LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beddenzaak geeft orderbevestiging, geen gespecificeerde factuur

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
seebe
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2019 15:29

Beddenzaak geeft orderbevestiging, geen gespecificeerde factuur

Ongelezen bericht door seebe »

Bij een bedrijf genaamd luxebedden.nl een boxspring gekocht. Super mooi en prima. Maar bij aflevering kregen we alleen maar de orderbevestiging en geen factuur. Op de orderbevestiging staat alles wat geleverd is met een totaal prijs. Die afzonderlijke prijzen van de onderdelen die geleverd zijn, zijn wel genoemd tijdens de bestelling in de winkel natuurlijk. Wat schets mijn verbazing bij navraag naar een gespecificeerde rekening. . "Dat doen wij niet. De orderbevestiging wordt omgezet naar een factuur die identiek is."
Mijn vraag is nu: is dit normaal of kan ik eisen dat ik een gespecificeerde rekening wil hebben.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beddenzaak geeft orderbevestiging, geen gespecificeerde factuur

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat wil je bereiken met een factuur?

Wat is nu echt het probleem ?

In de supermarkt krijg je ook geen factuur.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Beddenzaak geeft orderbevestiging, geen gespecificeerde factuur

Ongelezen bericht door berndv »

Je hebt een boxspring gekocht, de afzonderlijke prijzen zijn wellicht genoemd, maar ik neem aan dat je op basis van het aanbod een totaalprijs hebt afgesproken, dan is het toch logisch dat je conform afspraak een factuur krijgt die overeenkomt met dat wat er geleverd is. En dat wat er geleverd is, is dat wat in de orderbevestiging staat.

Het is op zich ook vrij logisch dat een orderbevestiging omgezet wordt in een factuur. Als de orderbevestiging bestond uit de losse onderdelen, was het ook logisch geweest als je dat op je factuur zou krijgen.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beddenzaak geeft orderbevestiging, geen gespecificeerde factuur

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wilt u dan bijvoorbeel het hoofdbord, de poten en de matras apart gespecificeerd hebben?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beddenzaak geeft orderbevestiging, geen gespecificeerde factuur

Ongelezen bericht door Moneyman »

seebe schreef:
24 jan 2019 15:39
Bij een bedrijf genaamd luxebedden.nl een boxspring gekocht. Super mooi en prima. Maar bij aflevering kregen we alleen maar de orderbevestiging en geen factuur. Op de orderbevestiging staat alles wat geleverd is met een totaal prijs. Die afzonderlijke prijzen van de onderdelen die geleverd zijn, zijn wel genoemd tijdens de bestelling in de winkel natuurlijk. Wat schets mijn verbazing bij navraag naar een gespecificeerde rekening. . "Dat doen wij niet. De orderbevestiging wordt omgezet naar een factuur die identiek is."
Mijn vraag is nu: is dit normaal of kan ik eisen dat ik een gespecificeerde rekening wil hebben.
Het is niet verplicht een factuur te verstrekken, dus nee, dat kan je niet eisen.

seebe
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2019 15:29

Re: Beddenzaak geeft orderbevestiging, geen gespecificeerde factuur

Ongelezen bericht door seebe »

Nee natuurlijk niet, maar wel weten wat bv extra toegevoegde dingen zoals hoeslakens, nachtkastje etc.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beddenzaak geeft orderbevestiging, geen gespecificeerde factuur

Ongelezen bericht door Moneyman »

seebe schreef:
24 jan 2019 16:46
Nee natuurlijk niet, maar wel weten wat bv extra toegevoegde dingen zoals hoeslakens, nachtkastje etc.
Wat is nou eigenlijk precies je probleem? Gaat het je om de factuur zelf, of om de specificatie of prijs per onderdeel? Waarom zou je dat willen weten? Hoe heb je het gekocht: in één koop, of apart?

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Beddenzaak geeft orderbevestiging, geen gespecificeerde factuur

Ongelezen bericht door dmv »

Bij aanspraak maken op vervanging van een ondeugdelijk product of garantie van een accessoire of los bijgekocht onderdeel lijkt me een specificatie juist wel van belang.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beddenzaak geeft orderbevestiging, geen gespecificeerde factuur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die staat ook gewoon op de pakbon/ factuur.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Beddenzaak geeft orderbevestiging, geen gespecificeerde factuur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

dmv schreef:
25 jan 2019 16:50
Bij aanspraak maken op vervanging van een ondeugdelijk product of garantie van een accessoire of los bijgekocht onderdeel lijkt me een specificatie juist wel van belang.
Je koopt een compleet bed en geen bouwpakket. Als er een onderdeel vervangen zou moeten worden kan je dus gewoon met de naam van het bed en het onderdeel een nieuwe bestellen. Het is geen Ikea waar zelfs de schroefjes een apart artikelnummer hebben.

Gesloten