primatour

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
jvz2
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2023 23:22

primatour

Ongelezen bericht door jvz2 »

Of dit de juiste site en het juiste topic is weet ik niet dus probeer ik het maar.
De vrij verkrijgbare reistabletjes van Primatour liggen op dit moment in geen enkele winkel omdat de productie ervan
al een hele tijd stil ligt. Hoewel op sommige sites staat dat het te bestellen is, is het overal uitverkocht.
Primatour is het enige reistabletje met 2 werkzame stoffen en het enige tabletje wat bij mij werkt. Van alle alternatieve merken word ik misselijk tijdens het autorijden.
Nu mijn vraag; is er misschien iemand die nog een paar (2) tabletjes van Primatour in de kast heeft liggen en die aan mij zou willen verkopen? Ik moet binnenkort 2 keer een autoreis maken en zonder primatour is dat niet mogelijk.

Mvg. Joke

juliomariner
Berichten: 4824
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: primatour

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb even voor u in Duitsland gekeken. Hier wordt het alleen receptvrij door Nederlandse verzenddrogisterijen aan geboden maar deze hebben het niet op voorraad. In de Duitse apotheken is een vergelijkbaar produkt alleen met recept verkrijgbaar. Helaas kan ik u dus niet verder helpen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: primatour

Ongelezen bericht door moederslink »

ik zie op Drogisterij.net dat ze primatour verkopen en op voorraad hebben.
10 st € 5.35
Maar ik weet niet zeker of ze failliet zijn of een doorstart hebben kunnen maken.
Wanneer ik het bestelproces doe, kan ik toch ook primatour in de winkelmand leggen en bestellen.
( je moet wél minimaal voor € 15 aan artikelen in je winkelmandje hebben om de bestelling af te ronden en te betalen).

jvz2
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2023 23:22

Re: primatour

Ongelezen bericht door jvz2 »

Ik heb het ook gezien op drogisterij.net maar de reviews over deze site zijn niet zo goed dus ik durf dat niet aan.

rwolters
Berichten: 1545
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: primatour

Ongelezen bericht door rwolters »

jvz2 schreef:
19 feb 2023 00:43
Ik heb het ook gezien op drogisterij.net maar de reviews over deze site zijn niet zo goed dus ik durf dat niet aan.
Het kost maar 5,35. De impact van als het fout gaat is dan minimaal.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: primatour

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar eerst even bellen of het echt wel op voorraad is.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: primatour

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Gewoon 1 doosje bestellen bij Drogisterij.net. Hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat het ook daar is uitverkocht.
Om aan het minimum bestelbedrag te komen nog wat tandpasta o.i.d. erbij en klaar.

Drogisterij.net bestaat al heel wat jaren, ik ken geen bedrijven waar geen klachten over zijn.

juliomariner
Berichten: 4824
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: primatour

Ongelezen bericht door juliomariner »

Alleen is dit bedrijf in Juni failliet gegaan en daarna is het overgenomen. Kan me wel voorstellen dat TS hier wat voorzichtig mee is.
Aan de andere kant lijkt me een risico van € 15,00 wel te dragen.
IK vraag me echter wel af of de voorraad op de site wel up to date is. Waarom zouden zij wel kunnen leveren terwijl alle andere het op momenteel niet leverbaar hebben?

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: primatour

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Precies, het risico van 5,35 euro is minimaal.

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: primatour

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is er niet de optie om eventueel in overleg met de huisarts 2 verschillende tabletten te nemen. Eentje met cyclizine en eentje met cinnarizine. Of eventueel zelf te rijden, iets wat met middelen tegen reisziekte absoluut niet mag.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: primatour

Ongelezen bericht door scontra »

adviesdrogisterij.nl heeft ze en is zeer zeker betrouwbaar.

Blijkbaar niet, excuus !! :oops:
Laatst gewijzigd door scontra op 19 feb 2023 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: primatour

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scontra schreef:
19 feb 2023 12:59
adviesdrogisterij.nl heeft ze en is zeer zeker betrouwbaar.
Nee hoor, niet leverbaar: Helaas is dit artikel tijdelijk niet beschikbaar. Verwachte levertijd is medio maart 2023.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: primatour

Ongelezen bericht door Aygulf »

jvz2 schreef:
19 feb 2023 00:43
Ik heb het ook gezien op drogisterij.net maar de reviews over deze site zijn niet zo goed dus ik durf dat niet aan.
Als het zo belangrijk voor u is zou ik het er maar op wagen. Wat tandpasta e.d. erbij en snel bestellen voor het ook daar uitverkocht is. Voor €15 kunt u geen buil aan vallen toch... Maar ik zou wel supersnel zijn.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: primatour

Ongelezen bericht door BreejKC »

Het werkzaam bestanddeel in Primatour is Cinnarizine. Primatour mag als medicijn vrij verkocht worden omdat het slechts 50% van deze werkzame stof bevat in het medicijn Cinnipirine. Twee tabletjes Primatour is dus gelijk aan 1 tablet Cinnipirine.

Cinnipirine is in Nederland alleen op doktersrecept verkrijgbaar. Ik weet niet of dit medicijn nog vergoed wordt vanuit het Geneesmiddel Vergoedingen Systeem, maar dat is op internet na te gaan.
Wordt het door de zorgverzekeraar vergoed dan gaat het wel ten koste van uw jaarlijks verplicht Eigen Risico en betaald u het uiteindelijk toch zelf, tenzij u uw verplicht Eigen Risico al heeft opgebruikt.

Er zijn buitenlanden waar Cinnipirine ook vrij verkrijgbaar is, u zou, als het daar voordeliger is, ook daar kunnen bestellen en laten toesturen. Veiliger lijkt het mij om dit medicijn toch via een recept van uw huisarts te verkrijgen.

jvz2
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2023 23:22

Re: primatour

Ongelezen bericht door jvz2 »

Morgen maar eens contact opnemen met drogisterij.net. Hoewel ik denk dat ze niet kunnen leveren. Zij werken samen met bol.com en die kan ook niet leveren.

Cinnarizine heb ik geprobeerd maar werkt niet bij mij.

Wel bedankt voor de reacties. Ik hou u op de hoogte.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: primatour

Ongelezen bericht door grun »

jvz2 schreef:
19 feb 2023 15:47
Cinnarizine heb ik geprobeerd maar werkt niet bij mij.
Volgens onderstaand artikel schijnt gember bij veel mensen ook te werken.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

jvz2
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2023 23:22

Re: primatour

Ongelezen bericht door jvz2 »

Na mijn mail naar drogisterij.net staat er ineens op de site dat het niet leverbaar is.
Jammer!

Roos1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2023 23:25

Re: primatour

Ongelezen bericht door Roos1989 »

Ik heb zojuist wat kunnen bestellen op drogisterij.net. Ben benieuwd of het geleverd gaat worden. Heb wel voor de zekerheid achteraf betalen gekozen. We gaan het zien!

Plaats reactie