LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ter handstellingskosten en begeleidingsgesprek apotheek

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Cjavanschie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2017 16:59

Re: Ter handstellingskosten en begeleidingsgesprek apotheek

Ongelezen bericht door Cjavanschie »

De ziektekostenverzekeraar krijgt dit soort standaard behandelingen vaak onder ogen, maar heeft 2 keer thk en bg die op opeenvolgende dagen onterecht in rekening zijn gebracht niet opgemerkt. Als ik naar apotheek ga, wordt ik verwezen naar zorgverzekeraar.
Vorig jaar heb ik zo'n rondgang gemaakt en uiteindelijk is het geld gevorderd. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit zomaar vaker kan gebeuren, vandaar dat ik op dit forum maar eens peil hoe de meningen liggen. veel ruis, maar blijft voor mij overeind dat er een fout is gemaakt. Kost veel moeite om dit gecorrigeerd te krijgen, want het systeem is niet duidelijk. Als de apotheek gelijk een rekening geeft, dan kan ik gelijk zien of het klopt. Dat doe ik bij alle aankopen die ik doe.

Cjavanschie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2017 16:59

Re: Ter handstellingskosten en begeleidingsgesprek apotheek

Ongelezen bericht door Cjavanschie »

Beste forumleden, de zorgverzekering kan niets doen, helaas.
De apotheek blijft bij eigen mening dat voor 1 middel met verschillende dosering, minimaal, 2 keer terhandstellingskosten en begeleidingsgesprek in rekening mogen worden gebracht.
Oef, dit jaagt de kosten in gezondheidszorg op. Kan daar iets aan gedaan worden, moet dat via politiek of hebben patiëntenverenigingen hier een stem in. Wat kan hieraan gedaan worden ?

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ter handstellingskosten en begeleidingsgesprek apotheek

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Patientenverenigingen kunnen helaas geen vuist maken.
Het begrip stapeling Zorgkosten begint heel langzaam door te dringen tot dat stel in Den Haag.
Vraag mij af wanneer het kwartje echt gaat vallen.

Gesloten