LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wratten en tuinbonen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

wratten en tuinbonen

Ongelezen bericht door topery »

Mijn zoon had een wrat op zijn pols, deze was al 2 x door de huisarts behandeld, maar ging helaas niet weg. Geheel pijnloos is zo'n bevriezing ook niet.

Nu kreeg ik een tip van een vriendin, smeer de wrat een paar x per dag in met de binnenkant van de schil van een tuinboon.
Waarempel, nu 3 weken later is de wrat geheel verdwenen.

Noem haar nu Klazien.

Nog meer mensen ervaring met dit "geneesmiddel"??

Marion Wijk
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2005 11:33

Re: wratten en tuinbonen

Ongelezen bericht door Marion Wijk »

Met een schil van een aardappel werkt het ook.

renske
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2003 16:18

Re: wratten en tuinbonen

Ongelezen bericht door renske »

Met knoflook lukt het ook!
Dun reepje knoflook met pleister een of 2 nachten laten zitten, controleer wel even of het een blaar wordt , dan is het goed maar als je een erg gevoelige huid hebt kan de huid ook verbranden.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: wratten en tuinbonen

Ongelezen bericht door topery »

leuk om te horen dat er meerdere oplossingen zijn.....vond de tuinbonen al bijzonder, maar die zijn niet elk seizoen te krijgen, aardappels en knoflook wel.....

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: wratten en tuinbonen

Ongelezen bericht door mamavan2 »

wondjes die niet makkelijk genezen: afnemen met gekookt, daarna gekoeld water. een steriel gaasje er op plaatsen en daar wat lieve vrouwe bedstro op plaatsen. Nog een gaasje er op en dit 3 dagen laten zitten. Daarna verwijderen en opnieuw plaatsen. Binnen de kortste keren is de wond dicht.


mamavan2

die_form
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2005 01:46

Re: wratten en tuinbonen

Ongelezen bericht door die_form »

Wratten worden veroorzaakt door een virus. Ik weet niet of zulke huismiddeltjes wel gaan werken.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: wratten en tuinbonen

Ongelezen bericht door topery »

Zal best, maar bij mijn zoon is die wrat mooi weg, zo ook bij de zoon van mijn vriendin

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: wratten en tuinbonen

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik had toen gelezen dat krijt (schoolbordkrijt) hielp...Ik had wel 40 wratten op mijn handen...! Ik had toen een week borddienst op school en we moesten tekeningen maken.. Ik veegde weleens wat uit met mijn hand en na die week borddienst waren binnen een maand AL mijn wratten weg! Alle 40.... Eventjes hiervoor had ik ook aan de tuinbonen gedaan, maar ik zal nooit weten welk huis-tuin en keukenmiddeltje gewerkt heeft.. Ben het in ieder geval kwijt!

lolly
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2005 13:15

Re: wratten en tuinbonen

Ongelezen bericht door lolly »

wat grappig om te horen hoe mensen van een wrat af komen.
ik had 6 jaar een voetwrat, heel pijnlijk!
niets hielp van huismiddeltjes, alles geprobeert
er hadden 6 huisartsen naar gekeken, die hebben er ook weinig verstand van hoor.
nu kreeg ik een nieuwe huisarts en die gaf mij een paardemiddeltje om er een maand lang op te brengen en wat denk je....hij is weg! in 1 maand! eindelijk na 6 jaar

Gesloten