LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betermeubel; een ramp!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
pauleneefje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:40

betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door pauleneefje »

op 26 aug 2006 hebben wij een bank bij beter meubel besteld. we hadden hem voor kerst nodig, dus ruim op tijd! 19 december wordt de bank geleverd; goede model, verkeerde stof EN verkeerde kleur. das goed balen dus. voor de kerstdagen was er geen leenbank meer beschikbaar, aldus betermeubel. de bank konden ze in huis laten staan, mits er werd betaald. op 400 euro na hebben we toen, tegen onze zin in, betaald. de bank zou 4 januari 2007 worden opgehaald en opnieuw worden gestofferd. dit zou 4-6 weken in beslag nemen. we kregen 2 kleine leenbanken. die zitten voor geen meter. na veel gebel onzerzijds kwamen we er na ongeveer 5-6 weken achter dat de bank niet opnieuw gestoffeerd werd, maar dat er een nieuwe bank voor ons was besteld!! dit duurde echter geen 6 weken, maar 14!!!!! weken. deze oplossing was voor betermeubel het goedkoopste!!! ECHT KLANTVRIENDELIJK vervolgens moesten we zelf meerdere keren contact opnemen over een tegemoetkoming; wij waren echt niet van plan de bank volledig te betalen! na lang overleg werd besloten dat we ipv nog 400 euro, nog 200 euro moesten betalen. de bank zou in week 12 binnenkomen. echter de levering kan bij ons alleen op donderdag plaatsvinden ivm werk. in week 12 kon dat niet, ivm bepaalde " routes" . afspraak staat voor donderdag 29 maart 2007 ingepland, 31 weken NA de plaatsing vd order!. 6 dagen voor levering, vrijdag 23 maart 2007 krijgen wij een telefoontje dat de bank NIET op de afgesproken datum geleverd kan worden! nou geloof me, erg vriendelijk ben ik niet geweest aan de telefoon!! de leverancier had een leveringsprobleem. (ja geef maar weer iemand anders de schuld) de afspraak staat momenteel voor donderdag 5 april.we hopen na 32 weken eindelijk onze bank in huis te hebben; maar lekker zitten doet ie eigenlijk al niet meer.

Astro
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2006 20:41

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door Astro »

betermeubel past in de zelfde groep als Sanders Piet klerx enz enz

Ook een onderdeel van de meubelman

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Beter Meubel is van Goosens meubelen uit oa Erp/Nuenen etz
Hoofdkantoor zit in Erp.

Heeft niets met die anderen zaken te maken.

Astro
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2006 20:41

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door Astro »

En is net als piet klerx en een paar andere zaken per dit jaar gekocht door meneer mandemakers. Deze zaken worden langzamer hand allemaal meubelman

Aldus interne memo

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door D1RK »

Vermoedelijk verschillende bedrijven die officieel niets met elkaar te maken hebben, maar wel dezelfde eigenaar?

Daarom deze verschillen in discussie!

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Beter Meubel is prive van de Fam Goosens,

en al die ander bedrijven van Hr Ben Mandemakers ook bekend onder de naam meubelman/keueknman. .

Rahimbaks
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2007 16:08

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door Rahimbaks »

Wat een vervelende ervaring voor Paul en Eef. Wij hebben in oktober vorig jaar ook meubels gekocht bij Beter Meubel. we zijn er fantastisch geholpen en kregen een interieur-adviseur die ons verder op weg heeft geholpen. dit alles geheel naar tevredenheid.
Bij aankomst bleek dat niet al onze meubels door het trappenhuis naar boven konden. de meubels gingen mee terug om na een week met behulp van een verhuislift toch bezorgd te worden.
Al met al zijn de meubels weliswaar iets later geleverd (bijna 4 maanden ipv 3) dan toegezegd, maar het was het wachten wel waard! we hebben prachtige meubels en genieten er dagelijks van.
Wij zijn erg te spreken over de service van dit bedrijf!

Denise83
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2007 12:09

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door Denise83 »

Ik heb 8 weken geleden voor ruim €1400 2 matrassen en 2 elektrisch verstelbare bedbodems bij BeterMeubel gekocht. Afgelopen vrijdag zijn deze geplaats door een werkelijk zeer kundig monteur (maar niet heus).

Het onderstel van het bed bestaat uit 2 lattenbodems aan elkaar gekoppeld, staande op 6 pootjes. Tijdens het onder schroeven van de pootjes bleek dat één van de pootjes niet goed paste, de monteur heeft een hele tijd zitten hannesen om dat pootje eronder te krijgen. Op dat moment ging de telefoon en ben ik dus ongeveer 10 min. Weg uit de slaapkamer geweest. Toen ik terug kwam stond het bed op zijn plaats. Dus ik ging er uiteraard vanuit dat alles gelukt was. Wel vond ik dat het bed wat te hoog stond, dus beide monteurs zijn nog onder het bed gekropen om alle pootjes wat naar beneden te draaien.

S’nachts zijn mijn vriend en ik niets vermoedend gaan slapen. De volgende morgen ontdekte wij dat we allebei helemaal naar het midden van het bed gerold waren, bleek het bed in het midden helemaal ingezakt! Dus mijn vriend duikt onder het bed en ziet dat dat ene pootje in het midden wat niet goed paste helemaal ontbrak! Het hele bedframe was in het midden doorgebogen en hing bijna op de grond!

Bij de klantenservice totaal geen begrip. Letterlijk: “Nou als de monteur dit zo gedaan heeft dan zal het toch wel goed zijn”. Dus ik flink boos verteld dat dit absoluut niet kan zo, en dat we zo niet kunnen slapen op dit bed. Ik werd in de wacht gezet terwijl zij contact zou opnemen met de betreffende monteur…. Toen ik haar weer aan de lijn kreeg vertelde ze me dat de monteur gezegd had dat het helemaal niet erg is als er een poot onder het bed ontbreekt en dat dat prima kan! Maar goed, ze zouden wel iemand langs sturen om het op te lossen…. over 1 maand! Nu hebben we de boel maar gestut door een houten blok onder het bed te zetten, in afwachting van de komst van een nieuwe monteur….

Heeft iemand misschien een telefoonnummer van het hoofdkantoor of van de manager technische dienst ofzo. In ieder geval iemand waar ik meer mee kan dan die klantenservice??

nounoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2007 19:46

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door nounoo »

Geachte Denise83,

als u maandag de klantenservice van BeterMeubel belt en naar Noud vraagt, dan kijk ik wat ik voor u kan doen.

m.vr.gr. Noud

mbniesink
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2007 22:15

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door mbniesink »

De service van Beter Meubel is echt te triest voor woorden. Mijn ouders hebben ruim een jaar geleden meubels besteld voor het nieuwe appartement dat zij in februari van dit jaar hebben betrokken.

Een nieuwe bank, twee stoeltjes, een grote huiskamer kast, een televiesie kast en een complete slaapkamer.

De bank is bij levering zwaar beschadigd, omdat de mensen van BeterMeubel tegen de regels in de bank met twee personen naar boven hebben gesjouwd (6 trappen), omdat deze niet in de lift paste. Op de hoeken is de bank beschadigd. Er werd korting + reparatie geboden of een nieuwe bank (12 weken levertijd). uiteindelijk gekozen voor de korting, maar de reparatie is nog steeds niet naar behoren uitgevoerd.

De scharnieren van de kast in de huiskamer en de televisiekast zijn niet goed gemonteerd en het plaatje om het sleutelgat zat los. Scharnieren zijn inmiddels oke. Echter, voor het sleutelgat moeten ze nog een keer terugkomen, want daar had de monteur het gereedschap niet voor bij !!

Het ergste komt nu: Er zijn inmiddels 4 pogingen gedaan om de kast van de slaapkamer te leveren. Eerste poging: Beslag van de kast was niet meegeleverd en kon dus niet in elkaar gezet worden. Tweede poging: kast paste niet meer in de vrachtwagen en mijn ouders moesten nog maar een paar weken wachten. Derde poging: de kast wordt zwaar beschadigd aangeleverd. En al voordat de kast naar boven gesjouwd wordt, geeft mijn moeder aan dat ze die moeite niet hoeven te doen, want op een beschadigde kast zitten we niet te wachten. Weer 6 weken verder de vierde poging: De kast wordt op een zeer amateuristische manier in elkaar gezet. De achterwand zit zo los, dat je aan de onderkant zo tegen de muur aan kijkt, de spijkers van de achterwand zitten niet in de kast gemonteerd maar steken dus aan de binnenkant uit, de deuren zitten zo scheef dat deze niet dicht kunnen. Toen mijn moeder aangaf dat dat toch niet echt goed gemoneteerd was, beweerde de monteur vrolijk dat dat zo hoorde. Hij gaf ook aan dat de kast betaald moest worden en dat ze eventueel de kosten van het monteren in mindering mocht houden !! Meteen betermeubel weer gebeld en de eerst volgende mogelijkheid om te komen om de kast goed in elkaar te zetten is 8 juni, EEN MAAND na de vierde poging.

Nu maar besloten om een brief te gaan schrijven, maar ja, welk adres moet ik in vredesnaam aanschrijven ????

HET IS TOCH TE ZOT VOOR WOORDEN DAT WE HIER ONZE SPAARCENTJES AAN BETALEN.

Snoopyke
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2007 16:38

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door Snoopyke »

Mensen, koop NIET bij BETERMEUBEL!!
In juli 2007 al bank met hocker en twee dressoirs (Stock) besteld bij Betermeubel.
Verkoper schudt me nog de hand met de opmerking: "Proficiat mevrouw, u bent de eerste koper van deze dressoirs Stock". Veel plezier ermee.
Begin november zouden de meubels geleverd worden. Kreeg begin november telefoon van Betermeubel: "dressoirs zijn nog niet klaar, wordt begin december."
Ik had me al verheugd, maar ja heb dat maar goedgevonden, terwijl ik het dus al veel te lang vond duren, maar ik denk altijd van, kan gebeuren he.
Nou, meubels worden dus 5 maanden later geleverd op 7 december. Monteurs plaatsen alles, drinken een kop koffie en vertrekken.
Ik ben in de veronderstelling dat dit goeie kwaliteitsmeubels zijn. Meubels die af zijn...
Kleur van het bankstel valt tegen (ok mijn keuze, foute tweede keuze, omdat gewenste kleur niet meer gemaakt werd).
Bijbehorende hocker kiepert als een wip, doordat de wieltjes niet goed staan afgesteld.
De deuren van grote dressoir hangen scheef, zijn maar half afgesteld en een rem van één deurtje is stuk.
Het RVS frame van deze dressoir zit ook los, is dus helemaal niet goed aangedraaid!
Van de TV dressoir zitten bijna alle scharnieren scheef gemonteerd. Ziet echt niet uit.
Dus ik bellen naar klantenservice om te vragen, of ik bank kan ruilen voor een andere bank en om klacht te doen over de dressoirs en hocker.
Ik krijg te horen dat "bank absoluut niet geruild kan worden, heel jammer dan, maar u kan wel spijtaankoop opgeven en dan krijgt u de helft van het aankoopbedrag terug en bank inleveren natuurlijk."
Hiephiep hoera! Wat voor ziekelijke regeling is dat? Pure afzetterij als je hier in trapt en totaal geen enkele tegemoetkoming naar de klant toe, terwijl ik een flink bedrag bij Betermeubel heb besteed.
Waarom kan er niet geruild worden, bank is hagelnieuw en nog niet eens op gezeten? Daarbij is de bank en hocker helemaal behandeld met vlekkenbeschermer.
"Nee staat in de voorwaarden, het is óf dit, óf de bank dus gewoon houden."
Ok ok al goed, had ik die kleur dan maar niet moeten pakken en dus ook de hele bank maar niet.
Dan zegt de klantenservicejuf: "Inderdaad bij levering hadden de meubels wel in orde gemaakt moeten worden door de monteurs, sorry daarvoor mevrouw."
Sorry? Sorry? zeg ik. Moet ik het hiermee doen? Zo'n dure meubels horen al in goede staat afgeleverd te worden!
"Ja mevrouw, klopt maar er kan een monteur komen op ....28 januari 2008."
Wanneer pas??
"Ivm de kerstdrukte en zo, ja niks aan te doen.""
Watblief?? Hoezo volgend jaar pas?? Mooi, zit ik met een hoop scheve meubels tijdens de feestdagen, maar zowiezo: Dit kan u uw klanten toch niet aandoen?
"Sorry maar het lukt echt niet eerder, u zult zo lang moeten wachten".
Geen goed teken als de monteurs het zo druk hebben met herstellen overal natuurlijk! Betekent alleen maar slechte kwaliteit meubels, of slechte meubelmakers.
Ik vertelde haar dat ik het wél goed heb gevonden, dat de meubels pas een maand later werden geleverd, had daar ook over kunnen klagen en amok maken, maar heb het (helaas) niet gedaan...
Ook was me opgevallen dat mijn dressoirs niet meer op de site van Betermeubel in de collectie staan en dit terwijl het een splinternieuwe collectie is!
Ik vraag dus aan de juf van de klantenservice hoe dit zit en zij zegt gewoon dat "ze wél op de site staan hoor."
Maar ze staan gewoon écht niet meer op de site! Ik kan ze nergens meer vinden, (ze stonden ook nog niet in de wooncatalogus van 2007, vanwege nieuwe collectie)
Dus wordt ook nog keihard gelogen! Waarom staan ze er niet meer op? Veel problemen ermee of zo?
Vandaag: valt er ook nog een deurtje van de TV dressoir compleet uit het scharnier! M.a.w. meubel valt uit elkaar!
Ik ga maandag maar weer bellen.
Het blijkt namelijk dat als Betermeubel de centjes binnen heeft, dat je dan niet meer telt en je helemaal niet meer serieus wordt genomen!
Op de dag dat ik de meubels ging kopen, kreeg ik wel gratis eten voor mij en mijn twee kinderen, omdat ik even op de verkoper moest wachten. Dan weten ze niet hoe zeer ze moeten slijmen, als je maar koopt! Zo doen zij dus zaken. Mensen, koop niet bij Betermeubel!!

Ga liever naar meubelwinkel Laarderheide in Peer, daar hebben ze een uitstekende kwaliteit meubels en uitstekende service!!
Laatst gewijzigd door Snoopyke op 18 dec 2007 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door flepp »

Ga liever naar meubelwinkel Laarderheide in Peer, daar hebben ze een uitstekende kwaliteit meubels en uitstekende service!!

Waarom heb je dat dan niet gelijk gedaan als je weet dat ie beter is.
Hoe kom je op die wijsheid achteraf.

pricilla
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2007 15:07

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door pricilla »

Laatst gewijzigd door pricilla op 18 dec 2007 15:44, 3 keer totaal gewijzigd.

sales1
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:30

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door sales1 »

Beste Presilla als ik naar je historie van je naam kijk heb je wel veel de zelfde problemen bij verschillende meubelzaken.Past niet naar boven voor de zoveelste keer??? Kom je aandacht te kort wil je een lekkere beurd t)?Kijk zelf maar naar je history dat je niet weer dezelfde fout maakt.

Snoopyke
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2007 16:38

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door Snoopyke »

Waarom heb je dat dan niet gelijk gedaan als je weet dat ie beter is.
Hoe kom je op die wijsheid achteraf.
Sja Flepp daar kwam ik achter, omdat ik bij twee verschillende winkels tegelijkertijd een bestelling had lopen... Als ik dit van te voren had geweten was ik dus echt niet naar Betermeubel gegaan.
Daar moet je dus eerst zelf achterkomen en ik had dit zeker niet verwacht toen ik die winkel binnenstapte...

Bij Laarderheide gaan ze, buiten de zeer goeie kwaliteit meubels die ze verkopen, ook heel anders met de klant om, veel persoonlijker dan bij 'Beter'meubel.

:arrow: Voor mij is Betermeubel=Slechtermeubel.

p.s. klantenservice gisteren nog gebeld, heb dus klacht gedaan over kapot klepscharnier van tv-dressoir, bovenop de andere klachten.
Monteur kan nu ineens twee weken eerder komen om de boel te herstellen. Waarschijnlijk ergens iets afgezegd, zegt de klantenservice. Ze duidde weer op de drukte, monteurs zitten volgeboekt tot februari. Zegt toch genoeg he?

meubelverkoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2007 18:19

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door meubelverkoper »

Even ter verduidelijking, aangezien enkele mensen hierboven zich vergissen.
Mandemakers heeft niets te maken met BeterMeubel/Goossens.

Wel met Nijman International (Montel, Riant, Sanders, Natuzzi, Fauteuilerie) en de Klerkx Groep (Piet Klerkx, Stoutenbeek).

the masked crusader
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2006 19:40

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door the masked crusader »

wat een onzin, alsof zij verantwoordelijk zijn dat het maar naar binnen komt, die verandwoordelijkheid ligt toch echt wel bij jezelf. als jij iets koopt en het is 2 meter breed en je deur is 1 meter breed dan gaat dat toch nooit passen, dan zeg je dat toch ook bij je aankoop en niet maar dom denken dat is hun probleem. van welke planeet kom jij in vredesnaam?????

the masked crusader

pricilla
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2007 15:07

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door pricilla »

sales1 Ik ben niet gediend van jou uitspraken!

Wat hebben we nou aan 1 cellige op dit forum.
Beurd t???? haha volgens mij kom je die zelf tekort!

the masked crusader
Mij was in de winkel al beloofd dat ze de kast op zijn plek gingen zetten, en daar moeten ze zich dan aan houden of niet?
En zo zijn er nog meer dingen, maar ze hebben zelf al toegegeven dat het hun fout is. Dus waarom weer zo'n reactie van welke planeet ik kom, volgens mij dezelfde als jij! :wink:

sanneke1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:03

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door sanneke1984 »

Over slechte ervaring bij de levertijd bij betermeubel kan ik alleen maar bevestigen!!
Ik ben mijn zetel gaan bestellen 10 september 2007 torn zeiden ze dat de zetel eind november wss geleverd kon worden.

Maand later krijg ik telefoon de zetel zou voor begin januari zijn, ok nie erg kan gebeuren dat het verzet wordt is menselijk nie...?

Half december weer telefoon ze komen de zetel leveren op 2 januari.
De dag is aangebroken eindelijk 2 januari wachtende op mijn zetel en na lang wachten zijn ze daar :) ik blij nie...?

Ze beginnen de zetel naar binnen te dragen wat ik al raar vond want ik woon op het 2de verdiep van een appartement en de hal is te smal en de lift te klein, dus ik naar beneden, die mannen komen tot de conclusie dat de zetel nie boven geraakt.

Hetgeen ik verwacht had is ook gebeurt de mannen hadden geen lift bij terwijl ik heb gezegd toen ik die ging bestellen die zetel dat die nie boven geraakt via de trap of de lift die aanwezig is in het appartement.
Ze hebben zelfs speciaal op de bestelbon vermeld dat ze met de camion moesten leveren met lift!!
Het stond zelfs gemarkeerd met fluostift!! Dus hebben ze de zetel moeten mee terugnemen. We bellen naar de klantenservice wanneer ze weer vertrokken warene met mijn zetel en zij zouden zeker terugbellen de dag erna. De dag erna 17u nog niks gehoord en dan zelf maar gebeld en hebben ze dus maar een andere datum ingepland voor te leveren, 2 weken later!


Een fout van hun en ik moet het bekopen!!
Dus na 4 maanden heb ik nog geen zetel, een goed begin van het nieuwe jaar zou ik zeggen!!

Madame B
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2008 14:35

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door Madame B »

Ik vind het echt vervelend hoe deze mensen Beter Meubel ervaren hebben, maar wij hebben de echt beste service van hun gehad wat we maar konden krijgen.Wij hebben alles op tijd geleverd gekregen en de leverdatum was ook te bespreken.

Gesloten