LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Ellen81
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2017 10:16

Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door Ellen81 »

Hallo allemaal.
Ik ben een vrouw van 36 en gebruik al meer dan 10 jaar het medicijn Zoloft van Pfizer. Ik voelde me er uitstekend bij.
Tot ineens eind mei de depressie in hevige mate terug kwam. Ik ben alle opties langs gegaan waar het vandaan kon komen.
En toen ineens dacht ik aan de Zoloft die ik ongeveer in april van de apotheek mee kreeg in een andere verpakking en een ander uiterlijk van de pil zelf. Overigens was het merk nog steeds Zoloft.
Pfizer geeft aan van fabriek te zijn gewisseld maar dat er niets aan de pil veranderd is.
Bij toeval hoorde ik exact 'mijn verhaal' voorbij komen bij een collega van mij. Zij heeft precies dezelfde medicatie . En precies dezelfde klachten. Wat bij haar bijna tot de dood heeft geleid. Het percentage van de sertraline (stofnaam) in ons bloed is bijna niet te meten, zelfs na verhoging van de zoloft niet.
We komen nergens verder, staan met ons rug tegen de muur.
Zijn er mensen met hetzelfde verhaal?

ovy
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2017 13:51

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door ovy »

Hallo Ellen dit had mijn verhaal kunnen zijn.
Ik heb ook een giga terug val gehad. Wist eerst ook niet waar dat van kwam.
Tot dat ik samen met mij psycholoog erachter kwamen dat mijn bloedspiegel veel te laag was.
Ik had ook al het gevoel dat er wat met de zoloft aan de hand was.
verpakking veranderd maar ook het medicijn.
Contact gezocht met Pfizer maar daar kom je ook niet verder mee.
Zit nu op 2 tabletten maar de bloedspiegel is nog steeds laag en voel ook niet steeds niet goed.
Terwijl ik al jaren op 1 tablet zat en alles goed ging met mij.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Pfizer geeft aan, dat er niets aan de pil is veranderd (alhoewel het uiterlijk wel anders is) en geeft daarmee min of meer rrogant aan, dat het bij u en uw collega 'tussen de oren zit' ...

Stel... ! u vindt nog een handvol bevestigingen via dit forum en Pfizer blijft gewoon stoer vertellen dat er werkelijk en ècht werkelijk niets veranderd is ... dan kunt u met uw arts op zoek gaan naar een ander merk, maar u kunt dit m.i. beter nu meteen met uw verschrijver gaan organiseren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door sjohie »

Ellen81 schreef:Hallo allemaal.
Ik ben een vrouw van 36 en gebruik al meer dan 10 jaar het medicijn Zoloft van Pfizer. Ik voelde me er uitstekend bij.
Tot ineens eind mei de depressie in hevige mate terug kwam. Ik ben alle opties langs gegaan waar het vandaan kon komen.
En toen ineens dacht ik aan de Zoloft die ik ongeveer in april van de apotheek mee kreeg in een andere verpakking en een ander uiterlijk van de pil zelf. Overigens was het merk nog steeds Zoloft.
Pfizer geeft aan van fabriek te zijn gewisseld maar dat er niets aan de pil veranderd is.
Bij toeval hoorde ik exact 'mijn verhaal' voorbij komen bij een collega van mij. Zij heeft precies dezelfde medicatie . En precies dezelfde klachten. Wat bij haar bijna tot de dood heeft geleid. Het percentage van de sertraline (stofnaam) in ons bloed is bijna niet te meten, zelfs na verhoging van de zoloft niet.
We komen nergens verder, staan met ons rug tegen de muur.
Zijn er mensen met hetzelfde verhaal?
Ik mis de voorschrijvend arts, en de apotheek, in dit hele verhaal. Bent u "alle opties langs gegaan" samen met de voorschrijvende arts, of enkel met uw collega, om hierna zelf met Pfizer in contact te treden?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Overigens ....

Uw apotheker meldt uw vaststelling, maar u kunt ook zèlf een meding maken: https://www.meldpuntmedicijnen.nl/

Ellen81
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2017 10:16

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door Ellen81 »

Ik ben bij de apotheek geweest,bij de huisarts, bij lareb een bericht achter gelaten en pfizer zelf diverse malen gemaild/ gebeld. Ik blijf er bij dat er iets veranderd moet zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door renewouters »

Ellen81 schreef:Ik ben bij de apotheek geweest,bij de huisarts, bij lareb een bericht achter gelaten en pfizer zelf diverse malen gemaild/ gebeld. Ik blijf er bij dat er iets veranderd moet zijn.
Dat kan je dan toch op de bijsluiter vinden?

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door gemist »

Ik denk dat het lichaam inmiddels wel gewend is aan de dosering. Dan reageer je niet meer zo lekker op de dagelijkse dosis. Ik vrees dat je dat maar eens moet aankaarten bij de huisarts ipv complottheorieen te bedenken. Beetje paranoia, vind je ook niet? En hoe zou dat nou komen?
Dus. Terug naar de huisarts voor een goed gesprek. Succes.

ovy
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2017 13:51

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door ovy »

Gemist Ik denk dat je niet weet waar je het over heb. Ik denk dat Ellen alles heeft gedaan om achter haar klachten te komen. Ik in ieder geval wel.
Ten eerste wat je schrijft dat je lichaam gewend raak aan de dosering is nooit bewezen. Daar heb ik het met mijn psycholoog over gehad. Ik dacht dat dat ook het geval was. En vergeet niet dat de bloedspiegel aan gaaf dat er minder sertraline in haar bloed. (ook bij mij).
IK vind het ook beledigend dat je schrijft paranoia.... hoe zou dat komen??
Dat wat ik heb mee gemaakt de laatste maanden hoop ik nooit weer mee te maken en gun het ook niemand.
Denk goed na voor je conclusies trekt en mensen hier afscheep als paranoia.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door sjohie »

ovy schreef:Gemist Ik denk dat je niet weet waar je het over heb. Ik denk dat Ellen alles heeft gedaan om achter haar klachten te komen. Ik in ieder geval wel.
Ten eerste wat je schrijft dat je lichaam gewend raak aan de dosering is nooit bewezen. Daar heb ik het met mijn psycholoog over gehad. Ik dacht dat dat ook het geval was. En vergeet niet dat de bloedspiegel aan gaaf dat er minder sertraline in haar bloed. (ook bij mij).
IK vind het ook beledigend dat je schrijft paranoia.... hoe zou dat komen??
Dat wat ik heb mee gemaakt de laatste maanden hoop ik nooit weer mee te maken en gun het ook niemand.
Denk goed na voor je conclusies trekt en mensen hier afscheep als paranoia.
TS slikt, verdrietig genoeg, een antidepressivum, en dan eentje welke wordt voorgeschreven bij diverse aandoeningen zoals angsten en angstverschijnselen zoals piekeren, slaapproblemen, prikkelbaarheid en trillen. Alle geraadpleegde medische professionals zeggen dat er niks is veranderd, maar TS vindt desondanks van wel. Het percentage in "hun" bloed, dus ook dat van de collega, is bijna niet te meten schrijft ze. Dat is een test die je niet zo even aan de keukentafel zelf kan doen, dat is via een laboratorium gegaan, waar je ook niet zomaar aan de deur kan kloppen, dat gaat via een arts, en die beoordelen de resultaten ook. En zo'n enkel getal heeft pas een significantie als je dit af kan zetten tegen eerdere metingen.

Dit alles kan in mijn ogen 2 dingen betekenen, of Pfizer heeft een serieus productieprobleem want de dosering van de nieuwe pillen in de nieuwe verpakking klopt niet met de verpakking/bijsluiter, en dat zou met tienduizenden gebruikers in Nederland echt wel een ding zijn, en veel meer reacties moeten opleveren dan 2 collega's waarvan eentje hier een topic opent.

Of deze persoon, eentje met gezien het langdurige slikken van een antidepressivum, kan wel wat meer aandacht van de behandelend psychiater gebruiken, want het zit "tussen de oren".

Ik zou het niet kunnen zeggen, de info is veel te summier, en ik ben geen getraind medisch professional in deze discipline.

ovy
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2017 13:51

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door ovy »

Sjohie Ik heb ook gereageerd en ben niet haar collega. Heb bloedprikken is bij mij professioneel gedaan.
Mijn bloedspiegel werd wel degelijk in de jaren bij gehouden. En dat was altijd goed tot na de verandering.
Het is zo makkelijk om te zeggen het zit tussen de oren.
En mens heeft gevoel en kent zijn of haar eigen lichaam wel. Ook als er wat veranderd.
Het is alleen dat je niets kunt beginnen tegen die grote bedrijven.
Zoals je zegt je bent geen getraind medisch professional AUB oordeel dan ook niet te snel.

Ellen81
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2017 10:16

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door Ellen81 »

Beste gemist.

Ik vind uw beweringen echt veel te kort door de bocht. Weet u wel wat u zegt.. Ik ben opzoek naar mensen die hetzelfde ondervinden. Dat was mijn vraag. Op reacties als de uwe zit ik niet te wachten. Wat denkt u toch. Ik heb contact met de huisarts met de psycholoog. Ik heb bloed laten prikken met zeker referentiepunten van eerdere prikkingen. En ja natuurlijk via de huisarts. Ook deze zitten met de handen in het haar. Weten ook wel dat er in de medicijnenindustrie van alles aan de hand is. Maar kunnen hier ook niets aan doen.
Ik heb zelf psychdiagnostiek gestudeerd dus ik denk dat ik iets meer verstand van zaken heb als u.

Speedy123
Berichten: 1159
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door Speedy123 »

gemist schreef:Ik denk dat het lichaam inmiddels wel gewend is aan de dosering. Dan reageer je niet meer zo lekker op de dagelijkse dosis. Ik vrees dat je dat maar eens moet aankaarten bij de huisarts ipv complottheorieen te bedenken. Beetje paranoia, vind je ook niet? En hoe zou dat nou komen?
Dus. Terug naar de huisarts voor een goed gesprek. Succes.
Wellicht een optie om eerst eens beter te lezen voordat u de TS aanvalt?
Het percentage van de sertraline (stofnaam) in ons bloed is bijna niet te meten, zelfs na verhoging van de zoloft niet.
De arts heeft allang vastgesteld dat iets mis is, de werkzaam stof zit niet meer in het bloed van TS. Er is dus iets mis met de pillen, dat is allang medisch vastgesteld. Geen enkele reden om TS te beschuldigen van paranoia, ik zou eerst eens goed in de spiegel kijken.

Ellen81
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2017 10:16

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door Ellen81 »

Speedy123 dank je wel. Fijn dat je reageert en het snapt.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door gemist »

Ik val niemand aan. Paranoia is een bijverschijnsel van...juist. Maar oké, ik schrijf idd niet wat men wil horen. En verder is medicijn-gewenning wel bewezen. En dat zit ook ècht tussen de oren. Ik heb hetzelf ook.
Ik vrees toch echt dat men door de nieuwe verpakking ineens allerlei klachten denkt te hebben. Dat kan, want dat komt vaker voor bij mensen die iets tussen de oren hebben. Die houden niet van verandering. Da's een ziektebeeld.
Succes, want het medicijn is ongewijzigd en je zult echt zelf iets moeten doen om van je klachten af te komen. Naar anderen wijzen lost niets op.

Speedy123
Berichten: 1159
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door Speedy123 »

gemist schreef:Ik val niemand aan. Paranoia is een bijverschijnsel van...juist. Maar oké, ik schrijf idd niet wat men wil horen. En verder is medicijn-gewenning wel bewezen. En dat zit ook ècht tussen de oren. Ik heb hetzelf ook.
Ik vrees toch echt dat men door de nieuwe verpakking ineens allerlei klachten denkt te hebben. Dat kan, want dat komt vaker voor bij mensen die iets tussen de oren hebben. Die houden niet van verandering. Da's een ziektebeeld.
Succes, want het medicijn is ongewijzigd en je zult echt zelf iets moeten doen om van je klachten af te komen. Naar anderen wijzen lost niets op.
Nogmaals, de arts heeft geconstateerd dat de spiegel in het bloed van het medicijn veel te laag is, dus lager dan die zou moeten zijn bij de voorgeschreven dosis. TS kan zelf niets doen, zij gebruikt de voorgeschreven medicatie conform voorschrift. Vandaar TS op zoek is naar anderen die hetzelfde is overkomen om zo samen sterker te staan richting de fabrikant. Als er niets mis zou zijn met de medicijnen, dan zou de spiegel in het bloed de juiste waarde moeten hebben. Kennelijk is er iets niet goed gegaan met de fabricage, anders kan de spiegel in het bloed niet te laag zijn. Andere optie is dat er namaak medicijnen in het reguliere circuit terecht gekomen zijn. Dat moet uitgezocht worden door de fabrikant, die kan aan de hand van het batch nummer zien waar de partij vandaan komt en of er meer klachten over de desbetreffende batch zijn.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 19 okt 2017 01:18, 2 keer totaal gewijzigd.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door gemist »

Uitgesloten. Als het echt iets is in de productie zouden alle doorgewinterde gebruikers er minstens iets van moeten merken. Dat is niet het geval. Maar goed, mij geloof je toch niet. Ik denk dat de fabriek speciaal voor die drie mensen een nieuwe formule heeft gemaakt...als test.

Speedy123
Berichten: 1159
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door Speedy123 »

gemist schreef:Uitgesloten. Als het echt iets is in de productie zouden alle doorgewinterde gebruikers er minstens iets van moeten merken. Dat is niet het geval. Maar goed, mij geloof je toch niet. Ik denk dat de fabriek speciaal voor die drie mensen een nieuwe formule heeft gemaakt...als test.
Het gaat om een batch die men zal moeten gaan traceren. Er kan in een specifieke batch iets misgegaan zijn. Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat een namaak partij terecht gekomen is in de reguliere handel. De uitslag van het bloedonderzoek van de arts geeft duidelijk aan dat er iets mis is. Het is nu aan de fabrikant om dit te controleren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door sjohie »

Speedy123 schreef:
gemist schreef:Uitgesloten. Als het echt iets is in de productie zouden alle doorgewinterde gebruikers er minstens iets van moeten merken. Dat is niet het geval. Maar goed, mij geloof je toch niet. Ik denk dat de fabriek speciaal voor die drie mensen een nieuwe formule heeft gemaakt...als test.
Het gaat om een batch die men zal moeten gaan traceren. Er kan in een specifieke batch iets misgegaan zijn. Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat een namaak partij terecht gekomen is in de reguliere handel. De uitslag van het bloedonderzoek van de arts geeft duidelijk aan dat er iets mis is. Het is nu aan de fabrikant om dit te controleren.
We hebben het over een van de meest voorgeschreven anti-depressiva wereldwijd, en ook in Nederland. 1 batch zijn tienduizenden doses, mogelijk wel honderdduizend. Aan het relaas van 3 digitale users op 1 klein forumpje als dit, kan je zoiets niet ophangen, dan zouden huisartsen en het Lareb overspoeld moeten worden met meldingen. Wat ook zou kunnen, is dat we hier met een vorm van het "serotoninesyndroom" te maken hebben, waarvoor men subiet een dokter dient te raadplegen.

ovy
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2017 13:51

Re: Zoloft van Pfizer wisselt van fabrikant. Klachten nemen toe

Ongelezen bericht door ovy »

Gemist ik krijg het gevoel dat je werkzaam bent Pfizer.

Gesloten