LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] seroxat

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Sylvia

seroxat

Ongelezen bericht door Sylvia »

Mijn vraag is:Mijn dochter slikt het middel nu al meer als 9 jaar,het heeft haar destijds goed van haar fobie afgeholpen,maar dat verslavend was waren wij al achter!!Ze heeft 2 x geprobeerd te stoppen,zonder sukses,en ze werd weer zo gek als een deur,zoals ze zelf zegt!Nu is ze inmiddels 27 jaar en zit te denken over kinderen,maar ook daarover is niks bekend,hoe beinvloed het het ongeboren kind?Ze kan dus niet zomaar stoppen,maar weet niet wat te doen,er is geen info over!Mischien ook wat voor jullie om aandacht aan te schenken?Een bezorgde moeder....

rian

Re: seroxat

Ongelezen bericht door rian »

Ik heb ook een paar jaar aan de seroxat gezeten.Ik heb na de geboorte van mijn tweede kind paniekangst gekregen en ben toen aan de seroxat gegaan. Ik heb erg last gehad van bijwerkingen en werd opgenomen. Ik ben heel positief ingesteld en ben gaan werken met de oorzaak van de paniekangst, dat heeft veel tijd en energie gekost en met hulp van mijn huisarts en dominee ging het steeds beter. Ik besloot om te gaan stoppen, maar dat ging niet makkelijk. Ik werd zwanger van de derde en het ging weer niet helemaal goed, weer terug aan de medicijnen. Ik ben erg ongerust geweest over de baby. Nu hebben we een schat van een baby, wat erg graag lacht en net zo snel en actief is als onze andere kinderen. Er is niks te zien of te merken aan haar.
Nu ben ik weer van de seroxat af en dat heb ik op mijn manier gedaan. Eerst van een hele (20 mg) naar een halve (10 mg) en toen ben ik met een mesje een kwart gaan maken. Toen ik helemaal stopte ben ik wel heel erg duizelig geweest, maar na een week was het weer over. En het afbouwen deed ik wanneer het mij uit kwam. Ik plande het zo dat ik een tijdje niet hoefde te werken of dat er geen stress dingen waren, maar je kan niet alles plannen en soms is dan weer goed dat er dingen waar je aandacht plotseling helemaal op moet zetten. Maar wil je afbouwen, dan moet je het echt 100% willen en het doen wanneer jij het wilt, want dan geeft het een extra goed gevoel als je het aan kan.

inge

Re: seroxat

Ongelezen bericht door inge »

Ik slikte al 5 jaar seroxat toen ik moest stoppen omdat ik zwanger was. de dokter raadde het niet aan om ermee door te gaan. Het is nooit goed om medicijnen te slikken wanneer je zwanger bent. Ik ben er gewoon mee gestopt. Was erg zwaar. Had een soort stroomstootjes in mij hoofd en heel erg zweten en duizelig, maar is me toch goed gelukt. Je weet dat het iets is waar je even doorheen moet. Kan best 2 maanden duren. Wat ik later van iemand gehoord heb is dat je het heel langzaam af moet bouwen. Stel je slikt 1 seroxat per dag. Dan moet je eerst 2 keer een half op een dag slikken dan 4 keer een kwart. Dan 3 keer een kwart dan 2 keer een kwart dan 1 kwart. Tot je helemaal niets meer hoeft. Maar moet je wel even met je arts overleggen. Ik heb het van een psychologe gehoord. Ben na zwangerschap wel weer begonnen vanwege kans op een postnatale depressie.

Gesloten