LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnen nodig tijdens campertocht in het buitenland

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
goola
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2018 14:37

Medicijnen nodig tijdens campertocht in het buitenland

Ongelezen bericht door goola »

wij (mijn broer en ik) willen in april voor 3 maanden rondtrekken met de camper. Maar we zitten allebei aan de medicijnen. De apotheek wil de medicijnen niet leveren voor 3 maanden om dat dit boven de 1000€ is. Heb daar de verzekering (IZA) over gebeld en in eerste instantie verwijzen ze naar loket zorgaanbieders. Daar ook contact opgenomen en zeggen dat de apotheker contact met hun moet opnemen. Dat ook gedaan en dan belt de apotheker dat hij niet levert. Ook zegt de verzekeringmaatschappij dat dit de regels zijn. Wel zeggen ze dat je de medicijnen in het buitenland kan kopen maar dan moet ik 3 dagen voor de apotheker blijven staan omdat deze besteld moeten worden en nota bene heb ik ook niet zo maar even 1000€ op zak om dit te betalen. Wel advies van de verzekering ga de ene dag bij de ene apotheek en de ander dag bij een ander in het buitenland. Is dit dan een oplossing. Heeft iemand deze ervaring al eens meegemaakt en hoe heeft u dit dan opgelost. Wat op deze manier wordt je wel erg beperkt in je vrijheid

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Medicijnen nodig tijdens campertocht in het buitenland

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Welk land gaat het over? Als het in Europa is, is het eenvoudig om via DHL/TNT/DPD de medicijnen nagestuurd te krijgen. Iemand in Nederland kan ze voor u halen bij de apotheek en aan u opsturen. U kunt dan een afhaalpunt van het koeriersbedrijf kiezen in het land waar u bent of komt.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Medicijnen nodig tijdens campertocht in het buitenland

Ongelezen bericht door gosewijn »

2 weken voor de vakantie bestellen voor 2 maanden een week voor de vakantie nog een keer . Lukt dat niet, kontant afrekenen . Rekening indienen bij verzekeraar .

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medicijnen nodig tijdens campertocht in het buitenland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik nam altijd voor vijf maanden medicijnen mee naar het buitenland. Gingen ca. vier maanden weg, maar er kan iets mee mis gaan. Gewoon uitgelegd aan apotheek waar het voor was, werd bij uitzondering toegestaan.

Drie maanden is normaal gesproken al helemaal geen probleem. Over de hoogte van het bedrag is nooit gesproken, maar kwam ruimschoots boven die € 1.000 uit.

In de loop van het jaar steeds een maandje eerder bestellen, hebt u voorraad, maar gaat nu niet meer lukken natuurlijk.

Gesloten