LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beter bed matras

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Luka31
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2006 16:07

beter bed matras

Ongelezen bericht door Luka31 »

Hallo,

2 Jaar geleden hebben wij bij Beterbed een compleet bed aangeschaft. Het ging om een ombouw,lattenbodem en matras.
De eerste nacht dat we op het matras lagen,voelde het al als steen,maar we dachten,maar even aan wennen. Nu loop ik al een tijd rond met rugklachten en volgens de dokter kan dit wel eens aan het matras liggen. Beter bed heeft ons niet geadviseerd over het matras,maar gewoon een standaard matras geleverd. Volgens de verkoper was dit matras een prima standaard matras voor ons.
Nu ben ik eens gaan zoeken op het merk en soort matras. Nu blijkt dat dit 1 van de minste matrassen is en geschikt voor personen tot 70 kilo(ik weeg 85 kilo en mijn man 110 kilo)
In de winkel is hier totaal niet over geadviseerd,toch wel een heel groot minpunt van beterbed vind ik,ook omdat ik al een tijd met rugklachten rond loop.
Ik wil hier dan ook mensen die een matras of bed aan gaan schaffen bij beterbed hiervoor waarschuwen. Laat je niet zomaar afschepen met een standaardmatras,maar laat je goed adviseren,misschien beter bij een deskundige winkel ipv. beterbed.

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: beter bed matras

Ongelezen bericht door jls630430 »

Tja, een beter bed koop je in ieder geval niet bij Beter Bed. Daar koop je een prijs. En als u hier vaker kijkt, zult u zien, dat het altijd dezelfde bedrijven zijn die in de schijnwerpers staan.

Secoro
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2008 17:17

Re: beter bed matras

Ongelezen bericht door Secoro »

Ik denk dat jullie niet meer wildden betalen dan het standaardmatras. Er is namelijk geen verkoper die niet zal proberen een duurder matras te verkopen. Verkopers willen namelijk altijd iets duurders verkopen. Of ik nu voor een auto ga, een wasmachine, een computer etc. Ze proberen je altijd iets duurders aan te smeren. Tenzij de klant niet wil, maar dan moet je ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Luka31
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2006 16:07

Re: beter bed matras

Ongelezen bericht door Luka31 »

Secoro,

Er is niet eens gesproken over een matras,er is gewoon een standaard matras bijgeleverd.
Als ik voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten had ik mijn bed wel bij een dumpzaak gekocht en niet bij beterbed.

De verkoper heeft het nagelaten om over een matras te praten,ik had erom moeten vragen,ben ook maar een leek.

Secoro
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2008 17:17

Re: beter bed matras

Ongelezen bericht door Secoro »

Tuurlijk, het probleem ligt altijd bij de winkels als iets niet goed is. Klant zouden eens wat meer zelfverantwoording mogen hebben. Weten het allemaal goed te vertellen totdat het mis gaat. Dan weten we nergens van.

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: beter bed matras

Ongelezen bericht door jls630430 »

ik heb geen verstand van auto's, maar als ik een andere koop, wil ik toch echt wel weten wat voor brandstof er in gaat en wat voor soort motor er in zit.

Stel dat je een auto koopt en er blijkt achteraf geen motor in te zitten...
Dan kan de consument zich echt niet van de domme houden.

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: beter bed matras

Ongelezen bericht door Pascal73 »

Anders had ik het bed wel bij een DUMPZAAK gekocht??!! Wat is BETERBED dan?? Dacht altijd dat dit toch wel een dumpzaak(prijsvechter) was!

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: beter bed matras

Ongelezen bericht door 16again »

Stel dat je een auto koopt en er blijkt achteraf geen motor in te zitten...
Dan kan de consument zich echt niet van de domme houden.
Slecht voorbeeld. In een auto verwacht je gewoon te kunnen rijden, zonder motor kan dat niet, waardoor het product niet conform de eisen is die je er normalerwijs van mag verwachten.


Topicstarter beklaagd zich terecht dat de advisering bij Beter bed tekort schoot. Gedane waarschuwing hiervoor is dus op zijn plaats.

Dit is echter geen reden tot ontbinden van de koop/omruil o.i.d (topicstarter heeft het daar ook niet over).
Waar niet alleen de verkoper een informatieplicht heeft , heeft de koper daarentegen de plicht te onderzoeken of het aangeboden product wel geschikt is voor hem.

Gesloten