LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank besteld bij VT-wonen maar niet gekregen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
willemboere
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2018 13:04

Bank besteld bij VT-wonen maar niet gekregen

Ongelezen bericht door willemboere »

In oktober hebben wij een nieuwe bank gekocht bij VT-wonen, helemaal onze bank, wel erg prijzig 2300 euro, maar naar overleg besloten om deze dure bank te kopen. De levertijd valt mee deze is 4-tot maximaal 6 weken. Dit past ruimschoots in onze planning.

We hebben de bank direct betaald en krijgen een bevestiging van de order en dat deze een levertijd heeft van 6 weken, helemaal top toch?

Nu is het 7 week verder na de order, en nog geen bank. We hebben VT-wonen gebeld en die geven aan dat dit ligt bij hun partner i-sofa en dat we contact moeten zoeken met hun. Geen probleem, we bellen met i-sofa en krijgen naar meermalen bellen geen contact. We voeren een webformulier in met de vraag waar onze dure bank blijft. 2 dagen later reactie, maar niet zo leuk, de bank kan pas minimaal na de 2e week van januari worden geleverd, en dat de bank door ons net te laat is besteld en dat VT-wonen een fout heeft gemaakt door te zeggen dat de levertijd 6 weken is. Ondertussen is op de website van VT-wonen de levertijd naar 8 weken geplaatst.

We hebben i-sofa en VT-wonen in gebreke gesteld en ze 10 dagen de tijd gegeven om te leveren.

We kregen geen response op onze e-mail niet van i-sofa en niet van vt-wonen, maar dat kan nog komen. We dachten we bellen de helpdesk van VT-wonen, maar daar zeggen ze dat de helpdesk alleen open is op werkdagen tussen 09:00 en 21:00, vreemd ik bel op maandag om 13:00. Nog een keer gebeld , en gedaan of ik interesse heb in het blad VT-wonen, en pardoes kom ik er wel doorheen. Bij navraag bij de helpdesk voor de webshop, krijgen we te horen dat ze in vergadering zijn de hele dag en daardoor de helpdesk gesloten hebben; of wij het einde van de dag nog eens willen proberen.

Ach ja dan maar de kerstfilms en andere kerstdingen op plastic stoeltjes en op de oude bank. Maar je verwacht wel meer voor het geld.

Groet Willem

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bank besteld bij VT-wonen maar niet gekregen

Ongelezen bericht door berndv »

willemboere schreef:
10 dec 2018 13:23
We hebben i-sofa en VT-wonen in gebreke gesteld en ze 10 dagen de tijd gegeven om te leveren.
En dat zullen ze niet gaan doen zoals ze al hebben aangegeven, met als resultaat dat u uw geld terug zult krijgen. Wel vervelend dat dergelijke levertijden niet nagekomen worden. Lijkt in de meubelbranche redelijk standaard. Tenzij het voorraad is, loopt de levertijd vaak op tot soms wel 3 maanden. De gegeven levertijd is meestal ook een indicatie en die kan (en zal meestal) afwijken.

En, tenzij de bank speciaal op maat gemaakt, het recht op ontbinden heeft u overigens toch al, aangezien het hier gaat om een webshop.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Bank besteld bij VT-wonen maar niet gekregen

Ongelezen bericht door gewicht »

Sorry, u moet nu maar afwachten wanneer u de bank geleverd krijgt, geld terug zou ik maar niet op rekenen. Ook al heeft u het recht de koop te ontbinden, maar afwachten of zij u dat recht gunnen en geld teruggeven.
Je wordt nu al van het kastje naar de muur gezonden.
Hoe vaak is er al niet gezegd en geschreven " betaal zulke grote dingen niet volledig vooruit". Betaal hooguit een klein bedrag 5 of 10% vooruit. De leverancier heeft dan voldoende zekerheid van afname. Accepteren zij dat niet dan zijn er andere, wellicht stenen, meubelzaken genoeg en u vind echt wel wat u zoekt en mogelijk mooier en goedkoper. Heel belangrijk, u ziet dan echt wat u koopt.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bank besteld bij VT-wonen maar niet gekregen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt goed gehandeld door een ingebrekestelling te versturen. Ik had ze zelf 14 dagen gegeven, maar ik denk dat tien dagen ook kan. Na je genoemde termijn is de verkoper in verzuim. Je kan dan ontbinden, maar als je schade hebt (bijvoorbeeld huurkosten) dan heb je recht op vergoeding daarvan.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bank besteld bij VT-wonen maar niet gekregen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
13 dec 2018 22:30
Je hebt goed gehandeld door een ingebrekestelling te versturen. Ik had ze zelf 14 dagen gegeven, maar ik denk dat tien dagen ook kan. Na je genoemde termijn is de verkoper in verzuim. Je kan dan ontbinden, maar als je schade hebt (bijvoorbeeld huurkosten) dan heb je recht op vergoeding daarvan.
De Algemene Voorwaarden hebben geen waarde in deze?

Gesloten