LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tramadol

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Mooi dat het goed gewerkt heeft, nu nog een tip. Neem de volgende dosis op tijdig in. Niet denken dat het meteen met een pilletje weg is en niet de pijn eerst in volle glorie laten terugkomen. Ik weet het wordt snel vergeten als de vorige nog een beetje zijn werk doet en het niveau van de pijn goed te handelen is. Maar als de pijn weer eerst helemaal komt opzetten, duurt het ook weer even voordat de volgende gaat werken. Dus even dosering aanhouden welke is voorgeschreven en overleggen met ha uiteraard, want ik ben geen arts. Ik heb het alleen zelf ooit gebruikt..

Hoe ik er op een gegeven moment weer mee ben gaan minderen en gestopt ben is dat ik in bepaalde periodes dat ik niet veel hoefde te doen in mijn geval met de rug en rustig aan kon doen, ben ik gaan uitproberen met het overslaan van een dosis en kijken wat er gebeurde. Ik had er wel 3 per dag maximaal dus ook met een dosis minder had ik het stofje altijd wel binnen. Langzaam aan heb ik het zo kunnen afbouwen naar 1 per dag en later zelfs dagen overslaan eerst een dag en toen langzaam aan meerdere. Wat ik wel deed als ik dan weer een druke dag in het vooruitzicht had met veel lopen en staan, dan begon ik de dag ervoor alvast een of twee te nemen, gedurende de dag zelf natuurlijk en de dag erna nog een en weer langzaam minder.. Maar goed sommigen kunnen er niet mee stoppen, rozemarijntje geeft al aan dit al jaren te gebruiken.

Daarom kan ik niet genoeg benadrukken alles in overleg met de arts als dit kan enzo. Eigenlijk zou ik dit supersize in knalrood vet en knipperend moeten neerzetten, maar ik wil niet schreeuwen...

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door meela »

Bedankt voor de tip @Emmy75 !!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

meela

geef emmy helemaal gelijk,gebruik het al jaren met tussenstops...soms echte morfine in heftige periodes en dat weer dit..
maar ben erg blij voor je dat het werkt en idd neem op tijd de volgende in..
nu ben ik benieuwd of je als een zombie op je werk rond hebt gelopen,jou worden he :wink:
hoop het niet....maar kan nog komen,precies wat emmy zegt,maar de ene nacht heb je meegenomen heerlijk!!
als je rare syptomen hebt niet schrikken vraag het even en we weten wel of het hoort,ben idd GEEN arts maar wel 14 jr bezig met die troep dus bijwerkingen herken ik wel.


verder ben ik het echt eens nogmaal met emmy,we zijn geen artsen ik waarschuw je alleen.kan alleen mijn ervaringen vertellen..

succes!!!

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door meela »

@Rozemarijntje; nee, was vanmorgen op mijn werk gelukkig geen zombie.

was juist hartstikke fit voor op dat tijdstip, maar "één zwaluw maakt nog geen zomer".

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol: ja sorry maar je maakt zelf een grapje he...

nou ff afwachten ik hoop dat dit het middel voor je is..
ik hoop dat je geen langdurige schouder klachten heb,dat je in een herstel fase bent?
zodat je het niet te lang hoeft te gebruiken en fijn dat je niet suf was,slapen is het aller aller belangrijkste,niks ergers als wakker liggen van pijn :oops: :oops: en geloof me...weet waar ik het over heb... :wink:

heel veel succes en sterkte!!

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door Isabel1 »

nou ff afwachten ik hoop dat dit het middel voor je is..
ik hoop dat je geen langdurige schouder klachten heb,dat je in een herstel fase bent?
zodat je het niet te lang hoeft te gebruiken en fijn dat je niet suf was,slapen is het aller aller belangrijkste,niks ergers als wakker liggen van pijn en geloof me...weet waar ik het over heb...
Ik sluit me hier helemaal bij aan! Slaap bij pijnklachten is zo ontzettend belangrijk, je komt de dag gewoon beter door.

Let inderdaad wel op dat je op tijd inneemt, het laatste wat je wil is spier klachten in andere delen van je lichaam omdat je zit te verkrampen van de pijn.

Let wel op met alcohol.

Isabel

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja dat is ook waar wat isabel zegt! maar als het goed is staat dat op je doosje!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@meela

hoe is het gegaan?werkt het nog een beetje voor je?

mvg

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Ik kon er trouwens heeeeeeeeeerlijk op slapen, terwijl ik eigenlijk een heel slechte slaper ben :roll:

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door meela »

@rozemarijntje; ja gaat opzich goed.
werd vanmorgen wel wakker met een knallende koppijn en werd (voor het eerst) misselijk na inname van Tramadol. Pijn is een stuk minder.

Bedankt voor je bericht !

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Misselijk ga kan even bij verschijnsel zijn....even aankijken,als t blijft ...(meestal went t lichaam na wk of 2)
En ja hoofdpijn kan ook,maar kan ook dat je misschien lekker vast hebt geslapen...

Ben blij voor je dat het iets voor je doet !!!

Kijk misselijkheid ff aan,anders ff assistente bellen,is veel voorkomend,ik had voor de echte morfine metoclopramide.
Moet je nu geloof ik zelf betalen..alles tegen misselijkheid geloof ik?
Maar kan beter via ha doen...weten ze wat je gebruikt,maar hoop dat t eenmalig is :wink:

Sterkte!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Misschien te vast geslapen door het medicijn.. Even overleggen hoe lang u de bijwerkingen moet aanzien..

Wat betreft misselijkheid, heeft u toevallig deze keer iets anders gedaan met innemen ?
Ik ben in het begin ook een paar keer goed misselijk geweest, maar later wende ik er meer aan. Bovendien kwam ik erachter na een poosje gebruiken dat ik wel nog eens beroerd - maar minder als in begin - kon worden als ik dit alleen met water op te nuchtere maag nam. Langzaam ontdekte ik dat ik het allerbest dit middel bij de maaltijd kon innemen en ging dat niet even een cracker of beschuitje of sultana ofzo en een grote mok melk en dan pas tablet erachteraan met het laatste van de melk.

Mijn huisarts vond het prima dat ik het zo kon oplossen en als dat niet genoeg was kon hij wel een maagbeschermer voorschrijven. Die heb ik niet meer nodig gehad.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

oh mijn laaste bericht is ook maar gelijk verwijderd :shock: ,maar goed dat heb ik waarschijnlijk zelf gedaan...
laat maar..
maar goed ik gaf emmy dus gelijk,idd nuchtere maag...oeps dan gaat het bij mij gelijk mis,maar dat is met alle medicatie..dus?

kijk ff in de bijsluiter als je het blijft houden,als het goed is moet het erin staan dat het een bijverschijnsel kan zijn...
maar ja staat zoveel in :shock: :shock: niet bang worden... :wink:

succes

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef: maar goed ik gaf emmy dus gelijk,idd nuchtere maag...
Dank u :wink:
Ik haalde het nog even een keer aan omdat ik zelf soms gemerkt had dat ik niet eens doorhad dat de maag toch behoorlijk nuchter was omdat ik nog geen hongerig gevoel had toen ik ze innam. Later werd ik dan misselijk en ging ik nadenken... wanneer had ik voor het laatst gegeten ? Oja toch al zo lang geleden, dan kan het daar aan liggen en als ik ze de volgende keer weer nam met een klein beetje voedsel en melk of bij de maaltijd had ik nergens last van. Op een gegeven moment ben ik dat maar iedere keer gaan doen en niet meer misselijk van geworden.
rozemarijntje schreef: maar ja staat zoveel in :shock: :shock: niet bang worden... :wink:
Op zich vrij logisch dat het een hele waslijst is. Iemand krijgt niet snel alle bijwerkingen, maar als ze het medicijn nog aan het onderzoeken zijn en 1 persoon heeft ergens last van op heel veel moeten ze het er al in zetten dat het voor is gekomen.

Sowieso altijd even de bijsluiter lezen, er zijn soms sommige bijwerkingen waarbij men direct een huisarts moet waarschuwen ed.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja zeker! de bijsluiter lezen,
maar sommige mensen worden al eng als ze alles lezen...logisch,soms staan er dingen ,dan is het middel erger als de kwaal :shock:
maar ze moeten het melden..

zal je zeggen! ik gebruik al zolang veel medicatie,eens in de zoveel tijd,lees ik nog de bijsluiter of er niks veranderd is!!

als ik een nieuw medicijn heb raak ik nog niet snel in paniek,maar als ik dan iets raars merk dat ga ik toch even kijken van??staat dat er in?
soms niet en ja dan moet je echt even de ha bellen...

nou soms moet je bij antibiotica op je nuchtere maag innemen,nou na overleg met ha hoef ik dat niet ...dat gaat niet bij mij, zo en zo niet,met de maag.
(ik heb een slechte maag dus ja)...

hoop voor meela dat het helpt!!
en dat ze niet teveel bijwerkingen krijgt!
want je kan soms misselijk blijven,ik had het van de morfine 3 wk...elke dag 24/7 nou wordt je niet vrolijk van....

charlie1224
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2013 18:56

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door charlie1224 »

Hallo, heb zelf tramadol moeten slikken en wel 6 per dag.
Daarna liep er als een verslaafde bij.
Ik had die moeten innemen daar ik een schedelbasis fractuur had opgelopen.
Heb toen 6 weken in het ziekenhuis gelegen en heb toen aan een morfine pomp gelegen.
Waarvan 2 weken op intensive care.
Het is in ieder geval een zware tablet.

ultrafox60
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:01

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door ultrafox60 »

mijn vraag is dan is tramadol een betere pijn stiller dan oxycodon

ultrafox60
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:01

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door ultrafox60 »

rozemarijntje schreef:meela

geef emmy helemaal gelijk,gebruik het al jaren met tussenstops...soms echte morfine in heftige periodes en dat weer dit..
maar ben erg blij voor je dat het werkt en idd neem op tijd de volgende in..
nu ben ik benieuwd of je als een zombie op je werk rond hebt gelopen,jou worden he :wink:
hoop het niet....maar kan nog komen,precies wat emmy zegt,maar de ene nacht heb je meegenomen heerlijk!!
als je rare syptomen hebt niet schrikken vraag het even en we weten wel of het hoort,ben idd GEEN arts maar wel 14 jr bezig met die troep dus bijwerkingen herken ik wel.


verder ben ik het echt eens nogmaal met emmy,we zijn geen artsen ik waarschuw je alleen.kan alleen mijn ervaringen vertellen..

succes!!!

is het beter dan morfine [ oxycodon ] dat krijg ik namelijk de chirurg kan niks doen,en zegt dat ik een wandelende tijdbom ben

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Oxycodon sterker...
Maar dat is wel morfine,je kan nog morfine pleisters vragen die hrb ik nu..
Google eens morfinepleister,,je hebt fantanyl,durosec,butrans ...dit zoy je kunnen proberen

Op gegeven moment houd het ook op met pijnstilling dommige dingen worden niet pijnvrij,maar scherpe rand eraf..
bezoej anders eens pijnpoli....

Mijn motto is,pijn hoeft niet helemaal weg maar dragzaam zijn.
Pijnvrij .....

Wesnes
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2015 23:03

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door Wesnes »

U kunt Tramadol kopen op dit Nederland Apotheek online met een online arts overleg. Dokteronline

Gesloten