LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te veel betalen voor medicijnen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
hahne018
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2017 20:58

Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door hahne018 »

ik heb vanmorgen een zalfje voor mijn voeten opgehaald bij de apotheek,vorig jaar,Dezember, heb ik er 7euro voor betaald,nu betaal ik 14.37 euro,ik wordt hier zoooo boos over,is hier u niets aan te doen?????? :oops:

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hahne018 schreef:ik heb vanmorgen een zalfje voor mijn voeten opgehaald bij de apotheek,vorig jaar,Dezember, heb ik er 7euro voor betaald,nu betaal ik 14.37 euro,ik wordt hier zoooo boos over,is hier u niets aan te doen?????? :oops:
Wat zou ik hieraan moeten doen? En als u de redactie van Radar bedoelt, wat zou een tv programma kunnen uitrichten voor u?

Maar kost het zalfje nu €14,37, of was de factuur € 14,37. Met de terhandstellings kosten boven de € 7,00 die het toen kostte klopt het bedrag aardig.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door berndv »

hahne018 schreef:ik heb vanmorgen een zalfje voor mijn voeten opgehaald bij de apotheek,vorig jaar,Dezember, heb ik er 7euro voor betaald,nu betaal ik 14.37 euro,ik wordt hier zoooo boos over,is hier u niets aan te doen?????? :oops:
wat zei de apotheek over de prijsverhoging toen u hier naar vroeg? En betrof het een zalfje dat alleen op recept verkrijgbaar is?

hahne018
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2017 20:58

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door hahne018 »

Ze hebben alles nagekeken,en zeiden dat het zalfje zo veel kosten,ze hebben niks gezegt over andere kosten

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Probleem opgelost. Zalfje is duurder geworden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door berndv »

maar betrof het hier een geneesmiddel op recept? Of een vrij verkrijgbaar (over de toonbank) medicijn?

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door ZaBo »

hahne018 schreef:ik heb vanmorgen een zalfje voor mijn voeten opgehaald bij de apotheek,vorig jaar,Dezember, heb ik er 7euro voor betaald,nu betaal ik 14.37 euro,ik wordt hier zoooo boos over,is hier u niets aan te doen?????? :oops:
Werkt het zalfje tegen uw kwaal? dat is toch het belangrijkste?
En ja middelen/producten kunnen helaas duurder worden.

Ik begrijp, dat het een tegenvaller is, als iets onverwachts duurder is geworden, maar wees blij dat u de mogelijkheid heeft om over dit zalfje te beschikken.

Waarom klagen mensen altijd zo, m.b.t. de kosten om hun eigengezondheid? :evil: :evil:
Daar kan ik boos om worden ( en ja klopt wij zijn allemaal verzekerd, maar dat wil niet zeggen dat alles onder vergoeding valt, beperkende voorwaarde)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door scontra »

ZaBo schreef:
Waarom klagen mensen altijd zo, m.b.t. de kosten om hun eigengezondheid? :evil: :evil:
@ZaBo,

Betaald u dan lekker maar wat ervan u gevraagd wordt, zonder u verder ook maar enigzins af te vragen waarvoor en waarom u het gevraagde bedrag moet betalen.
Gelukkig zijn er nog wel mensen die zich, met alle recht overigens, afvragen waarom en waarvoor ze een poot wordt uitgetrokken, zeker als het gaat om een prijsverschil zoals Ts. aangeeft.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door ZaBo »

scontra schreef:
ZaBo schreef:
Waarom klagen mensen altijd zo, m.b.t. de kosten om hun eigengezondheid? :evil: :evil:
@ZaBo,

Betaald u dan lekker maar wat ervan u gevraagd wordt, zonder u verder ook maar enigzins af te vragen waarvoor en waarom u het gevraagde bedrag moet betalen.
Gelukkig zijn er nog wel mensen die zich, met alle recht overigens, afvragen waarom en waarvoor ze een poot wordt uitgetrokken, zeker als het gaat om een prijsverschil zoals Ts. aangeeft.
Heel erg bedankt voor uw reactie,

Ja hoor, ik betaal zeker wat er van mij gevraagd wordt als het om mijn eigen gezondheid gaat

Dat doet u toch ook als u een of ander artikel wilt kopen (materialistisch) of gaat u zich dan ook afvragen waarom u een poot wordt uitgetrokken? wat laat ik heel eerlijk zijn, dat poot uittrekken is meer regelmaat dan uitzondering in de commerciële Retail!

En gezondheidzorg kost geld ja, ( ook al heeft iedereen een verzekering) zal er toch soms betaald moeten worden en ja als het moet betaal ik met alle liefde voor medicijnen/zalfjes die ik nodig heb

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door ZaBo »

Maar wat ik me ook afvraag, iedereen moet dit hebben, dat hebben, telefoon van 700 E geen probleem, maar zodra er extra kosten voor gezondheidszaken zijn slaan de meeste helemaal optilt en zijn de woorden , zoals oplichting niet van de lucht

Wees blij, dat wij de mogelijkheden hebben om überhaupt over medicatie te beschikken

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door BL2 »

ZaBo schreef:zoals oplichting niet van de lucht
Gebruikt TS het woord niet, komt het alsnog voorbij......

On-topic: Wat voor zalfje was het precies, was het niet gewoon bij de Kruivat te krijgen ?

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door ZaBo »

BL2 schreef:
ZaBo schreef:zoals oplichting niet van de lucht
Gebruikt TS het woord niet, komt het alsnog voorbij......

On-topic: Wat voor zalfje was het precies, was het niet gewoon bij de Kruivat te krijgen ?
Klopt, sorry misschien had ik dat woord niet moeten plaatsen in dit topic.

Maar wordt er altijd een beetje kriebelig van, dat mensen kennelijk voor wat dat ook geld kunnen neerleggen, maar als het om de eigen gezondheid/welbevinden gaat het een enorm probleem schijnt te zijn , om een eigen bijdrage(n) te betalen.

Vandaar mijn misschien wel misplaatste opmerking

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZaBo schreef:Maar wat ik me ook afvraag, iedereen moet dit hebben, dat hebben, telefoon van 700 E geen probleem, maar zodra er extra kosten voor gezondheidszaken zijn slaan de meeste helemaal optilt en zijn de woorden , zoals oplichting niet van de lucht

Wees blij, dat wij de mogelijkheden hebben om überhaupt over medicatie te beschikken
Je generaliseert en simplificeert hier behoorlijk.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door ZaBo »

Moneyman schreef:
ZaBo schreef:Maar wat ik me ook afvraag, iedereen moet dit hebben, dat hebben, telefoon van 700 E geen probleem, maar zodra er extra kosten voor gezondheidszaken zijn slaan de meeste helemaal optilt en zijn de woorden , zoals oplichting niet van de lucht

Wees blij, dat wij de mogelijkheden hebben om überhaupt over medicatie te beschikken
Je generaliseert en simplificeert hier behoorlijk.

Had het misschien genuanceerder kunnen neerzetten, mijn excuses voor een ieder die hier aanstoot aanneemt.

Maar neemt mijn punt niet weg, dat er toch regelmatig on te rechten klachten worden geplaatst over de kosten van medicijnen ( zijn ook fluctuerend) , welke in enig opzicht wel te rechtvaardigen zijn ( desnoods aan de hand van beperkende voorwaarde(n) in afgesloten polis)

Daarnaast blijf ik van mening, dat we blij moeten zijn, dat wij over medicijnen kunnen beschikken ( betaald via VZ of geheel zelf) ( en ja ook al moet ik er 100% voor betalen, zou er dol blij me zijn als ik ze nodig heb)

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZaBo schreef:
Moneyman schreef:
ZaBo schreef:Maar wat ik me ook afvraag, iedereen moet dit hebben, dat hebben, telefoon van 700 E geen probleem, maar zodra er extra kosten voor gezondheidszaken zijn slaan de meeste helemaal optilt en zijn de woorden , zoals oplichting niet van de lucht
Wees blij, dat wij de mogelijkheden hebben om überhaupt over medicatie te beschikken
Je generaliseert en simplificeert hier behoorlijk.
Had het misschien genuanceerder kunnen neerzetten, mijn excuses voor een ieder die hier aanstoot aanneemt.

Maar neemt mijn punt niet weg, dat er toch regelmatig on te rechten klachten worden geplaatst over de kosten van medicijnen ( zijn ook fluctuerend) , welke in enig opzicht wel te rechtvaardigen zijn ( desnoods aan de hand van beperkende voorwaarde(n) in afgesloten polis)

Daarnaast blijf ik van mening, dat we blij moeten zijn, dat wij over medicijnen kunnen beschikken ( betaald via VZ of geheel zelf) ( en ja ook al moet ik er 100% voor betalen, zou er dol blij me zijn als ik ze nodig heb)
Punt is alleen dat het nogal vervelend wordt als je het geld er NIET voor hebt..

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef: Punt is alleen dat het nogal vervelend wordt als je het geld er NIET voor hebt..
Ligt er ook een beetje aan wat de context is. Is het voorgeschreven of vindt de persoon zelf dat ie het nodig heeft? In dat eerste geval zal er vast iets zijn dat binnen de zorgverzekering valt, in het tweede geval is het waarschijnlijk niet nodig en kun je je beter focussen op het betalen van dingen je wel nodig hebt.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door lijfrente »

En zo is de volgende TS wederom onderuitgehaald en dan klagen dat TS niet meer reageert. :evil: :mrgreen:

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door ZaBo »

Moneyman schreef:[
Punt is alleen dat het nogal vervelend wordt als je het geld er NIET voor hebt..[/quote]

Ja, als je het geld niet hebt is dat een ernstig probleem.
Moneyman, is er geen mogelijkheid om met desbetreffende apotheek een afspraak te maken om de kosten van de medicatie in een bepaalde termijn af te lossen, of zijn de kosten van medicijnen te minimaal om voor een afbetalingsregeling in aanspraak te komen?
Laatst gewijzigd door ZaBo op 13 mei 2017 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door ZaBo »

lijfrente schreef:En zo is de volgende TS wederom onderuitgehaald en dan klagen dat TS niet meer reageert. :evil: :mrgreen:
Hoe bedoelt u?

Is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand onderuitgehaald wordt, en was ook niet mijn intentie, maar vroeg en vraag me nog steeds oprecht af, waarom er altijd klachten zijn als er betaald moet worden voor de eigen gezondheid?(

Ja ik weet dat wij in het algemeen allemaal een (basis) zorgverzekering hebben , waarvoor we betalen, maar waarop ook vele beperkende voorwaarden van kracht zijn. ( ook op de div aangeboden aanvullende polissen)

Als je een Top polis (even algemeen div namen bij ZV) hebt, heb je net weer iets meer ruimte, maar ook hier zijn er beperkende voorwaarde(n) van kracht.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
Moneyman schreef: Punt is alleen dat het nogal vervelend wordt als je het geld er NIET voor hebt..
Ligt er ook een beetje aan wat de context is. Is het voorgeschreven of vindt de persoon zelf dat ie het nodig heeft? In dat eerste geval zal er vast iets zijn dat binnen de zorgverzekering valt, in het tweede geval is het waarschijnlijk niet nodig en kun je je beter focussen op het betalen van dingen je wel nodig hebt.
Ook dit is weer veel te makkelijk. Het echte leven is niet zo zwart-wit als het vanachter een toetsenbord vaak lijkt. Er zijn legio medicijnen waarvoor een eigen bijdrage geldt, en dan heb ik het nog niet eens over het eigen risico. En dat en niet-voorgeschreven medicijn onnodig is, is óók te simpel.

Gesloten