LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank wordt kapot geleverd en nu??

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ikkie1970
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 sep 2012 13:21

Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door ikkie1970 »

Wij hebben een bankstel gekocht bij van Gils in Oldenzaal. Alles verliep keurig. Het zou 16 weken duren voordat het bankstel geleverd werd en dat was prima. Toen het bankstel vervolgens geleverd werd begonnen de problemen. De rugleuning van de bank was ontzet en zat er scheef op ook was de afwerking niet geheel naar wens omdat er nietjes te zien waren. Het bankstel dat uit twee gedeeltje bestond is vervolgens voor de helft weer meegenomen en zou worden gemaakt. Prima , kan gebeuren denk je dan. Vervolgens na twee weken gebeld en gevraagd hoe ver het was met het bankstel. Daar kregenwe te horen dat hij klaar was en dat het wegwerken van de nietjes ter plaatse kon gebeuren. De volgende dag werd het bankstel gebracht en tot mijn verbazing bleek er totaal niets gebeurd te zijn. De rugleuning van de bank zat er nog net zo scheef op als de eerste keer dat ze de bank brachten. Afgesproken met de bezorgers dat ze de week er op de bank in zijn totaliteit zouden ophalen en dat ik zolang een leenbank zou krijgen. De week erop kwamen ze de bank ophalen en kregen we een leenbank. We konden de service bellen en die zou aangeven hoe lang het ging duren. Dezelfde dag de service lijn gebeld en de dame in kwestie vertelde mij dat we de bank maximaal twee weken kwijt waren en dan was alles geregeld. Het is nu drie weken later en een bezoekje aan van Gils en een telefoontje later. Ze beloven dat het de hoogste prioriteit heeft maar vervolgens hoor ik niets van hun weer. Ook op mijn mail waarin ik vraag of zij mij aan kunnen geven wat er met de bank nou precies moet gebeuren en hoe lang het gaat duren krijg ik geen antwoord. Het vertrouwen in de levering van een goede bank is eigenlijk wel een beetje vervaagd.Hoe kan ik er straks zeker van zijn dat de bank die ik geleverd krijg ook de kwaliteiten heeft van een nieuwe bank. En er straks niet nog van alles mis mee is. We kunnen immers niet in de bank zelf kijken wij zien alleen de buitenkant.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door crazyme »

Het wegwerken van nietjes is meestal niet zo moeilijk, dat is een kwestie van nadrevelen waardoor ze dieper in de bekleding vallen. Daar zal het probleem ook niet zitten.

Het herstellen van de rug kan prima, zo'n bank is geen hoogstaande constructie. De bank heeft vast een tik gehad met transport.

Wel slordig dat het probleem niet de eerste keer is verholpen.
Ook slordig dat ze niets laten horen
En het is slordig dat ze niet op mail antwoorden.

Misschien wordt het tijd voor een bezoekje ?

ikkie1970
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 sep 2012 13:21

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door ikkie1970 »

Ben al twee keer langs geweest.Het bankstel dat wij hebben gekocht is een relax bank. Op een knopje drukken en je kunt lekker liggen. Er kan dus wel iets meer kapot aan de bank dan bij een normale bank.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door sjoegel »

Brrrr... relaxbanken met bewegende delen. Die verkochten wij niet meer omdat er zoveel aan kapot kon gaan. (en wat ook gebeurde :wink: ) Zal tegenwoordig wel niet veel anders zijn.

Sterkte in ieder geval.

Wanneer die bank een tik gehad heeft heb je kans dat alle bewegende metalen stangen ook verbogen zijn. Komt vrij precies allemaal.

ellendige dingen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door crazyme »

sjoegel schreef:Brrrr... relaxbanken met bewegende delen. Die verkochten wij niet meer omdat er zoveel aan kapot kon gaan. (en wat ook gebeurde :wink: ) Zal tegenwoordig wel niet veel anders zijn.
Dat het een relaxbank betreft maakt wel verschil inderdaad. De eerste generatie relaxen (chinese mechanieken) waren niet goed. Tegenwoordig hebben de chinezen het wel goed afgekeken en zijn er amper problemen. Mijn ervaring is dat de hedendaagse relax-systemen prima werken. (Na kan een keer een veer knappen, maar dat is vrij eenvoudig te herstellen)

Ik denk dat TS het beste samen met de verkoper naar zijn bank kan kijken wat er mogelijk is. Gewoon de bank los maken aan de onderkant en dan zien wat de schade is.

De oplossing zal in elk geval niet langer dan 16 weken duren....

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wacht maar, indien van toepassing, tot de accu's het weer eens begeven. Altijd gedonder.

ikkie1970
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 sep 2012 13:21

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door ikkie1970 »

De oplossing zal in elk geval niet langer dan 16 weken duren....

Wat bedoel je hiermee. Houd dit in dat de bank in iedergeval binnen deze 16 weken moet worden geleverd, want ook hier word ik bij het bedrijf niet echt veel wijzer.En wat als dit niet gebeurd. Wat zijn dan mijn rechten

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door crazyme »

In het uiterste geval moet er een nieuwe bank komen en dat duurt 16 weken 8)

Heb je mijn pb gelezen ?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door 16again »

Ze beloven dat het de hoogste prioriteit heeft.....
Bij de meeste winkels heeft het incasseren van de betaling de hoogste prioriteit.
Als dat eenmaal gebeurd is......

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door sjoegel »

16 weken is doorgaans de levertijd van een chinese bank wanneer alles goed gaat.

ikkie1970
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 sep 2012 13:21

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door ikkie1970 »

Ik heb eindelijk bericht gekregen van Van Gils. Ze geven aan dat de bank in week 41 geleverd word en dat deze ter reparatie naar de fabriek is gestuurd. Nu is mijn vraag , misschien dat iemand daar antwoord op weet in hoeverre kan ik zeggen , aangezien ik nog niet het volledige bedrag betaald heb. Ik houd een gedeelte daarvan in. Ik heb tenslotten geen nieuwe bank gekregen , maar een gerepareerde bank.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat gaat niet op. U hebt recht op een goed product en dat krijgt u ook. Dat mag u controleren en alle garanties zijn gewoon van toepassing.

ikkie1970
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 sep 2012 13:21

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door ikkie1970 »

Bedankt, dan weet ik in iedergeval wat ik daarmee kan. Eigenlijk zou een bedrijf dit uit zichzelf moeten doen. Ik heb zelf een bedrijf en als ik niet goed werk aflever dat krijgen de mensen bij mij een korting. Voor mij houd dit dan in dat ik nog beter mijn best moet doen. Jammer dat niet alle bedrijven zo kunnen werken. Ik zal nog wel van de oude stempel zijn.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door crazyme »

Nee hoor, het is juist van deze tijd om elke teleurstelling om te zetten in geldelijk gewin.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door tenormin »

ikkie1970 schreef:Bedankt, dan weet ik in iedergeval wat ik daarmee kan. Eigenlijk zou een bedrijf dit uit zichzelf moeten doen. Ik heb zelf een bedrijf en als ik niet goed werk aflever dat krijgen de mensen bij mij een korting. Voor mij houd dit dan in dat ik nog beter mijn best moet doen. Jammer dat niet alle bedrijven zo kunnen werken. Ik zal nog wel van de oude stempel zijn.
Blijf dan maar van het oude stempel. Die zijn goud waard, alleen weten de meeste mensen dat niet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door crazyme »

tenormin schreef:
Blijf dan maar van het oude stempel. Die zijn goud waard, alleen weten de meeste mensen dat niet.
Oud is geschiedenis, nieuw is de toekomst. :mrgreen:

Maar we gaan offtopic. (maar dat is ook niet nieuw)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door tenormin »

crazyme schreef:
tenormin schreef:
Blijf dan maar van het oude stempel. Die zijn goud waard, alleen weten de meeste mensen dat niet.
Oud is geschiedenis, nieuw is de toekomst. :mrgreen:

Maar we gaan offtopic. (maar dat is ook niet nieuw)
Omdat u vindt dat we toch off toppic gaan: Oud mag geschiedenis zijn, maar gelukkig mag je terugdenken (ook aan je overleden geliefden) da's ook geschiedenis.
En nieuw is de toekomst, alleen, de leermethodes zijn zodanig dat zelfs studenten rechten e.v.a. niet eens zonder hulpmiddel kunnen rekenen of schrijven. Heb een heel fijn weekend, crazyme!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door tenormin »

@Vogels, is niet mijn cup of tea, misschien dit voor u wel?
http://www.margriet.nl

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door crazyme »

vogels schreef: TIP: http://www.libelle.nl
Ik kon er wel om lachen ! :lol: :lol: :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bank wordt kapot geleverd en nu??

Ongelezen bericht door tenormin »

crazyme schreef:
vogels schreef: TIP: http://www.libelle.nl
Ik kon er wel om lachen ! :lol: :lol: :lol:
Niks mis mee met lachen, integendeel, maar ik hou niet van de Libelle (en geen zorg: ik begreep de hint, mocht je daar aan twijfelen) :lol: Geef mij Margriet maar: iedere week een leuk verhaal over Sanne en Annemarie van Gaal heeft altijd wereld tips voor budgets. Zouden meer mensen moeten lezen.

Gesloten