LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] toeslagen apotheek

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door eeliane »

punt is dat ze nu niet meer genoeg verdienen om leningen etc teru;g te betalen, ze ontslaan dus mensen, hiephoi, en de lange wachtrijen daar mag u in gaan staan. medicijnen worden nu nog gratis aan huis gebracht moet je opletten gaat straks geld kosten...
dat dure huis etc blijft staan hoor porsch ach die rijdt nog steeds maar mensen ontslaan en de kossten door berekenen gaat de toekomst worden...
ben het wel eens met het feit dat ze belachelijk veel geld verdient hebben afgelopen jaren hoor....

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door marietje224 »

muppet niks van aantrekken,ik weet dat je verstand er van hebt,dus ik vraag je gewoon wat...en dat andere weer moeten zeuren...slaat nergens op,blijkt wel uit het feit dat je niet antwoord geeft op mijn vraag maar iets herhaald van lang terug....pff ga wat anders doen met je leven.....nw jaar begint pas,of ben je nu al verzuurd.

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door muppet-81 »

Bedankt marietje.

Ik ga ervan uit dat de mensen die dat soort dingen hier zijn om de rest op stang te jagen.
Ik sta daarboven.
Vind het alleen jammer dat mensen weer niet verder kijken dan hun neus lang is.
Maar nogmaals bedankt!

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door JtC »

Och och wat hebben die apo's het toch slecht. Vraag het eens aan een alleenstaande bijstandsmoeder met 3 kinderen of zo...
Als het slecht gaat, bedoelt men altijd: de winst is niet meer zo hoog als voorheen. Gewoon ophouden met zeuren en mijmeren dus.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door marietje224 »

nou begin eens bij jezelf zou ik zeggen,

muppet idd er boven staan...deze mensen hebben niks anders te doen,dan mensen lastig vallen.
maar oh wee als het over serieuze dingen gaat daar hebben ze geen verstand van....maar dat is wel te merken aan de opmerkingen.

zou je nog antwoord op mijn vraag kunnen geven of weet je het ook niet van die migrogynon,heel vreemd..nou ja laat maar ook,je kan het ook niet zeggen verschild per verzekeraar natuurlijk!

groetjes weer en leuk dat je nog steeds actief bent!

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

muppet-81 schreef:Bedankt marietje.

Ik ga ervan uit dat de mensen die dat soort dingen hier zijn om de rest op stang te jagen.
Ik sta daarboven.
Vind het alleen jammer dat mensen weer niet verder kijken dan hun neus lang is.
Maar nogmaals bedankt!
Pomp FF die mega winstreserves van je holding (of vraag het aan je baas als je in loondienst werkt bij een apotheek) terug in je werkmaatschappij en probleemrje opgelost.

Of wil je ontkennen dat die apothekers de zakken danig gevuld hebben? Nu gaan ij gewoon terug naar de normale praktijk. Das alles

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door muppet-81 »

Sorry Marietje ik had je vraag niet gezien tussen al die reacties.
Ik weet niet wat daar het antwoord op is.
Naar mijn mening moet je nog steeds bijbetalen (iets van 2,50 meen ik).
Misschien dat ze de rekening gewoon vergeten zijn?

@gezond verstand whahah wat een naam
Je hebt gelijk over dat er geld is verdiend, absoluut.
Maar als je mijn verhalen gelezen hebt kun je misschien ook begrijpen dat dat nu niet meer zo is. Je kunt zelfs niet meer spreken van winst maar verlies.
Want er moet geld bijgelegd worden op de medicatie die we nu veplicht over de toonbank moeten schuiven.
Noem je dat reeël? Niemand werkt voor niets. Dan moet er weer winst gemaakt worden dus dan maar op de grootste kostenpost bezuinigen...personeel.
En dat het jou geen donder uitmaakt of ik mijn baan wel of niet kwijt raakt kan ik volkomen begrijpen.
Maar het feit dat ik dan wat dingen recht probeer te zetten in de aaname van mensen is mijn goed recht.
Jij weet niet waar je over praat en ziet alleen de beelden uit het verleden.
Maar zo is het al lang niet meer.
Lang leve onze gezondheidszorg! Het zal hun ook een zorg zijn....

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

muppet-81 schreef:Sorry Marietje ik had je vraag niet gezien tussen al die reacties.
Ik weet niet wat daar het antwoord op is.
Naar mijn mening moet je nog steeds bijbetalen (iets van 2,50 meen ik).
Misschien dat ze de rekening gewoon vergeten zijn?

@gezond verstand whahah wat een naam
Je hebt gelijk over dat er geld is verdiend, absoluut.
Maar als je mijn verhalen gelezen hebt kun je misschien ook begrijpen dat dat nu niet meer zo is. Je kunt zelfs niet meer spreken van winst maar verlies.
Want er moet geld bijgelegd worden op de medicatie die we nu veplicht over de toonbank moeten schuiven.
Noem je dat reeël? Niemand werkt voor niets. Dan moet er weer winst gemaakt worden dus dan maar op de grootste kostenpost bezuinigen...personeel.
En dat het jou geen donder uitmaakt of ik mijn baan wel of niet kwijt raakt kan ik volkomen begrijpen.
Maar het feit dat ik dan wat dingen recht probeer te zetten in de aaname van mensen is mijn goed recht.
Jij weet niet waar je over praat en ziet alleen de beelden uit het verleden.
Maar zo is het al lang niet meer.
Lang leve onze gezondheidszorg! Het zal hun ook een zorg zijn....
Blijkbaar werk je een apotheek en ben jezelf niet de apotheker? Dan is het vervelend dat je je baan verliest. Een apotheker die pas enkele jatren begint zal het moeilijk hebben snap ik ook nog. De anderen gewoon FF bij plempen uit de winstreserves van de holding

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door marietje224 »

hoi muppet

nou mijn apo maakt niet zo snel fouten hoor ,als het om geld gaat hiihih :D nee heb verzekering gebeld en het was ineens weer veranderd,ik hoefde jaren nooit wat te betalen,andere wel bij een andere verzekering en ik niet.
en toen ineens wel in jan..en nu dus niet meer?zal wel....af en toe..
ja het was iets id van 2 euro zoveel...ik weet het ook niet precies..
maar wat ik zei over die para codeine...dat is best belangrijk vind ik,bij rathiopharm staat er niks op ,helemaal niks..geen 550/10 of 500/20
o
ik gebruik het dus allebei en soms druk je een 10 uit en moet je 20 hebben of andersom...dan denk je ff goed onthouden.mis!!
en nu heb ik ze van sandozz zal je ook wel bekent zijn en staat er netjes op...ik vind dat veel veiliger,of ben ik nou een???

vandaag weer geprikt op de helio pelorio ...dus afwachten ,ik ben nergens beroerd van,je kan me twee morfine spuiten geven en ik lig je nog aan te kijken gebeurd er nog wat ofzo?maar als ik pantopac krijg dan ben ik doodziek en nokout..vrijdag of do weten we het...ik hoop van niet....zo niet ja dan moet er weer ff wat gebeurden onderzoekje ofzo..heel veel pijn...

ik hoop dat de regels beter worden,ik geloof dat ze er wel mee bezig zijn met de apothekers he?
je hebt niet voor niks een zware opleiding gedaan!! ik hoop dat jou apotheek het echt gewoon red,houje ons op de hoogte?
je kanook een persoonlijk bericht sturen zag ik als je niet alles neer wilt zetten,ik zet ook niet alles neer.

mvg
en gezondverstand 10 het siert je dat je toch je een beetje je excuses maakt!
maar als je van het begin af aan had gelezen had je gemerkt dat ze assiste was,.

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door muppet-81 »

Dat wat de paracetamol/codeine aangaat heb je zeker gelijk.
Maar daar kunnen wij vrij weinig aan veranderen.
Je zou die klacht wel bij Ratiopharm zelf neer kunnen leggen, misschien dat die er wat mee doen.
Of wat je kunt doen is aangeven bij de apotheek dat je beide sterktes van Sandoz wilt.
Deze zijn beiden op de markt en kunnen ze gewoon bestellen voor je.
Denk dat ze dat ook zeker voor je doen als je het verhaal van jou erbij verteld.
Wij zijn er ook voor de veiligheid, dus als we die op deze manier wat kunnen verbeteren is dat alleen maar goed.
Vragen dus!

@Gezondverstand
Ik ben inderdaad geen apotheker. En werk binnen een grote keten ja.
Maar daar ligt ook juist het nadeel. Keten met verschillende bedrijven allemaal binnen de pharmacie dus vangen ze ook op verschillende plekken de klappen.
Nou ja goed maakt ook allemaal niets uit. Ik kan er toch allemaal niks aan veranderen.
We zien wel hoe en wat.

Groeten Kelly

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door marietje224 »

hoi kelly/muppet 81

gebeld met apotheek,maar ze kunnen er niks aan doen,ze zijn al blij dat ze genoeg para codeine krijgen?
ja ik kreeg het verhaal te horen wat jij ook vertelde dus even zitten praten en dat het allemaal zo moeilijk gemaakt wordt enz..
ze zegt ook ,ja normaal eigenlijk bij ons bent u de enige die 2 soorten gebruikt.ja heb ik weer :oops:
ik gebruik als het moet!!!! 3x50 alleen als het moet,ik ben iemand dat heb ik al eens gezegd he,die kijkt hoe gaat het vandaag,nou kan wel af met 20..dus mijn dagen van bestellen wisselen ook,meestal bestel ik iets later.
ik heb ook een tens dus die gebruik ik dan even liever dan teveel pillen,alleen nu met de kou,is het funest!
maar dan nog probeer ik niet aan de teveel para te komen omdat het slecht is voor de lever,slaappillen heb ik ook loremetazepam,maar gebruik op woe en za,zodat ik zo en zo 2 dg goede nachtrust heb,zo raak ik niet verslaafd en komt mijn lichaam bij ,..want nee op de medicatie alleen slaap ik niet door met alle pijn,als je eens zou weten wta ik allemaal mankeer dan wil ik je da wel in een pb schrjven maar niet hier
ik moet er even bij zeggen dat ik weet waar ik mee bezig bent hoor,heb de steun van huisarts,pijnpoli,enz..en zelfs apotheek weet dat ik verstandig bezig bent.
zo heb ik ook 5x5 mg dia..best veel,maar suf,.. :D tramal 4x100.
en nog veel meer,lyrica.
alleen de lyrica neem ik echt vast in 300 zit ik nu ik mag tot 6 maar dat doe ik niet.
ben nog jong en heb nog een hoop pijn voor de boeg zeg maar,daarom doe ik ook voorzichtige met medicatie..
heb ook een hele hoge dosis aantal jaren terug gehad van oxycontin,wat een bocht zeg...dat hoeft ik niet meer..de cocktail die ik nu heb...prima en je mag best nog pijn voelen,leefbare zeg maar...je snapt me wel..

gisteren bloed geprikt wat ik zei en ik en de huisartys zijn er op gebrand om dan gelijk het lichaam na te kijken dus lver nieren enz...je weet wel wat schadelijk is he?
mijn apo valt onder escura ...maar die van jou niet geloof ik he?

ik hoop dat het beter gaat worden voor de apothekers,het is wel het gesprek van de dag ,maar ja?

kijk,even,dit is mijn mening,ik ben niet tegen hulp in het buitenland absoluut niet.
maar als je dan bv met serious request kijkt wat er opgehaald is en dat de een of andere?van de tweede kamer nog eens 3 miljoen bij doet...dan denk ik....
zorg eerst eens dat het eigenland op orde is...mis ik iets,zal bets wel hoor?
maar zo denk ik..er zijn zoveel problemen....
maar ja ze zullen wel moeten door de eu of weet ik wat ,maar zoveel?kan er bij mij niet in..en dan op dingen die ned nodig heeft bezuinigen!

nogmaals ik ben echt niet tegen akties! zoals de tsunamie enz dat heb ik ook gesteund toen,maar we zitten nu ff in een andere tijd..

sorry let niet op mijn fouten,ik zeg dit ook voor andere,de handen en de schouders zijn erg stijf en de fut om alles te verbeter,....
hou je ons wat op de hoogte! ik waardeer het zeer dat je antwoord geeft op zulke antwoorden,maar ben ook met je begaan! ja zo iemand ben ik nu eenmaal,zo heb nog iemand hier zitten die meneer volg ik ook hoe zijn toestand is...zo zie je zieken denken niet alleen maar aan zichzelf :D

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door muppet-81 »

Dat van die para/cod is onzin. Ze kunnen van elke fabrikant bestellen die ze maar willen. Dus ook die van Sandoz als jij dat wilt.
Sandoz heeft beide sterktes op de markt, het is alleen de bereidwilligheid van de apotheek of ze het bestellen voor je of niet.

Medicijnen hebben uiteraard ook nadelige effecten, zoals je al zei bijvoorbeeld op de lever.
Dus het is alleen maar goed dat de huisarts daar ook gelijk op controleerd.
Je gebruikt veel verschillende soorten, maar geloof best dat je weet hoe je ermee om moet gaan.
De mensen die de medicijnen gebruiken zijn de beste ervaringsdeskundigen he.

Ik werk inderdaad niet bij een Escura apotheek, maar bij een andere keten.

Lief dat je ook aan mij denkt ;)
Ik hou je ook zeker op de hoogte!

Groeten Kelly

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door marietje224 »

ja ik en de apo hebben al eens dwarsgelgen dat was in sept,ze vroegen wel 4x je blijft toch wel..ja ben een goede klant,je weet zelf wel hoe duur alles is,
lyrica,zelitrex.
nou ja ik ken ook mensen die slikken gewoon wat ze moeten slikken.
maar zo be ik dus niet,dan ben ik zo voor alles resisitent,en mijn lichaam vraagd veel,ik heb heel veel prikkels in de hersenen die meer pijn afgeven als normaal,neuromusculaire...bla bla bla...in hoge mate,hele hoge spierspanning...
dus als ik denk nou de spanning valt wel mee dan kan dat best 3 dia's op een dag schelen!!! en dan nog wat minder para..nou dan vind ik dat ik goed bezig bent..in overleg met huisarts he,die juicht het alleen maar toe...
ik denk bij mezelf ben nog jong moet nog heeeeeeel wat jaren mee....en als straks nks meer helpt...morfine helpt ook niet...dat is ook al bewezen met operaties hoor...
dus ja?blokkades 4 wk.....
gelukkig niet bij de pakken neer zitten,doen wat je kan,al is dat heel weinig maar daar wordt je wel happy van,ondanks de pijn en een hele lieve man!!
en ook al denk ik soms oh man wat een pijn,en dan zeg ik,zullen we ff wat gaan doen...alleen voor hem en dan zie ik hem kijken mmmmm maar ik moet ook aan hem dneken toch?
en daar heb ik wel een week pijn daarna voor over..

maar goed,het gaat nu om jou en de apo zei dus dat ze er niks aan konden doen...ja opletten,joh??had ik zelf niet aangedacht!

nou ik vind het zeker belangrijk dat je gewoon normaal je werk kan blijven doen,nou ja normaal,onder veel stress.
maar de lol is er denk ik wel van af,of valt het wel mee?
ach zo ben ik nu eenmaal ,als er mensen zijn die aardig zijn voor mj en dat zijn er nu 2 hier angora en jij dan leef ik daar ook mee ,mee,snap je...

werkze en als er wat te melden valt dan hoor je het ;-) en visa versa he!
groetjes

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door marietje224 »

nou het ijzer is dus veel te laag((heel veel te laag nog nooit gehad) en de bac is terug ,normaal geeft ze me zo de kuur maar nu moet ik morgen komen.
lekker hoor :D

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door muppet-81 »

Vervelend om te horen.
Hoop dat deze kuur misschien iets beter valt. En je je snel weer beter gaat voelen. Hoor het graag van je!

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door Henk25 »

Goedkope medicijnen worden door die toeslagen erg duur. Zou je die voor medicijnen onder de 10 euro niet kunnen verlagen?

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door ron1 »

Met apothekers zeker geen medelijden, die verkopen hun eigen bloed nog voor een paar grijpstuivers...kijk eens in een gemiddelde apotheek wat voor bagger ze je proberen aan te smeren,niet normaal...klein voorbeeldje is de verkoudheidsmiddeltjes, waarvan bekend is dat de beste middeltjes misschien 5 procent van de klachten wegneemt, maar het mag wel allemaal gewoon verkocht worden want consumenten zijn blijkbaar te dom dat ze het toch weer kopen voor 5 tot 25 euro per fles en pillen.....er zijn al tig ondersoeken geweest naaar de farmaceutische industrie hoe die beleefd wordt in Nederland..maar ja....als we maar blijven kopen kopen kopen....van mij krijgen ze geen stuiver...of ik moet half aan het infuus liggen.....

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door marietje224 »

@muppet

een kuur ijzerpillen gehad,maar die mag ik pas volgende week als de kuur voor de maag afgelopen is nemen,en ik kan daar ook wer beroerd van worden omdat ik al die medicatie slik,leuk :oops:

we hebben nu de pantopac niet gedaan,wel de bijbehorende kuur dat weet jij wel,de hoge dosis en dan de pariet,dus hij heeft het nu los gedaan en dan maar weer ff 4 dg ziek op bed liggen,ikw acht tot de apo komt(ze bezorgen bij mij) dan begin ik gelijk na een half uur zo beroerd als ik weet niet wat,ik kan niet tegen peniciline maar ik probeer het binnen te houden! voor dit moet het maar!

@ron
de hoestdrankjes en de pilletjes waar jij het over hebt,die kan je nog wel bij de albert heijn kopen hier,xl.
mensen zijn er zelf bij of ze dat kopen of niet.
dus je wilt niks maar als je half aan het infuus ligt wel...hypocriet of niet?
denk dat we eens beter naar de situatie moeten gaan kijken dan oordelen...veroordelen zat opdeze wereld

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door ron1 »

Marietje ook jij behoort tot de clan......laat ze lekker denken en kopen....

Klein voorbeeldje is de tabaksindustrie....lees het boek ....nederland stopt ...eens
en zie een klein voorbeeld hoe een farmaceutische industrie verweven is in deze dodelijke verslaving die roken heet.Ik vindt jullie heel erg eng !

En dan heb ik het nog geen eens over dierproeven voor vaak kansloze en zinloze producten....alles om het geld.Zieke bedoening.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: toeslagen apotheek

Ongelezen bericht door marietje224 »

ron

ik weet niet wat je bedoeld met clan?
maar medicatie heb ik nodig anders lig ik 24 uur op bed ,wat ik niet volhoud,dan kan je me net zo goed een spuitje geven.

roken,moeten de mensen zelf weten.

ik hoor helemaal niet bij een clan,ik weet alleen dat de apothekers,aangezien ik het zelf zie en meemaak het moeilijk hebben,net als in de zorg,
de mensen lopen de benen onder hun kont en nog kan niet iedereen op tijd geholpen worden....

zo en zo koop ik nooit hoestdrank enz omdat het toch niet helpt,maar mensen die dat wel willen,ja?
het enige wat ik wel moet kopen is gaviscon om de 3 dg een fles.tel uit je winst,maar dat is de farma industrie die die prijs betaald.

we hebben het nu wel over een apotheek,zou me eerder druk maken over dingen die opgehaald worden voor het buitenland...terwijl ned zelf in de **** zit....
daar hoor ik wel bij een clan...even niet nu....eerst ons eigen land op orde..
wat heb je daar op te zeggen?

en de heren directeuren van verzorgingstehuizen,banken en weet ik veel wat die toch met bonussen naar huis gaan waar wij over kunnen dromen
waarom moet hier een vrouw aangevallen worden,muppet dus,die gewoon haar werk doet en er voor opkomt,zoals jij misschien ook vooor je werk opkomt.
je moet jezelf nog verdedigen ook als je een beroep uitvoert,te gek voor woorden...weet je wanneer je een bak troep over je heen mag krijgen als je bankdirecteur bent enz...je snapt me wel...maar er is niet voor niks actie gevoerd en wordt er met de 2de kamer overlegt wat ze er aan kunnen doen?

lees eens van voor af aan ,dan merk je dat muppet een gewone assistente is...en ik ben geen clan...trouwens waar slaat dat op?omdat ik medicatie slik?
of omdat ik voor muppet opkom?

mvg marieke

Gesloten