LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weetje over Ozempic injecties

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Weetje over Ozempic injecties

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Door een toeval kwam ik er achter dat Ozempic gebruik(st)ers eigenlijk belazerd worden. Niet aangaande het medicijn zelf maar betreffende de inhoud van de voorgevulde spuiten. Men krijgt bij een nieuwe spuit 4 naaldjes (4mm) Sa far so good. Zijn die 4 naaldjes gebruikt dan wordt geacht het restant weg te gooien........... :(

Ik kreeg een z.g. startersset (o.25 mg) Spuit met 4 naaldjes. Uiteindelijk bleek dat de spuit minimaal 12 doses van 0.25 mg bevat.
Ik moest na 4 weken over op 0,5mg. Ik heb 4 weken lang iedere keer 2 injecties uit de 0.25 mg pen gehaald; ik had n.l. nog 4mm naaldjes liggen. In feite is daarmee zo'n 120 euro bespaard. :shock:

Ben nu gestart met 0.5mg injecties. Ik verwacht dat ook die spuiten meer leveren dan 4 doses. Ik heb dit uiteraard ook aan mijn internist gemeld die hier behoorlijk van schrok. Ik vind derhalve het mijn plicht deze info met u te delen; het kan n.l. stevig wat eigen risico uitsparen !!

Ozempic=semaglutide en wordt gebruikt bij veel patienten met diabetes 2 !!

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Weetje over Ozempic injecties

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je ook bedacht dat er mogelijk heel andere, gezondheidtechnische redenen kunnen zijn om de spuit na 4x gebruik weg te moeten gooien? Geld besparen is leuk, maar weet wat je doet. Heb je al navraag gedaan bij de leverancier?

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Weetje over Ozempic injecties

Ongelezen bericht door Har45 »

Ook bij de 0,5 MG zal de spuit niet in zijn geheel leeg zijn en blijf er wat achter.
Pas als u op de eind dosering zit van 1 MG dan zal de spuit geheel leeg zijn na 4 injectie naalden.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Weetje over Ozempic injecties

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Moneyman schreef:
17 jul 2020 19:02
Heb je ook bedacht dat er mogelijk heel andere, gezondheidtechnische redenen kunnen zijn om de spuit na 4x gebruik weg te moeten gooien? Geld besparen is leuk, maar weet wat je doet. Heb je al navraag gedaan bij de leverancier?
De reden van overvulling heeft te maken met het feit dat de fabrikant slechts 1 soort spuit laat fabriceren vanwege de kosten. Apotheker heeft dit uitgezocht. !! Blijkbaar is de kostprijs van het medicijn niet zo hoog..............

Enigste waar je als gebruiker op moet letten: is de vloeistof nog glashelder. Controleer voor je prikt. :!:

Gesloten