe gaat wat komt er nog meer lees erge dingen op internet

Gesloten