Tekort aan Flixonase nasules

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Ykuyku

Tekort aan Flixonase nasules

Ongelezen bericht door Ykuyku » 09 aug 2019 23:01

Ik gebruik al ongeveer een jaar Flixonase nasules voor neuspolippen. Dat is de enige medicijn die helpt bij mijn neusklachten. Een week geleden ben ik naar onze apotheek gegaan voor een herhaalrecept maar hoorde daar dat ze maar één pakje in voorraad hadden en ze een bestelling hebben bij de leverancier. Ik ging vandaag nog een keer om te vragen of ze die bestelling al binnen hebben. Ze zeggen nu dat de status van die bestelling onbekend is en dat het een landelijke probleem is (een landelijke tekort).

Ik vraag me nu af of dat te maken heeft met de aangekondigde Brexit aangezien dit middel door een fabrikant uit VK wordt vervaardigd.

Zijn er andere mensen die dit middel gebruiken en ook niet kunnen krijgen van de apotheek?

Klaas Jan

Re: Tekort aan Flixonase nasules

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 10 aug 2019 10:42

Misschien zou u ook eens bij uw ziektekostenverzekeraar aan kunnen kloppen voor hulp wat dit betreft?
Online lijkt het (hier en daar?) nog wel verkrijgbaar trouwens.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 12 aug 2019 10:02

Uw medicijn is beperkt beschikbaar, zie
https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/2 ... cason.html

Heeft vooralsnog niets met Brexit te maken. Wanneer de Brexit een feit is, kunnen de leveringsproblemen nog erger worden aldus de KNMP.

Jebels

Ongelezen bericht door Jebels » 21 aug 2019 12:32

Ik heb hetzelfde probleem. Flixonase is het enige middel dat het instaan van nieuwe neupolypen voorkomt. Ik krijg nu als vervanging een neusspray met dezelfde werkende stof. Heb dit in het verder jaren gebruikt maar werkt niet goed. Moest elk jaar piloten laten weghalen en sinds gebruik flixonase al jaren niet meer.

MoniqueMarie

Ongelezen bericht door MoniqueMarie » 22 aug 2019 14:06

Beste mensen,

Ook ik heb last van de tekorten van Flixonase. Ik heb navraag gedaan bij de apotheek en andere instanties. Het probleem is dat de fabrikanten in het buitenland meer kunnen verdienen aan dit middel dan in Nederland. Daarom hebben we een tekort en dan alleen in Nederland. Door alle bezuinigingen door de overheid en de verzekeringen!!
Te gek voor woorden.

Plaats reactie