LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugroepacties medicijnen: hoe zit het?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Terugroepacties medicijnen: hoe zit het?

Ongelezen bericht door Radar »

Het komt weleens voor dat een medicijn wordt teruggeroepen. Wat kun je dan verwachten in de apotheek bij een terugroepactie? En hoe zit het met de kosten van het mogelijk vervuilde middel dat je inlevert? Krijg je de kosten van het vervangende middel vergoed?

Maandag 21 oktober in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO1

Hans8008
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2010 10:46

Re: Terugroepacties medicijnen: hoe zit het?

Ongelezen bericht door Hans8008 »

Zag daarnet de laatste Radar uitzending mbt. de Ranitidine terugroepactie.
Zelf krijg ik al meer dan 5 jaar Ranitidine voorgeschreven van de huisarts. Wat mij nu weer verbaast zijn twee dingen:
1) De arts weigert mij informatie te geven over de NDMA ( welke kankerverwekkend zou zijn) en gooit de verantwoordelijkheid over de muur naar de apotheker.
2) In de uitzending was geen enkele aandacht voor het feit dat mensen zoals ik, die het al heel lang gebruiken, zich misschien zorgen maken over hun gezondheid. Vragen zoals vanaf wanneer zit die NDMA in Ranitidine. Welke kankersoorten kan het veroorzaken, waar moeten we op letten. Kan NDMA gemeten worden in het lichaam. Je weet wel; wie, wat, waar, wanneer en hoe. Enz. enz. enz.

Jammer dat het alleen maar ging over de geldelijke vergoedingen.

O, ja.Ik vind het ook niet leuk dat de radar.avrotros.nl site mij verplicht allerlei cookies te accepteren. Dat is toch niet nodig. We verzuipen zo langzamerhand in de koek met z'n allen.

Gesloten