LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] selokeen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
sel

selokeen

Ongelezen bericht door sel »

Wie gebruikt er selokeen
En wat zijn de bijwerkingen ervan
Of wie heeft er last van bijwerkingen

lvddeen

Re: selokeen

Ongelezen bericht door lvddeen »

ik gebruik zelf selokeen om mijn bloeddruk onder controle te houden en dat lukt met deze medicijnen prima.
verder heb ik geen last van bijwerkingen

Hart

Re: selokeen

Ongelezen bericht door Hart »

Ik gebruik het ook al zo,n 4 jaar, na een hartinfrart. Ter preventie voor hoge bloedruk. Heb verder geen last van bijwerkingen tot nu toe.

Gast

Re: selokeen

Ongelezen bericht door Gast »

:oops: Hartinfarct!

haagsegayguy

Re: selokeen

Ongelezen bericht door haagsegayguy »

Welk bijwerkingen kan Selokeen ZOC hebben.
Braken.Buikpijn.Vermoeidheid.Hoofdpijn.Slaapstoornissen.Duizeligheid.Kortademigheid bijinspanning.Depressie.Huiduitslag of koude handen of voeten.
bij Selokeen zoc kunnen in sporadische gevallen Libido- en Potentiestoornissen optreden dit is dus bij mijn ook gebeurd :cry:

Gast

Re: selokeen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik gebruik sinds november selokeen naar aanleiding van een hartinfarct.
de bijwerking dieik als nadelig ervaar is dat ik meer moeite heb om een erectie te krijgen en deze daarna te behouden. verder ervaar ik naast koede voeten geen bijwerkingen

Han

Hart

Re: selokeen

Ongelezen bericht door Hart »

Dat klopt. Koude ledematen heb ik wel. Maar ervaar dat niet zo als hinderlijk. Van die andere gevallen heb ik weinig of geen last. Misschien omdat ik vrouw ben! Zou het niet weten!

vrijheid!

Re: selokeen

Ongelezen bericht door vrijheid! »

Ik gebruik sinds ongeveer een jaar selokeen, voor mijn migraine aanvallen.
Voor mij is het echt een openbaring, ik had elke week migraine aanvllen en sinds ik selokeen gebruik heb ik nog maar eens in de 3 à 4 maanden een aanval.
In het begin vond ik het maar niks, je voelt echt dat je hartslag rustiger word en dat vond ik best wel eng.
Maar na jaren tobben met die migraine aanvallen ben ik blij dat ik er nu minder last heb, ik kan ook veel meer spanning verdragen.
Verder heb ik geen last van bijwerkingen.

Ik had dit gewoon jaren eerder moeten proberen, nu heb ik jaren ellende gehad door mijn migraine aanvallen.
Ik kan ook niet alle medicijnen verdragen die er voor migraine op de markt zijn, heb 25 jaar lopen klooien met zelfs homeopatische middelen. Nu blijkt selokeen voor mij het ideale medicijn te zijn.

knet
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2005 23:57

Re: selokeen

Ongelezen bericht door knet »

Ik gebruik selokeen zoc 200 en heb geen bijwerkingen.

happy-selokeen gebruiker

Re: selokeen

Ongelezen bericht door happy-selokeen gebruiker »

Hallo,
Ik gebruik al 4 jaar Selokeen Zoc 100. Met dit medicijn ben ik een ander mens geworden: geen snelle hartslag, hoge bloeddruk en hoofdpijn meer, en helemaal geen bijwerkingen. Een week geleden bestelde ik weer mijn 3-maandelijkse portie, maar bij de apotheek kreeg ik een vergelijkbaar (maar goedkoper) medicijn: Metoprololsuccinaat Retard 100. Volgens apotheek was dit precies hetzelfde medicijn met dezelfde werkzame stoffen. Maar na ruim een dag begon ik mij niet zo prettig te voelen: hele koude handen, duizelig, oorsuizingen en een heel gejaagd gevoel. Bovendien begon ik me heel depressief te voelen. Na nog zo'n dag begon ik mij af te vragen of dit het gevolg kon zijn van de verandering van medicijn. Ik heb contact opgenomen met mijn huisarts, deze verzekerde mij dat dit hier niet van kon komen, en ik moest het nog maar even een paar weken proberen :( . Maar in de loop van de dag werden mijn klachten alleen maar erger. Ik heb toen maar eens contact met het ziekenfonds opgenomen waarom de huisarts dit medicijnen (blijkbaar) moest voorschrijven. Volgens de meneer van het ziekenfonds was het eigenlijk de bedoeling dat iedereen op het goedkopere medicijn moest overstappen, alleen als je last van bijwerkingen kreeg, dan kon je terug naar Selokeen. Vervolgens heb ik bij de huisarts geeist dat ik weer Selokeen kreeg. Na nog een extra dag wachten, de apotheek moest de Selokeen speciaal bestellen, kon dit gelukkig weer. En ja hoor ....... binnen 1,5 dag verdwenen al mijn klachten. :wink:
Ik kan dus met recht zeggen dat ik een zeer tevreden Selokeen gebruiker ben!

Hart

Re: selokeen

Ongelezen bericht door Hart »

Ik gebruik ook al een tijdje die "ziekenfondsselokeen 50mg" maar moet vanaf zondag 100mg gaan gebruiken. Tot nu toe heb ik van deze geen bijwerkingen, dus hoop ook niet van die 100mg.

Ik vind het wel angstig wat ik hier nu lees.

happy-selokeengebruiker

Re: selokeen

Ongelezen bericht door happy-selokeengebruiker »

Even een reaktie voor hart.
Ik weet niet waarom je deze tabletten moet slikken, maar als je echt klachten hebt (snelle hartslag e.d.) dan is dit gewoon een prima medicijn. Toen ik een paar jaar geleden bij de huisarts terecht kwam met een veel te hoge bloeddruk, waardoor ik bijna iedere dag hoofdpijn had, schreef hij me meteen Selokeen Zoc 100 voor. Binnen een dag was mijn hoofdpijn over, en voelde ik mij wel 300 % beter. Het is natuurlijk niet leuk dat je iedere dag medicijnen moet slikken, maar het kan veel ergere dingen voorkomen. :!: Ik hoop dat ik je een beetje gerustgesteld heb.

Hart

Re: selokeen

Ongelezen bericht door Hart »

Ik gebruik Selokeen na een hartinfarct te hebben gehad. Krijg het nu ter preventie voor bloeddruk en snelle hartslag. Ik heb er trouwens ook nog Cozaar50 bij. Tot nu toe gaat dit goed!

Ik heb sinds kort dus die goedkopere "Selokeen50", maar moet binnenkort naar de 100mg. En toen las ik jou verhaal hierboven.

Nou ik hoop dat het goed zal gaan en er geen bijwerkingen van krijg. Tot nu toe nergens last van.

PS, Bloeddruk momenteel 110/70.

Bedankt voor je reactie!

Gast

Re: selokeen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb jarenlang Selokeen gebruikt vanwege een te hoge boeddruk met daarbij een te snelle hartslag waardoor ik me net aangeschoten wild voelde de hele dag, maar vooral 's nachts als je niet s anders te doen hebt dan naar je eigen hartslag luisteren. Gek wordt je daar van.
Selokeen heeft daar prima tegen geholpen zonder bijwerkingen.
sinds een tweetal jaren gebruik ik het goedkopere medicijn met dezelfde werkzame stoffen waar al eerder iets over gezegd is. Ook dit werkt goed al moet ik toegeven dat ik een enkele keer nog wel last heb van kortstondig een versnelling van de hartslag, maar niet in die mate dat ik er last van heb.

Weet er trouwens iemand een mogelijk oorzaak voor die hoge bloeddruk? en dan niet de geeikte oorzaken zoals teveel koffie, te weinig beweging, minder zout, erfelijke aanleg enzovoort, want dat is in ieder geval bij mij niet van toepassing. Het lijkt namelijk wel of ik van de een op de andere dag een te hoge bloeddruk heb gekregen met een veel te snelle hartslag. Volgens de artsen die ik hierover heb geraadpleegd gaat het waarschijnlijk nooit meer over en moet ik altijd medicijnen blijven slikken. Mij stoort nog het meest dat ze eigenlijk niet weten hoe het nou komt dat ik hier last van heb, terwijl er schijnbaar geen enkele aanleiding voor is. Mooie term hebben ze er wel voor bedacht......essentele hypertensie. Dat is dan nog iets.

Happy-selokeengebruiker

Re: selokeen

Ongelezen bericht door Happy-selokeengebruiker »

Hallo Gast,
Ik kan mij goed voorstellen dat je je zorgen maakt over de oorzaak van je hoge bloeddruk. Voor mij was het geen verrassing dat ik een hoge bloeddruk had, want zowel door mijn vaders- als mijn moederskant ben ik erfelijk belast.
Ik ben trouwens nog wel naar een internist geweest, om uit te zoeken of er bij mij een echte oorzaak was, het kan nl. komen door een afwijking bij de nieren, welke gemakkelijk operatief kan worden opgelost. Ik heb ook wel eens gehoord van een vrouw die na een bevalling een heel laag HB gehalte had (bloedarmoede) hierdoor kreeg zij een hoge bloeddruk.
Misschien is het verstandig om ook eens een groot onderzoek te laten doen door een internist.

PS bij mij werd gesproken van een gewone huis-tuin-en-keuken hoge bloeddruk.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: selokeen

Ongelezen bericht door henkgeluk »

aan alle gasten,

hoge bloeddruk(hypertensie) kan 1e erfelijk bepaald
2e roken ,en vet eten en daardoor dicht geslibde vaten.
3e b12 tekort in samenhang met schildklier ~!

4e nieren die vanaf geboorte niet goed zijn aangelegd.zo gezegd.

5e stress, dat laatste komt het meest voor in deze tijd.

probeer een goed onderzoek te laten doen naar bovenstaande.

hb gehalte bloed,schildklier(diegene met bolle uitpuilende ogen,en gejaagdheid ,of extreem langzaam in doen en laten)

vbw vaten is moeilijker ivm hoge kosten bij geen noodzaak.
roken en vet eten spreekt voor zich(levenswijze veranderen)
diegene waar het cholesterol te hoog is ,kunnen visolie capsules slikken
omega 3 en 6 vetzuren .

erfelijke aanleg is weinig tegen te doen.

bedenk dat alle medicijnen (naam is eigenlijk verkeerd,zijn alleen onderdrukkings middelen)bijwerkingen hebben ! dus als je het via natuurlijke middelen kunt ,dan doen~! maar alleen op advies arts!

stress is moeilijk ,omdat ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is!
maw je kunt je nou eenmaal niet veranderen~!

wel veel wandelen .fietsen ,niet tobben maar alles uitpraten helpt.

en bij een vereniging aansluiten met dezelfde mensen die dit hebben ,helpt ook ! bedenk dat je niet de hele wereld tot vriend kunt hebben.omdat uit onderzoek blijkt dat deze mensen ,meestal gevoelige ,eerlijke en met het hart op de juiste plaats mensen zijn.

ALLEN SUCCES!

vr gr

henk geluk

digimax
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 nov 2003 20:16

Re: selokeen

Ongelezen bericht door digimax »

[q]

Maar na ruim een dag begon ik mij niet zo prettig te voelen: hele koude handen, duizelig, oorsuizingen en een heel gejaagd gevoel. Bovendien begon ik me heel depressief te voelen.
[/q]

klinkt als afkick verschijnselen, meeste mensen stappen (noodgedwongen door ziekenfonds) ineens over op een merkloos middel, beter is om in begin fase te mixen tussen merk en merkloos, dus als je per dag 2 pillen slikt 1merk/ 1merkloos. na een week went je lichaam beter aan de verandering en kun je de merkmedicijn laten lggen

HendrikJanT
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:25

Re: selokeen

Ongelezen bericht door HendrikJanT »

beter is om in begin fase te mixen tussen merk en merkloos, dus als je per dag 2 pillen slikt 1merk/ 1merkloos. na een week went je lichaam beter aan de verandering en kun je de merkmedicijn laten lggen
Bovenstaande kan je maar beter noooooooit doen (tenzij je echt verstand hebt van medicijnen, als arts e.d.). Als je ineens een ander middel voorgeschreven krijgt kan dat heel andere redenen hebben. Bovendien merk je als je in één keer overstapt tenminste of er verschil is of niet. Als er nadelige effecten zijn kan je er tenminste mee terug gaan naar je huisarts.

In ieder geval geen pillen gaan mixen.......slecht advies!

digimax
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 nov 2003 20:16

Re: selokeen

Ongelezen bericht door digimax »


Bovenstaande kan je maar beter noooooooit doen (tenzij je echt verstand hebt van medicijnen, als arts e.d.). Als je ineens een ander middel voorgeschreven krijgt kan dat heel andere redenen hebben. Bovendien merk je als je in één keer overstapt tenminste of er verschil is of niet. Als er nadelige effecten zijn kan je er tenminste mee terug gaan naar je huisarts.

In ieder geval geen pillen gaan mixen.......slecht advies!

daar heb je helemaal gelijk in, dat is ook niet wat ik zeg. sterker nog ... veel mensen nemen vaak in 1x een hele hap verschillende medicijnen (vlak voor het eten bijvoorbeeld) nooit doen, ook al zegt je dokter dat mag.


echter tussen 2 medicijnen met DEZELFDE werkzamestof en dosis en voorschriften maakt het niet uit. als je wilt switchen van merkt naar naamloos kun je kortstondig ontwinnings symptomen krijgen zoals zweten of duizeligheid de eerste weken, zeker wanneer je plostklaps overschakelt, alleen in die gevallen kun je mixen

stel je moet 2x daags 1 pil van 50mg slikken, dan slik je eerst de nieuwe naamloze , later die dag de oude merk. na een week gebruik je helemaal de nieuwe.

HendrikJanT
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:25

Re: selokeen

Ongelezen bericht door HendrikJanT »

Bovenstaande verhaal is interessant doenerij.
Deze bakerpraatjes zijn totaal niet op betrouwbaar wetenschappelijk onderzoek gebaseerd.
Het is net zoiets als op een oversteekplaats alleen op de witte strepen stappen, anders gebeuren er misschien wel ongelukken...

Gesloten