CBW Garantiefonds wassen neus

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
hanspaping
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2022 11:36

CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door hanspaping »

Eerst tientallen vragen beantwoorden, correspondentie, en factuurbonnen versturen. Vervolgens 75 euro betalen om ontvankelijk te mogen zijn. Bij "Uitgesprokenzaak.nl" doet men er alles aan zodat de klant zijn klacht opgeeft. Als de klant dan toch heeft volgehouden, dan komt de "geschillencommissie" kijken, maar wel eerst nog eens 75 euro betalen. (slager keurt zijn eigen vlees). Kom je er niet uit dan nog eens 75 euro betalen voor andere geschilrechter!
Complete farce. Met andere woorden; CBW gooit haar verantwoordelijkheden over de schutting van UITGESPROKENZAAK.NL

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hanspaping schreef:
03 okt 2022 11:44
Eerst tientallen vragen beantwoorden, correspondentie, en factuurbonnen versturen.
Lijkt me een zeer logische stap als je als geschillen commissie een klacht wilt behandelen.
hanspaping schreef:
03 okt 2022 11:44
Vervolgens 75 euro betalen om ontvankelijk te mogen zijn. Bij "Uitgesprokenzaak.nl" doet men er alles aan zodat de klant zijn klacht opgeeft.
De tarieven staan gewoon online op de site onder https://www.uitgesprokenzaak.nl/procedure/kosten het is zeer gebruikelijk wanneer je een geschillencommissie inschakelt dat je moet betalen. U kon ook gewoon naar de kantonrechter stappen maar dan betaalt u veel meer.
hanspaping schreef:
03 okt 2022 11:44
Als de klant dan toch heeft volgehouden, dan komt de "geschillencommissie" kijken, maar wel eerst nog eens 75 euro betalen. (slager keurt zijn eigen vlees). Kom je er niet uit dan nog eens 75 euro betalen voor andere geschilrechter!
Dit staat allemaal op de site, zie de eerder link. Op https://www.uitgesprokenzaak.nl/procedure/hoe-werkt-het staat uitgelegd hoe het werkt. Bij fase 2 wanneer u weer moet betalen probeert een onafhankelijk deskundige te adviseren, u betaald voor dat bemiddelen een bijdrage.
hanspaping schreef:
03 okt 2022 11:44
Complete farce. Met andere woorden; CBW gooit haar verantwoordelijkheden over de schutting van UITGESPROKENZAAK.NL
Die conclusie trek ik niet uit uw verhaal de informatie op de site is erg duidelijk en de kosten zijn vooraf duidelijk.

Veelal kom je enkel bij een geschillen commissie als je er onderling niet bent uitgekomen, je kunt dan naar de rechtbank gaan of via de geschillencommissie dit zijn de beide opties, meer smaken zijn er niet. Zelf gewerkt bij een grote internet provider en wij hadden absoluut niet de indruk dat de geschillen commissie aan onze kant stond, we kozen dan ook vaak voor een schikking/coulance omdat de kosten voor het bedrijf ook erg hoog zijn bij een dergelijke procedure.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door crazyme »

hanspaping schreef:
03 okt 2022 11:44
Eerst tientallen vragen beantwoorden, correspondentie, en factuurbonnen versturen. Vervolgens 75 euro betalen om ontvankelijk te mogen zijn. Bij "Uitgesprokenzaak.nl" doet men er alles aan zodat de klant zijn klacht opgeeft. Als de klant dan toch heeft volgehouden, dan komt de "geschillencommissie" kijken, maar wel eerst nog eens 75 euro betalen. (slager keurt zijn eigen vlees). Kom je er niet uit dan nog eens 75 euro betalen voor andere geschilrechter!
Complete farce. Met andere woorden; CBW gooit haar verantwoordelijkheden over de schutting van UITGESPROKENZAAK.NL
Wanneer je gelijk hebt kost het je niets.

Nu je jouw deel van de behandelingskosten eerst moet betalen (krijg je terug bij gelijk) ben je toch niet meer zo zeker van je zaak ?

Dacht je soms dat de mensen bij een geschillencommissie gratis werken ? Die kosten komen terecht bij degene welke het geschil verliest.

MiraDora
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2022 16:13

Re: CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door MiraDora »

Herkenbaar!
Ik ook na 2 weken enorme vouwen in nieuwe montel bank.
Eerst montel aangeschreven, na veel heen en weer gemail, kwam een onafhankelijk iem kijken.
En die vond t normaal!
We hebben t over een nieuwe bank, waar 1 pers op zit!
Tevens naar cbw, niet thuis en moest ik idd nd geschillen commissie en betaalde € 100 om alleen al de info te mogen sturen.
Dit v hen ook drama, om meerdere foto’s op te downloaden!
Na heel veel heen en weer gedoe en alles tig x gedownload, heb ik t op gegeven….
Ik had zo weinig vertrouwen in hen en zou nogmaals € 100 moeten betalen!

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door rwolters »

Je zin of je gelijk niet krijgen is niet hetzelfde als dat iets een wassen neus is. Misschien had je gewoon geen gelijk, dat kan natuurlijk ook nog. Als die vouwen een eigenschap van het materiaal zijn dan moet je dat accepteren. Maar je kunt altijd een onafhankelijke deskundige inschakelen die gaat aantonen dat het product niet voldoet.

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door Methusalah »

Het is een inkoppertje eigenlijk maar ik kan het niet laten.

'Voor niets gaat de zon op.'

Fulda
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2022 14:33

Re: CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door Fulda »

Ook ik had een teleurstellende en negatieve ervaring bij CBW-WONEN. Rond de jaarwisseling 2021-'22 maakte ik CBW-WONEN attent op een buiten- wettelijke gang van zaken bij de afhandeling van een nieuwe Bruynzeel-keuken. Het aanmelden daarvan bij het CBW bleek al een lastige administratieve rompslomp, maar de afhandeling door het CBW leek een farce. Hoewel Bruynzeel zich niet hield aan de regels van CBW-WONEN die ze wel zouden moeten hanteren omdat ze daarbij aangesloten zijn, lijkt het er op dat dit CBW eerder de belangen van het bedrijf beschermt dan voor de belangen van de consument opkomt. Voor mij heeft het CBW-logo geen enkele meerwaarde meer. En wat mij betreft zijn bestaansrecht verloren.

Corhanna hobbelen
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2021 21:52

Re: CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door Corhanna hobbelen »

Is ook wassen neus, zelfde gehad bij woon square. Onafhankelijke adviseur bleek niet zo onafhankelijk. Hij versprak zichzekf dat ze elkaar meerdere keren naandelijks zagen. En vervolgens koos hij openlijk partij voor hun.

vloerenboer
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2021 19:32

Re: CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door vloerenboer »

Die € 75,- is ook bedoeld om de klant te laten nadenken of zijn klacht wel serieus genoeg is. Er wordt zo voorkomen dat de geschillencommissie voor elk wissewasje ingeschakeld wordt. En inderdaad wanneer de klant gelijk krijgt wordt het geld teruggestort.
De (CBW-aangesloten) leverancier draait dan voor de kosten van de commissie op.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door sylvesterb »

vloerenboer schreef:
11 okt 2022 13:29
Die € 75,- is ook bedoeld om de klant te laten nadenken of zijn klacht wel serieus genoeg is. Er wordt zo voorkomen dat de geschillencommissie voor elk wissewasje ingeschakeld wordt. En inderdaad wanneer de klant gelijk krijgt wordt het geld teruggestort.
De (CBW-aangesloten) leverancier draait dan voor de kosten van de commissie op.
Je betaald voor fase 1 de klacht € 100 hierin wordt de ondernemer gevraagd om een reactie, hierop kun je als consument reageren. Wanneer je er dan samen niet uitkomt gaat fase 2 in, hiervoor betaald je € 75,00 een extern deskundige wordt ingeschakeld deze bemiddeld ook. Is er nog steeds geen oplossing dan betaald je normaal € 75,00 en wordt er een beslissing genomen welke bindend is. Totaal zijn de kosten dus maximaal € 250,00 welke je terug krijgt wanneer je in het gelijk wordt gesteld. Naar de rechtbank gaan kost je velen male meer, want dan heb je ook een extern adviseur nodig die een advies.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Onlangs heb ik ook meubilair gekocht, dus eens goed doorgelezen wat ik aan CBW heb:
https://www.woonsquare.nl/files/Brochur ... ure_ws.pdf
-Het is dus logisch dat uw nieuwe bank in het begin harder aanvoelt
-Afhankelijk van de soort bekleding zijn sommige details (bijvoorbeeld stiknaden)
in meer of mindere mate zichtbaar.
-De pluisjes op uw bank noemen we ‘pilling’. Dit is een normaal
verschijnsel voor bijna alle stoffen bekledingen en is geen klacht
-Het is volkomen normaal dat de hardheid van zittingen zo’n 10-20% afneemt/
inslinkt. Zeker in de beginmaanden na aanschaf. Dit proces wordt versneld als
u vaak en lang op dezelfde plaats op het meubel zit of ligt.
-Een bank bestaat vaak uit verschillende losse
elementen en wordt op ambachtelijke wijze gestikt, gestoffeerd en samengesteld.
Het niet exact uitlijnen van de verschillende delen is hierbij dan ook een te
verwachten eigenschap.
(-etcetera)

Daar zitten wel zo veel smoezen in dat het ook voor mij een wassen neus is en ik er geen moer om geef.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat zijn geen smoezen. Ze vertellen gewoon eerlijk wat je kan verwachten.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: CBW Garantiefonds wassen neus

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
11 okt 2022 23:01
Dat zijn geen smoezen. Ze vertellen gewoon eerlijk wat je kan verwachten.
Pas eerlijk als ze dat voor de koop al vertellen.

Plaats reactie