LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door kweenie »

Meno schreef:Er komt iedere keer een risicogroep bij, ook zo verdacht.( We moeten dat spul kwijt... )
Het vaccin is amper onderzocht.
Van deze griepvariant is bekend dat vooral jonge mensen er veel last van kunnen krijgen. Veel meer dan van de groepvarianten van de afgelopen jaren. Een van de redenen dat er bij de spaanse griep bij de eerste wereldoorlog zoveel mensen zijn overleden, was omdat die variant ook juist toesloeg op mensen 'in de kracht van hun leven'.

Het vaccin wordt op de zelfde manier gemaakt als waarop veel andere griepvaccins al jaren worden gemaakt. Daarbij wordt elk jaar een iets andere variant van het griepvirus gebruikt. De methode is dus al uitvoerig getest.

Tante Pollewop
Berichten: 187
Lid geworden op: 23 apr 2009 17:18

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tante Pollewop »

Het vaccin wordt op de zelfde manier gemaakt als waarop veel andere griepvaccins al jaren worden gemaakt. Daarbij wordt elk jaar een iets andere variant van het griepvirus gebruikt. De methode is dus al uitvoerig getest.
Dat klopt helemaal Kweenie.
Vaccindeskundigen zijn nu niet:
het wiel opnieuw aan het uitvinden.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tullio fan »

Zomaar een reactie van iemand uit de zorg:
http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdi ... l#comments
Ik werk in de zorg. Waar niemand mij vraagt of ik na 10 dagen achtereen werken me nog wel mens voel. Veel collega,s zijn wegbezuinigd.
Ik werk met mensen die ziek zijn, besmettelijk zijn, bacillen, schimmels en virussen dragen en overdragen
Mondkapjes, schoenbeschermers, uniformen, extra schorten en zelfs handschoenen heb ik op de lijst zien komen waarop bezuinigd moet worden. Werk zelfs in burgerkleding omdat uniformen te duur werden. Argumenten van de werkvloer om daarop niet te bezuinigen worden door management vakkundig weggeveegd. En mij nu verplicht inenten? omdat n verkeerd ingekocht vaccin moet gesleten worden.!Zorg = productie
Elise, asd op 15-11-2009, 13:23

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door quantas01 »

Het is jammer dat er zo bezuinigd wordt op de zorg, maar men bezuinigd op de verkeerde dingen.

Begin eens te bezuinigen op de directeuren die een zeer Riant salaris hebben zonder ook maar iets te presteren.
Met dat deel aan te pakken zijn er landelijk ettelijke miljoenen beschikbaar maar nee men bezuinigd liever op de zorg zelf.

Feit blijft helaas ook dat veel van deze problemen veroorzaakt zijn door het personeel zelf.

Laatst van een vrouwtje uit de verzorging gehoord men krijgt per patient 45 min maar men heeft het liever in een half uur liefst nog minder.
Die mensen werken zich kapot om het dan maar in een half uur te doen anders krijgt men een berisping.

Het gevolg dat vele zaken maar half of zelfs helemaal niet gebeuren.

Als al het personeel nu eens 1 lijn trok en gewoon de zorg gaf die er nodig was ondanks de dreigementen van bovenaf zou het al beter gaan.

Kijk 1 man kan je er uit gooien maar heel het personeel gaat toch moeilijk worden.

Zolang men blijft kruipen zal het probleem alleen maar groter worden

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tullio fan »

Deze reatie las ik op grenswetenschap:
Deskundigen hier op dit forum graag uw reactie op hetgeen in dit stukje staat, wat kan er gebeurd zijn, reactie op insuline of vaccinreactie?

http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.as ... actie90350
Een reactie van Teuni Kuiper (zelf een deskundige op het gebied van diabetes) op de gebeurtenissen in Laren:

Ik ben bang dat die 11 van de 200 oudjes in het verpleeghuis helemaal geen insuline hebben gekregen. Er wordt volgens mij ook niet over gerept dat die verpleegkundigen met onmiddellijke ingang zijn geschorst. Bovendien waren ze met zijn 2-en. Dat maakt de kans op zo’n idiote fout nog onmogelijker. Of prikken ze geblindoekt, zoals bij Ezeltje prik je.

Ik denk dat ze in plaats van ’shock’ hadden moeten zeggen anafylactische shock. Na teveel insuline spreek je normaliter van hypo. Bovendien, als dat verpleeghuis zelf bewoners spuit met insuline, dan moeten ze ten eerste al diverse soorten insuline in huis hebben, want lang niet iedereen krijgt dezelfe typen. Maar dan moeten ze ook spul in huis hebben om direct te spuiten zodra er een overdosis wordt gespoten en een hypo dreigt of al aan de orde is.

Als ze echt insuline hebben gespoten in de genoemde hoge dosis bij mensen die al of geen diabeet zijn, dan hadden ze – bij tijdige ontdekking van de fout – zoals de krant meldde – ook in het verpleeghuis zelf meteen een andere spuit erachteraan kunnen zetten om de bloedsuiker weer op peil te brengen. Als dat lukt, zoals meestal het geval is – dan is er na het bijkomen of weer helder worden zo goed als niets meer aan de hand. Daar houd je normaal gesproken geen longklachten aan over!

Deze 11 mensen naar een zieknhuis vervoeren vanwege teveel insuline was dus eigenlijk – als alles in dat verpleeghuis naar behoren functioneerde – een overbodige actie en in geval ze zelf geen bloedsuikerverhogende spuit gaven ook nog onverantwoord omdat in de tussentijd mensen al aan een hypo konden doodgaan.

Dit hele verhaal klopt niet. Ze zijn gewoon beroerd geworden van de vaccinatie, die dezelfde was als die van de andere 189 mensen. Dus een bijwerkingenpercentage van om en nabij de 5%. En ze hebben snel een knullige smoes verzonnen om de verdenking van de vaccins af te wente

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Marer »

Complotschimmels verspreiden zich op het internet.
Gewoon maar even verder onderzoek afwachten?
Je krijgt toch een gevoel van plaatsvervangende schaamte over zoveel ongefundeerde stellingen en verdachtmakingen betr. de injecties van bejaarden. En dan nog gewoon copiëren die onzin.
Treurig.

jaap70
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 feb 2009 19:52

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door jaap70 »

Tullio fan:

het moet niet gekker worden met die berichten van jou. Ik vind het behoorlijk onsmakelijk worden allemaal. Er heeft zich een ernstig ongeluk afgespeeld en jij komt met een bericht dat het een coverup is van bijwerkingen. Denk eens aan de nabestaanden van deze patient die dit soort onzin zouden kunnen lezen. Bemoei je svp alleen met dingen waar je verstand van hebt. Niemand hier weet wat er precies is gebeurd maar zonder tegenbewijs ga ik op de berichtgeving van het verpleeghuis af en ga dus geen wilde complottheorieën verspreiden aub

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door WillemV »

jaap70 schreef:Tullio fan:

het moet niet gekker worden met die berichten van jou. Ik vind het behoorlijk onsmakelijk worden allemaal. Er heeft zich een ernstig ongeluk afgespeeld en jij komt met een bericht dat het een coverup is van bijwerkingen. Denk eens aan de nabestaanden van deze patient die dit soort onzin zouden kunnen lezen.
Inderdaad. Spijtig genoeg is inmiddels één van de betrokkenen overleden. Ik hoorde het net op de radio. Naast de nabestaanden heb ik echt te doen met de verpleegkundige(n) die deze fout heeft/hebben gemaakt.
Niemand hier weet wat er precies is gebeurd maar zonder tegenbewijs ga ik op de berichtgeving van het verpleeghuis af en ga dus geen wilde complottheorieën verspreiden aub
Toch ben ik bang dat Tullio fan echt zo naïef is dat hij/zij het ook werkelijk geloofd, dergelijke complottheorieën. Waarschijnlijk denkt hij dat het 'meer waar wordt' wanneer je dat knipt van en plakt op een ander forum. Hij is nog lui ook... Zijn nick doet dat in ieder geval vermoeden.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Marer »

TullioFan, Fan, Odelia, Fanaat maakt er al jaren een gewoonte van berichten van diverse (kwak)sites te plaatsen. Zij verspreidt graag complotschimmels en broodjes aap verhalen.

XXX Verwijderd door moderator

Dus nu maar de meest stompzinnige berichten plakken en knippen betr. vaccinaties. Zonder enige onderbouwing.
Treurig.

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Meno »

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb geprobeerd de gemelde bijwerkingen van de vaccinatie op de website van Lareb te vinden. Dat lukt niet. De gemelde bijwerkingen van ander medicijnen kan ik wel vinden.

zvoni
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2009 13:57

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door zvoni »

Hier enkele reacties van mensen die een vaccinatie hebben gekregen tegen de mexicaanse griep

http://www.telegraaf.nl/grieplijn/53165 ... tml?p=26,2

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Marer »

Zweden ging ons voor:

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... weden.html
Het vaccin waarmee 900.000 Nederlandse kinderen van 6 maanden tot en met 4 jaar en circa 400.000 huisgenoten van zuigelingen tot 6 maanden vanaf volgende week gevaccineerd gaan worden, geeft weinig bijwerkingen. Dat blijkt uit Zweedse gegevens.

In Zweden is het vaccin Pandermix voor het eerst op grote schaal toegepast om kinderen te vaccineren. In precies dezelfde dosering als dat in Nederland gaat gebeuren.

"De Zweedse top griepexpert Annika Linde van het Smittskyddinstituitet (Zweedse Instituut voor Infectieziektenbestrijding) heeft een duidelijk advies. "Die bijwerkingen zijn vervelend, maar het is veel vervelender om de griep te krijgen, nog vervelender om in het ziekenhuis te belanden en heel erg veel vervelender om aan de griep dood te gaan."

allroundchauffeur
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:35

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door allroundchauffeur »

'Ich hab es nicht gewußt'

Ja toch? Lekker ontkennen dat er ook maar iets aan de hand zou zijn?! :o

British scientists suspect that swine flu virus has mutated in Ukraine. Some doctors say that flu in the country has shown unprecedented symptoms, creating the effect of burnt lungs, the Daily Mail reports. :oops:

Vaccinatie Mexicaanse Griep?
Zie http://www.2m11.nl

http://www.youtube.com/watch?v=OXcPr3QzChs

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tullio fan »

Ter info:



http://zaplog.nl/zaplog/article/zondag_ ... _de_griep/
Zondag gaat ZapLog gezellig met het RIVM chatten over de griep
Dit gaat heel gezellig worden! Misschien kan iemand ons eindelijk antwoord geven op wat prangende vragen die velen van ons hebben bij de H1N1-vaccinaties...

Zoals: wat voor waarde moeten we hechten aan deze 200+ onderzoeken die stellen dat vaccinatie misschien toch niet zo heel gezond is, en, hoe kan het dat zowel Klink als Coutinho beweerden dat er geen van dit soort wetenschappelijk onderzoek bekend was?

Of: voordat u ons 'onafhankelijk' gaat informeren, wat zijn uw afhankelijkheden van de industrie?

Of: wat staat er in de geheime contracten die getekend zijn tussen overheid en big-pharma en hoe heeft dat de voorlichting beïnvloedt?

Meer vragen verzamelen in de comments, zodat we niet onbeslagen ten ijs komen!
Mensen die graag antwoord willen op hun vraag over de Mexicaanse griep kunnen zondag terecht in een live internet-uitzending. De chatchessie bestaat uit twee delen. Eerst gaat het over vaccinatie, veiligheid en kinderen en daarna over de griep en het beleid. Het ministerie van VWS organiseert de videochat.

Professor immunologie en kinderarts Lieke Sanders, lid van de Gezondheidsraad, en epidemioloog Jim van Steenbergen beantwoorden van 15.00 tot 16.00 uur vragen over het eerste onderwerp. Van Steenbergen leidt de Landelijke Coördinatiestructuur Infectiebestrijding van het RIVM. Hij gaat door in het tweede uur, van 16.30 tot 17.30 uur; dan bijgestaan door Paul Huijts, directeur-generaal Volksgezondheid van het ministerie.

Gijs Wanders leidt de sessie op VWS - Grieppandemie. Vanaf maandag zijn de vragen en antwoorden op deze site terug te zien
lees ook de reacties onder het artikel.

jaap70
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 feb 2009 19:52

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door jaap70 »

Hoi Tulliofan,

je bent er weer. Krijg ik ook nog antwoorden van jou op mijn vragen of mag jij alleen vragen stellen?

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tullio fan »

@Jaap 70,

Waar staat je vraag? Laat maar komen?

ter info:
http://www.degrotegriepmeting.nl/?thisarticle=657
Nederland: Meer patiënten, griep blijft mild
20 november - Het RIVM heeft nieuwe cijfers bekendgemaakt over het aantal mensen dat de Mexicaanse griep heeft. Er is sprake van een lichte stijging. Op elke tienduizend inwoners zijn nu ruim 18 mensen ziek; dat was vorige week bijna 16.

België: Opnieuw minder gevallen van Mexicaanse griep
20 november - Het aantal besmettingen met de Mexicaanse griep is de afgelopen week opnieuw gedaald. 17.850 mensen raakten besmet. Eén daarvan overleed aan de complicaties van de griep. Het gaat om een man die behoorde tot de risicogroep.
Nog steeds heeft het virus het op ons gemunt beste mensen. Nog steeds een daling in België. Vreemde gang van zaken toch die virussen? Welke wetenschapper kan mij dit uitleggen?

Oja, en werd er ook niet geroepen dat als kinderen koorts hadden en grieperig zijn dat ze moesten wachten met inenten? Nou sinds wanneer ga je na een griep nog vaccineren?? Mosterd na de maaltijd lijkt mij!

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Frans75 »

Welke wetenschapper kan mij dit uitleggen?
Waarom zou iemand hiervoor nog de moeite nemen? Als het niet in jouw waanideëen valt in te passen negeer je het toch.

Maar deze opmerking verdient helemaal de hoofdprijs voor stompzinnigheid:
Oja, en werd er ook niet geroepen dat als kinderen koorts hadden en grieperig zijn dat ze moesten wachten met inenten? Nou sinds wanneer ga je na een griep nog vaccineren??
Mijn suggestie:

Kom pas met onderbouwde stellingen als je kan laten blijken dat je relevant onderlegd bent, en daar schort het nogal aan bij al jouw copy+paste posts.


ps, Dit blijft hier mijn enige antwoord, ga (aan dit soort figuren) niet meer tijd verspillen. Ik hoop dat meer mensen zo verstandig zijn :idea:

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door CB »

Mijn suggestie:

Kom pas met onderbouwde stellingen als je kan laten blijken dat je relevant onderlegd bent
Jij durft.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ CB,

Ben over dat andere nog steeds informatie aan het inwinnen. Kom daar tzt nog op terug.

Maar dat heeft niets met de flauwekul alhier te maken.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Marer »

@Tulliofan:
http://www.rivm.nl/

Via deze site kunnen wetenschappers uitleg geven.

@Frans: Negeren van de verspreiders van complottheorieën, broodjes aap verhalen en promoten van kwakzalvers helpt niet. De complotschimmels betr. b.v. de mexicaanse griep en de bestrijding daarvan zitten te diep in de hersenen en een groepje mensen roeptoeterd graag. Alleen steeds weer goed onderbouwde argumentatie tegen de zelfverzonnen/broodjes aap verhalen wil nog wel eens helpen.
Op een site las ik: Het zijn net badeendjes, je dompelt ze onder, maar ze komen steeds weer boven.

Gesloten