LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tentin dexamfetamine: wanneer verdwijnt medicatie uit je lichaam?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Volwassen ADHD
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2021 12:03

Tentin dexamfetamine: wanneer verdwijnt medicatie uit je lichaam?

Ongelezen bericht door Volwassen ADHD »

Ik heb sinds een dik jaar last van vermoeidheidsklachten. Ik ben hiervoor naar de dokter gegaan en zij heeft me doorgestuurd naar een psychiater. De vermoeidheid kwam van mijn ADHD af. Ik had toen het middel Methylfenidaat en de werking was prima. Ik kreeg er op een gegeven moment energie van en de focus had ik uiteraard. Wanneer het middel was uitgewerkt kwam ik in een dip terecht en werd ik heel moe. In het weekend pakte ik het nooit en hierdoor was ik in het weekend 24/7 moe. Op maandagmorgen pakte ik het middel weer en toen kreeg ik weer energie en focus.

Enfin, inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik verschillende medicijnen gekregen om te proberen. Hier zat ook anti depressiva bij.
Uiteindelijk ben ik gestopt wanneer ik het middel Tentin dexamfetamine kreeg voorgeschreven. Ik heb de verschillende medicijnen ook in het weekend doorgeslikt. Met het laatste middel ben ik nu ook gestopt. Ik werd weer heel moe en ik kreeg hartkloppingen en pijn om mijn borst. Het lijkt alsof mijn lichaam de medicijnen de eerste weken goed oppakt en dat ik weer energie krijg. Wanneer ik vervolgens verder ben dan krijg ik weer de vermoeidheidsklachten. Ik heb voor mezelf beslist dat ik nu even stop met alle medicijnen. Echter krijg ik een tinteling gevoel in mijn kuiten en ook de moeheidsklachten komen weer terug (dit is raar aangezien ik ADHD heb en dus energie moet hebben). Dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en hoelang dat het duurt wanneer alles uit je lichaam is en ik dan weer energie ga krijge

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Tentin dexamfetamine: wanneer verdwijnt medicatie uit je lichaam?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Heb je eigenlijk wel met de dokter besproken dat je ging stoppen? Het wordt sterk afgeraden om op eigen houtje te stoppen. Wat je nu voelt zijn geen effecten van een laatste restje medicatie, maar afkickverschijnselen. Ik zou aanraden om zo snel mogelijk een afspraak met de dokter te maken.
Volwassen ADHD schreef:
24 feb 2021 12:05
Het lijkt alsof mijn lichaam de medicijnen de eerste weken goed oppakt en dat ik weer energie krijg. Wanneer ik vervolgens verder ben dan krijg ik weer de vermoeidheidsklachten.
Dat is tolerantie. Heb je daarover wel gesproken met de dokter? Dat is iets wat je zeker tegen de dokter had moeten zeggen.

Om jouw vraag te beantwoorden: best kans dat je na een paar weken wel weer enigszins de oude bent. Als je de komende weken verplichtingen hebt, zou ik er vanuit gaan dat daar weinig van terecht zal komen.

Gesloten