LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
margot336
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2006 10:25

Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door margot336 »

Gisteravond na sluitingstijd hebben wij een contract getekend bij SAS.
Het gaat om een 2-zit en 2x een 1 zits.
Heel mooi bank. Leder. 2000 euro.

Aardig wat centjes eraf gehaald, en zover kunnen krijgen dat we de bezorging gratis erbij krijgen.

Maar na de hele nacht wakker gelegen te hebben. Heb ik spijt. Heel veel spijt.

Ik lees NU pas de slechte verhalen. En begin nog meer angstig te worden of het wel goed is wat we gedaan hebben.. Ben zo ban gvoor een miskoop. En 2000 euro is voor ons echt heel veel geld. Zal weer hee llang duren voordat we zoiets kunnen kopen. Dus verwachten ook dat onze bank prima zal zijn. Maar na de verhalen, denk ik dat het niet zo zal.

Als je het contract wil afbreken moet ik 30% betalen van 2000 euro. 600 euro. Dan heb ik niets, maar ben er wel vanaf.
Ik twijvel of ik dat moet doen....
Een bank die niet goed is kost me 2000, en nu heb ik dan niets en 600 euro armer, maar dat bespaard me misschien een hele hoop ellende.

Ik twijvel om het contract te beeindigen...Heeft iemand een tip?

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door ronan »

je leest hier alleen maar de slechte berichten,zal wel loslopen,ik denk dat er meer goed gaat dan fout

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door Nadine »

Heb samen met mijn schoonzus hun bvank bij SAS gekocht. Alles ging prima en ze hebben al jaren plezier van de bank.

witte sering
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2006 18:29

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door witte sering »

als je zo`n dure bank koopt dan mag je ook wat verwachten lijkt mij, als er onverhoopt toch iets niet goed zou zijn mag je ook verwachten dat er iets aan gedaan wordt.
Ik denk dat het nog wel meevalt maar ik kan begrijpen dat je zenuwachtig bent voor zo`n grote uitgave.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door edmoor »

Vrienden van mij hebben daar ook een lederen hoekbank gekocht, die was nog een stukkie duurder maar ze hebben er al een aantal jaren plezier van.

lara_
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2006 23:20

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door lara_ »

Het is een groot bedrijf dat al heel wat jaartjes bestaat. Verhalen hoor je overal maar denk je nou zelf echt dat een bedrijf zolang kan bestaan en kan uitbreiden als het alleen maar ellende is wat ze verkopen.
Ik heb zelf ook een bank van Seats en heb er veel plezier van.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door roro25 »

vanuit de wet gezien heb je geen recht op de verbintenis te ontbinden zonder daarvoor een vergoeding te hoeven betalen. Koop=koop
En ja SAS mag kosten berekenen voor het ontbinden van de overeenkomst.

Ik zou de overeenkomst niet ontbinden om de reden die je al aangaf 600 euries betalen en niets hebben of 2000 en een bank.
Mocht de bank binnen afzienbare tijd kapot gaan door omstandigheden die niet tot jouw risico behoren dan kan je de verkoper altij aanspreken.

Misschien nog een tipje. Als je een grote uitgave gaat doen, slaap er dan altijd een nachtje over en teken dan pas. Ik begrijp dat je iets graag wilt, maar je kan beter dingen voorkomen dan genezen. Ik heb ook wel eens dingen in een opwelling gekocht waar ik later spijt van had. Daarom beslis ik niet voordat ik er een nachtje over heb geslapen.
En vraag een verkoper anders om een optie (verplicht je tot niets).

Als de verkoper zegt dat het product morgen weg is dan zou ik al zeker niet beslissen. Een dag later is het er vast nog wel.

winter
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 nov 2005 16:26

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door winter »

er zal vast ook wel eens wat goed gaan. Maar tip; pak de banken eerst uit ! voordat je ze accepteert. Mijn schoonzus kreeg een bank van SAS
met popcorn en andere rommel (hondeharen)tussen de naden. Die was waarschijnelijk 2e hands.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door Chief »

10 jaar geleden heb ik een lederen bankstel gekocht bij sas, eigenlijk omdat de centen op waren door verhuizing.
Na 7 jaar met veel plezier op het bankstel gezeten te hebben, was ik het zat en heb het aan mijn zwager gegeven die het nog steeds in gebruik heeft. Ik was destijds 1995,00 gulden kwijt en heb er een hoop plezier van gehad met twee kinderen en een hond die er nog wel eens op wilode springen. We zijn nu sinds 3 jaar in het bezit van een bankstel van 4500 euro maar wat een ellendig ding is dit, het kraakt aan alle kanten waar ze al een reparatie aan uit hebben gevoerd, de drie jaar zijn nu voorbij wat betreft de garantie maar de zittingen zijn al doorgezakt. Gelukkig zijn het losse kussens dus heb ik ze zelf opgevult, de volgende keer ga ik toch weer kijken bij sas voor dat geld wat ik voor de laatste heb betaald had ik er nu twee gehad. Maar ik heb er in ieder geval van geleerd om nooit meer een duur bankstel te kopen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door 16again »

Chief,

Blijft natuurlijk de vraag is, of de kwaliteit na 10 jaar niet veranderd is....

peet8
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2006 19:43

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door peet8 »

wat ben ik blij dat ik hier ook eens wat positiefs lees over seats en sofa's :D
wij hebben er vorige week een (best wel duur) bankstel gekocht (50% aanbetaald) en toen las ik deze slechte recenties allemaal.
ben nu een beetje gerustgesteld en denk/hoop dat het wel los zal lopen.
ben heel benieuwd hoe lang de levertijd zal zijn.
ik laat iig nog van me horen over hopenlijk 6 á 12 weken.

groeten, peet

boconcept
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2007 17:55

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door boconcept »

voor elk (meubel) bedrijf:

90 % kan goed gaan, 10 % kan helaas soms fout gaan ja.. en van die 10% word misschien 5% niet helemaal netjes opgelost!
wie komen er vooral naar deze site? mensen met klachten of vrees voor klachten en miskopen... welke indruk krijg je (hierdoor) dus over de genoemde bedrijven?... juist! Ga lekker zelf kijken en laat je informeren dan weet je wat je koopt en welk vlees je in de kuip hebt.

Het licht ook deels aan uw eigen insteek uiteraard.

Aangezien ik ben opgegroeid in een familie die reeds meerdere meubelzaken heeft, en werkzaam ben in een meubelzaak waar ik met plezier werk, en zonder teveel voorgeschreven regels en zonder pushen kan verkopen naar eer en geweten weet ik waarover ik praat. Dus kijk zelf rond, en zie sommige voorvallen ook van de andere kant a.u.b.
Bo

peet8
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2006 19:43

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door peet8 »

helaas duurt het allemaal wat langer voor we ons bankstel krijgen.
de verkoper zei tegen ons dat er 6 tot 12 weken levertijd op zat.
na die tijd had ik nog niets gehoord. ik dus de bon erbij genomen om eens te bellen, zie ik daar staan dat het wel week 28 kan worden voor de bank komt :(
we moeten dus misschien nog wel 14 weken wachten. en je hebt ook geen poot om op te staan want je hebt er zelf voor getekend! stom stom om niet eerst alle lettertjes goed door te lezen.
hoop wel dat het niet echt zo lang gaat duren, een half jaar wachten is wel erg lang!!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik koop alleen met lage of geen aanbetaling, want dan weet je dat ze niet rustig kunnen wachten!

50% is teveel, want inkoop en verkoop.... de marge is vrij groot, dus ze hebben al de winst binnen als er 50% marge op zit, dus die laatste 50% voor het leveren mag ook maanden later zijn!

Wegens een Failiesement weet ik nu de inkoop en verkoop prijzen, dus opruiming tegen inkoopsprijzen?
Als je teveel betaald valt er voor de winkel weinig meer binnen te halen, en dus ga ik max. 10% zitten, want dan is er bij aflevering meer binnen te halen!

Dat het verplicht is of MOET? Nee, je zegt gewoon dat er nog geen geld is, dus kan gaat de bestelling niet door!
Als je weiger aan te betalen is het plotseling wel vaak mogelijk, en de bedrijven met lage of geen aanbetaling zijn meestal beter op tijd omdat ze nog moeten verdienen en de winst nog niet binnen hebben!

Soms zijn die discount winkels duurder dan de normale zaken, vooral als je ook de kwaliteit bekijk, de duurdere uit de discount zaken dus de goede en betere meubels zijn vaak elders nog voordeliger!

Als je rotzooi verkoopt tegen dumpprijzen lijkt de winkel voordelig, maar dat zijn vaak de dingen die in de reclame staan, maar het overige?

karin35
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mar 2007 23:21

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door karin35 »

Graag zou ik de mensen die een beetje naief zijn of niet zelf kunnen beslissen wilen waarschuwen om gewoon eens zelf een bezoekje te brengen aan Seats and Sofas. Er zijn een aantal mensen hier (zeker op radar) die niets anders te doen hebben dan schelden en vervelende dingen verzinnen over bepaalde bedrijven. Ik neem aan als je ergens gaat kijken voor iets dat je daar zelf over beslist en niet de verkoper(s) wat sommige mensen op deze site beweren. Je zou gedwongen worden om iets te kopen....Sorry hoor maar als volwassene moet je met een beter excuus komen. Ikzelf ben er heel fijn geholpen en met een beetje onderhandelen tot een mooie prijs gekomen en ja......ik zit al 5 jaar op een heerlijke bank. Dus mensen laat je niet gek maken door een paar zuurpruimen.....En ga eens even na.....een bedrijf met 30 vestigingen.....weet je hoeveel bankstellen dat zijn per jaar.....en ga eens kijken hoeveel ECHTE klachten.....dan weet je het wel!!!!!!

karin35
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mar 2007 23:21

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door karin35 »

Graag zou ik de mensen die een beetje naief zijn of niet zelf kunnen beslissen wilen aanmoedigen om gewoon eens zelf een bezoekje te brengen aan Seats and Sofas. Er zijn een aantal mensen hier (zeker op radar) die niets anders te doen hebben dan schelden en vervelende dingen verzinnen over bepaalde bedrijven. Ik neem aan als je ergens gaat kijken voor iets dat je daar zelf over beslist en niet de verkoper(s) wat sommige mensen op deze site beweren. Je zou gedwongen worden om iets te kopen....Sorry hoor maar als volwassene moet je met een beter excuus komen. Ikzelf ben er heel fijn geholpen en met een beetje onderhandelen tot een mooie prijs gekomen en ja......ik zit al 5 jaar op een heerlijke bank. Dus mensen laat je niet gek maken door een paar zuurpruimen.....En ga eens even na.....een bedrijf met 30 vestigingen.....weet je hoeveel bankstellen dat zijn per jaar.....en ga eens kijken hoeveel ECHTE klachten.....dan weet je het wel!!!!!!

peet8
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2006 19:43

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door peet8 »

we hebben de bank binnen, valt achteraf dus reuze mee.
en hij is heel erg mooi gelukkig :D
we zijn er blij mee.

keur07
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2007 18:20

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door keur07 »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door keur07 op 21 feb 2010 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

karin35
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mar 2007 23:21

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door karin35 »

Zo zie je maar weer PEET8. Je had je bijna gek laten maken door andere mensen. En alles komt toch wel weer goed!!!!
Veel plezier met je bankstel!!!!

@chris
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2007 17:06

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door @chris »

Ik wilde ook een bankstel kopen maar ik moest eerst 500 euro aanbetalen. Ik zei toen dan gaat de koop niet door toen werd het 100 euro.
Ik zeg ik heb 25 euro bij me en ik wil dan wel gratis onderhoudsmiddelen voor leer.
Dit kreeg ik meteen mee.
Dus uiteindelijk niets aanbetaald.
Want ik had daarvoor net een nare ervaring gehad. Wij hadden 17 weken op een bankstel gewacht met aanbetaling.
We hebben de koop kunnen ontbinden ondanks dat we nog eens 200 euro korting konden krijgen.
Nee het houd eenkeer op.
Succes iedereen.
Laat je niet kisten door de middenstand.

Gesloten