LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tramadol

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Mooi dat het goed gewerkt heeft, nu nog een tip. Neem de volgende dosis op tijdig in. Niet denken dat het meteen met een pilletje weg is en niet de pijn eerst in volle glorie laten terugkomen. Ik weet het wordt snel vergeten als de vorige nog een beetje zijn werk doet en het niveau van de pijn goed te handelen is. Maar als de pijn weer eerst helemaal komt opzetten, duurt het ook weer even voordat de volgende gaat werken. Dus even dosering aanhouden welke is voorgeschreven en overleggen met ha uiteraard, want ik ben geen arts. Ik heb het alleen zelf ooit gebruikt..

Hoe ik er op een gegeven moment weer mee ben gaan minderen en gestopt ben is dat ik in bepaalde periodes dat ik niet veel hoefde te doen in mijn geval met de rug en rustig aan kon doen, ben ik gaan uitproberen met het overslaan van een dosis en kijken wat er gebeurde. Ik had er wel 3 per dag maximaal dus ook met een dosis minder had ik het stofje altijd wel binnen. Langzaam aan heb ik het zo kunnen afbouwen naar 1 per dag en later zelfs dagen overslaan eerst een dag en toen langzaam aan meerdere. Wat ik wel deed als ik dan weer een druke dag in het vooruitzicht had met veel lopen en staan, dan begon ik de dag ervoor alvast een of twee te nemen, gedurende de dag zelf natuurlijk en de dag erna nog een en weer langzaam minder.. Maar goed sommigen kunnen er niet mee stoppen, rozemarijntje geeft al aan dit al jaren te gebruiken.

Daarom kan ik niet genoeg benadrukken alles in overleg met de arts als dit kan enzo. Eigenlijk zou ik dit supersize in knalrood vet en knipperend moeten neerzetten, maar ik wil niet schreeuwen...

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Tramadol

Ongelezen bericht door meela »