LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar-uitzending over ongebruikte medicijnen?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Ronja20
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2020 14:33

Radar-uitzending over ongebruikte medicijnen?

Ongelezen bericht door Ronja20 »

Hallo allen,

Mijn vader heeft een jaar of twee geleden een uitzending van Radar gezien waarin een Nederlandse huisarts niet gebruikte medicijnen inzamelde. Hij nam die dan een paar keer per jaar mee naar een project in een ontwikkelingsland (Afrika?) waarvoor hij werkte.

Ik heb dit niet zo snel kunnen terugvinden op de site en door de redactie werd ik doorverwezen naar het forum... Kan iemand hier mij wellicht verder helpen? En zo niet, is er dan misschien een andere mogelijkheid om dergelijke medicijnen een 'tweede leven' te geven (en niet door de apotheek te laten vernietigen)?

Hoor het graag!

femke.huizinga
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 sep 2017 12:13
Contacteer:

Re: Radar-uitzending over ongebruikte medicijnen?

Ongelezen bericht door femke.huizinga »

Een apotheek zoeken die medicatie een 'tweede leven' geeft. Die zijn er heus wel. Bij internet apotheek eFarma kun je niet gebruikte medicatie gewoon retour sturen. Indien mogelijk verstrekken zij dit weer aan een andere klant. Tegenwoordig zijn alle doosjes verzegeld dus het kan ook zomaar zijn dat je zelf een 'tweede leven' medicijn krijgt. Ik heb wel zo mijn twijfels of mensen hier blij mee zijn als het zouden weten ....

Gesloten