LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auping bed

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
marinus50
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2011 17:39

Auping bed

Ongelezen bericht door marinus50 »

Enkele maanden geleden kochten wij bij Eijerkamp een Auping Cleopatra ledikant met AVS gasveer spiraalbodems en nieuwe matrassen.
Het blijkt dat de verstelbare hoofdeinden in ruststand altijd 1 a 2 cm omhoog blijven staan waardoor de matras dus nooit vlak ligt en er regelmatig contactgeluid klinkt.
Ook staat de gasveer/scharnier constructie dus altijd onder spanning.
Na bezoek van een servicemonteur van Eijerkamp die het probleem niet op kon lossen (wat niet zijn schuld is) kreeg ik een brief van Eijerkamp dat het probleem doorgeschoven was naar Auping en dat zij het verder zouden behandelen.
Tijdens een telefonisch gesprek met Auping wist men mij te vertellen dat het normaal
is dat het hoofdeinde in ruststand iets los staat en er verder geen actie werd ondernomen.
Ik ben zelf redelijk technisch en dit antwoord komt op mij als totale onzin over.
We hebben een hoop geld voor dit bed betaald dus het moet in orde zijn.
Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad ?

Emmy74

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door Emmy74 »

Wat heeft u voor dat bed betaald ?

marinus50
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2011 17:39

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door marinus50 »

Te veel, maar dat doet er niet toe het gaat om het probleem met de bedbodems.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door crazyme »

Eijerkamp maakt zich er wel gemakkelijk van af zo.

Kijk eens bij het showmodel hoe het zit, als het daar vlak is kan het dus wel en moet eijerkamp het gewoon oplossen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door sjoegel »

Beetje goedkoop van Eierkamp om je naar Auping door te verwijzen. Eierkamp moet dat oplossen in overleg met de fabrikant. Maar wat Crazyme al zegt het showroomexemplaar is je referentie. Op basis daarvan maak je de beslissing om iets al dan niet te kopen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door riddert »

Je doet zaken met Eijerkamp, dus deze moet het oplossen. Dat deze daarvoor Auping zelf inschakeld is natuurlijk prima, maar Eijerkamp blijft natuurlijk je aanspreekpunt.

Ik zou vandaag naar de showroom gaan om er zeker van te zijn dat het showroommodel inderdaad anders is als wat je hebt gekregen. Mocht daar nu ook het hoofdeind een centimeter los blijven staan, dan valt er niets op te lossen lijkt me. Ligt het showroommodel wel vlak, dan dienen ze het op te lossen.

marinus50
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2011 17:39

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door marinus50 »

Dank voor jullie goede tips. Ga vandaag in de showroom kijken hoe het zit (of ligt).

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door jls63 »

het "probleem" dat u heeft is GEEN probleem. Het werkt als volgt:

Bij aankoop van een nieuwe bodem met gasveer, zit de gasveer nog in ongebruikte stand onder de bodem. Zodra de gasveer voor de eerste maal gebruikt wordt, zal de gasveer naar buiten komen.
Als u het hoofdeinde naar beneden doet, moet u aan het touwtje trekken tot dat u een klik hoort. Dan is de rem van de gasveer er af. U duwt nu het hoofdeinde naar beneden en in vlakke toestand laat u het touwtje los, waar door de rem er weer op gaat. Echter, het is onmogelijk dat men de gasveer weer in de originele "nieuwe" stand krijgt. Ook wel bekend als het zogenaamde NULPUNT. Het hoofdeinde zal hierdoor ongeveer 1 cm. boven het frame staan. Maar bijna altijd door het gewicht van de persoon en de matras zal het hoofdeinde toch op het frame komen.

Dit is al decennia lang zo en heeft nog nooit voor problemen gezorgd. Al met al heeft u een goed bed gekocht waar u vele tientallen jaren mee kunt doen en dus nooit te duur is.

marinus50
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2011 17:39

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door marinus50 »

Beste JLS63, kwaliteit is inderdaad bijna nooit te duur betaald. Echter deze kwaliteit moet zich wel in de praktijk bewijzen. Een goede reputatie moet men blijven verdienen, en niet vanzelfsprekend gaan vinden. Ik vind de kwaliteit echter niet passen bij een bed van meer dan €3000,- en wel om de volgende redenen:
In de handleiding staat dat het hoofdeind makkelijk zelf in 3 standen te verstellen is door de pen in een ander gat te monteren. Deze pen zit zo vast dat hij enkel met een hamer !! te verwijderen is en hierdoor onherstelbaar beschadigt raakt evenals het dunne kunststof scharnierbusje. Dit is iets wat iemand desnoods 10 keer moet kunnen verstellen zonder dat het beschadigd. Een ander ding wat irriteert is het inveren van het ledikant als men op bed gaat liggen, hierdoor beweegt de bodem van de ander mee waardoor je op en neer veert als de ander in bed stapt. samen met het verhaal van het verende hoofdeind geeft het me gewoon geen goed gevoel voor mijn geld. Kwaliteit word bepaald door de ervaringen van de gebruiker en de prijs die hierbij past dus ook. Helaas was ik vanmiddag verhindert maar maandag a.s ga ik er werk van maken.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door jls63 »

beste Marinus,

de gasveer zit onder het spiraal en kan in 3 standen versteld worden.
dit gaat zwaar om de reden dat er veel spanning op staat en niet uit zichzelf er mag schieten. Zelf gebruiken wij hiervoor inderdaad een hamer, maar dan een rubberen om beschadigingen te verkomen. Deze pen gaat hierdoor niet kapot. Het verstellen van deze pin wordt niet aangeraden.
als men de stand veranderd, gaat het hoofdeinde makkelijker naar beneden, maar ook moeilijker naar boven en natuurlijk ook anders om.

Hoewel je niet zegt helaas welk type Auiping bed je hebt gekocht, is het voor 99.9 % onmogelijk dat de bodem of zijkant doorzakt. Net zo min is het niet mogelijk dat als de een zich omdraait de ander dit voelt, laat staan dat het spiraal beweegt. Mijn vraag is dan ook heb je wel een ledikant van Auping of is het een ander merk bed waar Auping spiralen zijn ingelegd?

Mocht je er met de winkel er niet uitkomen kun je altijd de service afdeling van Auping bellen. Deze helpen je graag en komen eventueel ter plekke om er naar te kijken en het op te lossen. Kosteloos, dat is de service die Auping geeft . Uitsluitend als het een complete set is van Auping uiteraard.

Wel moet je altijd eerst met de winkel contact opnemen en het probleem voorleggen. Bij hen heb je het bed gekocht en niet bij Auping. Vraag altijd naar de naam van wie je helpt bij de winkel, om later misverstanden te verkomen.

Veel succes.

marinus50
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2011 17:39

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door marinus50 »

Beste JLS63, in de eerste zin van mijn verhaal heb ik al aangegeven dat het om een Cleopatra ledikant gaat, alles is 100% Auping. De handleiding wijt een kompleet hoofdstuk (pagNL8/4.4) aan het instellen van de veerkracht met schetsje en al. hoe kunt u dan zeggen dat het wordt afgeraden dit te verstellen? De bedbodems zijn overigens aan elkaar gekoppeld in het midden met een soort koppelplaatje. Dit kan toch beweging van de een naar de ander doorgeven?

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door jls63 »

beste Marinus,

inderdaad is de Cleopatra een echte Auping. Hoewel de bodems met koppelklemmen aan elkaar verbonden zijn, mag dat toch geen beweging veroorzaken. Voor wat dit probleem toch contatc met de service afdeling van Auping opnemen.

Voor wat de verstelbaarheid van het hoofdeinde, tuurlijk kan men deze wijzigen als men dit wilt. Maar uit praktijk blijkt dat de middelste stand het meest gebruikt wordt. Daarom gewoon de verschillende standen van de gasveer uitproberen en kijken wat het beste bevalt.

Auping NL
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2011 15:54

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door Auping NL »

Geachte Marinus50,

Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het vervelend dat u niet naar volle tevredenheid gebruik maakt van uw Auping Cleopatra met AVS spiraalbodems. Het is inderdaad zo dat het hoofdeinde van de met gasveer verstelbare spiraalbodem in onbelaste stand altijd licht opstaand is. Wanneer de matras en bodem belast worden, zal het hoofdeinde echter weer aansluiten op het onderframe van de spiraalbodem en daardoor geen invloed hebben op het ligcomfort.

Mocht u verdere vragen of opmerkingen hebben, neem dan gerust contact met ons op.


Met vriendelijke groet,
Koninklijke Auping bv
[email protected]
0570-681911

marinus50
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2011 17:39

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door marinus50 »

Beste Auping,

Ik heb afgelopen maandag al voor de 2e maal contact met uw klantenservice gehad, ditmaal ook over het doorveren van de bodems en de defecte scharnierpen en gevraagd of u dit wilde bekijken. Uw antwoord hierop was dat wij maar weer contact met Eijerkamp op moesten opnemen voor e.e.a. Maar Eijerkamp heeft ons al een brief gestuurd dat zij het verder aan u overlaten......
Word een kastje/muur verhaal maar voor ons is de lol van het bed er inmiddels af en ik heb Eijerkamp gisteren een aangetekende brief gestuurd dat wij de koop willen ontbinden. Ik ben er klaar mee zoals dat heet......
Laatst gewijzigd door marinus50 op 26 mar 2011 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door Chocomelk »

U heeft het bed bij Eijerkamp gekocht dus ook hun zijn de verantwoordelijke daarvoor.
Eijerkamp heeft dus voor de makkelijkste weg gekozen en het afgeschoven op Auping.
Zo werkt dat niet.
Eijerkamp heeft u spullen verkocht en hoort te zorgen dat die spullen oke zijn.

Gijs321
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2011 17:35

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door Gijs321 »

Ik heb ook een AVS bodem van Auping. Dat de bodem iets omhoog blijft staan is normaal. Dat heeft mijn bodem ook. Dat komt door de gasveer. Als je op je matras gaat liggen, ligt de bodem vlak. En het is bijna niet te zien. Dus wat is het probleem ?

stofzuigertje

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb geen Auping maar goedkopere en die maakte ook geluid als ik ging liggen of omdraaide...
Dit is opgelost door stukje vilt wat onder de stoelpoten hoorde tussen het verstelbare en vaste deel te plakken.
Dus nu 1½ mm hoger maar geruisloos als ik mijn hoofd weer eens omdraaide.
Jammer dat een duurder merk geen goede rubbers als aanslag voor geruisloos slapen monteerde maar plakvilt van Lidl die eigenlijk onder de stoelpoten hoorde werkt ook goed.

Gerard2926
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:25

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door Gerard2926 »

Auping is ook maar een naam!!

Wilt u een goede bodem?, Dan moet u een bodem nemen met comfortsones.
Dat heeft u niet bij een auping spiraal..

Rick Wedema
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2011 16:50

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door Rick Wedema »

Ik heb gewoon gekozen zonder beweegbare bodems en dat slaapt toch lekker zo'n auping bed.
Zeer tevreden en had hiervoor een K.. bed van Beter Bed maar dan slaapt deze auping toch veel fijner.
Als ik op vakantie ben geweest ben ik altijd weer blij dat ik op me eigen matras mag.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Auping bed

Ongelezen bericht door jls63 »

helaas Gerard,

Auping heeft wel degelijk zones in hun spiraalbodems. Als "deskundige" zou je dat toch zekers weten.......

Gesloten