LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RITALIN

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door james86 »

Ritalin kan zeker als partydrugs gebruikt worden. Zelf heb ik in mn puberjaren best veel drugs gebruikt waaronder ook amphetamine (speed).
Ook kreeg ik een keer 3 ritalin tabletjes en het voelde gewoon exact hetzelfde als speed. Na verder nagezocht te hebben schijnen ritalin en echte amphetamine niet ver bij elkaar vandaan te liggen. Zo werkt amphetamine net zoals ritalin op de dopaminespiegel. Mensen zonder adhd worden er zeer hyper van en mensen met adhd worden minder hyper. Zo schijnt het een beetje te liggen toch :P

joke64
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2007 18:15

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door joke64 »

Bijna had mijn zoon ook medicijnen moeten gaan gebruiken, maar
ik heb mijn zoon gelukkig kunnen behouden voor ritalin of andere amfetamines, door hem bij het ADHD centrum te laten testen op overgevoeligheid voor voedingsmiddelen. EN hij blijkt onder andere voor rozijnen en druiven allergisch te zjn!!1 Denk je dat je gezonde vervanging voor snoep geeft, wordt ie er alleen maar ontzettend druk van! Hij is nu 11 en ik ben erg blij dat hij niet aan de medicijnen hoeft, je weet nooit wat er later van komt. Het schijnt drugsgebruik later in de hand te kunnen werken, gemakkelijker te maken. Geld niet voor iedereen natuurlijk, maar toch.
Ik kan het iedereen aanraden om eerst via www.adhdenvoeding.nl te onderzoeken of je kind niet allergisch is. gaat trouwens bijna nooit om kleusrtoffen of zo maar gewoon eten. het is wel zwaar, 5 weken maar dan weet je waar je aan toe bent, hij is nu echt zo´n ander kind, ongelooflijk gewoon!

Groetjes,

Joke

Astrada
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 mar 2007 11:54

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door Astrada »

Vanavond om 22.15-22.35 Ned.2 NOVA/Den Haag vandaag
Herhaling vannacht 01.30-01.50

STEEDS MEER RITALIN-GEBRUIKERS, MAAR WERKT HET?
Ruim tien jaar geleden gingen enkele tienduizenden kinderen aan de Ritalin tegen ADHD, maar nu is al een half miljoen kinderen aan de pil. Maar werkt Ritalin eigenlijk wel?

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... N=81287009

Astrada
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 mar 2007 11:54

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door Astrada »

NOTIFICATIE:
net het programma gezien(NOVA)

mijn reactie:
Nou die mevrouw van die ADHD-boerderij was helaas wel superpartijdig hoor dat straalde ze vanaf het begin al uit, ze heeft een gat in de markt ontdekt samen de farmaceut!
450 euro per weekend kost zo'n verblijf, wat een verdiensten!
Tja, iedereen moet er aan verdienen en zolang het kind de melkkoe blijft...
Verder een goed stuk voor de echt geïnteresseerde kijker.

en met alle respect,
maar drie van die vier geïnterviewde moeders van ADHD-kinderen(behalve die boerderijmoeder maar daar zet ik sowiezo vraagtekens bij...) vond ik nou niet bepaald een uitstraling hebben van "de rustheid zelve", dit heeft zeker in de eerste levensjaren een grote invloed gehad op de kinderen daar ben ik van overtuigd.

Ik kon net niet zien wat er allemaal in de koelkast stond in die boerderij(bepaalde E-nummers bijv) en dan kom ik gelijk op één van de belangrijkste missers in het programma, namelijk voeding.
Duizenden studies wereldwijd tussen gedrag en voeding wijzen op een cruciale link tussen die twee.
Op scholen worden vaak uitzonderlijk grote significante verschillen behaald tijdens deze studies is te lezen in de onderzoeksresultaten.
De frisdrankautomaten en snacks worden dan vervangen voor biologische etenswaren en sappen, zelf even googlen dan vind je ze wel.

Astrid

jiping

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door jiping »

grappig weetje;

speed/amfetamine of eerder metamfetamine zit in de amerikaanse Vicks Inhaler :lol:

echt waar,
http://www.vicks.com/vapor-inhaler-info.php

rare jongens die amerikanen, treden keihard op tegen drugs maar ondertussen zijn de meest harde drugs gewoon in de winkel te koop zoals pseudoephedrine en amfetamines die ook in amerikaanse hoestdranken zitten

amama7
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2007 14:17

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door amama7 »


Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door Meno »

Over Ritalin

op de website Medicijnenwijzer.rootnet

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door Meno »

Een onderzoek over voeding en ADHD


http://www.pelsser.nl/

Moonlight
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2008 23:06

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door Moonlight »

Ow nee niet Pelsser! :roll:

Simpel, waarom geven artsen snel de stempel: ADHD? Waarom kinderen ritalin laten slikken? Het is een keiharde drug.
Daarbij is voeding ook niet altijd de boosdoener, maar juist het aangeleerd gedrag.

Ik ken een kind wat eerst een stempel ADHD kreeg, maar na 3 jaar niet meer en blijkt juist verkeerd aangeleerd gedragstoornis te hebben.

De omgeving heeft er zeker mee te maken hoe een kind zich ontwikkelt.

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door Meno »

Ik denk aan alletwee. Ik heb vroeger voor de klas gestaan. Zeer zelden zag je een z.g. M.B.D. kind. M.B.D. staat voor Minimal Brain Damage. Een hersenfunctie stoornis die mogelijk tijdens de bevalling is ontstaan.Verder had je kinderen met leer-en gedragmoeilijkheden , die zijn er altijd geweest, praktisch altijd veroorzaakt door problemen thuis.

http://adhd-medicatie.nl/

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Humeurig, tikkeltje down? Pilletje!

Op woensdagavond 9 april vindt in het Utrechtse debatcentrum Tumult weer een KennisCafé plaats onder de titel ‘Humeurig? Tikkeltje down? Pilletje!’ Centraal in dit debat staat de vraag hoe ver we kunnen gaan met het medicaliseren van geluk.

Eén miljoen Nederlanders slikken antidepressiva. Zo’n 35.000 kinderen slikken Ritalin. Een dipje, verlegenheid, een druk kind: tegenwoordig is overal een pilletje voor. De geest is geen grillige speelbal meer van driften en gevoelens, passies en sentimenten, maar wordt gecontroleerd en gereguleerd met behulp van psychofarmaca. Psychofarmaca die soms nauwelijks beter werken dan een placebo (SSRI’s) of juist zo’n heftige uitwerking hebben op de geest – zoals Ritalin - dat je je afvraagt of zulke middelen wel aan hele jonge kinderen moeten worden voorgeschreven.

Maar waarom slikken 1 miljoen Nederlanders antidepressiva als die middelen niet veel beter werken dan een placebo? Zijn we ‘vergeten’ dat leven nu eenmaal niet zonder lijden gaat? Stevenen we af op een maatschappij vol hedonistische gelukszoekers met een verzaligde soma-blik in hun ogen, zoals in Brave New World? Waar alle schoolkinderen rustig in hun bankjes blijven zitten en de juffrouw met een blijde glimlach louter sprookjes voorleest?

===================================
Jammer, te laat gevonden.
Maar........ het overdenken waard nietwaar?

Overigens staat dat Ritaling al een tijdje onder verdenking veel te vaak te worden voorgeschreven bij kinderen.

Slechte echtscheidingen (en dat zijn de meeste) waarbij aan kinderen getrokken wordt geven kinderen een lechte herstart die ook niet met zo'n pilletje te verhelpen is.
Ouders zouden eens wat verstandiger moeten worden.

Grootvader

doret
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2007 21:12

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door doret »

Grootvader, hier ben ik het volkomen met je eens (Y)

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door Meno »


Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door Meno »

Elektrocardiogram voordat kinderen ADHD-medicijnen slikken

http://medicijnenwijzer.rootnet.nl/medn ... tra=nieuws

Ruts
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2008 16:27

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door Ruts »

mensen, ik ben 32 jaar en slik nu 1 jaar ritalin(hoge dosis) 15 x 10mg per dag ik ben er erg tevreden mee en ik kan me geen leven zonder voorstellen gr.adhdtje

eenertjuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2008 13:15

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door eenertjuh »

mensen oordeel toch niet te snel ik geloof best dat er mensen zijn die het eigenlijk niet nodig hebben en vind ook dat mensen er voorzichtig mee moeten zijn.
mijn zusje slikt nu ook ritalin na ruim 17 jaar veel problemen te hebben gehad op school (consentratie problemen agressie) ook in het gezin leverde dit problemen op. nu na jaren om hulp te hebben gevraagt door mijn ouders is de diagnose adhd gesteld.
door de ritalin is mijn zusje zo opgeknapt het is een leuke gezellige meid geworden en kan nu goed leren.

groetje ikke

kvothe
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2008 19:12

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door kvothe »

ik heb gemerkt dat het medicijn niet meer zo goed werkt, herkent iemand dit?

Eerst heb een halfjaar methylfenidaat van Sandoz gebruikt 4 x per dag 15 mg. Het werkte goed maar ik werd er nogal mat van, dus heb ik een halfjaartje gestopt.

Daarna kreeg ik een andere baan 1 die meer aandacht en concentratie van me vereisde dus ik ben weer begonnen met Sandoz methylfenidaat 4 x 15 mg per dag. Ik merk nu veel minder effect dan de vorige keer, en sterker nog als ik de medicijnen en dagje niet neem merk ik geen verschil met wanneer ik ze wel neem.

Zou de echte merk Ritalin misschien beter werken dan die Sandoz zooi? Ik weet dat sommige mensen de Sandoz anti-depressiva minder goed vinden werken dat die van de orginele fabrikant.

lenny88
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2008 15:29

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door lenny88 »

"pilletje hier pilletje daar"

hallo, ik ben zelf ADHDer
en ik ben nu 3 jaar uit eigen innisatief (weet niet of ik het goed schrijf)
met ritalin en de andere medicijnen gestopt, want ik werd op een geve moment zo vol geduwd met de medicijn dat ik een zombie leek
voor dat ik er mee ging stoppen wou de kinder arts toen de tijd nog me 3x 40 mg ritalin geven daar door ben ik zo door het lint gegaan dat ik daarna nooit meer bij die kinderarst ben geweest, ik ben zelf blij dat ik er mee gestopt ben want ik voel nu egt me zelf ook al ben ik wat drukker dan andere, mensen moet me maar accepteren vindt ik zelf ik kan er ook niets aan doen dat ik er mee geboren ben,

met vriendelijke groeten mij

anita290
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2008 09:16

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door anita290 »

Ik ben 39 jaar en slik sinds july dit jaar ritalin,ik gebruik 2x2 en 1x1 ik merk duidelijk verschil bij mijn concentratie,maar ben bijna nog even druk,val wel erg af vanaf july 4 kilo was al niet zo zwaar hoop dat dat nog iets veranderd,maar ben wel tevreden,heb ook niet het gevoel dat ik verslaaft ben vergeet hem soms een uur,ga dan ook niet trillen enzo,wel die rebount extra druk,trouwens ik vind dat adhd een gave is wij kunnen een heleboel dingen aan als je er goed werk in vind,ik ben orderloper en liep de mannen eruit,maar wilde wel eens weten hoe het medicijnen was en dat bevalt goed.

lievemoeder
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2009 19:23

Re: RITALIN

Ongelezen bericht door lievemoeder »

Elke drugsgebruiker zal zeggen dat hij een middel nodig heeft om te kunnen functioneren. En (bijna) elke drugsgebruiker zal zeggen dat hij het gebruik onder contole heeft.
Blijf jezelf maar lekker volstoppen met die troep.
Je begint met 1 pilletje..en eindigd met.....?

Gesloten